New Season

Meer informatie over restaurant New Season

• Af te huren
John M.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
7 mei, we zouden in Haarlem iets gaan eten maar de treinen reden weer eens niet. Amsterdam overvol en erg warm. We kwamen uit op een bekend adres in de Warmoesstraat. Een klein chinees/indisch restaurant. Smal en niet groot.
Traditioneel gegeten, chicken satay, babi pangang spec. en Gado gado.
Smakelijk, niets mis mee. Bediening vriendelijk.
DP4x .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Wij hebben hier weer heerlijk gegeten op weg naar de trein. De gastvrijheid, de sfeer en aandacht, die je krijgt is heel plezierig. Wij komen hier regelmatig, maar gezien de afstand helaas niet elke week. En als je dan je mooie sjaal laat liggen en teruggaat, komt de zeer attente eigenaar je al van verre op straat tegemoet. Hartelijk dank daarvoor en de trein zelfs nog gehaald.
Jeroen W.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Lang geleden hier een fantastische For Nam en Maleisische kippensoep gegeten. Nu opnieuw, om vast te stellen dat beide gerechten het niet meer halen bij wat het was – met name de For Nam (€ 10,50). Wat eerst heerlijk krokant buikspek was waar je je vingers bij aflikt, lijkt nu nog het meest op een in de magnetron opgewarmd gerecht. Niet verkeerd van smaak, maar het mist alle knapperigheid. De Maleisische kippensoep (€ 3,80) mist de verfijnde bouillonsmaak en is zoutiger geworden.

Het wekt de indruk dat er een andere kok aan de slag is. Voor de bediening geldt dat ook: er werkt een vriendelijk jong meisje dat helaas weinig over de gerechten weet te vertellen.

Het is jammer dat de kwaliteit achteruit is gegaan, want deze toeristenlokatie kan restaurants die zichzelf kwalitatief onderscheiden goed gebruiken. Misschien dat ik nog een keer terug kom om de laksa soep (voorheen erg goed) te proberen, maar na deze ervaring ben ik een beetje huiverig: de kwaliteit is simpelweg niet meer wat het was...
Theo M.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Regelmatig eten wij hier. Altijd vriendelijke bediening. Gezellige buurt, midden op de Wallen in Amsterdam. De menukaart is heel uitgebreid en voor een hele vriendelijke prijs! Ook hier kan je de hele dag terecht om te eten ongeacht het tijdstip. Altijd gezellig in Amsterdam.
Asian-taste .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Het restaurant opzich heeft een hele fijne sweer, door de werkers die altijd vrolijk zijn en veel service bieden. Veel jonge Aziaten eten hier. New season heeft allerlei soorten eten, lhasa kurrie vond ik het lekkerste. Het restaurant is heel knus, maar daardoor ook heel gezellig.
Enif .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
We eten regelmatig op dit adresje, en altijd tevreden.
Een leuke zaak, een beetje klein maar in een levendig straatje.
Bediening altijd zeer vriendelijk.
Een ruime kaart , genoeg keus dus om elke keer wat anders te proberen, wat we dan ook vaak doen.
We blijven hier graag komen.
Bonita V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Eens in de zoveel tijd komt een bevriende dj uit Berlijn naar Amsterdam, en nog nauwelijks bekomen van de reis is er altijd maar één ding waar ze naar verlangt: een kom laksa van New Season. We hebben inmiddels ontdekt dat die nog beter tot z'n recht komt als je de hoeveelheid noedels terugdringt en de hoeveelheid tofu opvoert. Qua smaak is er geen betere in heel Amsterdam! De vriendelijke bediening ontvangt ons telkens alsof we familieden zijn die veel te lang hun neus niet hebben laten zien: hartverwarmend. En dus slurpen we innig tevreden onze laksa naar binnen, nemen we tussendoor een teugje van ons Tsingtao-bier en verbazen we ons elke keer weer over deze kleine oase aan die bomvolle Warmoesstraat. Het maal sluiten we steevast af met een drankje van het huis, en nee, dat is niet een opgedrongen mierzoet likeurtje, maar ook gewoon een kop cappuccino of een glas bitterlemon. Zo gastvrij als hier vind je het (bijna) nergens, zelfs niet in Berlijn (volgens onze vriendin). Aanrader!
Ermy V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Al meerdere keren hier gegeten. Laatste 2 keer met vrienden, die nieuwsgierig waren geworden na onze enthousiaste verhalen. Beide keren ook weer niet teleu gesteld. Eten is voortreffelijk, je kan goed proeven dat alles met verse ingredienten klaar gemaakt wordt, EN het maakt eigenlijk niet uit wat je kiest, tis allemaal even lekker, ben nog nooit teleur gesteld. Bediening ontzettend aardig en behulpzaam . Zeker een aanrader. Reserveren is wel nodig.
Taco T.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Normaliter een zekere keus in Amsterdam maar nu gaat het flink mis.

Nieuw personeel: ok maar dit slaat alles: we kunnen nu geen gerechten bestellen maar we moeten de nummers doorgeven: het spijt mij maar dit een een werkelijke dooddoener, voel me terug gegooid naar Nederland van de jaren 70.

De viskoekjes mogen geen Tod Man Pla heten maar zijn lekker en de Sangla Soep is rijk gevuld.

De kip met sesam (nummer heb ik geblokt) bestellen we met wat extra zoet zure saus en gebakken rijst. Bij het serveren is er helemaal geen saus bij de kip maar komen zowel de vaste saus als de extra saus apart in kommetjes waardoor de kip nu droog en veel te taai is: reddeloos verloren. De gebakken rijst is ook niet doorgekomen maar gelukkig is de witte rijstprima.
De Goung Bo Peking eend is matig, niet al te goed gegaard en ook rommelig geserveerd.

We zijn nog vaste klant en hopen dat dit keer een uitzondering is, ondanks een extra glas wijn gaan we toch met een onvoldaan gevoel terug naar huis.
Sorry, onze excuses voor zo'n slechte avond. Het was inderdaad een nieuw meisje die er werkte, de keuken dacht dat de saus van de sesam kip apart geserveerd moest worden, ook werd er een andere eend aangeslagen. Het spijt me zeer Taco, volgende keer is t weer van ouds. YookMun Cheng

Reactie van proever:

Beste YookMun, we komen zeker nog eens terug maar waren dit keer erg teleurgesteld. We hopen dat jullie wat met de opmerkingen kunnen en dat het in het vervolg op zondag weer als vanouds vol zit met blije gasten!
Ninette H.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Op aanraden speciaal voor de Laksa naar New Season gegaan. Autentieke Laksa smaak. Crispy duck ook heerlijk. Bediening zeer vriendelijk. Ze zijn zelfs verse limoenen gaan kopen voor ons. Lekker in de Laksa. We hadden op tl verlichting gerekend, maar troffen een redelijk sfeervolle pijpenla aan. We komen zeker terug.
23ellen04 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Mijn vrouw en ik komen al sinds juli 2009 bij New Season. Elke keer weer is het eten fantastisch. Altijd verse producten en altijd constante kwaliteit. Nog nooit hebben we een slechte avond meegemaakt. Mijn topper is de pekingeend met licht pikante saus!
Florenville .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Het plan was om in het Spaanse restaurant naast New Season te gaan eten, maar daar was kennelijk een belangrijke voetbal wedstrijd op grootbeeld tv te zien. Is natuurlijk wel typisch Spaans, maar dat was ons toch iets te veel en we besloten dan maar bij New Season binnen te stappen. Daar hebben we geen spijt van gehad, prima eten en vriendelijke bediening. Vooraf Crispy Duck en als hoofdgerecht pittige gamba's en Babi Pangang. We komen hier zeker nog een keer terug om wat andere gerechten te proberen
Aaf V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
goed gegeten kippensoep en tomatensoep. Daarna sesam kip in zoet zuur en paking eend. Beide van goede kwaliteit. Bediening een beetje traag en stonden niets te doen terwijl er nog wel enig bar werk was. Met twee man giebelen bij de bar. Jammer.
Decor zwart en rood, maar geen deco aan de muren. wel goede verlichting.
Goed eten nu de bediening nog iets vlotter
Robert Z.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Heerlijk gegeten weer bij new season! De gon bo peking eend en red curry smaken weer voortreffelijk. Bediening is super vriendelijk altijd en je kan gerust grapjes met ze maken. Tot gauw!
Sander K.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2014
Voor de tweede keer gegeten bij New Season. Bediening is uiterst vriendelijk en de gerechten Chinese tomaten soep Babi pangang special en kip sesam in zoet zure saus bijzonder smaakvol! Dit alles voor een zeer schappelijke prijs.
John M.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
wederom naar new Season vanwege de afstand en het feit dat we hier eerder voortreffelijk hebben gegeten. Ook nu was de gado gado, sateh ( zeer pittige pindasaus, wel voor de liefhebber) en buikspek uitstekend. de bediening is vlot, luistert goed, is attent. De gratis koffie en wijn na de maaltijd hebben we afgeslagen. Een aanrader als je niet gaat voor een gezellig ingerichte zaak.
maar wat maakt dat uit als het eten zo goed is.
Bobeldijk ..
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2014
Na vele malen voorbij te zijn gelopen, vandaag dit restaurantje aangedaan. Ontvangen door vriendelijke bediening en heb het volgende besteld ; bami-wontonsoep, crispy duck, tjaptjoi met kip en rijst. Weer eens wat anders en alles smaakte prima.
Kom hier zeker nog eens terug.
Taco T.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
Na een tijdje weer eens bij New Season gegeten. De bediening kennen wij al jaren en zij onze eigen wensen - ondanks dat we dus een aantal maanden niet geweest zijn - nog steeds: echt knap als je bedenkt dat buiten de vele toeristen hier toch best veel 'regulars' komen. De Crispy Duck is als altijd overheerlijk en de Won Ton soep prima. Gong Bo Peking Duck is lekker en pittig en de Tjap Choi precies goed. Echt een aanrader voor als je voor niet al te veel geld vooral lekker wilt eten. Het decor is - vinden wij - sinds de laatste verbouwing een stuk beter zeker in vergelijk met andere restaurant in dit segment.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2014
Een Chinees-Maleisisch-Thais fusionrestaurant met een grote keuze aan gerechten, een goede prijs-kwaliteitverhouding en bovenal een zeer goede en plezierige service. Het bekoorlijke meisje in de bediening was bovendien bij herhaling zeer grappig. We hadden de rijsttafel New Season. Vooraf allerlei kleine hapjes, waaronder saté, een loempiaatje en een tempura garnaal. Vervolgens een Thais garnalensoepje en de hoofdgerechten bestaande uit aan tafel geflambeerde ossenhaas en een gerecht met kip en garnalen. Heerlijk. Op de vraag 'mogen we de rekening?' was het antwoord 'nou, eigenlijk niet'. We kregen nog een drankje van de zaak. Ik had de lycheelikeur die ik erg lekker vond: niet te zoet en een zachte, enigszins bittere afdronk. De inrichting van de zaak is absoluut niet bijzonder maar met zo'n bediening maakt dat niet uit
JasperBol .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
Op prijs-kwaliteit zou dit restaurant(je) zomaar een 10 kunnen scoren, en anders een 9,5. Al tientallen keren gegeten. Niet dat we eenkennig zijn. Daarnaast ook aangeschoven in Michelin-Sterren-Restaurants, of bijvoorbeeld bij Oriental 128 en Sichuan Food (die van de hele Peking-eend). Het gaat in dit restaurant om smaak! En dat proef je er vanaf. Dat wist ook wijlen Johannes van Dam maar al te goed. Hij schreef, volkomen terecht: alle nummers raak (en deelde een 9 uit). We hebben vrijwel de hele kaart geproefd en we zijn nimmer teleurgesteld. Crispy Duck, Beef Gong Bo (pittig, met pepers!) en zelfs de krokante/sappige For Nam zijn uitmuntend. Dit geldt ook voor de soepen of de gerechten met malse eend. Daarnaast is de bediening extreem vriendelijk. Ongekend voor Amsterdamse begrippen. Het decor is een jaar of wat geleden verbeterd, misschien niet optimaal, maar het voldoet absoluut voor de prijs die je betaalt.