New San Kong

6,7
6,9
Dennis_G .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
De Szechuan met gesneden "ossenhaas" wordt gemaakt met varkenshaas ipv rundvlees. Verder is het kleine bodempje Chang-Bao saus smakeloos. Waterig met een paar paprika's erdoor.
Paul G.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Namen oma mee uit op nieuwjaarsdag voor een lekker hapje Chinees. New San Kong is een oude bekende in de buurt met een degelijke reputatie.
Things change, dat werd snel duidelijk.
De loempia stond niet meer op de kaart, in plaats daarvan was er een soort sushiroll van loempia gekomen. De dimsungs waren eerlijk gezegd een nog grotere teleurstelling; van binnen nog steenkoud en totaal smakeloos.
Oma's hoofdgerecht, sissende biefstuk , kwam helaas 10 minuten voor de andere hoofdgerechten.
Koud laten worden of dan maar alleen opeten?
De softshell crab mocht die naam niet dragen; twee vissige kwatsen op een bedje gebakken stukjes paprika.. Een andere biefstukschotel arriveerde ijskoud aan tafel en wat voor nasi doorging was bakje witte rijst met een stukje gebakken ui erdoor. De menukaart is duidelijk opgeleukt, het eten zeker niet. Ons zien ze niet meer terug; wij zoeken naar een Chinees die er nog wel werk van wil maken.
Als ik iets heel makkelijks wil ontdooi ik het zelf wel....
Aan de bediening lag het niet, die was vriendelijk.
Mar B.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2015
Mijn man en ik kwamen om negen uur 's avonds binnen. Vriendelijke en gastvrije ontvangst. Kleine porties is tegenwoordig de gang van zaken. Ze zijn smaakvol en met zorg bereid en opgediend: babi pangang, peking eend en beef met groente en cashewnoten waren uitstekend. Calamaris in saus viel tegen, Geen vissmaak! Ook waren we verbaasd dat op de rekening het carafje kraanwater werd berekend; zeker als je wijn en bier tijdens de maaltijd hebt gedronken!
Halowo H.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Dit is zo'n ouderwets ingericht doorsnee Chinees restaurant waarvan ze er vroeger in elke stad wel een paar hadden, incl. rode lampen in de ramen. Superaardige bediening. Het eten was helaas zeer matig, vette opengebarsten loempiaatjes, gado-gado zonder groente (alleen bami - of was het slappe taugé? - ei en pindasaus).
Toch gezellig gezeten, ook omdat we omringd waren door gezinnen en buurtbewoners die het zich lieten smaken en genoten van hun avondje uit.
Merel V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Afgelopen zondag hier gegeten met zijn 2-en. Vooraf een lekker klein gerechtje: Woo tiep. Daarna beef in oestersaus, spek babi pangang met mie, gebakken rijst en paksoi in oestersaus. Alle gerechten waren goed van smaak en precies genoeg voor 2 personen. Het is een redelijk geprijsde Chinees, goede vriendelijke service. Het interieur is wel wat aan vervanging toe, maar niet storend. Voor een gezellige lange zit met vrienden is het niet mijn favoriete zaak, maar het is zeker een aanrader voor een simpel en 'snel' etentje buiten de deur.
Harold H.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Het eten is van goede kwaliteit. Vooral de coquilles zijn erg lekker. Wat alleen vreemd is, is dat wij erg lang op bediening moesten wachten, terwijl diverse gasten die na ons waren binnen gekomen wel al uitgebreid bediend werden. En als er dan iets werd gebracht, dan was men het een en ander vergeten, zoals het bestek, terwijl het eten al op tafel staat. Je bestelt gebakken rijst, je krijgt gekookte rijst en op de rekening staat gestoomde rijst. Warrige en vergeetachtige bediening. Nog iets bijzonders: de tafels stinken nadat ze zijn "schoon gemaakt" en dat ruik je terwijl je zit te eten.
Yvonne N.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
New San Kong Ik kom er met regelmaat en kan in 1 woord zeggen wat ik er van vindt en dat is FANTASTISCH
Ik ken het restaurant al meer dan 40 jaar voorheen was het een Nederlands restaurant de eigenaar heeft de nieuwe eigenaar van toen nog aan mij voorgesteld in 1974 /75 denk ik dat het was ik kwam daar om de 2 weken kreeg ik koffie en een klein hapje
Nu anno 2015 kom ik er nog steeds niet meer om de 2 weken maar wel met regelmaat want het eten is fantastisch vaak kwam ik om te halen maar sinds Sem de eigenaar van nu het menu heeft veranderd ga ik ook met regelmaat in het restaurant zitten eten want de afhaal is het zelfde gebleven en nog steeds even lekker maar in het restaurant kan je heerlijk proeven van alle kleine gerechten die ze met liefde bereiden en je besteld alleen wat je lekker vindt en ik vind alles lekker wat ze daar serveren maar heb ook wel mijn lieveling gerechtjes er tussen zitten zoals de geroosterd spek en de saté de overheerlijke satésaus die je daar krijgt krijg je nergens zo hoort satésaus te zijn en zo kan ik er nog vele opnoemen
Het restaurant is schoon, netjes en authentiek
De bediening is keurig en vriendelijk
De keuken is overheerlijk
Zowel Sem, familie en personeel hebben allemaal een vriendelijk woord en nemen de tijd en aandacht voor de gasten
Een fantastisch restaurant die ik iedereen kan aanbevelen ik ga volgende week weer
Bambo007 V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2015
Ik kom de laatste jaren zeer regelmatig bij deze Chinees en ik durf te stellen dat dit restaurant bij de beste Chinese restaurants van Amsterdam hoort. Om een voorbeeld te geven: de Wan Tan Soep is overheerlijk. Zodra je het varkensvlees proeft weet je: zo hoort een Wan Tan Soep te smaken. Ik heb in heel wat Chinese restaurants in de stad Wan Tan Soep gegeten en die komen geen van allen in de buurt van de soep van dit restaurant. Ook een simpele kippensoep is hier uit de kunst. Zeer smaakvol. Als je hier een jus d'orange bestelt wordt deze vers voor je geperst. De peking eend is ook zeer smaakvol, knapperig aan de buitenkant, mooi gelakt en perfect gegaard. Als je babi pangang van een normale Chinees gewend bent moet je hier eens komen: Vlees en saus gescheiden, lekker knapperig, geen klef zooitje en goed en smaakvol vlees. Ook de nasi is van topkwaliteit en vormt op zichzelf alleen al een smaakvol diner.

Verder is de bediening hier zeer vriendelijk en attent. Ook geen lange wachttijden totdat het eten wordt geserveerd.

Het interieur is verder netjes, schoon en gezellig. Kortom een prima tent als je trekt hebt in Chinees. Ook afhalen is hier mogelijk.
Lekkerbek1980 .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Ik kom hier vaker en ik vind dit een sympathiek Chinees restaurant. Onlangs is de menukaart aangepast. De gerechten zijn nu kleiner, maar ook goedkoper. Zo kan je meer gerechten proeven. De echte topper hier hebben ze gelukkig niets aan gedaan. Dat is de eend met kleine pannenkoekjes. Een absolute aanrader. Bediening is altijd zeer vriendelijk. Ik kom hier trouwens af en toe ook wel eens voor lunch. Van binnen en buiten is het een authentieke "Nederlandse" Chinees.
Charlotte C.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
t eten was super slecht.Veel te weinig, koud geserveerd en overschot aan hete pepers. Je moet 10 min wqchten tot alles klopt qua eten. En na bestellen duurt t een uur voor je je eten krijgt
Nieuwe eigenaar best jammer was vroeger heerlijk.
Zonde van ons geld. En je moet nog hiervoor betalen ook
Dieuwke D.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2015
Goede chinees!! De babi pangang is super krokant, als je deze afhaalt wordt de saus zelfs apart verpakt zodat deze ook krokant blijft. Snelle en vriendelijke service, uitgebreide kaart.
Maaike K.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2014
Dit is al jaren onze favoriete Chinees. Enerzijds vanwege sentimentele redenen, anderzijds vanwege de kwaliteit en de vriendelijke bediening. Het restaurant heeft een nieuwe eigenaar en daarmee een nieuwe kaart. De ellenlange lijst is vervangen door een beperkte kaart met kleinere gerechten waardoor je makkelijk met elkaar kunt delen. En dat is eerlijk gezegd wel een verbetering. Niet alleen omdat de porties nu wat normaler van omvang zijn, maar ook omdat de kwaliteit (die niet slecht was) nog iets is verbeterd.
De inrichting is niet meer van deze tijd en past niet bij het nieuwe concept. Naar wij hebben begrepen wordt deze eerdaags aangepast.
Jobzaal .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Op zondag 26 oktober ben ik ten ere van mijn verjaardag gaan eten bij new san kong. We hadden een mooie tafel. Toen we de menu kaarten voor ons kregen wisten we eerst niet zo goed wat we moesten kiezen, maar de chef (Sam) kwam al snel bij ons langs om het een en ander uit te leggen. we hebben uiteindelijk allemaal een voorgerecht gekozen en 2 hoofdgerechten. Om eerlijk te zijn: elk gerecht was nog beter dan de vorige. De sushi rolls als voorgerecht is een aanrader en ook de peking eend en beef hoisin waren super. Als toetje heb ik ook echt genoten van de lava choco.. weet niet meer precies de naam. Tot zo ver het eten, de sfeer was namelijk ook fijn. Naast dat de chef af en toe langs kwam om het een en ander toe te lichten was de inrichting (mooie tafels) ook mooi. Misschien wat oubollig chinees, maar ik vond het juist wel leuk in combi met de modern(ere) Chinese kaart. Concluderend een hele leuke avond gehad en zal zeker terug komen!
Losser0850 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Geweldig genoten, ik ben geen grote eter maar wel een genieter. Mijn man en ik bestelden 3 gerechten, was meer dan voldoende. De prijs is op deze manier 1/2 porties, halve prijs, zeer goed te doen. De sizzling beef was uitmuntend.
Aankomende zondag ga ik er met vrienden heen voor de 'beste' zeetong van Amsterdam!
Mariska K.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
New San Kong, in mijn geheugen een oubollige chinees met dito eten. Bij binnenkomst was het interieur inderdaad hetzelfde als alle jaren daarvoor maar het eten is in één woord fantastisch. De kip in folie waarbij 3 pepers staan is echt geweldig. De loempia, de pekingeend, etc. Eigenlijk waren alle gerechten top! De bediening was behulpzaam, attent, vriendelijk, adviserend, fijn! De eigenaar/chef-kok kwam regelmatig vragen of alles naar wens was. En dat was het zeker. Aanrader!!! Oké het interieur is nogal gedateerd maar ze gaan in januari/februari verbouwen dus ook dat komt helemaal goed. Wij gaan gauw weer een keer. PS. de menukaart van het restaurant staat niet op de website...
Antonie E.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Was dit tot voor kort een klassieke chinees, nu is er een nieuwe kaart met kleine porties die echt goed zijn. Absoluut een vooruitgang. Het interieur is nog als vanouds, maar ik lees dat ze dit gaan verbouwen. Dat zou het inderdaad wel afmaken. Prima bediening ook.
CharlesHuijskens .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Sam is de chef van de nieuwe generatie die dit restaurant gaat verbouwen en inmiddels begonnen is met het vernieuwen van de kaart. Niet moeilijk doen, gewoon aan Sam vragen of hij wat gerechten wil maken en alles komt dik in orde! Kleinere porties, onverwachte smaken, goed verzorgd en gepresenteerd, kortom een verrassing. Ik was onder de indruk van de prestaties van de keuken. Bij New San Kong wordt je altijd enorm hartelijk ontvangen en de service is zeer attent. Ben benieuwd naar de verbouwing en hoe het er straks uit zal zien.
Koen M.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Heerlijk gegeten, Chinese familie traditie in een modern jasje. Nieuwe eigenaar zeer vriendelijk en mooie authentieke gerechten op de kaart behouden.

Heeft verder nog verbouwingsplannen en komen zeker nog voor en na verbouwing terug. Onze zoon van vier maanden en echte fijnproever vond het ook zeer aangenaam.

Vgr
Koen en Natalia

Paul S.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Heerlijk en spectaculair opgediend. Maakt de belofte waar: 'Ons Menu een smakelijk avontuur". Dat kan ik volledige beamen. De menukaart is een feest voor het oog. Vernieuwend voor mensen die het comfort gewend zijn van grote hoeveelheden en oude favorieten zoals de bami rames. Zelf samenstellen van je maaltijd via een heldere bewegwijzering. Waardevolle Quality Time op de vrijdagavond voor Vader en Zoon. Dank voor het smakelijk avontuur.
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Wat is er beter om bij te komen na een groot feest dan een goeie Chinees? Met die gedachte, denkend aan een overvol bord, togen wij naar New San Kong. Mijn aanvankelijke teleurstelling was dan ook groot toen bleek dat er een nieuw 'concept' werd gehanteerd, waarbij de portie waren gehalveerd, (ik trok wit weg toen ik het hoorde) en er nieuwe gerechten op de kaart stonden. Weg jaren 60 Chinees. Toen kwam de nieuwe chef ons alleraardigst uitleggen wat de bedoeling was, hij nam de zaak over van zijn ouders en wilde moderniseren. Vol trots vertelde hij over zijn winnende zeebaars (32 euro op de kaart overigens..). Ook vertelde hij dat er nog traditionele (lees vernederlandste) gerechten waren maar dat ze werden aangevuld met gerechten zoals zijn grootmoeder ze maakte. Om de overgang voor onszelf niet te groot te maken namen wij de gehalveerde traditionele porties. gebakken rijst, babi pangang, sate, gado gado. Ik wilde gelijk maar twee porties nasi goreng bestellen (1,50 per portie) maar de aardige mevrouw stelde me gerust. Als het niet genoeg zou zijn kon ik heel snel een portie bijbestellen. Het was inderdaad veel minder dan vroeger (en daarmee ook goedkoper) maar eigenlijk best genoeg en voor het eerst heb ik na Chinees eten niet de hele avond amechtig op de bank gelegen. Oh ja, de kroepoek op de gado gado was wel erg hard, alsof alles samen in de magnetron had gestaan. De chef vertelde dat hij in januari gaat verbouwen, wij hopen wel dat het nog een beetje een ouderwetse Chinees blijft, met draken en lampionnen.