New Town

Meer informatie over restaurant New Town

• Airconditioning , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Jip B.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Geweldige beleving, vriendelijke bediening & het eten is buiten gewoon heerlijk! Helemaal vanuit Hoofddorp ga ik hier regelmatig heen.
Tim S.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Door het vernieuwde Iens is mijn eerdere recensie verdwenen maar het is niet erg om over dit geweldige restaurant iets nieuws te tikken. We komen hier al jaren en zelfs na onze verhuizing vanuit Almere komen we hier soms nog weleens. Eigenlijk kan ik niks negatiefs over New Town verzinnen. Alle gerechten prima in orde. Gary en May zijn hele leuke mensen die altijd de tijd hebben voor een praatje. Alles loopt eigenlijk altijd vrij vlot. De inrichting is netjes, schoon en comfortabel met genoeg privacy. De ligging is ook prettig.
Randy E.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Op deze plek, achter het winkelcentrum van Almere-Buiten verwacht je niet direct een restaurant te vinden. New Town is een groot restaurant met een gescheiden afhaal en restaurant gedeelte. Zelfs op de zondagavond merk je dat Chinees eten echt uit is. Een paar gevulde tafeltjes met voornamelijk 55+'ers. We hebben echter weer heerlijk gegeten en zijn prettig geholpen. Voorgerecht van mix van saté en 4 verschillende hoofdgerechten. Prima smaken, verse producten en geen doodgekookte bami. Absoluut een aanrader!
J R.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Al heel lang wilden we een keer bij New Town eten omdat het restaurant bij haar gasten zulke hoge cijfers scoort. Dan moet het toch echt heel bijzonder zijn want van buiten ziet het er niet uit, het restaurant ligt een beetje verborgen achter de drukste winkelstraat van Almere Buiten en voor de deur wordt al maanden gewerkt aan de herinrichting van de straten, parkeerplaatsen en het groen. Eenmaal binnen wacht echter een warm welkom van Gary, de eigenaar die in het weekend ook nog de muziek verzorgt.
Het meest bestelde gerecht is Babi Pangang zo vertelde hij maar omdat New Town een Kantonees specialiteitenrestaurant is besluiten we iets uit Guangzhou te proberen. Dat is echter best lastig want wat is nou precies Foh Nam, Laat Cha, Tau Sie Kai of Tsiu Yim Kwat? Het wordt uiteindelijk een gerecht met pittig varkensvlees en biefstuk in oestersaus. Omdat we best wel van een beetje spicy houden kregen we er nog zelfgemaakte pittige sambal bij…
Uiteindelijk aangenaam verrast door de heerlijke gerechten, het varkensvlees was inderdaad lekker scherp gekruid maar daar houden we wel van en de biefstuk was heerlijk mals met fijne groenten en paddenstoelen. Al met al heerlijk gegeten, wij denken dat New Town prima “standaard” Chinese maaltijden bereidt maar we willen toch iedereen aanraden ook eens de Kantonese gerechten te proberen.
Achteraf zag ik dat ze ook Szechuan gerechten serveren (lekker heet), nou, da’s dan iets voor de volgende keer.
Coral F.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Met vier personen wezen eten. Prima eten, live muziek, en een prachtig zee aquarium met schitterende vissen.

Ga zo door
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Blij verrast werden we op 1e Kerstdag 2015 bij New Town in Almere. Kenden we dit restaurant al 25 jaar als dé Buurt Chinees van Almere Buiten... zagen we het onder de vorige eigenaar wat afglijden... en zien we nu, onder de leiding van Gastheer, Cuisinier én Zanger Gary een super onderscheidend adres in Almere: écht lekker eten in een prima ambiance en met rustig aanwezig 'muzikaal behang' door Gary. Compliment! We hadden een heerlijk diner, in een prettige setting, met de juiste service én een schappelijke prijs. Goed adres dus! Wij komen terug!
Hou Y H.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Het ziet er netjes uit van binnen. Een supermooi aquarium met mooie vissen erin en uit het niets kwamen er nog een live setje tussendoor. Erg goed gezongen tot mijn verbazing.

Bediening was vriendelijk en erg professioneel. Leuke gesprekken met ze gehad en het erg naar ons zin gehad.

Het eten was heerlijk, de koe lo yuk was hemels en mijn vriendin heeft ook genoten van haar garnalen. Echt een aanrader en wij gaan snel weer langs!
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Heerlijk gegeten! Alles goed verzorgd en vers. Vriendelijk personeel en een relaxte prettige sfeer. We waren op zaterdag avond en dan zingt de eigenaar op de achtergrond. Hij kan heel goed zingen maar je moet er wel van een live optreden tijdens het eten. Al die positieve reacties op deze site zijn dit restaurant zeker waard. We komen terug.
Daantju H.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Het was hartstikke gezellig, leuke muziek en zelfs nummertjes op aanvraag. Het eten was heerlijk!!! Service ook fantastisch. Dat noem ik nou een heerlijk avondje uit eten! Prachtig 25 jaar huwelijk van Opa & Oma gevierd!
Anneke H.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Hallo.. vanavond met 6 personen heerlijk gegeten! Het was geweldig. .goede service snelle bediening... en het zingen tijdens het eten geeft net dat extra stukje gezelligheid! Wij komen zeker weer eens terug!..
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
De beste Chinees van Almere, prettige sfeer, fijne ontvangst lieve gastheer en gastvrouw, goede bediening, heerlijk eten, en geweldig als Garry gaat zingen! Wij hebben een hele fijne avond gehad, dank jullie wel! Tot gauw familie van Veluw
Lucie S.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Vanavond hier weer eens wezen eten na lange tijd. Sinds er gezongen wordt nl. bij het diner zijn wij, in tegenstelling tot de meeste lovende meningen hier, eigenlijk huiverig om er te gaan eten. Hoe goed de stem ook is van de zanger; chinees eten combineert niet volgens ons met hollandse liedjes en medleys. Het heeft ons zelfs weerhouden van daar uit eten te gaan, terwijl we voorheen toch vaste klanten waren wel met elke maand een bezoekje.
Wat ons nu opviel waren de armoedige half dode plantjes in plastic potten in de vensterbanken ineens.. de meesten stoffig en met zelfs dode bladeren! Een allegaartje van vetplanten en orchideëen. Een vreemde rode plastic bak met lege waxinelichtjes met stof erin, die wij maar verwijderd hebben van de vensterbank naast onze tafel; géén gezicht.
We vonden de entourage écht schrikbarend achteruit gegaan!
Spinnenwebben achter de gordijnen ontdekten we óók nog eens!
Wat is hier gaande?
Ik bestelde babi pangang met spek en kreeg superdroge magere babi pangang. Ik ging naarstig op zoek naar de krokante spekstukjes, maar heb de serveerster gevraagd of men mij misschien de magere i.p.v. de gevraagde spekbabi gegeven had.....dit bleek zo. Met excuses. Later deed men niets van de prijs af, ook kreeg ik geen tegemoetkoming (bv. de thee na afloop gratis) Geen enkel gebaar verder, jammer. De tjaptjoy van mijn man was gelukkig nog steeds goed, als vanouds.
De bediening is vriendelijk: zelfs twéé serveersters vroegen telkens of alles naar wens was en of we nog iets wilden drinken.
Maar we aarzelen toch om er volgende keer weer te gaan eten vanwege de stoffige en vieze vensterbanken met oude vetplanten. Je zit daar wel náást! Je plakt ook aan de vensterbank vast als je hem aanraakt! Plus nog wat spinnenwebben achter de gordijnen.
Jammer dat de entourage zoveel achteruit gegaan is en dat men niet adequaat ingegaan is op de vergissing van de keuken mij droge magere babi pangang te geven.
André S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Overheerlijke Ti Pan lamskoteletten met zwarte pepersaus gegeten in een buitengewoon gezellige ambiance. Sinds dit restaurant in handen is van zingende Chinees Garry is het qua gezelligheid met sprongen vooruit gegaan. Kwaliteit/prijsverhouding is prima en ik ben na vele bezoeken en afhalen nog nooit op enig vlak teleurgesteld.. Ga zo door!!!!
K C.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Vandaag geweldig gegeten bij New Town. Het eten en de bediening was voortreffelijk, vooral de LA KAI (kipfilet in pikante saus), gezellige avond met live muziek. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Een echte aanrader.
Kees A.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
wij komen hier al heel wat jaartjes, 28 schat ik. Inmiddels de 3e eigenaar. die heeft 3 jaar geleden het restaurant het restaurant nieuw leven ingeblazen en dat was hard nodig. Nu weer vriendelijk personeel en niet te vergeten live muziek van de gastheer met zijn verdienstelijke stem die een heerlijke sfeer brengt. Eten was vanouds, vaak nemen we de overheerlijke ti pan saté ossenhaas met een heerlijk kruidig saus(geen saté saus). Vandaag namen we ti pan saté van ossehaas,lamslaat en garnalen. Zalig. Vroeger stond saté Maleisië op de kaart, die aan tafel werd bereid op een klein barbecuetje met kolen. De ti pan komt in de buurt maar met het barbecuetje was het in mijn herinnering nog lekkerder. Als hoofdgerecht is de ti pan ossehaas met kaneelsaus een absolute aanrader. Kwaliteitsverschil met een heerlijke niet alledaagse saus. Ook ander ti pan gerechten zijn heel lekker en worden gezellig aan tafel geflambeerd opgedient. Vandaag Peking eend gegeten was lekker, maar kan beter. Mijn vrouw had de pak soi ngau yuk. Deze was verrukkelijk. Toetje hebben we overgeslagen zo vol zaten we.

Dit restaurant blijft bij het originele Chinees restaurant concept. Niet dat vreselijke all you van dat concept, wat altijd ten koste gaat van de kwaliteit. Gewoon eenheid restaurant met een fijne ambiance en een vriendelijk onthaal en niet te vergeten sfeervol live muziek van de altijd vrolijk en vriendelijke gastheer.

Lucie S.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2014
Samen hier gegeten en het was voortréffelijk!
Wij kozen een dag door de week, want houden niet zo van 'entertainment' terwijl je eet. (dit is persoonlijk natuurlijk) De bediening is ook vlot en je wordt goed in de gaten gehouden. Ook hoef je niet lang te wachten op je eten, zoals in andere restaurants.
Het enige kleine minpuntje is dat de 'espresso' gewoon oude filterkoffie was, wat waterig. Dat is jammer, want het zou de kroon op het etentje moeten zijn! Misschien een tip om tóch een espresso-automaatje aan te schaffen?
jannie128 .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
New Town is sinds een tijdje overgenomen door Gary. We zijn op zondagavond geweest en hebben heerlijk gegeten. De pekingeend was ontzettend mals en erg lekker. De bediening was heel goed en we hadden het gevoel of we er al jaren kwamen. We werden verrast door mooi entertainment van Gary. Hij zong oude mooie ballads die ontzettend leuk waren om weer eens te horen. Zijn stem is fenomenaal. New Town verdient zeker een bezoekje als je lekker wilt eten met goede bediening. Het zingen van Gary is zeker een toegevoegde waarde. We zijn vrolijk en voldaan weer naar huis gegaan.
Dank je wel Gary en personeel voor de gezellige avond.
Angela M.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2014
NEW TOWN!!! DAAR MOET je zijn in ALMERE BUITEN!!! we gingen nietsvermoedend (en ik met tegenzin, vanwege slechte ervaringen met het eten van de vorige eigenaar) naar binnen , restaurant was op maandagmiddag nagenoeg leeg helaas maar echt zo zonde want het eten wat VOORTREFFELIJK!!! echt heerlijk en vers bereid, PETJE AF! en dan de eigenaar die zo mooi kan zingen...W O W echt zeer onder de indruk! Ik had al ergen sanders gereserveerd voor ons zilveren bruilofstfeest maar denk er hard over na om te switchen!! Ik wil hier nog een keer naar toe gaan...al was het alleen om het TALENT van deze zanger/eigenaar. minpuntje, er kan wat sfeer betreft in het rerstaurant ruimte gemaakt wordeneom te dansen!! en ook een beetje minder stoffig zijn...vandaar de 8 ipv een 10 . maar over he talgemeen, DIK tevreden!
Astrid S.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
We hebben een hele fijne avond gehad met live muziek. Geweldig. Een hele verbetering sinds de nieuwe eigenaar. Ga zo door!
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2014
Het is jammer dat het restaurant in een rustigehoek zit,maar je kan er goed parkeren.De kaart voorziet in vele gerechten.Ik heb er nu 5x gegeten,en kan niet anders zeggen;voortreffelijk.En dan Gary,wat een geweldige entertainer,hij heeft een prachtige stem,en weet op zijn eigen wijze zijn bezoekers prima te vermaken!!Je kan gewoon je verzoeknummer vragen en Gary zal je meteen in vervoering brengen met zijn stem.Klasse.Ik heb al een paar keer genoten.