Nescafé

Van Heeckerenstraat 10 9163 GZ Nes (Ameland) Nederland Kaart
31-519542760

Over het restaurant Nescafé

Gastvrij zonder Clooney

Niet met George Clooney, maar met gastvrije Amelanders. In het centrum van Nes, de havenstad van Ameland, vindt je het gemoedelijke bruin café. NesCafé is de ideale plek om nog even te borrelen of internationale vleesgerechten te proeven na een dagje fietsen of uitwaaien op het Waddeneiland.

Meer informatie over restaurant Nescafé

Jouw recensie over het restaurant Nescafé

Erna V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Gezellig en prettige bediening. In de kaart veranderd helaas weinig. Maar wat men serveert is van prima kwaliteit. Een plek waar we altijd graag komen als we op Ameland zijn.
Erna V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
We wilden er 'middags wat gaan drinken. Er zat niemand en er was geen muziek aan. De serveerster vroeg vriendelijk wat ze voor ons kon doen. Maar we wilden niet als enigen gaan zitten. Zijn naar elders gegaan.
hmf D.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Heerlijke bitterballen, goed eten, vriendelijk en gastvrij personeel. Al jaren een home from home. Op een regenachtige middag kun je er ook een (bord) spelletje spelen. Een echte aanrader!
vlieger04 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Altijd nog weer heerlijk, reeds vele jaren lang bij het Neacafe te ziten borrelen en daarna prima te eten.
Speciaal steak Nescafe is een aanrader.
Ook doet het gastvrij aan dat je weer herkend wordt door de staf!
Amaya M.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Lekkerste steak ooit gegeten! Wat was dat genieten zeg. Flanksteak met paprikaboter en gekonfijte knoflook, zeker een aanrader. Ze hadden ook goed rekening gehouden met mijn glutengevoeligheid, erg fijn. Het is er erg gezellig, eten is van goede kwaliteit en het personeel is ontzettend vriendelijk en komt op de juiste momenten vragen of je nog iets wilt bestellen. Een van de hoogtepunten deze vakantie.
Linda O.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Vandaag genoten van een uitstekende maaltijd bij Nes Café. Het vlees was precies goed gegaard en boterzacht. De groente en huisgemaakte friet waren ook prima. Sfeer en bediening waren dit ik orde. Kortom: een absolute aanrader om te gaan eten tijdens je bezoek aan Ameland!
nijssenmj .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Vrijdagavond, 10 febrari hebben we onze traditionele Amelandvakantie afgesloten bij ons vaste stekkie: het Nescafe. Al meer dan 10 jaar gaan we lekker een weekend of weekje uitwaaien op ons favoriete eiland. Wat trekt julie daar zo, vragen vrienden ons regelmatig. Dan volgt een reeks aan eilandaantrekkelijkheden maar we eindigen dan altijd met een beschrijving van het Nescafe: knus, autentiek, vriendelijk, lekker bier, prima bitterballen en heerlijk eten. Lekker wegkruipen in een hoekje naast het deurgorduin, opwarmen met een lekkere Westmalle dubbel, bitterballetje en dan afzakken naar het restaurantgedeelte. Ronduit lieve bediening en uitstekend eten. Dit keer namen we steak chevre en de iberico steak, een prachtige procureur met zoete appeltjes en stoofpeertje, met lekkere, autentieke eigen gemaakte frieten en salade.
Niks op aan te merken dus? Ach, lees de recensies. Natuurlijk gaat er ook daar wel eens iets mis. Mijn tip: vraag de klant pas of hij nog iets wil gebruiken als de glazen leeg zijn.
Nescafe? Voor ons altijd een beetje thuiskomen, een stamkroeg van hoge kwaliteit.
Elizabeth W.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Het Nescafé is "a place to be" als u Ameland gaat bezoeken. De ambiance voelt als "thuis". Dit komt door de "warmte" die u voelt als u het café binnenkomt. Het personeel doet haar best om het de klant zo goed mogelijk naar zijn/haar zin te maken. Of u nu overdag komt voor een lekker kop koffie, thee of warme chocolademelk of 's avonds, de "warmte" blijft hetzelfde.

De menukaart is zeer gevarieerd en de specialiteit zijn de Green Egg bereidingen. Dat zijn echte aanraders. U kunt proeven dat er koks in de keuken staan die met echte passie koken. Het doet zeker niet onder voor een sterrenrestaurant. Als u bijvoorbeeld "blue" vlees vraagt, dan kunt u er zeker van zijn dat u dat krijgt en het mes glijdt er zo doorheen. Het vlees is om te zuigen, zo lekker.
Ook de separate dessertkaart kent zijn diversiteit; van lekkere dessertwijnen en sherry's tot de lekkerste toetjes.
Het is maar goed dat we niet elke week op Ameland zijn ;).

Na het tafelen wordt het altijd gezellig in het Café. Er is veel keuze uit biersoorten en Wiskey's. Je kunt gezellig blijven tot 4 uur 's ochtends. De tijd vliegt altijd ...

Verder vind ik het altijd fijn als Froukje en/of Harry (de eigenaren) er gezellig zijn. Zij hebben het café gemaakt dat het wat nu is. Hun dochter Naomi is één van de koks in de keuken. Het eten is net zo lekker en mooi als zij is.

Veel respect heb ik tevens voor deze lieve familie, die ondanks tegenslagen in het leven, op deze gepassioneerde wijze het Nescafé runnen samen met hun fijne medewerkers.

In warme herinnering aan Anouk Nobel , voor altijd in ons hart!
Lekkerbekje74 .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Met groep van 7 na een borrel blijven hangen. Voorgerechten heerlijk. Zalm en zalm en carpaccio mooi opgemaakt. De hoofdgerechten varieerden van enorme burgers tot eendenborst en iberico steak.
Mijn hoofdgerecht was super met een stoofpeertje en zoete appeltjes.
De hoeveelheid was goed, het was zelfs zo dat ik niet eens aan de bijgerechten ben toegekomen. Dat waren dikke frieten en salade. Bediening erg aardig en de gerechten stonden vlot op tafel. Voor een toetje geen plaats meer maar koffie met een nobeltje is altijd lekker. Ook super dat de nobel ijskoud was en geschonken in een bevroren glas. Prima plek!!
Betty D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Op een vroege zondagmiddag hier heerlijk rustig en warm een tijdje gezeten met een heerlijke baguette en een zeer smakelijke witte wijn. Bediening hield alles goed in de gaten en was vrolijk en vriendelijk. Prima ervaring weer.
Eelke V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Goede keuken met een zeer diverse kaart bestaande uit zowel restaurant als cafégerechten. Wij kozen voor alleen een hoofdgerecht in verband met de kinderen, die overigens ook voldoende keuze hadden. De gerechten zijn mooi gepresenteerd, goed op smaak en waren een mooie portie. De bediening is vlot en op een prettige manier informeel. Al met al een hele fijne sfeer en een goede ervaring op een rustige dinsdag in november. Nescafé blijft een hotspot op Ameland!
Emiel B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Prima locatie om te eten in nes. Service is goed en niet gehaast, je kunt er op je gemak zitten. Eten goed en qua portie voldoende met de mogelijkheid om bij te vragen. Wij hadden Spaans scharrelvarken en spareribs gehad van de bbq, beiden prima.
Edouard V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Helaas een mindere ervaring opgedaan bij Nescafé. De ambiance van dit eetcafé is prima en gezellig. Het huiskamer gevoel omschrijft dit terras. De bediening daarentegen is niet vlot en lacht niet. Zeer timide en rende over het kleine terras alsof het erg druk was. Met z'n vieren op 15 tafels moet toch geen probleem zijn.. Het eten besteld, duurde helaas 55 minuten. Daarom ook geen dessert besteld. De kwaliteit van het eten is zelfs voor een café zeer onder de maat. De prijs/kwaliteit ook. De zeebaars was OK, alleen karige garnituur en saus is balsamico(?). De biefstukken waren goed gebakken, maar smakeloos. Tevens ook gearrangeerd zonder saus. Wij komen niet terug.
Erg vervelend dit te horen. ik had uw enquête vanmorgen gelezen en om opheldering gevraagd.
De andere gasten waren erg tevreden. Dit mag absoluut niet voorkomen! ik hoop dat u ons een tweede kans geeft om het goed te maken.
Met vr groet F. Nobel
Miranda V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Wederom een korte bezoek aan Ameland van 3 nachten.
Dus konden we weer heerlijk op het terras genieten van mals gegrild vlees van de Big Green Egg.
Wat blijft dat geweldig genieten keer op keer.
Ook de bedienig was weer zeer gastvrij zoals we gewend zijn.
Top. En tot snel
Dank u wel voor uw recensie.
Kathleen B.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Gezellig eetcafé met een ongedwongen sfeer. Heel vriendelijk bediend met hier en daar een grapje. Het eten was erg lekker, voor mij zeker genoeg, voor mijn vriend had het wat meer mogen zijn.
Thea P.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Nescafé is voor ons favoriet,
Wij vinden het het leukste terras van Ameland !
Prima eten en drinken, heel vriendelijk en gastvrij, ze geven je nog het
Gevoel dat ze blij zijn dat je er als klant komt!
en dat alles voor een eerlijke prijs!
Wij komen zeker terug!
Jorg-1990 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Wat een fantastische plek voor een gezellige borrel! Op het terras zit je over het algemeen altijd droog. Er is een gevarieerd aantal bieren beschikbaar. Goede kaar en de bediening is vlot en zeer attent.
Zeer blij met uw reactie. Fijn om te horen.
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Bij ons bezoek aan Nes zijn we hier wezen eten, de uitstraling aan de binnenzijde hield ons eigenlijk nog een beetje tegen maar de menukaart met gerechten van de big green egg gaf de doorslag om hier toch aan tafel te gaan. De ober was uiterste enthousiast wat toch wel bijdraagt aan een leuke start van de avond. Heerlijk vers brood vooraf en toen het hoofdgerecht .... de australische steak van de Green Egg ...... en de speciale sate ..... zo mals hebben we lang niet meer vlees geproefd ! Wat een sensatie .... Nescafé heeft alle verwachtingen overtroffen. Ben je in Ameland ga hier dan eten en gun jezelf deze ervaring !
U hebt uw ervaring mooi omschreven. Hartelijk dank. Hiervoor doen we het.
Natasja V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Vandaag in de namiddag aangeschoven op het terras heerlijk genoten van de ambiane, nippend aan een wijntje en een biertje. Personeel geeft je het gevoel gast te zijn en geen toevallige voorbijganger. Besloten hier ook gelijk een hapje te eten. Mijn man aan de Flank steak met chimichurrie en ik de Steak Nescafe. Zonder overdrijven de beste steak die ik in tijden heb gegeten. Heerlijk van smaak, botermals en precies gebakken zoals verzocht. Iets wat tegenwoordig ook een bijzonderheid is. De Flank Steak kwam van de Big Green Egg en ook die was, ondanks dat het geen makkelijk stukje vlees is, precies zoals hij moest zijn.
Kort samengevat....het is dat er een 3 uur durende reis tussen thuis en Nes cafe zit anders was dit ons vaste stekkie. Nu zullen we moeten wachten tot de volgende vakantie. Wij kijken er al naar uit!!
Super bedankt voor de recensie en tot de volgende keer!
ChrisdeGrijs .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Waar moeten we over beginnen?
De mooie locatie?
Het proper zijn van tafels tot de toilet?
De gastvrijheid en vakmanschap van de zwarte brigade?
De culinaire kunde van de chef en zijn team?
van begin tot eind klopt alles hier wat ons verwende ziel en culinaire hart sneller doet klopen van blijdschap.
We komen zeker en wedergekeerd tijdens onze verblijf op Ameland.
Mooier kan niet. Wat fijn dat u dit zo ervaart. Dit is helemaal wat wij bedoelen.