Nescafé

Van Heeckerenstraat 10 9163 GZ Nes (Ameland) Nederland Kaart
31-519542760

Over restaurant Nescafé

Gastvrij zonder Clooney

Niet met George Clooney, maar met gastvrije Amelanders. In het centrum van Nes, de havenstad van Ameland, vindt je het gemoedelijke bruin café. NesCafé is de ideale plek om nog even te borrelen of internationale vleesgerechten te proeven na een dagje fietsen of uitwaaien op het Waddeneiland.

Meer informatie over restaurant Nescafé

Betty D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Op een vroege zondagmiddag hier heerlijk rustig en warm een tijdje gezeten met een heerlijke baguette en een zeer smakelijke witte wijn. Bediening hield alles goed in de gaten en was vrolijk en vriendelijk. Prima ervaring weer.
Eelke V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Goede keuken met een zeer diverse kaart bestaande uit zowel restaurant als cafégerechten. Wij kozen voor alleen een hoofdgerecht in verband met de kinderen, die overigens ook voldoende keuze hadden. De gerechten zijn mooi gepresenteerd, goed op smaak en waren een mooie portie. De bediening is vlot en op een prettige manier informeel. Al met al een hele fijne sfeer en een goede ervaring op een rustige dinsdag in november. Nescafé blijft een hotspot op Ameland!
Emiel B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Prima locatie om te eten in nes. Service is goed en niet gehaast, je kunt er op je gemak zitten. Eten goed en qua portie voldoende met de mogelijkheid om bij te vragen. Wij hadden Spaans scharrelvarken en spareribs gehad van de bbq, beiden prima.
Edouard V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Helaas een mindere ervaring opgedaan bij Nescafé. De ambiance van dit eetcafé is prima en gezellig. Het huiskamer gevoel omschrijft dit terras. De bediening daarentegen is niet vlot en lacht niet. Zeer timide en rende over het kleine terras alsof het erg druk was. Met z'n vieren op 15 tafels moet toch geen probleem zijn.. Het eten besteld, duurde helaas 55 minuten. Daarom ook geen dessert besteld. De kwaliteit van het eten is zelfs voor een café zeer onder de maat. De prijs/kwaliteit ook. De zeebaars was OK, alleen karige garnituur en saus is balsamico(?). De biefstukken waren goed gebakken, maar smakeloos. Tevens ook gearrangeerd zonder saus. Wij komen niet terug.
Erg vervelend dit te horen. ik had uw enquête vanmorgen gelezen en om opheldering gevraagd.
De andere gasten waren erg tevreden. Dit mag absoluut niet voorkomen! ik hoop dat u ons een tweede kans geeft om het goed te maken.
Met vr groet F. Nobel
Miranda V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Wederom een korte bezoek aan Ameland van 3 nachten.
Dus konden we weer heerlijk op het terras genieten van mals gegrild vlees van de Big Green Egg.
Wat blijft dat geweldig genieten keer op keer.
Ook de bedienig was weer zeer gastvrij zoals we gewend zijn.
Top. En tot snel
Dank u wel voor uw recensie.
Kathleen B.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Gezellig eetcafé met een ongedwongen sfeer. Heel vriendelijk bediend met hier en daar een grapje. Het eten was erg lekker, voor mij zeker genoeg, voor mijn vriend had het wat meer mogen zijn.
Thea P.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Nescafé is voor ons favoriet,
Wij vinden het het leukste terras van Ameland !
Prima eten en drinken, heel vriendelijk en gastvrij, ze geven je nog het
Gevoel dat ze blij zijn dat je er als klant komt!
en dat alles voor een eerlijke prijs!
Wij komen zeker terug!
Jorg-1990 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Wat een fantastische plek voor een gezellige borrel! Op het terras zit je over het algemeen altijd droog. Er is een gevarieerd aantal bieren beschikbaar. Goede kaar en de bediening is vlot en zeer attent.
Zeer blij met uw reactie. Fijn om te horen.
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Bij ons bezoek aan Nes zijn we hier wezen eten, de uitstraling aan de binnenzijde hield ons eigenlijk nog een beetje tegen maar de menukaart met gerechten van de big green egg gaf de doorslag om hier toch aan tafel te gaan. De ober was uiterste enthousiast wat toch wel bijdraagt aan een leuke start van de avond. Heerlijk vers brood vooraf en toen het hoofdgerecht .... de australische steak van de Green Egg ...... en de speciale sate ..... zo mals hebben we lang niet meer vlees geproefd ! Wat een sensatie .... Nescafé heeft alle verwachtingen overtroffen. Ben je in Ameland ga hier dan eten en gun jezelf deze ervaring !
U hebt uw ervaring mooi omschreven. Hartelijk dank. Hiervoor doen we het.
Natasja V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Vandaag in de namiddag aangeschoven op het terras heerlijk genoten van de ambiane, nippend aan een wijntje en een biertje. Personeel geeft je het gevoel gast te zijn en geen toevallige voorbijganger. Besloten hier ook gelijk een hapje te eten. Mijn man aan de Flank steak met chimichurrie en ik de Steak Nescafe. Zonder overdrijven de beste steak die ik in tijden heb gegeten. Heerlijk van smaak, botermals en precies gebakken zoals verzocht. Iets wat tegenwoordig ook een bijzonderheid is. De Flank Steak kwam van de Big Green Egg en ook die was, ondanks dat het geen makkelijk stukje vlees is, precies zoals hij moest zijn.
Kort samengevat....het is dat er een 3 uur durende reis tussen thuis en Nes cafe zit anders was dit ons vaste stekkie. Nu zullen we moeten wachten tot de volgende vakantie. Wij kijken er al naar uit!!
Super bedankt voor de recensie en tot de volgende keer!
ChrisdeGrijs .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Waar moeten we over beginnen?
De mooie locatie?
Het proper zijn van tafels tot de toilet?
De gastvrijheid en vakmanschap van de zwarte brigade?
De culinaire kunde van de chef en zijn team?
van begin tot eind klopt alles hier wat ons verwende ziel en culinaire hart sneller doet klopen van blijdschap.
We komen zeker en wedergekeerd tijdens onze verblijf op Ameland.
Mooier kan niet. Wat fijn dat u dit zo ervaart. Dit is helemaal wat wij bedoelen.
Steven B.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Gisteren op 5-4 gegeten bij Nescafe. De bediening is erg vriendelijk en een leuke gevarieerde kaart.
Begonnen met een standaard biertje en eten besteld: een carpaccio van tonijn, een stuk vlees en toe ananas met een cocosmousse.
De carpaccio van tonijn met een wasabimayonaise deze was mooi opgemaakt en duidelijk niet teveel en niet te weinig van de wasabimayonaise die goed past bij de tonijn. De wasabimayonaise niet overheersend en toch iets scherp.
Daarna een stuk vlees van de Green Egg rood gebracht door de vrouwelijke kok en zo ook gekregen een klein stukje getrancheerd en in combinatie met gepofte knoflook. Prachtig stukje vlees goed op smaak mooie rooksmaak. De salade en huisgemaakte friet ook heerlijk op smaak en mooi opgemaakt.

Toe een heerlijke ananas ingepakt in cederhout. Met cocosmousse in de cocosmousse een klein zuurtje in combinatie met de ananas heerlijk als nagerecht.
Thanx voor dit fijne bericht
Silvana M.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Afgelopen zondag met mijn partner hier gegeten. We kennen de zaak en mogen er erg graag komen. 'S winters lekker bij de haard of spelletjes doen met vrienden en in de zomer op het prachtige terras. Waar het in het voor- en najaar heerlijk toeven is met de knusse haardjes. Dit alles onder het genot van een prachtig speciaal biertje of een top kopje koffie/cappuccino.
Vooraf hadden we allebei de tonijncarpaccio. Alle kleine dingen die er bij zitten maakten het gerecht helemaal af; de wasabimayonaise, de olijfkruim, kappertjes en een mooi fris stukje limoen. Super!
Als hoofd hadden we de lamsrack en de Flank Plank; een mooi, mals stukje vlees. Bij beide was de garing super en kwam er heerlijke chimmichurry bij. Lekker op smaak, en een mooie bite erin. De gerechten werden geserveerd op houten planken, wat zag dat er leuk uit! Beide gerechten kwamen van de green egg en dat proefde je, wat een mooie smaak.
Normaal ben ik niet zo'n dessert van, maar ik zag staan dat ze een dessert van de green egg hadden. Dat had ik nog nooit meegemaakt dus dat wilde ik wel even proeven. Ik mocht zelfs even in de keuken kijken hoe het werd gemaakt. Om het stuk ananas wordt cedar hout gedaan en dat op de green egg gelegd. Wat smaakt dat prachtig: fris zoete ananas met houtsmaak en dan ook nog frisse chocolade mousse erbij.. top!
Daarnaast leuke, vlotte bediening met kennis van zaken en de chef kwam zelf vragen of alles naar wens was.

Een echt eetcafé plus, die elk jaar haar best blijft doen om te ontwikkelingen met betrokken en kundig personeel. Super!

Ron G.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Het blijft een heerlijke ambiance met prima personeel. Vriendelijk hulpvaardig en altijd bereid om het je naar de zin te maken. We hebben hier met z'n zessen gegeten en een gezellige avond gehad. Prettig vind ik dat je na het eten heerlijk kunt blijven zitten. Genoeg spelletjes aanwezig om je verder te vermaken. Het eten was minder, vlees voorbereid op de Green Egg en afgemaakt in de steamer, was taai en veel te gaar. Zeker wanneer je bedenkt dat dit 'rare' zou moeten zijn. Ook de gamba's waren 'te ver'. We hebben een heerlijke volle rode wijn gedronken (malbec).
Goedenavond. Erg vervelend om te horen dat het eten minder was. We ijn er zo mee bezig!
Hopend dat u ons nog een kans geeft.
Betty D.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Heb hier in her verleden wel vaker koffie, chocomel of een wijntje gebruikt. Heb nu hier voor het eerst geluncht. En ik heb geen spijt. Mijn eerste flammkuchen ever! Jammer dat de peertjes op waren, maar met ook alleen Gorgonzola, noten en honing was het een feestmaal. Zeer goede bediening, zo enthousiast, leuk assortiment wijnen. Voor herhaling vatbaar.
"Een feestmaal" , dank u voor de fijne recensie. Als u een volgende keer weer komt en u bent in de gelegenheid om te dineren hoor ik ook graag uw reaktie.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Bij Nescafé kom je thuis. Eerst een zalig biertje in het café en daarna een heerlijk diner aan de eetzijde. Gisterenavond met zijn zevenen. Vooraf waren er die warme geitenkaas op een bed van cranberries en thaise biefpuntjes met sesamzaad. Tophoofdgerecht was de iberische procureur en heel lekker na was de crême brulée. En op de achtergrond pittige evergreens uit de jaren zeventig.
We eten er elk jaar en verheugen ons op sfeer en maal en gastvrijheid.
Hier worden we blij van. Dat wat wij met zijn allen als team proberen te geven omschrijft u hier.
Sfeer, maal en gastvrijheid. Bedankt voor uw recensie.
DanielvandenHooven V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Het absoluut beste terras van Nes is dat van Nescafe. We zaten er nu twee keer en het was er gezellig en lekker warm door o.a. de vele design gasbranders. De bediening was top en we hebben van de ober veel info gekregen over het eiland en de aanwezige horeca. Over het eten kan ik niet heel veel vertellen. Gisterenmiddag had ik er een pannenkoek met spek en die was prima. Janny mijn vrouw had een tosti met geitenkaas en salami en ook die was erg lekker.
Goedenmiddag Daniel en Janny,
Mooi dat jullie zo tevreden waren. Dan toch nog een keer dineren bij ons.
Bedankt voor de fijne recensie en tot ziens.

Team Nescafe

Leo D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Midweek vertoeft op één van de mooiste eilanden die ons land rijk is. Gister na een lange fietstocht over het eiland heerlijk op het terras bij de heater gezeten en uitstekend bediend. Onder het genot van een heerlijk speciaalbier van het IJ en bitterballen hebben we besloten om hier zeker terug te komen. De volgende dag zijn we hier in de namiddag neergestreken voor een espresso en een Nobeltje, dit was mijn vuurdoop, wat een heerlijk drankje! Vervolgens een aantal glazen van de net nieuwe whisky kaart geproefd. Na de borrels zijn we verder gegaan met een aantal uitstekende glazen wijn en vers brood met lekkere smeersels. Vooral de tapenade viel in de smaak. Dan de hoofdgerechten, we gingen voor een roodgebakken biefstuk met gamba's en spies van diamanthaas en varkenshaas. Volgens de kaart wordt dit klaargemaakt op een 'Green Egg'. Ik werk dagelijks met deze kamado grill en dit hebben we NIET kunnen proeven in ons gerecht. Deze is daar ook niet voor gebruikt want het verschil proef je meteen. Kritische noot; varkensvlees was net te ver, evenals de biefstuk die rood moest zijn. Echter goed opgelost door een nieuwe te verzorgen die goed gebakken en mals was. Gamba's hadden wel wat zout en/of een teen knoflook kunnen gebruiken. Bijgerechten goed op smaak.
De bediening vonden we top! Vriendelijk, in voor een praatje, kennis en advies, gastgericht en oplossingsgericht.
Volgende keer Ameland komen we zeker weer!
p.s. Heeeerlijke gin tonic!
Goedenavond,
Met deze recensie kunnen we wat mee. De steak wordt wel degelijk op de green egg gegrild.
Wij zullen direct met de leverancier contact opnemen om dit nog meer tot zijn recht te laten komen
Hartelijk bedankt en tot een volgende keer.

Reactie van proever:

Goedenavond, bedankt voor uw reactie. Terugkomend op het green egg verhaal. De steak had niet veel kleur en/of grill ruit. Als hij desondanks wel in de egg had gelegen dan adviseer ik de temperatuur te verhogen zodat hij ook echt dichtschroeid. Dan zit de smaak er ook meteen aan én de sappen er nog in.
Nogmaals, ik bedoel het opbouwend want we hebben het verblijf in uw zaak als superpositief ervaren.
Tot de volgende keer! Mvg Leo de Ree

anf 2e reactie van restaurant:

Wij ziek kritiek als een kadootje. Daar kunnen we wat mee.
Bedankt en tot de volgende keer!
Hennie D.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Behalve de frites, die wij wat te vet vonden, hebben we lekker gegeten bij Nes Cafe. De sateh die mijn partner had was ruim voldoende. Zelf had ik een spies, met, op 1 stuk na, heerlijk mals vlees.
De bediening was goed met misschien een klein minpunt. Wij zaten er al enige tijd toen er iemand kwam met de vraag wat wij wilden drinken. Helaas deed t apparaat voor de bestelling t niet (hij was net begonnen met werken) en er zou iemand anders van t personeel komen om de bestelling op te nemen. Dit heeft redelijk lang geduurd.
Goedenavond. Fijn dat u een recensie heeft geschreven. Jammer dat het allemaal wat langer duurde dan anders. Communicatie moet Top zijn. Wij gaan hier zeker aan werken. Bedankt.
SCDK .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Een groot terras, overdekt zodat je uit de zon en uit de regen zit. Prima restaurant om een vakantiehapje te eten en daarna te blijven genieten van een drankje (veel speciaalbieren). Keuze uit enkele goedkopere "caféhappen" zoals saté met friet of een hamburger, maar er zijn ook iets luxere gerechten. Dus voor elk wat wils.
Het duurt soms even voordat de bediening langs komt, maar het personeel werkt met een grote glimlach op het gezicht.
De "dorstlesser" is een tonic achtige alcoholvrije cocktail, een echte aanrader voor degenen die geen alcohol willen drinken!