Nessst

Paul van Vlissingenstraat 2B 1096 BK Amsterdam Nederland Kaart
31-202219934

Over het restaurant Nessst

Sfeer in een fabriek

Deze voormalige kauwgomballenfabriek is omgetoverd in een knus restaurant-bar. Een vloer van beton en een jurk aan de muur. De kaart is scherp en overzichtelijk, of al helemaal makkelijk is het aanschuiven bij het 'personeelseten'! Maar ook voor bijvoorbeeld stand-up opera, live muziek of kinderdagen op zaterdag ben je hier aan het goede adres.

Meer informatie over restaurant Nessst

Maandag t/m vrijdag van 11.00u tot 19.00u
Zaterdag en zondag gesloten.

barbara.hots18 .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Heel lekker eten. Een verrassende menukaart met ongebruikelijke combinaties. Er worden heel veel vergeten groeten gebruikt. Echt een aanrader.
Hallo Barbara,
dank je voor je mooie recensie! We zijn blij dat je het naar je zin hebt gehad.
Heel graag tot een volgende keer!

Hartelijke groeten van
de mensen van Nessst!
Stephanie V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Wat een heerlijke avond bij Nessst gisteravond! Ik had aangegeven dat mijn vriend jarig was en we graag verrast wilden worden. En ook een paar dieetwensen meegegeven. Dat kun je duidelijk aan Nessst overlaten! Wauw! Wat een super menu kregen wij voorgeschoteld! Mooie en spectaculaire combinaties, zeer vriendelijke bediening en een prachtige entourage. En de porties waren perfect op elkaar afgestemd. We gingen met een voldaan gevoel naar huis. We zijn bang dat ze hun best moeten doen om geen ster te krijgen ;-). Zeker een omfietsrestaurant of even met de auto als je die hebt, want zeer fijne bijkomstigheid: parkeren voor de deur is gratis :-).
Hi stephanie125,
we zijn heel blij dat je zo'n fijne avond hebt gehad bij ons.
Graag gedaan en dank voor je vertrouwen!
Tot ziens!
Bessem B.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Relaxte sfeer, industrieel maar wel smaakvol en gezellig. Jammer dat we erg lang moesten wachten op onze gerechten, voorgerecht kwam pas na ruim een uur en hoofdgerecht duurde ook nog lang voor het kwam. Het is in zo een geval jammer dat je zelf moet vragen hoe lang het nog duurt en dat ze dat iet even komen vertellen. Bij het navragen hoe lang het nig duurde kregen we wel nog wat te drinken aangeboden. Eten was verder goed en lekker.
Hallo bessemb,
dank je voor je bericht over je bezoek aan Nessst. Heel vervelend voor jullie dat je lang hebt moeten wachten. We hadden de drukte zaterdag in de keuken, in verband met de invoering van onze nieuwe kaart, niet helemaal onder controle. En dat hebben jullie helaas ondervonden. Natuurlijk doen wij ons best hiervan te leren en we hopen van harte dat jullie dat nog eens komen uitproberen.
Quirine A.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Heerlijke avond gehad bij Nessst! Parkeren was erg makkelijk en ontzettend goedkoop. Als voorgerecht de soft shell crab genomen, echt een aanrader! Als hoofdgerecht een heerlijke, vegatarische lasagna met veel verschillende (vergeten!) groenten. Tenslotte het kaasplankje met 3 zeer bijzondere en lekkere kaasjes na. Ook erg te spreken over de witte wijn die hier geschonken wordt. Kortom: fantastisch gegeten in een gaaf ingericht restaurant met ontzettend vriendelijk en toegewijd personeel. Ik kom zeker terug!
Hoi Quirine,
dank je voor deze mooie beoordeling! We zijn er blij mee en hopen je gauw weer eens te mogen ontvangen!

Hartelijke groeten van,
de mensen van Nessst
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Wat een heerlijke nieuwe plek. Een beetje verscholen achter station Amstel en misschien de meest vrolijke plek (naast een parkeerterrein) maar eenmaal binnen ben je dat allemaal zó vergeten. Een stoere inrichting met een knipoog naar de oude drukkerij van de Kauwgomballenfabriek (waar Nessst in zit). Ontvangst door de gastheer is top, de kaart bescheiden maar verrassend en het eten heerlijk. Elk bord ziet er prachtig uit en smaakt nog beter, het is duidelijk dat er iemand met ervaring en passie in de keuken staat. Een heerlijke avond gehad qua eten en gastvrijheid, echt een plek om even het centrum voor te verlaten en ietsje verder te fietsen. Kijk al uit naar de nieuwe kaart om nog meer te proeven!
Hoi bbuytenhek,
Dank je wel voor je fijne bericht over je bezoek aan Nessst.
Afgelopen week hebben we de nieuwe kaart ingevoerd dus we hopen dat je 'm gauw komt uitproberen. Tot ziens!
Marischa V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Nesst Bessst! Wat een parel, een aanwinst voor Amsterdam. We hebben hier zaterdagavond gegeten met internationaal gezelschap & kinderen en hebben een fantastische avond gehad. We komen zeker terug. Zowel zakelijk als prive is dit een geweldige plek.
Hallo m_van_zantvoort,

we worden helemaal verlegen van zoveel complimenten. Dank je wel en graag tot ziens!

Joost V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Zaterdag 27-2-2016 gegeten bij Nessst. Eten was verrassend en anders dan in andere restaurants, en erg lekker, maar de bediening had haar dag niet, dwz vijf kwartier wachten op ons eerste gerecht, bijgerechten niet tegelijkertijd met het hoofdgerecht geserveerd, vergeten welke desserts we besteld hadden, geen zout op tafel, en na enig aandringen maar zelf opgestaan om het te gaan halen. Jammer, want de basis voor dit restaurant is erg goed.
Hallo Jooostvh,
dank je wel voor je verslag over je bezoek aan Nessst. En wij vinden het net als jij jammer dat de service niet voldoende was. Onze excuses hiervoor. Gelukkig heb je wel lekker gegeten.
Het kostte ons afgelopen zaterdag extra moeite om de bestellingen uit de keuken te laten komen ivm een technisch mankement aan de apparatuur. Dit is waarschijnlijk bij jou de oorzaak van het (veel te lange) wachten geweest. En vervolgens sloeg Murphy toe en geef je, volkomen terecht, aan dat dit beter had gemoeten. Helemaal eens! We hopen van harte dat we je nog eens mogen laten zien dat we dit echt beter kunnen (zie ook onderstaande recensies).
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Zeer vriendelijke ontvangst door enthousiaste jongen. Het restaurant zit in een oude fabriek, maar het geheel doet warm en gezellig aan. Er werd brood en humus op rafel gezet, origineel. Ook kwam er ongevraagd een karaf water op tafel, wat ik altijd zeer waardeer. Als voorgerecht voor de makreel gekozen. De vis was mooi vers, op de juiste temperatuur en smaakvol bereid. Een lekker fris en licht gerecht om mee te starten. De keuze voor het hoofdgerecht viel op de rundvleesburger met frites en sla. Op het vlees en de frites was niets aan te merken. Over het broodje bij de hamburger was ik echter wat verbaasd. Op de kaart stond dat de burger met pain rustique gereserveerd werd. Bij het gerecht kwam echter een, overigens prima, zacht hamburgerbroodje. Verder miste ik een goede dressing bij de sla. Voor toe het kaasplankje. De kaas had iets meer op temperatuur mogen komen. Ook lagen ze qua smaak wat dicht bij elkaar. Wat mij betreft had er een pittig stukje kaas bij gemogen. De wijnen waren prima. De bediening was heel prettig: vriendelijk, betrokken en attent. Als buren (we wonen in Duivendrecht) kregen we nog een drankje van het huis. Kortom, een heel sympathiek restaurant met aardige en enthousiaste medewerkers. Een paar kleine opmerkingen over het eten, maar dat komt vast wel goed! We komen zeker terug bij onze buren!
Beste Punt68, beste "buren", dank voor je uitgebreide verslag van jullie bezoek aan Nessst. Wat leuk dat jullie ons ontdekt hebben. Je opmerkingen worden door ons zeker niet in de wind geslagen. Wij vinden ongedressde sla ook een "no-go"! Het hamburger broodje is een brioche, dat vonden wij beter bij de "Franse" wereldburger passen. Wij hebben verzuimd dit op de kaart aan te passen, zoals je hebt opgemerkt, niet handig. Half maart starten wij met een nieuwe kaart. We hopen dat je die gauw eens komt uitproberen! Hartelijke groeten, de mensen van Nessst.
janischean .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Mijn tweede keer naar Nessst. Alles lekker en goede qualitie met verse ingredienten. Zeker terug om de nieuwe menu proeven in March.
Hi Janischean,
afgelopen week is het nieuwe menu ingevoerd.
We hopen jullie binnenkort weer te mogen verwelkomen bij Nessst!
roel_lachman .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
We zijn hartelijk ontvangen . Heel aardige mensen. Eten was goed!
Soep was eerst te koud maar ze hebben dit proffesioneel opgelost. Proficiat .
We komen zeker terug.

Thea& Roël
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Zaterdag 20 februari in dit betrekkelijk nieuwe restaurant gegeten met een Groupon voucher. Omdat het in een voormalige kauwgomballenfabriek is gevestigd, doet het van binnen wat kil aan. Volgens mijn partner was het ook wat koud binnen, maar dat kan wat mij betreft ook inbeelding zijn, want ik had het zeker niet koud. Maar stalen roldeuren en metalen buizen doen gewoon kil aan en dat kan tussen de oren gaan zitten. Ook de op zich zeer bijzondere plafondlampen dragen bij aan dat gevoel: twee enorm grote lampen die opgebouwd waren uit cirkelvormige, ineengeperste fietsframes, -velgen en -kettingen. De keuken en bar bevinden zich tegenover elkaar. De bar was voorzien van zeer luxe krukken (mooi glanzende, zilverkleurige bekleding).
De ontvangst was allerhartelijkst en we werden keurig naar onze gereserveerde tafel geleid. Mijn lief bestelde een zoete witte wijn en ik mocht me verheugen in een bier van de tap: een verrukkelijke tripel (Zatte) van brouwerij ’t IJ.
Van de kleine kaart koos mijn gezellin de Tartaar van makreel en wakamé met wasabi en een dressing van soja en gember. Hierover was ze heel enthousiast, al vond ze het formaat wat klein. Het zag er zeer verzorgd opgemaakt uit. Datzelfde kan van mijn voorgerecht worden gezegd: Zwijnham met zoete rode kool en een crème van gepofte sjalotten. De ham smaakte voortreffelijk, maar omdat het een dikke plak was, had het geleverde mes van het bestek wat moeite om er doorheen te komen. Hier had beter voor een echt vleesmes gekozen kunnen worden. Ook zaten er een tweetal zeer taaie stukjes kool in. Moeilijk te kauwen en te snijden. Maar wel heel erg lekker in combinatie met die ham.
Voor het hoofdgerecht bepaalden we beiden onze keus op de Bavette met een saus van gerookte knoflook, gegrilde groenten en gekonfijte aardappel. Daarbij bestelden we een gemengde salade en een portie frites. Hoewel bij het hoofdgerecht wel een vleesmes in het bestek was opgenomen, overtuigde dat mes niet echt. Zeer sierlijk met een zeer elegante slanke vorm, maar met het snijden van het vlees had het wat moeite. De bavette was overigens uitstekend bereid en zeer rijk aan smaak. Een van de betere stukken vlees die ik ooit geproefd heb. Daarbij was de salade goed van samenstelling en oogde ook keurig met gekrulde stroken komkommer en schijven Granny Smith appel (volgens mijn tafelgenote). De frites daarentegen waren gewoon veel te slap. Niets krokants was daarin te ontdekken. Ondertussen hadden we nog een wijntje (zij) en zo’n lekker biertje (ik) genomen. Beide keren had mijn lief ook bruiswater erbij besteld, om de kriebelhoest te onderdrukken.
Het dessert tenslotte was een toppertje: bakbanaan met een kokos sorbet en pecan crumble. De banaan was helemaal goed en het ijs en crumble hemels lekker.
Afronden deden we met een verse muntthee. Het personeel was alert en vriendelijk. Opmerkelijk: in de keuken leek uitsluitend vrouwelijk personeel te staan en in de bediening mannelijk.
Hallo KlaasNoordeman,
Wat leuk dat je zo'n uitgebreid verslag van je bezoek aan ons restaurant hebt geschreven. We zullen je opmerkingen zeker ter harte nemen. We hopen je nog eens terug te zien. Fijn dat je lekker hebt gegeten!

Reactie van proever:

Hallo beste mensen,
Ik vond het een zeer plezierige ervaring om bij jullie een keer gegeten te hebben. Vooral ook de vriendelijke manier waarop met kinderen werd omgegaan, sprak me erg aan. De goocheltruc die bij een klein meisje achter ons werd uitgehaald, waarbij datzelfde meisje met grote verwonderde ogen overbluft en verbijsterd achterbleef, maakte op mij een diepe indruk. Entertainment voor de kleintjes heeft een grote toegevoegde waarde!
Met vriendelijke groet,
Klaas
Guus R.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Heerlijk gegeten met zijn viertjes voorafgaand aan een avondje Ziggodome. Zeer vriendelijke attente bediening die echt probeert je een fijne avond te bezorgen. Heerlijke kaart met bijzondere gerechten die ook nog eens subliem worden klaargemaakt. Ness is een absolute aanbeveling en zeer zeker voor herhaling vatbaar !
Jordi F.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Lekker gegeten, zeer vriendelijke bediening. Goede timing tussen de gerechten. Niet te veel keus op de kaart, daar hou ik wel van. Kaasplankje was nieuw, de volgorde moet men mss nog eens naar kijken.
Pascal G.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Gisteravond hartelijk ontvangen toen we met familie voor mijn verjaardag gingen eten, enkelen waren iets later maar geen probleem eerst rustig gestart met Glaasje bubbels in de zithoek, alles in relaxte en gezellige sfeer , goede service, vriendelijke mensen vol aandacht, lekker ruim zitten aan lange tafel maar vooral heerlijk gegeten. Keuze uit aparte gerechten , maar ook paar klassiekers , alles vers bereid door enthousiaste koks in open keuken, vis, vlees, vegetarisch ( boerenkoolburger ! ) op een mooi opgemaakt bord waarbij ook over de groenten goed nagedacht is. Goede Spaanse en betaalbare wijn erbij. Zelfs nog plek over voor een van de lekkere toetjes al was dat moelijk kiezen. Tot slot de rekening, ook deze was verrassend aantrekkelijk . Kortom een echte aanrader!
Dieneke S.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Afgelopen zaterdag hier met mijn vriend gegeten. Fijne ambiance en sfeer, industriele look die erg aanspreekt. Personeel is vriendelijk en attent. Vooraf had mijn vriend de makreel, die was erg goed. Ik had de hertenham, die helaas niet meer beschikbaar was dus er was een alternatief, zwijnham, ook erg lekker. Als hoofd de bavette en de sate, allebei heerlijk. De huiswijn (rood) vond ik niet zo super, maar betaal een euro meer voor de Merlot die zeer smakelijk is. Nagerecht was top, de gebakken banaan met kokossorbet en crunch. De kaasplank viel ook in de smaak. Daarnaast is het restaurant makkelijk te bereiken en kan je er gratis parkeren. Een aanrader dus!
Annemiek V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Alles klopte: warm welkom, relaxte sfeer, zeer prettige bediening én lekker eten! Ook lief voor de kinderen, direct potloden en papier. Al laten we ze de volgende keer bij de oppas. We hadden als voorgerecht een heerlijke tomatensoep en buffelmozzarella (zo lekker krijg je zelden in Nederland voorgeschoteld). Vervolgens bavette (rundvlees, erg mals) en goede sateh. Schappelijke prijzen ook. Wij komen zeker terug.
Els B.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Al een paar keer superlekker en gezellig gegeten bij Nessst. Goede sfeer en fijne bediening.Vooral de jambalaja en de zalmtartaar vonden we erg lekker. En dan die limoncello....
Hallo Els,

Dank je wel voor je recensie over Nessst. We zien je graag nog eens terug!

Marubo .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Lekker gegeten in restaurant Nessst. Goede bediening en een prettige sfeer in deze oude fabriek. Inrichting mooie mix van gezelligheid en industrieel karakter. Je kunt nog zien dat het een fabriek is geweest. Eigenaar heeft veel kennis van lekkere drankjes. Mooie whisky vooraf. Amuse van het huis: pannacotta met garnaaltjes. Heerlijk zacht, zilte smaak. Lekkere salade met hertenham en een fraaie tartaar van makreel. Broodjes met een top makreelmousse. Weer eens wat anders dan olijfolie of (kruiden)boter. Vervolgens een malse bavette met aardappeltjes en geroosterde groente, o.a. venkel. Frietjes van zoete aardappel waren ook heerlijk. Een mooie volle Oostenrijkse rode wijn.
Afsluitend een heerlijk kaasplankje met compôte van kweepeer en een stoofpeertje. Daarna even lekker uitbuiken met een heerlijke rum (bijna cognac) geserveerd in een mooi groot cognacglas. Dat geeft klasse!!! We hebben een leuke avond gehad. Duidelijk anders dan vele andere restaurants. Hier staan mensen met liefde voor koken in de keuken. Zeer beslist de moeite waard om even voor op de fiets te springen.
TenJ .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
De verjaardag van onze oudste zoon gevierd in het 'besloten' deel van de zaak, het was super geregeld. Hapjes waren overheerlijk en de sfeer was heel fijn. Na de borrel aangeschoven aan tafel en genoten van de overheerlijke gerechten van de kaart. Het is heerlijk dat je voor de deur kan parkeren en dat het na 19.00 gratis is en ook nog goed bereikbaar via OV.
Jolande- .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Inspirerend om te eten in deze voormalige kauwgom fabriek, met als mooie mix het oorspronkelijk industriële interieur en een originele en kunstzinnige aankleding. Zowel het vlees als visgerecht was heerlijk, en voorzien van verse en lekkere bijgerechten met ook een goed wijnadvies. Bediening was vriendelijk en gepast persoonlijk. Een echte aanrader en goed met openbaar vervoer (metro in ons geval) bereikbaar.