Nessst

Paul van Vlissingenstraat 2B 1096 BK Amsterdam Nederland Kaart
31-202219934

Over het restaurant Nessst

Sfeer in een fabriek

Deze voormalige kauwgomballenfabriek is omgetoverd in een knus restaurant-bar. Een vloer van beton en een jurk aan de muur. De kaart is scherp en overzichtelijk, of al helemaal makkelijk is het aanschuiven bij het 'personeelseten'! Maar ook voor bijvoorbeeld stand-up opera, live muziek of kinderdagen op zaterdag ben je hier aan het goede adres.

Meer informatie over restaurant Nessst

Maandag t/m vrijdag van 11.00u tot 19.00u
Zaterdag en zondag gesloten.

Ad B.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
De omgeving van Nessst is wat heet een 'rafelrandje' van de stad: op een soort industrieterrein zodat je bij aankomst niet gelooft dat er een restaurant zou moeten zitten. Ook de inrichting is bij elkaar gescharreld en geimproviseerd. Persoonlijk spreekt mij dit meer aan dan glimmend glas en staal en perfect ontworpen meubels. Het voordeel van de locatie is dat je voldoende parkeerruimte hebt voor de deur (waar heb je dat nog in Amsterdam?) en dat parkeren gratis is na 19 uur. En de ruimte is heel ruim, dus een grote groep kan je hier moeiteloos kwijt. Een heerlijke informele sfeer. Je komt tenslotte voor het eten. En dat was dik in orde. Vers en smakelijk. Alles was goed, van het voorgerecht tot het nagerecht, de wijn en alles er tussenin.
r.bos4 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Bij het overzicht van de AH restaurants geeft NESSST geen kaart waaruit gekozen kan worden, tevens is er ook geen prijsindicatie.
Het menu werd even bij aanvang medegedeeld, variaties waren alleen mogelijk bij het voorgerecht. Het voorgerecht met de schol was redelijk.
Het vlees van het hoofdgerecht was taai, de bijbehorende groente was doorgekookt maar de frieten waren lekker. Het nagerecht kwam uit een pak van misschien va AH.
ReneHendriks .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Vreemde plek, wat een leuke zaak!
Heerlijk gegeten wat de kok schaft ( 3 gangen) , voor een vriendelijke prijs ( € 25,00 )
Industrieel en huiselijk gezellig.
Er wordt wel flink verbouwd in de buurt, konden het daardoor niet makkelijk vinden.
Een heerlijke Tourane Sauvignon Blanc erbij ( € 27,50, meer dan waard) en een karafje/melkfles koud water uit de kraan erbij.

De bediening was vooral gezellig, huiskamer gevoel.

Wij komen terug!
Maya M.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
We hadden de dag ervoor gereserveerd via de AH restaurantactie en wilden graag de gerechten die we op de website hadden gezien, helaas was het menu anders. Gelukkig deden ze wel de moeite om de gerechten waar wij het restaurant op hadden uitgekozen voor ons klaar te maken zonder hier iets extra's voor in rekening te brengen. De salade met kip was een beetje simpel, de jambalaya, de burger en het toetje waren erg lekker en behoorlijk vullend.

Vriendelijke en sympathieke bediening, alleen duurde het soms iets te lang voordat wij een drankje konden bestellen (er waren twee andere tafels bezet in het restaurant).

Aparte omgeving voor een restaurant, maar het zette wel een toegankelijke en gezellige sfeer. Leuke decoratie met de curiosa en industrieel/huiselijke inrichting. En oude bordspelletjes!
info784 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Super lekker (VEGAN!!!) gegeten en gezellige biertjes gedronken. Dat kan gewoon bij Nesst :D Ben erg enthousiast over dit restaurant. Thanx!
Akke K.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
De locatie is leuk en het personeel is vriendelijk,maar voor het eten hief je hier niet te komen. Het voorgerecht, de burratta met tomaat was smakelijk, maar voor 8,50 wel een ienieminie bordje. De steak was ok, de gepofte aardappels opgewarmd en lauw, de Jambalaya heel veel rijst en een heel klein beetje saus, die overigens wel lekker was. De saus bij de gepofte aardappel leek uit een pakje te komen. Almetal was de hamburger met friet de beste keus, maar daarvoor kun je ook naar de snackbar. Geen aanrader en veel te duur.
Jo V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Het eten was gewoon niet lekker. Garnalen die niet vers waren, sommige onderdelen half lauw. De pauze tussen de gerechten duurde veel te lang.
Jammer, het personeel was aardig.
Meta D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Het restaurant zit op een erg vreemde plek, een industrieterrein. De gamba's waren totaal niet vers. Het werd gegeven in een bakje met gloeiend hete saus (lees brandblaren op de vingers). Artesjok ziet eruit als een verdorde bloem, alleen het hart was te eten. De steak was zo zout dat het glazuur van je tanden eraf sprong en de aardappelen waren roze in plaats van geel. De saus bij de aardappelen was daarentegen wel lekker. De 'niet italiaanse lasagna' is aan te raden, erg smaakvol. Voor een toetje moet je niet bij Nessst zijn; de crème brulee en de bread & butterpudding zijn allebei niet te eten.
Jcm V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Heerlijke catch of the day, vooraf gegaan door de Chicken salad. Mooie fles wijn erbij maar geen ruimte meer voor een dessert. Vriendelijke bediening en zoals altijd een warme ontvangst. Door de warmte die dag heerlijk buiten kunnen zitten. Een aanrader!
ilona.heemskerk .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Geen goede ervaring. Mijn reservering was niet goed binnen gekomen of overgeschreven (dat werd niet duidelijk). We moesten erg lang wachten op zowel bediening, drankjes als eten.
Musi .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Ik schrijf nooit recencies maar na mijn bezoek aan Nessst gisteren heb ik besloten om even de tijd te nemen en iets te schrijven voor toekomstige klanten van Nessst.
We zijn op een zaterdagavond wezen eten bij Nessst met 6 personen, met tank en dineer-actie van Shell. Ik heb voor dit restaurant gekozen vanwege de geweldige recencies op iens, een gemiddelde van 8,6, ik vind dit cijfer te hoog voor wat ik heb gekregen bij Nessst. Ten eerste moet je lang wachten op je eten, voorgerecht kwam pas na 5 kwartier wachten. En hoofdgerecht na nog eens 3 kwartier wachten. Terwijl er maar 3 tafels bezet waren op een zaterdagavond. Ten tweede, een van mijn tafelgenoten en ik hadden de biefstuk op spies als hoofdgerecht. Toen deze na 2 uur geserveerd werd was ie koud dus hebben we hem teruggestuurd om door te bakken. En nu was ie weer te hard en niet te eten. Ik eet regelmatig biefstuk buiten maar dit was een van de slechtste die ik heb gegeten.
Als je hier gaat eten dan moet je heel geduldig zijn en de biefstuk op spies is zeker geen aanrader.
Het schijnt een oude fabriek geweest te zijn en dat is ook te zien aan het plafond en de vloer.
smhid .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Alhoewel we wel een uur hebben moeten wachten - naar verluidt vanwege een defecte kookplaat - was het eten verrassend lekker.
Het pand is een voormalige fabriek. Meubilair was wel heel eenvoudig, beetje kantine-achtig. Verhouding prijs/kwaliteit echter uitstekend.
Rens G.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Ik en mijn oom zijn weer een keer bij Nessst gaan eten. En zoals altijd was het weer gezellig en lekker! Ik had als hoofd gerecht de biefstuk, deze was lekker en mals. De cheese cake was ook ontzettend lekker. Wel een beetje machtig maar de smaak maakte alles goed. Ik vond de prosecco erg lekker en goed uitgekozen! Dus ze hebben niet alleen verstand van eten maar ook de dranken die ze er bij serveren. De bediening is erg goed en vriendelijk. Het is zeker waard om een keer langs te gaan om hier te eten en je te laten verrassen wat Nessst te bieden heeft.
Hallo Rens,

wat leuk dat jullie er weer waren.
En super dat je ons zo'n fijne beoordeling geeft.
Dank je wel daarvoor!
Tot de volgende keer.

Groeten van de mensen van Nessst
Axel B.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Een kleine maar goede kaart. Eerlijk eten dat met liefde is gemaakt en van perfecte kwaliteit. Eén van mijn tafelgenoten eet overal op de wereld hamburgers en kan zich gerust een expert noemen. De hamburger van Nessst staat ergens in de bovenste regionen van zijn favoriete burgers. Vriendelijke en attente bediening en een leuke locatie maken het restaurant compleet. Hier gaan we vaker heen :)
Hi Axel,

dank je wel voor je lovende woorden.
Gauw tot ziens!

Groeten van de mensen van Nessst
Mariska K.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Op een mooie zwoele zomeravond zijn mijn vriend en ik wezen dineren bij dit stoere restaurant.
Wij houden beiden van een industriële interieur en Nessst scoort op dat vlak op alle fronten, ontzettend rauw !
Wij besloten om tijdens het diner binnen te zitten ivm de zon die om 19 uur nog wel erg heet was.
Het eten was top ! Onbewust veggie-gerechten uitgekozen, maar wat waren de springrolls en veggie-burger lekker..
Het dessert, soort van brood/pudding, was ook lekker, maar ontzettend machtig.
Na het dessert zijn we toch even buiten wezen zitten om na te genieten van het diner.
Hallo Mariska,

dank je wel voor je bezoek en recensie!
De bread & butter pudding is inderdaad een stevig nagerecht.
Misschien moeten we dat nog wat duidelijker maken bij het uitleggen van de kaart.
Dank je voor de feedback!
We hopen je gauw nog eens te mogen ontvangen.

Hartelijke groeten van de mensen van Nessst
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Voor de tweede keer bij Nessst gegeten, sinds maart 2016 een vernieuwde kaart. Was wederom fantastisch, hulde aan het personeel, voor, hoofd, nagerecht wederom verrassend. Komen hier zeker weer terug!
Ha yokonijn,
wat fijn dat ook je tweede ervaring bij ons een geslaagde was. Tot gauw!

Hartelijke groeten van de mensen van Nessst
Harrie B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
We eten voor de eerste keer in Nessst, een voormalige uitpakruimte van de kauwgumballen fabriek, en het is ons heel goed bevallen. Allereerst de sfeer binnen die behagelijk en gezellig is, en een mooi contrast met de omgeving, met uitzicht op een in de lucht zoevende metro. Op de tweede plaats het eten, we aten gumbo soep, catch-of-the-day, sate en vegetarische lasagna, goed verzorgd en betaalbaar. Tenslotte de vriendelijke bediening, met persoonlijke aandacht. Een omfietslocatie!
Hallo Harrie18,

dank je voor je bezoek aan Nessst. Fijn om te horen dat het jullie bevallen is bij ons.
We hopen jullie gauw nog eens te mogen ontvangen!

Marco L.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Een grote teleurstelling.

Donderdag ben ik samen met een aantal colleges gaan eten bij de voormalige kauwgomballenfebriek Nessst in Amsterdam.

We hadden een drie gangen menu.
Voorafje was wel oké maar wel koud.

Toen kwam het hoofdgerecht. Omdat ik geen vlees eet nam ik de vegaburger. Deze was zo zuur dat ik na een hap de burger moest terugsturen. Alleen kwam er niets voor in de plaats.
Ik wachten en wachten maar niets. Ik ging ervan uit dat de bediening met een andere suggestie zou komen maar niets. Ze kwamen wel langs voor het dessert. Bij het afrekenen dacht ik nog enige compensatie te krijgen omdat ik mijn hoofdgerecht had teruggestuurd na 1 hap. Dit moest de serveerster besprekenmaar na 5 min vertelde ze dat ze geen compensatie mocht bieden omdat volgens hen er niets mis was met de burger. Dat ik hem niet lekker vond, daar hadden zij geen oren na. Misschien had ik niet moeten zeggen dat ik hen niet lekker vond, want dat is een kwestie van smaak, maar dat de burger, omdat die zoooo zuur was, waarschijnlijk niet goed meer was. Met andere woorden de klant is koning maar niet bij Nessst. Ik had dus geen hoofdgerecht waarvoor ik wel had betaald. Nee nessst ziet mij niet zo snel meer terug.
Het dessert was cheescake met te veel vanillesmaak.. Nee niet echt lekker.

Al met al een teleurstelling.

Beste Linschoten, dank voor uw bezoek aan Nessst met een Groupon voucher.
Het is altijd jammer als iemand iets kiest wat bij nader inzien niet zijn of haar smaak blijkt te zijn. Onze vegaburger wordt, zoals ook op de kaart vermeldt staat, geserveerd met een labneh van geitenyoghurt die inderdaad zuur van smaak is. De vegaburger is een populair gerecht van onze kaart en wordt vrijwel dagelijks vers gemaakt. We hebben deze burger, gemaakt van kikkererwten, prei, sinaasappel en havermout meerdere keren geserveerd deze avond tot volle tevredenheid van de gasten die 'm gegeten hebben. En ondanks dat we wij het heel jammer vinden dat het zo is gelopen zijn wij van mening dat we een goed product hebben geleverd. Dit is ook uitgebreid met u besproken op de betreffende avond.

Reactie van proever:

Beste Nessst,

Ik had verwacht dat u mij een alternatief zou aanbieden bijvoorbeeld de burger vegan. Maar nadat ik mijn hoofdgerecht had teruggestuurd, naar de keuken, kwam er helemaal niets terug. Dus waar heb ik dan precies voor betaalt? Desnoods hadden jullie mijn burger moeten teruggeven maar er kwam helemaal niets terug.

Ik hoop nog steeds op een compensatie.
Want ik heb wel betaalt maar uit eindelijk niets gegeten. Geen hoofdgerecht bedoel ik dan... Ik denk zelf aan een burger vegan!

Fred-Leonie .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Nessst, een prima restaurant in een industriegebied niet ver vanaf de Makro en de Arena. Wij hadden dinsdagavond gereserveerd met z'n tweeën en op de tafel stond een bordje met mijn naam. Grappig. We hadden als voorgerecht tempura van Langoustine met een sushi van zalm. Als hoofdgerecht hadden we de catch of the day, twee stukjes gebakken kabeljauw met gegrilde lof en wortel en een stamppotje van aardappel en tuinkruiden. Daarbij hadden we een schaaltje patat bij besteld. Als nagerecht hadden we bread en butterpudding en cheesecake. Alles smaakte voortreffelijk en de borden zijn prachtig opgemaakt. De huiswijn is maar 17,50 en er wordt ongevraagd een karaf water neergezet geserveerd in een ouderwetse melkfles.De bediening is erg vriendelijk en geeft goede uitleg bij de gerechten.Het restaurant is gevestigd in de verpakkingshal van een voormalige kauwgumballenfabriek. De fabriek zelf staat er niet meer, dat is nu een parkeerterrein van de bedrijven in de omgeving. Aan de achterkant van het restaurant heb je nog de roldeur van de fabriek. Toen wij er kwamen scheen de zon nog en de deur stond open. Zo kan je lekker in de zon zitten. Wij vonden dit een prima plek en zeker de moeite waard om naar toe te gaan.
Beste Fred-Leonie,

We zijn blij dat jullie een fijne avond hebben gehad bij Nessst. We hopen dat het weer snel aanleiding geeft tot het open zetten van onze grote roldeur. En dat we jullie dan op ons zonovergoten terras weer eens mogen ontvangen.
Tot dan!

Hartelijke groeten van,
Wilma F.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Op zaterdagavond 20:00 uur gereserveerd met Groupon; het eerste wat ons opviel bij binnenkomst was de vette walm, deze kwam je tegemoet. Sfeerloze omgeving, je kijkt uit op een parkeerplaats van een industrieterrein. De bediening is vriendelijk, maar niet attent. Wij hebben drie kwartier gewacht op ons voorgerecht en na twee uur werd het hoofdgerecht opgediend. Dat vinden wij onacceptabel. Helaas viel het diner tegen; wij hadden gekozen voor:
Voorgerecht:
Springrolls voor mijn man en Cajun Style Chicken salad voor mijzelf.
De Cajun Style Chicken salad smaakte goed, maar de springrolls waren helaas smakeloos.
Hoofdgerecht:
Biefstuk voor mijn man (hiervoor werd 2,50 extra gerekend).
Catch of the day (Zalm) voor mijzelf
De biefstuk smaakte goed, maar alles daaromheen wederom smakeloos. Vooral het stamppotje viel erg tegen. De zalm was lekker.
Desserts waren ok.
Hallo Wilma99,

ik denk dat we elkaar tijdens jullie aanwezigheid al even spraken en toen heb je bovenstaande opmerkingen ook gemaakt. Ik zie, ook in je overige recensies van andere restaurants, dat je een kritische gast bent. We luisteren goed naar onze gasten en zullen je opmerkingen zeker niet in de wind slaan. Hopelijk willen jullie het nog eens komen ervaren!