News Café

5,5
6,7
Ineke P.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Wij kwamen binnen bij News Café en vonden het restaurant een leuk sfeertje hebben en het zag er ook gezellig uit. Wij kwamen er niet om te eten maar om even een bakje koffie te halen. De bediening was niet vriendelijk, we zaten na 15 minuten nog op onze koffie te wachten. Toen we aan de bediening gingen vragen waar onze koffie bleef kregen we ook een heel vluchtig en naar antwoord. Wij zijn daarom ook weggegaan. We weten niet hoe het eten hier smaakt maar alleen al als de bediening zo met gasten omgaat komen wij er niet weer.
Brouwerijdekomkommer .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Helemaal niet bekend in de stad Groningen dit restaurant uitgekozen door de mooie ligging in het centrum. Lekker voor het restaurant in het zonnetje gaan zitten bleek dat hier geen diner geserveerd werd maar alleen hapjes en snacks. Hierop verhuist naar het terras aan de achterzijde op het waagplein.
Vooraf Turks brood met aioli besteld maar kregen stokbrood wat niet vers afgebakken ipv het Turks brood, de tomatensoep en de gamba's waren goed.
De hoofdgerechten lieten lang op zich wachten en waren redelijk tot goed op de hamburger na want die was perfect.
Een matig restaurant waar het schoonmaken van de toiletten ook wel wat extra aandacht mag hebben.
Beste Brouwerijdekomkommer,

Allereerst hartelijk dank voor uw bezoek en feedback over uw bezoek aan het News Café. Wat betreft het Turks brood, deze horen inderdaad vers afgebakken te worden, ik zal dit nader met de keuken bespreken zodat dit een aandachtspunt wordt en zich in de toekomst hopelijk verbetert!

Over het zitten aan de voorkant en het bestellen van diner het volgende; ons terras is dusdanig groot (360 zitplekken) dat het voor de keuken onmogelijk is om op al deze plekken tijdens een zomeravond diner te serveren. We hebben daarom in het verleden gekozen voor een restaurantgedeelte aan de achterkant. Hier zijn de tafels groter, is de service meer gericht op diner en is het overzichtelijker om de gast de juiste aandacht te geven. Hopelijk begrijpt u deze keuze en is een plek aan de achterkant alsnog goed bevallen.

Uiteraard streven we altijd naar het serviceniveau wat onze gast verwacht, met feedback kunnen we dit daarmede dan ook beter realiseren en ook extra focus leggen op aandachtspunten, zo ook de hygiëne.

Hopelijk mogen we u alsnog in de toekomst nogmaals op ons terras verwelkomen.

Mvg,
Christien van Leijden
Manager
News Café Groningen
info@newscafe.nl
Ddijk .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Met 4 personen hier gegeten. We hadden vooraf gereserveerd maar we werden niet ontvangen door de drie personeelsleden die ons gewoon voorbij liepen. Nadat we waren gaan zitten werden we wel geholpen maar we kregen niet echt een welkom gevoel. Het eten was prima. Het decor was mooi maar de vloer en tafel konden wel iets schoner.
Fijnproever 8.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Dat ze het nog kunnen maken! Ik vind het bijzonder!

We hadden beide zin in een klein hapje en een drankje en wouden graag even in de zon zitten.
We kwamen terecht bij het "News-cafe" te Groningen.
Beide gekozen voor quesadillas met kip. Kennelijk snappen ze hier helemaal niks van.
Dit kleine tussendoortje duurde al gauw 30 min en kwam rechtstreeks uit de magnetron.
Klef, droog en smaakloos.
We hadden verwacht dat deze vanuit de pan of grill kwam, lekker krokant en smaakvol.

Bij het afreken vertelden wij onze onvrede over deze manier van presenteren van eten. Dit werd volkomen bevestigd. Hij snapte onze kritiek volledig, en voegde daar zelf aan toe dat ze altijd zo deden als het druk was. Misschien opzoek naar een andere kok? Of een andere kaart, waar de kok capabel genoeg voor is!

Eten een service beide bekroond met het cijfer 1! Over het decor heb ik ook genoeg kritiek.....het oogt vies en overal een troepje. Een 3!

Hier is genoeg werk aan de winkel! Gelukkig hebben ze een prima locatie!

Beste friese_fijnproever84,

Allereerst dank voor uw feedback en moeite die u heeft genomen om uw ervaring binnen het News Café te delen. Het spijt ons om te moeten horen dat u 30 minuten heeft moeten wachten en het eten alsnog niet naar wens was; dit is uiteraard niet de normale gang van zaken. Uiteraard kan het soms voorkomen dat we door drukte overmeesterd worden; echter geen excuus voor een wachttijd van 30 min. Helaas moet ik daaruit constateren dat u niet de service heeft kunnen ervaren zoals we die graag zouden willen. Om uw feedback verder op te pakken zullen bovengenoemde punten dan ook intern besproken en opgepakt worden. Op specifieker naar de situatie te kijken, hoor ik graag van u om welke datum het ging.

Hopelijk mogen we u alsnog binnenkort een keer verwelkomen.

Met vriendelijke groet,
Christien van Leijden
info@newscafe.nl
Yteke N.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Gezellige plek midden in het centrum van Groningen, heerlijke koffie! We hebben een lunch besteld bestaande uit Mosterdsoep en daarna een Sandwich Italia (warm met mozzerella, tomaat en pesto) en een proeverij van wraps.
De mosterdsoep was pittig maar heerlijk! Ik ga zo weer heen voor zo'n kom ;-)
Tijdens het 2e gerecht kreeg ik spijt dat ik het besteld had, ik had het beter bij de soep kunnen laten. Het viel tegen....
Diede D.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Als je door de stad wandelt, loop je gemakkelijk bij News Café naar binnen voor een hapje en een drankje. Helaas heb ik er vaak al spijt van, zodra ik een plekje gevonden heb. De bediening is afstandelijk en ongeïnteresseerd en de entourage is betreurenswaardig en zo mogelijk nog onvriendelijker dan de bediening. Maar gelukkig hebben ze heerlijke koffie en zijn de lunchgerechten uitgebreid, met verrassende toevoegingen. Vooral als je wat brak bent na een avondje doorzakken, biedt het News Café uitkomst met heerlijk clubsandwiches en volle salades. Een frietje of een chippie erbij en het is gewoon helemaal af. Dus daarmee verdient het News Café absoluut pluspunten ten op zichte van de bediening en de entourage.

Nog een klein aandachtspuntje: de toiletten zijn moeilijk te bereiken met een zeer stijle trap en het ruikt er vaak vrij onfris.
Job B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Vorige week een hapje gegeten en wat geborreld. Prima bediening en goed eten. Fijn dat er mogelijkheden zijn de menu's een beetje aan te passen. Decor is toch wel een klein beetje aan een opfrisbeurt toe vind ik.
Namine .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Gewinkeld in Groningen en dan is lunchen bij het nieuws café altijd gezellig. Bediening is aardig maar toch een tikje onpersoonlijk. De sandwich goat's cheese And honey en de clubsandwich waren gewoon lekker. Wat wij leuk vinden is dat het hier altijd bruist.
Bites-_- .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Het News Café is al jaren een begrip in Groningen, vroeger gingen we meestal voor een drankje en wat nachos met gesmolten kaas die we altijd erg lekker vonden. De kaart lijkt onveranderd. Deze keer een salade tijdens een lunch die je in een kleine of een grote variant kunt bestellen die was goed verzorgd, maar wel prijzig. Het glas wijn niet bijzonder. De bediening was vlot en geeft nauwelijks aandacht aan de gast, jammer. Voor een salade ben je beter af elders, volgende keer toch maar weer de nachos. :-)
Liedje83 .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2015
Op woensdag 14 januari met z'n 2en gedineerd bij news café. Niet verwacht dat he boven mooi gedekt zou zijn als je eerst beneden binnenkomt. Er liep 1 serveerster rond, maar die was heel vriendelijk en deed het heel goed. Eten was erg lekker en mooi opgediend. Service was perfect. Was zelfs tijdens eurosonic festival.
Prijs kwaliteit was heel goed! Zeker een aanrader!
Mauryn T.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Vanmiddag hier geluncht. van buiten ziet het er mooi en nieuw uit. het leek me wel interessant.
eenmaal binnen plekje uitgezocht. lang gewacht tot er iemand kwam om ons te helpen.
uiteindelijk een thee en cappuccino besteld waar we vervolgens ook lang op moesten wachten.
we wouden ook wat eten maar we waren er nog niet helemaal uit dus dat gaven we aan maar mevrouw liep ongeïnteresseerd weg.
het duurde niet zolang en toen kwam onze lunch. het was een hele klus om de bordjes op tafel te zetten en dat terwijl we maar drie bordjes hadden.( er was te weinig ruimte op tafel)
mosterdsoep was erg dun en het friet bij de sandwich was niet gezout en koud.
sandwich turkey was wel lekker en een aanrader.
verder vond ik het personeel achter de bar ongeïnteresseerd en ik had het idee dat ze er geen zin in hadden.
Xray .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2014
Wij hebben vandaag bij News Cafe heerlijk geluncht. ik heb een noten salade met geiten kaas en honing genomen en mij vriendin heeft een runder carpaccio besteld. De sfeer is gezellig en service is prima.
Aanrader voor de lunch.
Linda K.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2013
Voor het eerst hier ook echt naar binnen geweest, terwijl ik er al zo vaal voor langs ben gekomen. We werden goed ontvangen en hadden boven een mooi plekje bij het raam uitgezocht. Mooi uitzicht hoor, mooie locatie! Ik moet alleen wel zeggen, dat de keuze voor vega-mensen wel heel beperkt is. Ik heb dus uiteindelijk de scholfilet genomen. Die was erg lekker. Mijn tafelgezelschap had een soort van tortilla, die was wel lekker, alleen wat machtig. Voor de rest hebben we lekker daarna lekker geborreld. De bediening was vriendelijk en vlot.
Phaleanopsis .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2013
Afgelopen zondag hebben mijn vriendje en ik geluncht bij het News Cafe op het terras. Hij had de club sandwich en ik de tomatensoep. De club sandwich was niet uitzonderlijk goed, maar er was verder weinig op aan te merken. De frietjes die erbij geserveerd werden, waren echter koud en duidelijk minimaal twee keer gefrituurd. De tomatensoep was weliswaar goed van temperatuur, maar de smaak liet te wensen over. De soep had een hele wrange, zure smaak. Ik heb nog nooit eerder zulke vieze tomatensoep gehad.
Nanda V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2013
De bediening in het restaurant doet z'n best, maar het duurt allemaal wel erg lang. Er is iets fout gegaan met onze bestelling en we krijgen een drankje van het huis (nette oplossing). Het eten. De spareribs zijn niet geglaceerd maar zeer mals. Jammer dat er geen kommetje water is of een vochtig doekje om je handen schoon te maken. De zalmfilet is zo groot dat het wel een dubbele portie lijkt, dat doet zelfs de keten met de Toekan hen niet na. Deze zou volgens de kaart geserveerd worden op gesmoorde venkel en rauwe witlof. Van dat laatste geen spoor. De barman beneden is te druk met z'n vriendin aan de bar om oog te hebben voor andere gasten. Ook overdag is het hier afgeladen vol (in het weekend). Vast door de ligging en de ambiance, want van de service en het eten moeten ze het niet hebben.
Annabell .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2013
Afgelopen weekend wezen borrelen in Het News Cafe. Gezellig, leuke sfeer. We moesten iets wat lang wacten op de drankjes. Daarna prima gegeten. Lekker soepje vooraf en een maaltijdsalade als hoofd. Mijn partner at de spareribs. Goede prijs kwaliteit verhouding, ok service.
Maylin .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2012
Op zich niet slecht gegeten. Mostersoep was erg zout en een beetje roggebrood erbij had niet misstaan voor die prijs. Hoofdgerechten oke. Bediening viel niet veel op aan te merken, waren oprecht bezig met goede service. Blijft toch een rare zaak: prima plek in de stad, met smaak ingericht (wellicht wat mainstream maar ze hebben ook heel wat meters), maar op een of andere manier blijft het eten al jaren hangen in een soort middelmatigheid. En...tjonge tjonge wat zijn die toiletten in de kelder ranzig. Dat lijkt de Warhol uit de jaren-80 wel.