New Tandoor

9,5

Jouw recensie over het restaurant New Tandoor

Mike H.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Ik heb me onlangs kostelijk vermaakt met het programma van Gordan Ramsay. Gordon ging op eigen wijze orde op zaken stellen in Indiaas Restaurant in Brooklyn. Hij irriteerde zich mateloos aan het menu, dat en opeenstapeling vormde van gerechten, combinaties en zelf te maken keuzes. Zijn doel was om authentieke gerechten op de kaart te krijgen waar iedereen stijl van achterover zou slaan. En dat lukte. Dat lukt zo goed dat wij kwijlend naar de overheerlijke gerechten hunkerden en besloten om de volgende dag bij New Tandoor te gaan eten.

Het was ruim vijf jaar geleden dat we daar waren aangeschoven. Destijds aten we daar met enige regelmaat, de lieve familie in de bediening en de vaste keukenstaf presteerde het altijd om overheerlijk eten op tafel te zetten. Waarom zijn we dit eigenlijk vergeten?

Het restaurant was compleet vernieuwd, de altijd beleefde eigenaar kwam direct op ons afgestapt. Nog even vriendelijk en zachtmoedig als altijd wees hij ons een paar tafeltjes aan waar we konden gaan zitten. De zaak was behoorlijk vol en de overheerlijke geuren die uit de keuken kwamen, waren een feest van herkenning voor ons.

We kunnen lang en breed uitmeten: we zijn uit ons dak gegaan. We hadden een mix grill, aubergine, tandoori chicken, twee soorten nan, een curry aardappelgerecht en rijst. Het duurde maar even of we zaten met ons handen de nan te dopen in de verrukkelijke curry's. De fles Portugese rosé ging daar prima bij, strak droog, veel fruit en een mooi frisse afdronk die daarmee het pepertje in de gerechten prima aan kon.

Toen wij voldaan om de rekening vroegen, kreeg mijn mijn partner een zachte handdrug van de eigenaressen, ze zei: fijn om jullie weer te zien en dat jullie zo lekker gegeten hebben, de volgende keer niet zo lang wegblijven hoor.

Het was een complete avond!
New Tandoor, tot binnenkort!

Mike
John H.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
2 mndn geleden hier gegeten, maar in vergelijking met recente bezoeken aan andere tandoori restaurants wel even een recensie:
Het eten smaakt goed, maar erg kleine porties en behoorlijk aan de prijs. 2 volwassenen en 3 kinderen - ruim € 150,- incl. 7 drankjes en zonder starters of dessert. We eten graag Indiaas en hoeven normaal nooit bij te bestellen, maar hier 2 extra gerechten bijbesteld en was net aan genoeg.
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
We komen hier elke 2 maanden wel een keer. Het is echt een top keuken met heerlijke gerechten. De eigenaar en zijn vrouw zijn erg vriendelijk. Een echte aanrader
Gerrit Wim V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Sinds lange tijd weer eens bij de Nieuw Tandoor wezen eten. Het kwam er steds niet van. Inmiddels is het restaurant vernieuwd het gaf een veel betere uitstraling. Als van ouds werden we heel hartelijk ontvangen en de bediening was ook weer voortreffelijk.
We kozen het Tandoor special menu. Een aanrader. Heerlijke mixed starter met lekker pittige kip er tussen. Daarna de rijst en het naanbrood samen met de heerlijke currys. Tot slot namen wij de koffie.
Moet er toch weer vaker komen. Een aanrader.
Kristof E.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Uitstekend restaurant met lekkere gerechten en een gemiddeld hete vindaloo. De bediening is vriendelijk, aangenaam en alert. Het restaurant wordt met regelmaat bezocht door Britse gasten en dat is doorgaans een goed teken voor een Indiaas restaurant.
Hans en Dona H.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Een van onze favorieten restaurants waar we regelmatig terugkomen, met als vaste prik de mixed grill die met de gevarieerde smaken overheerlijk blijft , maar ook de andere gerechten van de kaart, zoals deze keer de lamb Korma, een Moghul delicatesse bereid met specerijen, boter, room en tomaat. Maar niet te vergeten de overheerlijke nans die uit de oven komen, zo lekker dat de eigenaar er voor ons zelfs een nagerecht mee maakte, nan met een bolletje ijs. Aanrader voor de liefhebber dus, vraag er gerust naar.
Jacob H.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Modern ingericht Indiaas restaurant met rustige Indiase achtergrondmuziek. Hartelijke ontvangst, zeer plezierige bediening. Lekkere stoelen, maar ook banken. Schone toiletten. Alle gerechten lekker Indiaas. Goed gekruid en mooi verschillend van smaak. Mild is mild, scherp is scherp: helemaal goed. Gerechten worden in een rustig tempo opgediend en niet, zoals vaak bij Indiase restaurants, in een redelijk hoog tempo. Al met al een echte aanrader!
Ben V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Alweer voor de 2e keer bij New Tandoor gegeten. Wat een bijzonder fijne Indiase keuken heeft dit restaurant. Als je binnenkomt, merk je dat de sfeer geweldig is. Een bezoek aan dit gastvrije restaurant doet je verlangen naar een culinaire reis door het mooie India. Een prachtige blend van de beste kruiden en specerijen vormt de basis van deze geliefde keuken. Je proeft de kennis en liefde die in het eten worden gestopt. Het eten is heerlijk, de tandoori gerechten zijn besliste aanraders. Ik heb nog nooit zulke heerlijke tandoori gerechten gegeten als in dit restaurant. De stoelen zaten lekker, de rustige Indiase achtergrondmuziek was sfeervol. Goede bediening en vriendelijke gezichten completeren een geslaagde avond.
Kay B.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
We zijn hier vandaag voor het eerst geweest met onze zoon en ondanks dat het eten redelijk was, al hadden we echt geurigere kruiden verwacht, zullen we niet snel teruggaan.

Het duurde al ruim een uur voor alleen de bestelling werd opgenomen. Ongeveer 2 uur met de bereiding erbij (zonder voorgerecht) wat niet fijn is als je een kind bij je hebt. Je moest ook echt moeite doen om contact te krijgen wilde je iets te drinken.

De porties zijn zo miniem dat we ervan schrokken omdat de prijzen wel vrij stevig waren. Het kindermenu (tikka masala) was 4 stukjes gortdroge kip van 1x1cm met een lading rijst en klein en maar voor 1/3e gevuld bakje saus. Zoon had echt nog honger toen we weggingen.

De butter chicken bestond uit ongeveer 8 kleine stukjes kip. De mixed grill bestond uit 2 kippenpootjes, een stukje gehakt en een paar stukjes kip op wat ui. Qua groenten kregen we een dessertschaaltje met wat gesneden sla met komkommer, dit was dé groenten voor 3 personen.

De uien kulcha van €3,50 per stuk dreef letterlijk in de olie, werd pas geserveerd toen we al halverwege onze maaltijd waren en is onaangeraakt weer naar de keuken terug gegaan.

Nee, ondanks dat het restaurant van binnen echt prachtig is, laat het eten en de bediening echt flink wat te wensen over. We vonden dat ze té hoge prijzen rekenden voor wat er geserveerd werd.
Tomzinho .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Heerlijke authenthieke indiase gerechten. Lamscurry, vegetarische curry en tandoori nix grill met geurige rijst en naan voortreffelijk. kir als nagerecht. Erg lekker.
Emmy V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
New Tandoor is onlangs opnieuw ingericht. Van een traditioneel (wat suffig) interieur is het naar warm en modern gegaan: een zeer geslaagde verandering!
Onze eerste kennismaking met dit restaurant was een jaar geleden toen we er eten afhaalden. Het viel me op dat het er druk was voor een doordeweekse avond. De afhaalmaaltijd was erg lekker en we besloten dat we hier beslist eens moesten eten. Vandaag kwam het er eindelijk van. Allebei een heerlijk voor- en hoofdgerecht gegeten, goed op smaak, echt van genoten. De bediening is zeer vriendelijk zonder opdringerig te zijn. New Tandoor hoort wat mij betreft tot de betere restaurants van Gouda, zeker een bezoek waard.
hendrik S.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Wij hebben heerlijk vegetarisch gegeten bij new tandoor, het restaurant heeft een hele opknap beurt gekregen. Het oude interieur begon ook wel een beetje een cult-satus te krijgen in Gouda. Verder is dit restaurant een leuke afwisseling in de stad.
Marian K.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
We hadden beide een curry genomen en deze was echt super lekker. Het eten is echt een dikke 9. De bediening is goed en erg vriendelijk. Wel komt de bediening soms wat onwennig over maar doordat ze zo hun best doen stoort dit niet. Het interieur is niet echt gezellig. Het is wat kaal en de lampen zijn te fel. Als deze tent iets aan het interieur zou doen zou het echt een top tent zijn. Ik denk dat ze dan ook veel meer klanten zouden trekken. Ondanks dat het interieur zo ongezellig is komen we hier zeker nog eens terug voor het heerlijke eten.
Lilianne V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2015
Wederom hier gegeten, nu voor de vierde keer en we werden herkend. Ook wist de eigenaar nog dat mijn vriend van extra pittig houdt. Dat geeft een thuisgevoel. Het eten was wederom heerlijk met zachte kruidensmaken. De porties zijn niet te groot, je overeet je niet maar gaat met een goed gevulde maag weer naar huis. We komen weer terug!
RuudvB .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Afgelopen zaterdag met onze jongste dochter hier gegeten. We namen het menu van € 30,-. Dat biedt een combinatie van enkele voorgerechten, gevolgd door een proeverij van Tandoorigerechten en diverse curries. Vooral de kip en het lamsvlees uit de Tandoori-over waren heerlijk. De curries vond ik wat minder vol van smaak. Het nagerecht was OK.
De oudere dame en heer in de bediening zorgen voor uitstekende service. Ze deden erg hun best om het onze elfjarige dochter het ook naar de zin te maken. Voor haar was er een prima kindermenu met speciaal zoetig nanbrood. Ze genoot er zichtbaar van. Al met al een zeer geslaagd bezoek aan dit restaurant.
Elsbeth V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
Eerste keer bij new tandoor. We werden vriendelijk geholpen en het eten (drie gangen menu a 30,00) was erg lekker. Na 19.00 liep het restaurant aardig vol, ook met indische mensen, wat meestal een goed teken is.
esther2407 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Afgelopen vrijdag op stap in Gouda, en omdat de recencies goed waren, bij New Tandoor aangeschoven. Prachtig weer, dus buiten gegeten (er stonden 3 kleine tafels buiten). bediening is buitengewoon vriendelijk. We moesten wel heel lang wachten (een uur) op het voorgerecht , maar het eten dat volgde was erg lekker.
bijgerechten waren goed, maar niet heel bijzonder. De naan daarentegen was verrukkelijk. . Zeker een aanrader als je naar Gouda gaat.
Lilianne V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Voor de derde keer gegeten en weer verrast door de heerlijke smaken van de gerechten. Binnen de Indiase restaurants is dit een topper. Deze keer de ginger chicken genomen en dat is een aanrader. Het Nederlandse bier was op maar het Indiaanse bier smaakte ook goed. De bediening is heel attent en vriendelijk en de tafels staan fijn ver uit elkaar zodat je niet mee hoeft te luisteren met de gesprekken van anderen. Een Indiaas restaurant waar vele een voorbeeld aan kunnen nemen.
Fb1881 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
Onlangs heb ik hier met een aantal vrienden gegeten om het einde van onze tentamens te vieren. Het was werkelijk heerlijk en alles was goed op smaak, een zeer zekere aanrader voor iedereen die van curry houdt!
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2014
Indiaas eten staat wellicht ten onrechte bekend dat het altijd heel pittig is, maar dat is een fabeltje. Bij New Tandoor staat veel gerechten op de kaart die mild van smaak zijn. Bovendien (tip) kunnen de diverse gerechten ook wat meer of minder pittig worden gemaakt. Al jaren lang zijn wij klant, en alhoewel wij ook best vaak wat "chiquer" dineren, blijft dit één van onze favorieten. Populair zijn uiteraard de Chicken Tikka Marsala, de Madras en de Ginger Chicken.
De bediening is uitermate vriendelijk, en we heben ook al eens een kijkje in de keuken mogen nemen.