New York Film Academy

7,1

Jouw recensie over het restaurant New York Film Academy

Sebastiaan H.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
We zijn hier gekomen d.m.v. de AH-Restaurantactie. Volgens deze website zou het menu € 22,50 kosten.
Na het opnemen van de drankjes werd ons verteld dat er geen keuze meer voor het nagerecht was. Dit zou alleen een donut zijn. Omdat we in eerste instantie kwamen voor de Brownie, hebben we hiervoor bedankt.
De Ceasar-Salad was zeker voldoende. Gelukkig hebben we geen zand geproefd zoals anderen. Wel hadden de ansjovis van ons achterwege gelaten mogen worden. Ook de dressing was overmatig aanwezig.
Ons hoofdgerecht bestond uit de hamburger. We zagen in de keuken een Big-Green-Egg staan en hoopten dat de burger hierop bereidt zou worden. Helaas, naast de Egg is er een standaard bakplaat waar de burger op gebakken wordt. Zelf hou ik van heel rood vlees, maar ik kan mij voorstellen dat anderen de burger terug zullen sturen. Zeker omdat er niet gevraagd wordt hoe de burger gebakken zou moeten worden.
Het toetje hebben we overgeslagen, omdat we geen trek hadden in een donut.
Bij toeval viel ons oog op de houdbaarheidsdatum van de mayonaise. Deze was al VERLOPEN !!!
Dat er voor het toilet betaald moest worden hadden we in eerdere recensies wel gelezen. Toch hadden we een klein beetje gehoopt dat als je in het restaurant zou gaan consumeren, de gang naar het toilet gratis zou zijn. Helaas...
Voor ons is dit restaurant niet meer dan een veredelde snackbar en dat was dan ook de reden om af te gaan rekenen.
Ondanks dat de website het bedrag van € 22,50 had vernoemd en ondanks dat we het toetje hebben afgeslagen moesten we € 25,- afrekenen voor het menu.
Zo'n slechte service hebben we in tijden niet meer gehad en zullen dit restaurant dan ook aan niemand aanraden. Gelukkig zijn we niet ziek geworden van de mayonaise...
Lieke V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Smakelijk driegangenmenu gegeten bij New York Film Academy Café, met AH restaurantactie. Het keuzemenu was beperkt (keuze uit twee voorgerechten, twee hoofdgerechten en twee desserts). We kozen beide voor de tomatensoep met brood (alternatief: salade), burger met frites (alternatief: vegetarische quiche) en brownie met karamelsaus en slagroom (alternatief: donut). Alles viel goed bij ons in de smaak. De porties waren ook nog eens behoorlijk groot. Uiteindelijk verlieten we het restaurant bomvol maar zeer tevreden. Als je op zoek bent naar een simpele, maar lekkere en vullende maaltijd, ben je hier aan het goede adres!
Thijs G.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Leuk restaurant met lekker eten, echter is het voorgerecht naar onze mening vrij vullend/veel.
En helaas zat er in mijn ceasar salade nog zand dat er niet goed uitgewassen was, dat was wel een domper.
De hamburger als hoofdgerecht was echt heerlijk en zeker aan te raden! Er zaten flink wat 'frieten' bij die erg lekker gekruid waren, maar in combinatie met de grote portie was dit niet op te krijgen. Beter teveel dan te weinig, zeker waar maar weggooien is ook zonde! Voor de hongerige gast dus! :) Omdat we een trein moesten halen vroegen we of we misschien het toetje (brownie & donut) mee konden nemen. Dit was geen probleem, we kregen er zelfs een mooi bakje voor en een zakje chocolade saus voor over de brownie, erg fijn!
Jeanette B.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
De prijs/kwaliteit verhouding van alles (inclusief locatie en interieur) was echt goed. Het quiche-gerecht was een beetje te klein, gegeven het feit dat dat het hoofdgerecht was. Een verrassing was dat het toilet niet gratis was, maar de service op de toiletten was uitmuntend (inclusief bijvoorbeeld handcrème, persoonlijk aangeboden; de toiletten zelf waren schoon en zeer goed verzorgd). Het was een onverwachte "zeer positieve toiletruimtebeleving".
Daphne Véronique D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
We werden hartelijk ontvangen door het vriendelijke personeel. Er werd uitstekend rekening gehouden met mijn zwangerschap en kreeg passende gerechten. Het eten is goed, de sfeer is ook erg gezellig in restaurant New York Film Academy.
Kees-Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Op zaterdag 19 november 2016 brachten we een bezoekje aan Amsterdam. Omdat het regende besloten we eerst even bij New York Film Academy koffie te drinken en wellicht wat te eten. Het was druk maar dat zou geen beletsel mogen zijn. Op een enkele uitzondering na was de bediening niet erg alert. Zo had mijn partner de soep van de dag besteld maar die was uitverkocht. Zonder te vragen werd dus maar de andere soep op de kaart gebracht. Hoewel een meer ervaren serveerster dit zag gebeuren maar niet meer kon ingrijpen is dit toch wel een fout waar de bediening van moet leren. Wij hadden een goed uitzicht op de bar en zagen het bier verpesten; het bier werd niet tijdig weggebracht en er moest door de barman worden bijgetapt met als resultaat dat de schuimkraag te kort was. De door mij bestelde tosti was lekker; de saus die er bij werd geserveerd leek mij niet zelfgemaakt maar uit een potje. Al met al is New York Film Academy een goede gelegenheid om koffie te drinken maar de bediening kan beter.
Estherdegenieter .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Prachtig gebouw, ook van binnen, met leuk uitzicht op de toeristen die de trein willen halen. Gezien de naam van het restaurant, had ik wel een wat meer Amerikaanse sfeer verwacht en met film had ook wel meer gedaan kunnen worden. Ik vond het geen restaurant waar je lang gezellig blijft zitten. Vriendelijke en snelle bediening, redelijk eten. Naar mijn mening te duur voor wat je er kwalitatief voor krijgt.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Aan de noordzijde van de Beurs van Berlage bevindt zich het New York Film Academy Cafe, een zeer brede maar smalle zaak met uitzicht op het Damrak en de daar altijd heersende bedrijvigheid. En als onderdeel van het ruim honderdjarige gebouw is het interieur natuurlijk niet anders dan als zeer fraai te betitelen. De service was uitstekend en het meisje in de bediening waarschuwde me zelfs dat het wel eens wat langer zou kunnen gaan duren dan ik van ze gewend was (het was mijn eerste keer). In elk geval zeer attent en het wachten viel wel mee. Ik had de burger met cheddar, bacon, ui, tomaat en augurk. De burger was lekker en dat gold ook voor de friet die erbij geserveerd werd maar vijftien euro voor zo'n burger vind ik toch wel erg veel geld.
EKrul .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
in dit prachtige historische gebouw, zit nu een fastfood restaurant, toch een beetje jammer. Een NY burger besteld en een sandwich. Die wijn hadden we misschien hier ook wel niet moeten bestellen, we kregen wel een nieuwe, die was iets beter. Het eten was verder wel lekker, maar niets bijzonders.