New King

6,5
6,8
Frank L.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Heerlijk Mandarijns gegeten, porties precies groot genoeg. Leuke bediening, in gewoon Amsterdams ipv Mandarijns????
De prijs was prima, tafeltje netjes gedekt en schoon.
Monique U.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
garnalentoast was helaas te vettig, soep redelijk van smaak, garnalenspies was heel goed bereid en de pannenkoekjes met eend een tegenvaller, combinatie was niet lekker, service was redelijk en de sfeer wel ok.

Martin D.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Verrassend om tussen alle toeristen restaurants een goed en authentiek restaurant te vinden op de amsterdamse Zeedijk.
Niet alleen de uitstekende service, als ook de prijs en kwaliteits verhouding kun je als zeer goed noemen.
Een echte aanrader dus om hier weer eens naar toe te gaan.
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Sui Kau soep o.i. nog altijd de beste van Amsterdam, heerlijke gevulde aubergines met visgehakt, Chow Mein met garnalen was m.i. niet heel bijzonder, maar zeker niet slecht. Service redelijk, interieur eenvoudig, maar wel modern en schoon. Blijft voor ons een aanrader....
Mike B.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Maandag met z'n tweeën gegeten. we hadden de garnalen soep vooraf, deze vonden wij niet zo bijzonder. De kip saté was wel erg lekker. wel jammer dat de voorgerechten niet tegelijk kwamen. we kregen ook geen borden om het eventueel te delen. Als hoofdgerecht hadden we de kip in zwarte bonen saus en de aubergine gevuld met vis en Chinese bami. de gerechten waren op zich prima maar de Chinese bami vonden wij wat aan de smaakloze kant. bediening was jong maar sprak soms niet al te goed Nederlands. prima restaurant waar je niet al te veel van moet verwachten.
MissFoodie .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Leuke voor in de middag. Veel mogelijkheden met betrekking tot de noodle soup. 3 verschillende soorten noodles en vrije keus aan toppings.

Personeel heeft wel de neiging om bij elkaar te zitten en te kletsen. Kan storend zijn, maar reageren gelukkig wel direct wanneer je ze nodig hebt.

Interieur is erg donker. Vrij harde stoelen.
David1975s .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Met een gezelschap van 8 personen bij New King gegeten. Bediening is snel, professioneel en onpersoonlijk. De inktvis zoet/ peper is heerlijk drooggebakken en helemaal niet taai. Nasi met BBQ pork (lekker zoet) en Babi Pangang (zeer knapperg) is heerlijk. Gevulde aubergines met vlees in een zware saus met rode peper is een aanrader. Ossenhaas in pepersaus is OK, niet heel speciaal. Al met al goed eten voor een redelijk prijs. Voornamelijk een goede plek om snel een hapje te eten. Koffie verkopen ze niet
FeedMePleazzz .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Heerlijke authentieke Chinese gerechten voor een zeer goede prijs. Service attent en vriendelijk. Een goede keuze voor als je in Amsterdam bent, een aanbeveler de Sui Kau soep (garnalen wonton.
S B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Wat was het druk en gehaast allemaal. Heb zaterdag met een vriendin hier gegeten. Wontonsoup als voorgerecht was a/d grote kant. Waarschijnlijk vond de bediening dat we te lang bezig waren om het te nuttigen, want ze kwam aan onze tafel m/d vraag: Weten jullie dat jullie nog 4 gerechten besteld hebben? Natuurlijk weet ik dat. Ik heb als hoofdgerecht, Inktvis, gebakken m.peper&zout besteld en chinese brocolli als groente. Mijn vriendin had garnalen besteld en kangkung als groente..Toen we eindelijk met onze soep klaar waren vroeg de serveerster of we een vd gerechten mee wilde nemen of annuleren. Hoezo? Het is waarschijnlijk gebruikelijk dat je een gerecht met 2 personen kan eten want de porties waren enorm... Al met al waren de gerechten lekker en ik ben een ervaring rijker: dat je hier niet relax kan zitten eten.
Singh27 .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Een van de beste standaard chinees in Nederland. Het is niet culinair, maar dat proberen ze ook niet. Royal Manderin in Hilversum is wel een culinair hoogtepunt. New king is perfect voor de garnalen in peper en zout of gemengde vlees met varkenvlees, eend en kip. De krokante spek is een grote favoriet. Iedereen was tevreden en zeer vol. Voorgerecht peking eend in pannekoek kan wel verbeterd worden. Ik houd meer van de dunnere flensjes en geraspte peking eend. Hier is het wat dikker pannekoek en grotere stukken peking eend. Het is erg jammer dat je niet de tip kan erbij kan pinnen. Het kost niet veel extra namelijk om dat te regelen en hier loopt de personeel volgens mij wel veel mis.
Levano836 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Goed chinees restaurant op de zeedijk. Enorm druk vaak dus hoge omloopsnelheid vh eten. Met name de verschillende vis en zeevruchten gerechten vonden we erg lekker. De pekingeend was iets minder, beetje droog en taai maar wel goed van smaak. Attente bediening ondanks de drukte.
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Hier anderhalf jaar geleden gegeten en toen zeer enthousiast over de kwaliteit.
Op eerste paasdag, na een lange wandeling door Amsterdam, wilden we hier in de namiddag naar toe voor een Dim Sum schotel en een drankje. De rij stond tot buiten! Al met al moesten we een kwartiertje wachten op een tafeltje voor twee. Dat viel dus mee. Wat niet meeviel was de Dim Sum schotel, die we ooit zo goed vonden! We vonden hem nogal vet, en de gestoomde Dim Sum was van binnen niet warm (één zelfs koud). De bediening liep zó druk en gehaast rond, dat we ze er niet mee 'lastiggevallen' hebben. Het broodje eend vonden we te klef en te vet. Al met al, sfeer en kwaliteit, geen succes.
We stonden gauw weer buiten. Dit keer niet met het voornemen om terug te komen.
Remko V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
De garnalen-dumpling soep was erg lekker. De bediening was echter minden: deze drong bij de meeste tafels (vooral bij niet-Nederlands sprekenden) aan dat de bediening niet inbegrepen was in de prijs, en dat daarvoor dus extra betaald moest worden. Zeer onbehoorlijk! We hadden lunch beneden.
Wendy303 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
de Sui Kau soep was vroeger super, lekker grote Sui Kau en knapperig. Helaas viel het dit keer tegen. Ik had afgehaald. De soep smaakte al heel zout, maar toch moet je het eten want je hebt er voor betaald, daarna nam ik paar happen van die Sui Kau en oh oh oh... wat was dat goor, zout, je proefte alleen maar zout! Daarna moest ik wel 8 glazen water drinken. Veel vetsin dus... Ook stond er een hele rij bij de ingang, het was erg druk zoals altijd. Zoon van de eigenaar was achter de kassa, iemand zei :"erg druk zeg", waarop hij zuchtend antwoordde : "pfff, ja het wordt steeds drukker en drukker". Ik bedoel, kom op, wees blij dat je zoveel klanten hebt.
dit was de laatste keer dat ik hier ga afhalen!
Stanley B.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Voor het eerst naar het restaurant New King gegaan. Aangezien het helemaal vol zat dachten we dat het om die reden wel goed eten daar moest zijn. Bij de balie ons aangemeld voor een tafeltje voor twee, duurde een halfuurtje.

Na een halfuur gewacht te hebben konden we aan een tafel van twee zitten. De bediening straalde niet echt veel vriendelijkheid uit en na een paar keer hun aandacht getrokken te hebben konden we dan toch wat te drinken eerst bestellen.

Ons voorgerecht waren gefrituurde garnalen en deze smaakten ons prima. Nu het hoofdgerecht nog, we hadden allebei trek dus gemengd vlees (peking eend, babi pangang, cha siew) besteld. Daarbij nog een extra portie nasi en gemengde groenteschotel.

Na een tijdje wachten werden de nasi ende groenteschotel geserveerd. De eerste hap van de nasi was een combinatie van warme en koude nasi? De groente was volledig doorgekookt. Dat viel ff tegen. Moesten we de nasi terugsturen, het was niet overal koud maar ook niet echt warm. Ach laat maar dachten we.

Vervolgens kwam wat later ons gemengd vlees, Yes eindelijk goed eten. Helaas de eerste hap van de eend leek wel alsof die nog bevroren was! Krijg je hier magnetron eend geserveerd? Bijzonder. Gelijk de serveerster erbij geroepen en aangegeven dat de eend echt nog koud was. Zonder blikken of blozen of een sorry werden beide schalen met gemengd vlees opgepakt en naar de keuken gebracht. Om even later weer identiek geserveerd te worden. Dus moesten even iets langer in de magnetron. Serveerster gaf er niets om en was direct weg na het afleveren.

Nou nu was het dus wel warm! Ondertussen al aardig wat nasi en groente zitten eten omdat we trek hadden, maar dan nu toch vlees. We begonnen met de eerste stukjes, deze smaakten echt nergens naar en na een verdere inspectie van het vlees bleken het enorme brokstukken vet te zijn met een krokant laagje erop. Na zo een paar stukken vlees toch proberen te eten was ons de eetlust totaal verdwenen en hebben we beide schalen met vlees niet opgegeten het was te ranzig.

Wederom aan de serveerster aangegeven dat het vlees echt slecht was, enige wat ze zei was dat ze het door zou geven. Tja, dat zal wel. Maar het interesseerde haar totaal niets.
Tijdens het afrekenen nogmaals mijn beklag gedaan over onze slechte ervaring met het eten, echter geen enkel gebaar om ons ongenoegen maar op enige wijze te verminderen.

Daarom was dit een eenmalig bezoek aan een restaurant waar we hoge verwachtingen van hadden echter als je niet eens maaltijden met een magnetron kan opwarmen dan vraag ik me echt af waar ze daar mee bezig zijn.
A_Albers .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Het past altijd maar net bij New King, omdat het altijd razend druk is. Dat is natuurlijk om het heerlijke eten. Su Kaw soep is goddelijk evenals de eend. Bediening is iets minder en er echt op geprogrammeerd om de tafel zo snel mogelijk weer leeg te krijgen. Je zit ook wel erg dicht op elkaar. Toch fijn om hier altijd even te zijn omdat het eten echt lekker is.
Kokkie257 .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Helaas op een kruk geplaatst zonder overleg, jas dus op de grond.. Spareribs zeer goed van smaak, alleen iets te taai nog waardoor het vlees moeilijk van het bot kwam. Kliedervingers dus want de ribs dropen van de heerlijke Cheung Pao saus, en ondanks de zeer goede smaak nul van de vele groenten van het plaatje..avondje rijst met vlees dus terwijl ik zeer zorgvuldig iets had uitgekozen met groenten.. Tafel partner had bami gemengd vlees plate service voor 11,50 zeer goed, lekker en ook wat groenten erbij ..Prima! Maar misschien toch maar eens wat minder ''merkentrouw'' worden in de nieuwmarkt buurt..
Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
We moesten erg lang wachten op onze gerechten. Het was druk maar neem dan niet alle klanten aan,want service was daardoor om te huilen. Alle gerechten waren lauw. De dimsum was te hard en de st.jacobsschelp was matig. Leek erop dat alles te laat was uitgeserveerd.
Caroline S.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Mijn favoriete Chinees in Amsterdam. Beste gerechten: De sui kau soep, de gebakken wantan, de crispy pork en de Chinese broccoli met beef en chow minh. Hier heb je ruim voldoende aan met z'n vieren en je bent, met een paar biertjes en potten Chinese thee erbij, nog geen 20 euro de man kwijt. Aanrader!
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
De afgelopen vier jaar bij ieder bezoek aan A-dam gegeten bij New King. Simpelweg omdat we bij ieder gerecht een "whow" moment hadden. Dit keer was ik wat teleurgesteld. De gerechten werden ten eerste al niet tegelijkertijd opgediend, dus dat was wat ongezellig eten. Verder waren de duck rolls erg vettig en zat er weinig smaak aan. De st. Jacobsschelp (waar ik voorheen dol op was vanwege de verfijnde bouillon), was nu een in middelmatige bouillon gegaarde scallop. Jammer. De eend die mijn tafelgenote bij het hoofdgerecht geserveerd kreeg, was grijs met een slap vel. Zeer teleurstellend. De beef met zwarte bonensaus was echter wel zeer goed. Enfin, New King, bij mijn volgende bezoek aan A-dam ga ik het nog een keer proberen, maar ik hoop echt dat vanavond een incident was.