New Bali

Piusplein 55 5038 WP Tilburg Nederland Kaart

Over restaurant New Bali

Om de rijsttafel

Familie Lam is terug van weggeweest. Met New Bali volgen ze hun oude voetsporen in de Indonesische keuken. Tilburg is in zijn nopjes met terugkeer van heerlijke traditionele gerechten zoals Sate Ayam, Nasi Goreng en Daging Smoor. Elke avond is het restaurant open en neem je plaats aan de rijsttafel of je neemt het mee naar huis.

Meer informatie over restaurant New Bali

• Af te huren , Airconditioning , Toegankelijk voor rolstoelen
Voordelig
Loonix .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Met zijn tweeën hier gegeten, een kleine rijsttafel en nasi rames. Het was lekker maar we vonden het niet bijzonder. Het was smaakvol maar soms was het vlees wat droog. Alles bij elkaar hebben we goed gegeten maar we hebben wel eens een lekkerdere rijsttafel op.
De tafel was royaal en de stoelen zaten prima. De inrichting is echter verre van optimaal. Door de indeling en personeel wat regelmatig bij de bar blijft staan, is het erg lastig oogcontact te maken met het personeel. Een tweede drankje bestellen was daarom lastig.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
eten is erg flauw en accentloos; ouwewijvenvreten.
Bediening is vriendelijk en neutraal: weinig enthousiasme.
Decor is eveneens steriel en neutraal; wel netjes.
Feedbacker .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Het beste kan ik het samenvatten met dat ik er meer van verwacht had na wat ik er over gehoord had. Het eten was niet slecht, maar ook geen uitblinker. Het grootste deel van het bord werd ingenomen door rijst of bami. Het leek ook wel aan de lopende band gemaakt want alle borden zagen er hetzelfde uit ongeacht welk gerecht of rijst/bami/nasi. Kwaliteit boontjes en ei was matig.
Restaurant ziet er keurig uit, maar wat steriel. Bediening is vriendelijk.
Paul M.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
We hebben hier een goede rijsttafel genuttigd. Wij vonden vooral de lams saté erg lekker. We missen nog wat raffinement in de details.
Walter_daniel143 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Mijn man en ik zijn dol op Indonesische eten en daarom hebben we besloten om een keer bij New Bali langs te gaan. Een leuk restaurant in het centrum van tilburg. We hebben lekker gegeten, maar het eten had net niet voldoende pittigheid. De bediening was aardig. Het is leuk om een keer bij New Bali gegeten te hebben.
Dstazzone .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Hier met een paar vrienden gegeten. We zijn allemaal dol op Indonesisch eten, dus we waren benieuwd. Jammer genoeg viel het eten een beetje tegen. De pietige rijst die bij de ayam pinda zat was slap en smakeloos. We hebben de hele avond maar 1 drankje gehad, omdat de serveerders niet in onze buurt kwamen en uiteindelijk kwamen ze om 21.45 melden dat de bar ging sluiten. Ik had er meer van verwacht.
Marcel013 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Gisteren wat afgehaald bij dit restaurant en het was erg goed en lekker. We hadden de lams-saté, kippen gehaktballetjes in saus, rendang en tempeh. Werkelijk genoten van het eten, zeer goede smaken, was een topper ! Om af te halen een aanrader, vriendelijke bediening en het eten was er snel. Nu binnenkort het restaurant eens proberen.
Specialalloys .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
we hebben heerlijk gegeten en heel vriendelijke bediening we gaan zeker hier nog vaker eten
heerlijke gerechten en de huisgemaakte sambal was ook heerlijk herman en carine hoefnagel
sprang-capelle
Hzaaijer .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Bediening was erg vriendelijk en attent. Alles op tijd en uitgelegd. Rijsttafel was uitgebreid en goed. Vroeger (5 jaar geleden) teveel vlees, maar nu 3 groente gerechten erbij. Lekker Bintang bier en eigengemaakte sambal.
Een aanbeveling.
Simone W.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Deze kok zou met zijn tijd mee moeten gaan en verse producten moeten gebruiken. We denken dat de sperziebonen uit blik komen. Modder-gaar gekookte taugé is ook niet meer van deze tijd. Verder was het vlees in de vleesgerechtjes van slechte kwaliteit, taai en vet. Jammer want de Indonesische keuken is veelzijdig en kan, zeker met verse producten, erg lekker zijn en hoeft zeker niet duur te zijn.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Blij dat Bali weer terug is in Tilburg met vrijwel dezelfde keuken als destijds.
Neem vooral de rijsttafel, en als je van pittig houdt, vraag de bediening om extra pittig, want als ik pittig smakelijk eet, dan is dat niet pittig ;-)
Peerke-one .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Als oude trouwe klant van "Bali" waren wij zeer verrukt toen we hoorde dat Bali in de vorm van "New Bali" was teruggekeerd naar Tilburg. We hadden dan ook gepland om ons vanavond weer eens heerlijk te laten verwennen met een aantal Indische gerechten. We hadden online de menukaart al bestudeerd en waren in onze sas over de gerechten en de schappelijke prijzen.
Door omstandigheden konden we vanavond helaas niet weg en besloot ik dan ook, (om dat we toch erg benieuwd waren) maar vlug wat gerechten af te gaan halen.
Dit was een enorme tegenvaller!!! En wel om de volgende redenen;
Op de "menukaart" staan diverse vleesgerechten geprijsd voor €9,95 (restaurantprijs) welke geserveerd worden met, witte rijst, acar, boontjes en een halve ei. Op de "afhaalkaart" staan deze gerechten geprijsd voor €7,00, welk het verschil natuurlijk erg aannemelijk maakt.
Wat schetste echter mijn verbazing, de prijs van €7,00 was enkel voor het vleesgerecht zelf,
er kwam nog €3,50 voor de nasi (of €2,75 voor witte rijst) en €3,50 voor de acar bij, wat het totale gerecht brengt op €14,00 en dan nog zonder boontjes en het ei!! Dit dus twee maal plus een portie gebakken banaantjes (2 hele kleine stukjes) bracht het totaal boven de €30,00!!!
Daarbij waren de vleesporties echt aan de zeer zuinige kant.
De smaak was echter wel heel goed, dat mag ook gezegd worden. Maar het was al bij al een zielig tafeltje voor een behoorlijke prijs!
Dus mijn advies; ga noooooit afhalen maar ga gewoon lekker bij de Fam. Lam eten en laat hun maar afwassen dan ben je veel goedkoper uit!!
Janice28 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
We hebben zondag heerlijk gegeten bij New Bali. Vooral de rijsttafel was erg uitgebreid. De kipsate vond ik het lekkerst. Lekker mals. Het personeel was heel vriendelijk en het eten kwam binnen een mum van tijd op tafel. Eindelijk betaalbaar en lekker eten. We komen zeker weer terug.
Yolan24 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Het eten is er lekker. Prijs/kwaliteit verhouding klopt. Voor rijsttafels zijn de tafels aan de kleine kant. Alles staat op een hoop en er is weinig ruimte over.
De bediening moet echt beter. Eén voorgerecht kwam niet. Toen ze met de rijsttafel kwamen hebben we dit aangegeven. Het zou alsnog komen. Dit kwam pas halverwege de hoofdmaaltijd en het zou niet op de rekening staan omdat ze het waren vergeten. Jammer dat het er wel op stond. (uiteindelijk er wel weer afgehaald) Een nieuwe jongeman in de bediening liet een behoorlijke hoeveelheid vocht uit een groentenbakje vallen. Kan gebeuren, hij zou het komen opruimen maar kwam niet. Dit gebeurde overigs ook bij een tafel naast ons. 4 man personeel liep er overheen en niemand nam de moeite om een doekje te pakken. Halverwege de maaltijd voor de tweede keer drinken besteld, dit kwam niet. Na de maaltijd kwamen ze nog een keer vragen of we nog wat wilden drinken, toen hadden ze net de bestelling bij de buren opgenomen. Toen ze onze drankjes kwamen brengen hadden ze de drankjes van de buren niet bij zich. Zij hebben ook lang gewacht op hun tweede drankje. Nadat de buren weg waren werd de tafel wel afgeruimd maar niet schoongemaakt. Een stel wat later binnen kwam, wilde eigenlijk daar gaan zitten, maar is toch ergens anders gaan zitten. Zulke dingen hoeven echt niet. Het personeel loopt maar wat rond zonder enige structuur. Hier zullen ze echt nog aan moeten werken als ze willen dat klanten terug komen.
Frans Z.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Waren met 4 personen en allen bekend met de oude Bali. Blij te horen dat die weer openging ondr de naam New Bali. Ontvangst goed en vriendelijk. Mooie 4 persoonstafel a/h raam. Bediening prettig ongekunsteld; entourage rustgevend (zowel wat aankleding betr, alsook de gebruikte kleuren); eten goed van smaak en de Oude Balie was erin terug te herkennen. Had een beetje pittiger gekund. Prijs redelijk. Porties mochten iets groter zijn. Zeker voor herhaling vatbaar.
KYL .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Het was mijn eerste keer in een Indonesische restaurant, het was me goed bevallen. Personeel was erg vriendelijk en konden goed vertellen wat we hadden besteld.
Eten was goed en goedkoop. Inrichting/decor is mooi.
Echt een aanrader!!!
Howie T.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Geweldig gegeten bij New Bali,, is weer een keer wat anders dan sushi!
Mooie inrichting en prima service!
Zeker een aanrader!
Natasha74 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Sinds dat New Bali is geopend zijn wij hier twee keer geweest. eerste keer was met de kermis. Bij binnekomst werden wij vriendelijk behandeld. Het restaurant heeft een moderne en een authentiek sfeer, zeer mooi gemaakt allemaal. Met de kermis had New Bali een introductiekaart waarbij je een hoofdgerecht kon kiezen of de rijsttafel. Wij hadden 1 hoofdgerecht en een rijsttafel gekozen. Kwaliteit van eten was precies hetzelfde als die van 25 jaar geleden. Wij hebben hier altijd heerlijk gegeten.

Er werd verteld dat na de kermis de grote kaart wordt geintroduceerd. Vandaag hadden wij zin in indonesisch en gingen wij maar even langs Bali. Wij waren benieuwd of de grote kaart er al was. En ja hoor ze hebben de grote kaart. Wij waren met een groep van 6 personen. Uiteindelijk hadden wij 6 Besar rijsttafels genomen. En eten was verrukkelijk. Wij kregen niet alles op, maar de bediener vroeg of wij overgebleven eten mee wou nemen. De service was top! Wij hadden weer heerlijk genoten.

Dank u wel New Bali, tot gauw weer!
Tom K.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Gisteren hier met vieren gegeten. Beetje generiek uitziende, maar prima zaak. De kaart is heel erg beperkt, maar het eten is goed. Vooral de kipgerechten en de Rendang waren aanraders, de Babi Kecap was een beetje taai. Ook nog eens erg goedkoop (13 euro voor een uitgebreide eenpersoons rijsttafel), dus dat is positief. Bediening is vriendelijk, maar er zit geen structuur in. Veel werd vergeten en lege glazen werden niet afgeruimd. Alsof er geen uitleg gegeven is. Als ze de kaart zouden uitbreiden met bijvoorbeeld wat garnalen of vis gerechten, en de bediening wat kunnen trainen, zou dit een van de betere Indonesische restaurants uit de regio zijn!
Steffie F.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Ik heb er nu al vijf keer gegeten. En altijd super goed !
Voorheen gingen we tweemaal in de week tot ze verhuisde naar Roosendaal
Intussen meerderen rest geprobeerd maar echt niks kan er aan tippen !
Zo blij dat ze terug zijn
Wij eten altijd rijsttafel groenten heerlijk rendang heerlijk GadoGado heerlijk saté overheerlijk ! En zo kan ik doorgaan helemaal top vriendelijke mensen durf ik iedereen aan te raden