Meer informatie over restaurant Nhow Rotterdam

Zaterdag 07

7,2
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Geweest hier voor het ontbijtbuffet, wat is dat leuk om eens te doen! In eerste instantie voor het uitzicht natuurlijk en voor de ambiance. We waren er op zondagochtend en in de ontbijtruimte stond een dj te draaien, wat zorgde voor een bijna surreal gevoel, alsof je op een afterparty was, maar dan omringd door verse fruitsapjes, crossaintjes, heerlijke verse ontbijtgerechtjes met ei, avocado, tomaatjes, warme broodjes, verschillende zoete versnaperingen, goede thee en koffie, allemaal echt geweldig. Én je kan je ontbijt, zonder extra kosten, uitbreiden naar een ontbijt met bubbels van de cava, die je vervolgens kan drinken op het buitenterras met uitzicht op de Erasmusbrug! Aanrader!
Aalstein .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Net als HMB gevestigd in de Rotterdamse betonkolos. Blijft niet mijn favoriete ambiance , maar ik realiseer mij dat ik oud aan het worden ben :) . Het verrassingsmenu was puik. Mooi samengesteld ; prachtig gemaakt. Bediening die jong en losjes (maar deskundig) is. Zeer de moeite waard ,tenzij je ouderwets "gezellig" wil eten.
Lucas H.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Eten was heel sober, kleine hoeveelheid, bediening liet te wensen over, veel poeha voor ?..... Er zit geen hart in dit restaurant, koud en ongezellig, natuurlijk een prachtig uitzicht maar dat mag niet het enige zijn. het si en blijft hard werken om een goed restaurant te creeeren, je hebt nu het gevoel dat het vanzelf zal gaan.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Met 16 personen het 3 gangen verrassingsmenu genomen. Prima ontvangst in het restaurant. We konden goed overleggen met de bediening over onze wensen. Zalm vooraf, lamsvlees als hoofdgerecht en een frambozenmousse als nagerecht. Alle gerechten werden wat onwennig gepresenteerd maar zagen er goed uit en smaakten prima. Door het slechte en koude weer konden we niet op het terras waar ik de vorige keer enorm van genoten heb. Het uitzicht is daar prachtig.
J V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Uitzicht waanzinnig! Zelfs bij regen, ben nu al vaak geweest; van ontbijt tot borrel. Personeel mag wat sneller maar op zich aardig en kundig. Denken wel mee, kwam bijv met m'n dochtertje en kreeg extra servet!
Koffie is echt top! Zou er bijna voor omfietsen, hamburger ook. Het zijn eerlijk gerechten, zonder poespas en teveel smaken en sausjes enzo. Ook entourage is zo, strak, sober, beton en kunststof meubelen maar dat hoort bij De Rotterdam en nhow! Zeker heengaan als je in de stad bent.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Eindelijk in Rotterdam, dus eindelijk naar De Rotterdam. We begonnen met koffie en gebak, en daar is het eigenlijk ook bij gebleven. Buiten zitten betekende zelf binnen bestellen, althans zo hebben wij het opgelost. Uitzicht is natuurlijk geweldig, jammer dat heel de rij van beplanting vol ligt met peuken, dat is onnodig. Omdat we enkel taart hadden is het wellicht niet fair om het eten te beoordelen. Omdat het zo mooi was nog even overwogen om te blijven lunchen, het mooiste stuk van het restaurant stond echter al klaar voor ontbijt, zonde en reden voor ons om niet te blijven. Wel aangenaam verrast over de prijsstelling!
Erlien .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Woon in De Rotterdam, dus leek een goed idee om te ervaren hoe het restaurant van het NHow hotel is. Vooraf hadden we een mix van de favourite bites, lekker en leuk bedacht. Als hoofdgerecht hadden we beiden vis. Ik had de zeewolf, en vond de saus waarmee het werd geserveerd te "waterig", niet echt voor een tweede keer. Mijn tafelgenoot had de Forel, en die was er tevreden over. Als nagerecht hadden we saampjes de Fruit Frenzy, gezellig opgemaakt en ook lekker. Zowel de rode als witte huiswijn smaakte goed. De NHow bar is modern en smaak vol ingericht, en heb je ook nog goed uitzicht op de Erasmusbrug, maar het restaurant gedeelte daar had je niet dat super uitzicht en viel qua inrichting tegen, de tafels en stoelen leken net tuinmeubilair, en als je teveel aan een kant van de tafel echt leunde, dan wankelde het al. Dus inrichting restaurant niet echt geslaagd. De bediening was goed en leuk, zoals je dat vaak in Rotterdam gewoon hebt, lekker nuchter en vriendelijk! Al met al leuk om het een keer geprobeerd te hebben, maar de volgende keer is een drankje aan de bar voldoende en dan elders een hapje eten.
Kai07 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Heerlijk gegeten op deze prachtige plek! Ondanks de drukte, uitstekende service.
Min- of pluspunt (het is maar hoe je het bekijkt), de bar is aangesloten aan het restaurant. Hierdoor kan het voornamelijk rond een uurtje of 22:00/23:00 erg druk worden. Een echt aansluitend minpunt is dat er niet heel veel plek is.
IM010 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Afgelopen hadden wij (4 kleindochters) een verrassingsdagje georganiseerd voor de 75e verjaardag van onze oma. Het leek ons leuk om voor het tochtje met de Spido buiten te lunchen bij NHOW. Wij hadden zo'n 3 weken van te voren online gereserveerd. Een dag van te voren heb ik nog gebeld naar NHOW om te vragen of onze reservering naar buiten kon worden verplaatst vanwege de mooie weersvoorspelling. Helaas werden er geen reserveringen buiten aangenomen maar de telefoniste kon mij verzekeren dat er vast wel een plekje voor de lunch buiten vrij zou zijn gezien ons vroege tijdstip (12.00). Toen wij om 12.00 aankwamen gaven wij aan gereserveerd te hebben en de bediening wees ons een tafel aan binnen in een lege eetzaal. Toen wij aangaven liever buiten te eten werd ons dit geweigerd, het was alleen mogelijk om buiten een hamburger te eten. We gaven na het zien van de menukaart aan 5 dezelfde sandwiches te willen maar desondanks werd ons duidelijk gemaakt dat dit absoluut niet kon en dat terwijl wij op 2 mensen na de enige aanwezigen waren in het gehele restaurant!! Het resultaat: buiten een drankje gedaan en vervolgens moesten wij naar binnen om onze broodjes in een lege ruimte te nuttigen. En waarom??? Er was inmiddels niemand meer! Zelfs het meisje van de bediening leek de situatie nogal belachelijk te vinden. Hoewel de sandwiches lekker waren zien jullie ons hier niet meer terug. Het is begrijpelijk dat er bepaalde regels gehandhaafd moeten worden bij drukte maar dit sloeg nergens op. Echt een service om van te huilen, zonde.
Justeatit .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
Maandag mogen genieten van een pracht uitzicht vanaf het dakterras van het Nhow hotel in Rotterdam. Menukaart heel veilig, niets speciaals. Bediening wel aardig, maar moet wel steeds zelf om aandacht vragen. Interieur modern strak, uitzicht over de Rotterdamse haven maakt de ervaring wel compleet. Hopelijk volgende keer een beter menu.
Monique D.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Gegeten in Nhow, op de website veelbelovend interieur, in het echt valt het tegen, weinig sfeer. De tafeltjes en hoge barren met krukken erg dicht bij elkaar gezet. Je ziet mensen kijken, zal ik er gaan zitten maar je weet dat je niet op of om kan als er meer mensen gaan zitten. Eten, mwah, currysoep smaakte naar tomatensoep, de soep met truffel (was ie echt vers???) was retezout. De serveerster die we hadden, beetje sjacherijnig. Op onze vraag heb je het wel naar je zin, mja hoor. Die blonde, die was leuk, lekkere kwebbel! Dus om nou te zeggen, het was de moeite waard, NEE. Uitzicht is natuurlijk wel lekker maar hee, daar hoef je geen moeite voor te doen!
Conny N.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Cocktailtje altijd aan te raden. We komen hier vaak voor het ontbijt wat zeer uitgebreid is - alhoewel sinds een paar maanden is de kwaliteit iets naar beneden gegaan met het assortiment.

Diner is goed - desserts ook. Personeel is aardig en vlot.
Elisa-Beth .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Aan de locatie en het uitzicht zal het niet liggen, maar aan de service en het eten valt nog heel wat te sleutelen. De dame die ons hielp is duidelijk onwennig en onervaren, lief hoor maar er geen kaas van gegeten. Na herhaaldelijk vragen naar ons tafelwater, oh ja.. Gebeurde dit ook met de bezette tafels om ons heen.
De beef (aziatisch) salade was serieus om te huilen zo saai voor die 12 euro.. Weinig smaak en zoeken naar die Thaise ingrediënten, een bak sla en een paar reepjes bief. Dit kan zoveel beter, zonde zonde...
Zo'n pracht locatie met zoveel mogelijkheden. Zet goed gedreven personeel neer en een echte kok!
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Vandaag, tijdens wolkbreuk, terecht gekomen bij het NHow hotel en op ontdekkingstocht naar de 7e verdieping gegaan voor een lunch. Het uitzicht is super! De zaak is mooi ingericht. Trendy.
Gastvrouw van deze middag is attent en geeft adviezen over de menukaart. Hoewel er niet veel gasten zijn lijkt alles een beetje traag te verlopen. Wij bestellen snacks meat & veggie. Het is lekker maar niet bijzonder. Veggie: Tomatenblokjes met wat geitenkaascreme, vegetarische kroketjes, currysoepje. Meat: miniburger, duckrols en weer dezelfde vegetarische kroketjes ( deze horen volgende de menukaart met vlees te zijn ). Het klinkt super maar het was wel aardig. Volgens mij kan je hier echt wel wat van maken. Even een beetje peper en zout bij de tomaat. Klein beetje decoratie bij de soep. Even een blaadje sla bij de burger. Wij bestelden vervolgens nog een clubsandwich met friet. Club is wel lekker. Friet nog niet gaar.
Zoals gezegd: het is er leuk maar het kan echt veel beter!
Proever0606 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Nhow is precies het restaurant dat past in de omgeving van de Willelhminaplein en over het algemeen in de moderne stad dat Rotterdam is. Je zou denken dat het rustig is omdat het bij een hotel hoort, maar het is niet zo. Het restaurant zat helemaal vol, en de bar gedeelte ook. De sfeer is heerlijk ontspannen! Bijzonder fijne en vriendelijke bediening. Schoon en niet te strak van opzet!
Het voorgerecht van slow cooked zalm was heerlijk, zoals de moderne versie van een tom pouce, wat perfect paste bij de omgeving. Moderne keuken zonder poespas en geen overdreven prijs in wat belooft een hotspot van Rotterdam te worden.
Ik zou het aanraden voor iedereen die een ontspannend avond wil beleven aan het einde van de week, met daarna misschien een heerlijke cocktail aan de bar. Jammer dat het terras dicht was.
Ten slotte wil ik graag nog een woordje schrijven over het personeel. Ik had recensies gelezen over onvriendelijk en onprofessioneel personeel. Dat is absoluut niet zo. Frida, die onze gerechten aan tafel heeft gebracht wist precies waar ze het over had bij het uitleggen van wat op onze borden lag, en onze gastheer, David, heeft meteen een band met ons kunnen leggen waardoor wij maar hoefden te kijken en hij meteen al aan tafel kwam, en heeft gezorgd voor een perfecte tempo.
Al in al, een heel leuk avond, zeker voor herhaling vatbaar!
Marc B.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Vanavond een topavond gehad met een vriendin. Ondanks we geen kamer hadden mochten we uiteraard aanschuiven. Na onze eerste drankje werd ons vriendelijk gevraagd of we de menukaart wouden ontvangen. We namen allebei de caesar vooraf. Vrij vlot kregen we onze salade. Als hoofdgerecht koos ik voor de lam met zoete aardappel en mijn tafelgenote voor de parelhoen met cous cous en pastinaak. Heerlijk was het! Als afsluiter hebben we koffie genomen want er was nog weinig ruimte in de maag over. Nhow is écht een aanrader voor (h)eerlijk eten.
Flydutch7 .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
chef's 4-gangen menu was heerlijk, vooral t lamsvlees; service was vreselijk traag (omdat er zo weinig gasten waren??), maar wel vriendelijk; ambiance is n beetje "stationshal", niet echt warm, wel origineel.
GH-Rdam .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Voor ons was het de eerste keer, we keken er naar uit om eindelijk met goede vrienden in dit mooie gebouw te dineren!

Aankomst: bewegwijzering naar parkeren had beter gekund. Parkeergarage ziet er netjes uit al hebben we in Nederland nauwelijks geleerd hoe we parkeerplaatsen moeten indelen. Architecten moeten eens met een middelgrote auto door verschillende garages inrijden voordat ze vanuit hun luie stoel er 1 zelf indelen. Door balustradesop de ramps slechts 50 cm meer naar binnen te maken zou een auto al moeiteloos door de bochten gaan.

Entree: De aankomst vanuit de parkeergarage is allesbehalve vloeiend, we moesten toch ons te veel afvragen. Na overstap andere lift moesten we via een gang waar de toiletten ook gesitueerd zijn via een branddeurachtige entree naar binnen. We kwamen dan in wat meer leek op een betere kantine dan een eersteklas entourage voor een chique metropolitaans dineer.

Interieur: Over de tafeltjes kan ik alleen maar bevestigen wat elders ook al besproken is: het zou goed doen op een terrasje maar niet in een restaurant. Onze tafels werd tegen een pilaar geplaatst, dat doet men alleen in een schoolkantine. Helaas zijn de tafels ook niet in de betere hoek geplaatst, mensen aan de bar hebben meer geluk - ik begrijp deze beslissing wel. Maar dan komt de toneelverlichting die vanuit grote hoogte de ruimte verlichten. Theatraal is anders maar het voelt als wanneer men aan het einde van de avond de lichten van een feesttent aanzetten omdat men wilt opruimen. Sommige tafeltjes staan weer in volledige duisternis. We zien dan ook niets van dat beetje uitzicht wat er vanuit die zaal mogelijk is want we zien alleen maar onszelf weerspiegeld. Staande lampen zou al meer sfeer en intimiteit brengen zonder afbreuk te doen aan de OMA filosofie van anti-knusheid. Of laat lokale designers oplaadbaar tafellampjes ontwerpen (contact me!). De half spartaanse look past gewoon niet in de metropolistisch uitstraling van het gebouw. We hebben in Nederland niet veel kansen om op plekken als deze iets bijzonder neer te zetten. Het is niet hip noch kemp, het is gewoon een gemiste kans.

Het eten: Menu is in prijsklasse onderverdeeld en al is het leuk bedacht, het communiceert weer wat anders qua gevoel. We hebben ons laten verrassen door de 4-gangen menu te nemen. De eerste twee gangen ging vlot en was overheerlijk! Tussen de 2e en de 3e moesten we naar onze gevoel veel te lang wachten. Bediening was heel erg plezierig, enige is dat ze vergat te vragen dat een van ons eigenlijk liever geen vis eet. Enfin, wij waren ook vergeten dit door te geven.
Aan het eind dachten we dat a la carte bestellen beter was geweest. Voor een surprisemenu moet het toch feestelijker zijn want hier mag de chef uitpakken. Men moet niet achterblijven met het gevoel van: was dit het. Aan het eten zal het niet liggen, daar zullen we zeker voor terugkomen. Maar de afstemming tussen keuken en bediening en de presentatie kan beter.

Tot slot: Nogmaals, het is een supermooi plek. Het terras zal in de zomermaanden een publiekstrekker zijn. De bar is ook een leuke plek om een drankje te halen. Wat we jammer vinden van het restaurant is dat het geheel - de interieur, de aankleding, de indeling, presentatie van het eten - de totale sfeer die bij zo'n prachtige locatie hoor niet ten goede komt. Het is vlees noch vis, het lijkt alsof er teveel mensen mee bemoeit hebben en geen duidelijke visie of regie op wat het moet zijn. Het is van alles een beetje en daardoor verlies het aan kracht.
Gerda D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
Wij hebben in Nhow een zes gangen diner genuttigd en kan niet zeggen wat het lekkerst was. Het was een mooi en verfijnt opgebouwd diner en qua smaak subliem! Complimenten aan de keukenbrigade! Ook de bediening was zorgzaam en gaf een gevoel zoals je dat hoort te hebben met een avond uit! Al met al meer dan lof en zeker voor herhaling vatbaar!!
Maartendelange .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Tweede keer dat ik bij NHow gegeten heb.Ik ben hier geweest toen ze net een paar maanden open waren en twijfelde of ik nog terug zou gaan. Afgelopen weekend ben ik samen met mijn vrouw het nog een keer gaan proberen bij NHow.
In het decor is niks veranderd. Voor onze smaak wel nog steeds erg "koud" en de lichten erg kil. Uitzicht blijft natuurlijk prachtig
We hebben een heerlijke avond gehad. We aten het 4 gangen verrassingsmenu. Heerlijk!
De dames in de bediening waren erg gastvrij en wisten veel over hun producten te vertellen.
Tip voor het restaurant: zorg dat de deur naar het terras gerepareerd wordt, erg vervelend voor rokers (zoals wij) om steeds van 7 naar 0 te moeten gaan!