Bataviaplein 150 8242 PN Lelystad Nederland Kaart
31-320410966

Over restaurant NEXT

Dineren in Lelystad

Aan het Bataviaplein in Lelystad vind je restaurant NEXT. Stap hier naar binnen en laat je verwennen door de chef en de enthousiaste bediening. Het is hier goed toeven en de gerechten hebben stuk voor stuk een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Een dagje Lelystad kun je hier heerlijk afsluiten.

Meer informatie over restaurant NEXT

Voordelig
Melissa B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Laat ik even voorop stellen dat de kwaliteit van het eten in orde is. Ik heb beter gegeten, ik heb heb slechter gegeten. Voor het eten alleen zou ik op zich wel teruggaan. Echter, de service en omstandigheden hebben mij doen besluiten om restaurant Next de volgende keer over te slaan. Ik heb daarom een aantal suggesties voor de eigenaren:
1. Laat geen honden toe in (het eetgedeelte van) het restaurant. Niets is vervelender dan twee kwispelende, rondlopende, uitschuddende honden van de tafel naast je, als je net je eten geserveerd hebt gekregen.
2. Als mensen komen binnenwaaien, biedt ze dan een tafel of zitplek aan. Ingebouwd worden door 'gasten' die bij andere 'gasten' aan tafel gaan staan, en zodoende zorgen voor een muur aan mensen om je heen doet de gezellige sfeer enigszins teniet.
3. Als je (kleine) kinderen wijst op zaken die niet mogen in het restaurant; doe dat dan op een vriendelijke manier óf spreek de ouders even aan. Kinderen mogen zeker niet zomaar overal aankomen; je hoeft ze echter niet af te snauwen.
Ik zal het over een maand of 3 nog eens proberen...
Hanneke B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Ik vond de courgette soep te zoet. Enbhet brood van de hamburger klef.
De patat was wel erg lekker knapperig.
Ook had ik wel wat meer groenten verwacht
Lucien D.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Er zijn genoeg restaurants die bij NeXT in de leer mogen. Ga zo door NeXT!
Peterfrummel .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Geweldig eten, Bediening attent en relaxed.
Flanksteak van de green egg is een aanrader!

Ook een gigantische speelruimte voor de kids!
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Enorm restaurant in een voormalige bierbrouwerij annex restaurant. Bediening zeer correct.
Na een middagje Batavia is het een genoegen om op het grote terras een drankje te nuttigen voor het avond eten. Avondeten was goed ook kwa grootte. Een aanrader voor na het shoppen.
Eboroek .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Na een lange dag in Bataviastad op het terras van Next aanbeland. Uiterst vriendelijke ontvangst en correcte bediening. Ik bestelde pasta de la mer met zeevruchten. De bediende gaf aan dat het een nieuwe kaart was en dat de pasta's er eerder niet opstonden. Ze was zelf benieuwd hoe hij zou smaken. Nou in een woord "geweldig". Ik heb zelden zo'n goed gevulde paste gegeten met zoveel zeevruchten en een heerlijke, niet overheersende saus. Echt een aanrader als je van vis en pasta houdt. Als we nog eens in Bataviastad zijn, weten wij wel waar we eten en een drankje nuttigen.
Riette S.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Heerlijk gegeten en bijzonder attent bediend door Hicham!
Hij adviseerde ons uitstekend over de kaart en maakte een gezellig praatje.
We komen zeker een keer terug!
JSK0 .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Eerste indruk was voldoende, ruim, licht opgezet terras. Samen met 3 andere tafels was het niet druk.
Bediening was vriendelijk, eten was prima. ik had een biertje besteld tijdens ons hoofdgerecht, deze werd alleen vergeten (ondanks dat het rustig was); kan gebeuren.
Ik wilde in eerste instantie de ossenhaas bestellen, toen de bediening mij vroeg of ik dit wel zeker wist, en raadde mij toen een goedkoper gerecht aan omdat dit lekkerder/beter zou zijn. Toch enigsinds apart dat er op deze manier gedownsaled wordt, wellicht was de ossenhaas op?
Daarnaast bestelden wij nog de aspergesoep (seizoenssoep) en het mandje met brood.
Soep was prima, oogde alleen wat saai (geen afgarnering of iets dergelijks; het was een witte romige soep (wat logisch is) die verder goed op smaak was.
Al met al een prima eerste ervaring.

Danielle C.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij NeXT .
De bediening is super vriendelijk en vertellen met een groot enthousiasme waar de gerechten vandaan komen , hoe het klaar gemaakt wordt .

De sfeer is zeer gemoedelijk en het interieur is stijlvol .
Voor de kleine kindjes is er een aparte grote ruimte waar zij naar hartelust kunnen spelen .

Echt een aanwinst voor Lelystad !!
Remy H.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Eten bij Next,
Buiten het eten om is de bediening echt goed en zeer vriendelijk. Je krijgt de snel de indruk dat de bediening op een hoogwaardig niveau staat ten aanzien van de keuken.
De gerechten zijn echt niet geweldig. Besteld een hamburger het vlees was smakeloos ongekruid en gort droog. De steak was rouw en niet goed op temperatuur, eveneens ook geen zout of peper. Over zout gesproken de Risoto daarin tegen bevate werkelijk alle zout die in andere gerechten ontbraken, zelfs zo erg dat de gast die ik had uitgenodigd het eten heeft laten staan. Daarin in tegen gaf de zeer vriendelijk bediening dat wij deze niet hoefde te betalen erg sympathiek maar je hebt liever dat het gewoon goed is. Kortom leuk restaurant voor ik denk een lunch of een kop koffie... Wij waren van mening inversteer in een kok van enig niveau en dan komt het vanzelf goed.
Smurf-27 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Heerlijk gegeten en goede service.

Leuke zaak alleen wat rumoerig.

Zeker een aanrader!

Ook met kinderen! De speelzaal zag er goed uit, volgende keer nemen wij ze mee.
Natalie B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Met enige terughoudenheid schrijf ik deze recensie omdat we waren uitgenodigd. Doorslaggevend is dat er zo enorm veel te verbeteren is bij Next dat ik heb besloten toch deze recensie te schrijven.
De ontvangst en bediening door het personeel tijdens de avond was vriendelijk en correct, ook prima wachttijd en in de gaten houden en vragen wanneer het volgend wordt verwacht. Het was alleen vanaf begin enorme herrie. Er waren misschien maximaal 30 man binnen maar het klonk als 100, we waren de volgende dag schor en konden elkaar niet verstaan. Het gebruik van afscheidingen of stoffen accessoires neemt het geluid op, misschien een tip. De menukaart konden we niet lezen, dat moest met behulp van de zaklantaarn op de telefoon, het was overal te donder.Het eten: we verheugden ons op de burger ui de green egg; deze was droog en smakeloos. het broodje leek apart maar doorweekt van de sappen van het vlees. Er zat verder niets bij, alleen patat. de patat zat bij alle gerechten, werd leuk opgediend en smaakte fantastisch, dat was het enige goede van al het eten. Verder hadden we een amsterdams plankje vooraf, prima keus, niets op aan te merken. we hadden geen andere voorgerechten genomen vanwege de prijs, het leek te vullend en veels te duur. achteraf was het waarschijnlijk niet veel geweest maar alleen veel te duur. in ieder geval niet uitnodigend. als hoofd verder naast de burger ook kabeljauw, deze was smakeloos en werd geserveerd met een toefje puree en drie asperges en patat. veel te dur dus voor die18 of 19 euro want verder was er niets bij. Mijn tafelgenote had de vis laten staan. coulant was dat deze wel van de rekneignwas gehaadl. feit blijft dat het veel te duur was en er zat geen smaak of kraak aan. Ik had zeebaars. Deze was prima bereid op klassieke wjze, niet mijn favoriet, terwijl op de kaart stond dat deze van de plaat was. het was klassiek: gevuld met citroen en kruiden. op zich prima, maar niet mijn smaak. er zat verder alleen een smakeloze twee theelepeltje gehakte komkommer en tomaat bij. en een prutje gebakken tomaat bovenop. Toe was het italiaanse ijs prima. de tiramisu was zwaar en te veel, het was een uitnodigend toetje, ook een beetje droog. de creme brulee was ook prima. in totaal was de bediening dus prima, de toetjes wel redelijk. de herrie was onuitstaanbaar en te overheersend en overal was het eten slecht. wij komen hier nooit meer,ondanks de leuke locatie en het fantastische terras. alles was ook behoorlijk prijzig. zeker niet voor herhaling vatbaar, ondanks de coulance dat een vis van de rekening was gehaald. het was gewoon slecht. voornamelijk de kok en de herrie. twee dingen waar vast iets aan te doen is. Het decor geef ik een 5, de inrichting is wel leuk maar hierdoor ook te veel herrie, je kunt elkaar niet verstaan. ik verwacht niet dat next het gaat redden met deze prijzen en de matige kwaliteit of kok. Wij gaan volgende keer next door!
Raalte .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Aan het eind van de werkdag even bij Next gestopt voor een proeverij van heerlijkheden. Overheerlijke bavette steak gegeten, zelfgemaakte patat. Pure eerlijke maaltijd.
Toe een huisgemaakte creme brulee en op aanraden van de eigenaar nog een (mini) hamburger geproeft.
Next ga zo door en ik kom zeker weer terug maar dan neem ik de familie mee
Aliyatamara .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Na een vermoeiende dag shoppen zijn mijn man en 2 kids bij NEXT geëindigd, een nieuw restaurant naast Batavia stad. Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen en kregen een gezellig plekje aangewezen. Eenmaal aan de drankjes en de menu kaart werden de kinderen doorverwezen naar de speelruimte, dat was een aangename verassing. Als voorgerecht had ik de carpaccio en mijn man had trek in de seizoensoep: pompoensoep, niets op aan te merken gewoonweg lekker. Als hoofdgerecht namen mijn man en ik samen de Rib-Roast, heerlijk mals, gegrild op de green egg en dat proef je. De kinderen hadden huisgemaakte frietjes, kipkluifjes en een pannenkoek, simpel maar ze vonden het heerlijk! Tijdens ons voorgerecht kregen de kindjes hun eten waarna zij zich lekker konden uitleven in de speelruimte. En papa en mama hadden zo de tijd om ook even van elkaar te genieten, ideaal. De service was vriendelijk en snel dankjullie wel voor een plezierig verblijf. Wij komen zeker weer.
Erik L.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Het industrieel vormgegeven pand naast Bataviastad stond al een tijdje leeg. Nu is NeXT daar neergestreken en dat verdiend alle lof voor het ondernemerschap en de ambitie. Je kunt merken dat dit niet het eerste restaurant is van de eigenaar. Alles is goed op orde en het personeel is goed geïnstrueerd, vriendelijk en servicegericht.
De akoestiek is zeer slecht waardoor het verstaan van je gezelschap, maar het personeel een grote uitdaging vormt. Zeer vermoeiend. Met wat maatregelen moet dit sterk te verbeteren zijn.
Het eten wordt duidelijk vers bereid en wordt mooi gepresenteerd. Wij vonden de porties te klein. Zelfs onze jongste dochter vond de NeXT hamburger niet voldoende, maar wel lekker. Pas op met de Pasta Arabiata, het enige pastagerecht op de dinerkaart. Deze is zeer pittig en zou in het Aziatische systeem zeker 4 tot 5 pepertjes uit 5 krijgen en daar wordt op de kaart of door de bediening niet over gerept. Bij ons kon één van ons gezelschap het gerecht niet verdragen. Dit werd keurig opgelost maar had voorkomen kunnen worden.

Kortom een restaurant met potentie, wat naar mijn mening nog wat puntjes op de 'i' behoeft.
Laurientje .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Vlak na de opening bij Next gegeten en heerlijk aparte ambiance, eten uit de Green Egg is erg goed en wordt ook bijzonder leuk gepresenteerd. Nagerechten prima, wijn prima, alleen de bediening was erg jong en erg speels en vergat regelmatig de aandacht. Ik zou zeggen trainen en nog eens trainen en Next heeft een goede toekomst in het vooruitzicht.