New King

6,6
6,9
Cadileen P.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Ik kom denk ik zeker al meer dan 10 jaar bij New King. Mijn moeder nam mij er altijd mee naartoe toen ik nog klein was.. De kwaliteit is sindsdien nooit afgenomen. De beroemde sui kau soep, is nog steeds bij New King het aller lekkerst. Ik bestel al jaren hetzelfde.. Sui kau soep, garnalen lomepia, kip in zout en peper en soms wissel ik dat af met de gevulde aubergine.. Je kan me echt wakker maken voor dit haha
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Vooraf de Sui Kau soep (met garnalen pasteitjes) gegeten. Dat viel tegen: behalve garnalen stoppen ze er (om kosten te besparen) ook varkensvlees in.
Daarna zeebaars gegeten. Prima grote en lekkere vis om met z'n 2-en te eten. Maar: de herkomst van de vis staat er niet bij. Volgens http://www.goedevis.nl/zoek/?fish=zeebaars is de herkomst bij zeebaars wel erg belangrijk. Op milieu/duurzaamheid scoort New King daarom toch niet zo goed. Vreemd genoeg kan ik daar hier op Iens in de beoordeling niets op aanklikken. Ook een verbeterpunt voor Iens zelf dus.
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Ga al jaren naar New King, deze keer weer blij verrast, door de vriendelijke service ( dat is wel eens een tijdje minder geweest ). De Sui Kau soep ( met garnalen gevuld deeg in heldere bouillon ) vind ik nog altijd de lekkerste in Amsterdam, als vanouds van genoten. Interieur gemoderniseerd ( al jaren overigens ), jammer dat je niet meer kunt reserveren, maar blijft voor mij het beste Chinese restaurant op de Zeedijk een 1 van de 2 beste in Amsterdam
B R Y.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Het beste Chinese-Mandarijnse restaurant waar ik ooit ben geweest.
Uitstekende gerechten, vooral de sui kau is mijn favoriete.
Goede service maar verwacht niet dat je altijd even goed geholpen wordt bij drukte.

Kom je voor kwalitatief lekker eten dan ben je hier aan het juiste adres verder hoef je qua gastgerichtheid geen hele hoge verwachtingen te hebben. Ik kom hier al een lange tijd bijna 1 keer in de week met familie en vrienden maar ook in mijn eentje. Echte aanrader!

ps: Mijn vriend zegt dat ik een "New King" verslaving heb.
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
woensdag 4-1-17 heerlijk gegeten met 8 personen super vriendelijke bediening het was echt top .gaan we zeker naar terug .
M. F.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Hier wezen eten met vrienden. Bediening was niet bepaald behulpzaam en je kreeg moeilijk aandacht van hun. Toen we een vraag hadden over een bepaald gerecht werd er niet op geantwoord, maar kregen we er een hele uitleg bij van wat we er niet aan snapten. Het eten was prima. Helaas komen we niet snel meer terug.
rachellezitta .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
New king is en blijf favoriet. Het eten is altijd heerlijk en de service is altijd lekker snel en goed. De porties zijn altijd zo groot dat ik altijd met pijn in mijn hart iets moet laten staan.
Frank L.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Heerlijk Mandarijns gegeten, porties precies groot genoeg. Leuke bediening, in gewoon Amsterdams ipv Mandarijns????
De prijs was prima, tafeltje netjes gedekt en schoon.
Monique U.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
garnalentoast was helaas te vettig, soep redelijk van smaak, garnalenspies was heel goed bereid en de pannenkoekjes met eend een tegenvaller, combinatie was niet lekker, service was redelijk en de sfeer wel ok.

Martin D.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Verrassend om tussen alle toeristen restaurants een goed en authentiek restaurant te vinden op de amsterdamse Zeedijk.
Niet alleen de uitstekende service, als ook de prijs en kwaliteits verhouding kun je als zeer goed noemen.
Een echte aanrader dus om hier weer eens naar toe te gaan.
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Sui Kau soep o.i. nog altijd de beste van Amsterdam, heerlijke gevulde aubergines met visgehakt, Chow Mein met garnalen was m.i. niet heel bijzonder, maar zeker niet slecht. Service redelijk, interieur eenvoudig, maar wel modern en schoon. Blijft voor ons een aanrader....
Mike B.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Maandag met z'n tweeën gegeten. we hadden de garnalen soep vooraf, deze vonden wij niet zo bijzonder. De kip saté was wel erg lekker. wel jammer dat de voorgerechten niet tegelijk kwamen. we kregen ook geen borden om het eventueel te delen. Als hoofdgerecht hadden we de kip in zwarte bonen saus en de aubergine gevuld met vis en Chinese bami. de gerechten waren op zich prima maar de Chinese bami vonden wij wat aan de smaakloze kant. bediening was jong maar sprak soms niet al te goed Nederlands. prima restaurant waar je niet al te veel van moet verwachten.
MissFoodie .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Leuke voor in de middag. Veel mogelijkheden met betrekking tot de noodle soup. 3 verschillende soorten noodles en vrije keus aan toppings.

Personeel heeft wel de neiging om bij elkaar te zitten en te kletsen. Kan storend zijn, maar reageren gelukkig wel direct wanneer je ze nodig hebt.

Interieur is erg donker. Vrij harde stoelen.
david1975s .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Met een gezelschap van 8 personen bij New King gegeten. Bediening is snel, professioneel en onpersoonlijk. De inktvis zoet/ peper is heerlijk drooggebakken en helemaal niet taai. Nasi met BBQ pork (lekker zoet) en Babi Pangang (zeer knapperg) is heerlijk. Gevulde aubergines met vlees in een zware saus met rode peper is een aanrader. Ossenhaas in pepersaus is OK, niet heel speciaal. Al met al goed eten voor een redelijk prijs. Voornamelijk een goede plek om snel een hapje te eten. Koffie verkopen ze niet
FeedMePleazzz .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Heerlijke authentieke Chinese gerechten voor een zeer goede prijs. Service attent en vriendelijk. Een goede keuze voor als je in Amsterdam bent, een aanbeveler de Sui Kau soep (garnalen wonton.
S B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Wat was het druk en gehaast allemaal. Heb zaterdag met een vriendin hier gegeten. Wontonsoup als voorgerecht was a/d grote kant. Waarschijnlijk vond de bediening dat we te lang bezig waren om het te nuttigen, want ze kwam aan onze tafel m/d vraag: Weten jullie dat jullie nog 4 gerechten besteld hebben? Natuurlijk weet ik dat. Ik heb als hoofdgerecht, Inktvis, gebakken m.peper&zout besteld en chinese brocolli als groente. Mijn vriendin had garnalen besteld en kangkung als groente..Toen we eindelijk met onze soep klaar waren vroeg de serveerster of we een vd gerechten mee wilde nemen of annuleren. Hoezo? Het is waarschijnlijk gebruikelijk dat je een gerecht met 2 personen kan eten want de porties waren enorm... Al met al waren de gerechten lekker en ik ben een ervaring rijker: dat je hier niet relax kan zitten eten.
Singh27 .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Een van de beste standaard chinees in Nederland. Het is niet culinair, maar dat proberen ze ook niet. Royal Manderin in Hilversum is wel een culinair hoogtepunt. New king is perfect voor de garnalen in peper en zout of gemengde vlees met varkenvlees, eend en kip. De krokante spek is een grote favoriet. Iedereen was tevreden en zeer vol. Voorgerecht peking eend in pannekoek kan wel verbeterd worden. Ik houd meer van de dunnere flensjes en geraspte peking eend. Hier is het wat dikker pannekoek en grotere stukken peking eend. Het is erg jammer dat je niet de tip kan erbij kan pinnen. Het kost niet veel extra namelijk om dat te regelen en hier loopt de personeel volgens mij wel veel mis.
Levano836 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Goed chinees restaurant op de zeedijk. Enorm druk vaak dus hoge omloopsnelheid vh eten. Met name de verschillende vis en zeevruchten gerechten vonden we erg lekker. De pekingeend was iets minder, beetje droog en taai maar wel goed van smaak. Attente bediening ondanks de drukte.
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Hier anderhalf jaar geleden gegeten en toen zeer enthousiast over de kwaliteit.
Op eerste paasdag, na een lange wandeling door Amsterdam, wilden we hier in de namiddag naar toe voor een Dim Sum schotel en een drankje. De rij stond tot buiten! Al met al moesten we een kwartiertje wachten op een tafeltje voor twee. Dat viel dus mee. Wat niet meeviel was de Dim Sum schotel, die we ooit zo goed vonden! We vonden hem nogal vet, en de gestoomde Dim Sum was van binnen niet warm (één zelfs koud). De bediening liep zó druk en gehaast rond, dat we ze er niet mee 'lastiggevallen' hebben. Het broodje eend vonden we te klef en te vet. Al met al, sfeer en kwaliteit, geen succes.
We stonden gauw weer buiten. Dit keer niet met het voornemen om terug te komen.
Remko V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
De garnalen-dumpling soep was erg lekker. De bediening was echter minden: deze drong bij de meeste tafels (vooral bij niet-Nederlands sprekenden) aan dat de bediening niet inbegrepen was in de prijs, en dat daarvoor dus extra betaald moest worden. Zeer onbehoorlijk! We hadden lunch beneden.