Dit gezellige buurtrestaurant middenin de Baarsjes geeft je het gevoel bij vrienden over de vloer te zijn. Eigenaren Kees en Inge zijn geboren voor het horecavak en zorgen ervoor dat hun gasten niets tekort komen. Op de uitgebreide kaart staan verschillende vlees- en visgerechten, maar ook aan de vegans onder ons is gedacht. Deze laatste groep heeft een eigen afdeling op de kaart met maar liefst vijf vegangerechten om uit te kiezen. Ook ideaal als je flexitariër bent overigens. Voor zonnige dagen heeft Nelis West een flink terras op het Witte de Withplein waar je tot laat in het zonnetje kunt borrelen en dineren.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Heb je wat te vieren? Dit restaurant is ideaal voor grote groepen. Zowel voor diners als voor privé feesten en -borrels.

Foto's van gerechten

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 36.5€

Niet van toepassing op drankjes
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

• Plateau om te delen, met; (voorgerecht)
    • * Little-gem met buffelmozzarella, parmaham en cranberrychutney
      * Bloemkoolsoepje met dragon en feta
      * Bitterbal van wild met druivenmosterd
      * Marokkaanse tonijn met bietenschuim en zoetzure komkommer
      * Papadum met langzaam gegaard kalfsvlees, tonijnmayonaise en gefrituurde kappertjes
  • Hoofdgerechten
    • - Geroosterde eendenborst met gesuikerde pindacrunch, met huisgemaakte frieten en wintergroenten
      met truffelspaghetti, geglaceerde groenten, mosselen en een beurre Blanc
      - Spicy jalapeño-doperwtenburger met tzatziki en zoete aardappelfrieten
      - Kaasfondue met groenten, paprika, tomaatjes, bloemkool, brood, mini-pita en tortillachips (vanaf 2 personen, +5 p.p.)
  • Nagerecht
    • - Crème brûlée van koffie met gemarineerde bramen en latte macchiato ijs
      - Mascarpone trifle met rum-rozijnen en een sorbet van stoofperen
      - Koffie of thee naar keuze
      - Speciale koffie naar keuze (+2,5€)
      - Kaasplank met vijgencompôte en rogge-krentenbrood (+12€)

Speciale deals

30% korting op het eten

Niet van toepassing op drankjes.
Niet van toepassing op keuzemenu’s.
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Over het restaurant NELIS West

Bij NELIS West leggen ze de nadruk op een bijzondere en goede bereiding van de gerechten. Alles moet kloppen. De kaart is met liefde samengesteld en dat is ook de visie op gastvrijheid. Een persoonlijke benadering in een familiaire, gemoedelijke sfeer is belangrijk.

NELIS West is een ruim opgezet restaurant met groot, zonnig terras, waar ook grote gezelschappen van harte welkom zijn.

De zaak is dagelijks geopend voor ontbijt, lunch, borrel en diner.

Meer informatie over restaurant NELIS West

Aan het einde van de Witte de Withstraat stopt tram 7.
  • Kom je met de auto?
    Je vindt ons op het Witte de Withplein 43 in Amsterdam West (Baarsjes) Vlakbij Hotel Not Hotel en naast de Jan Evertsenstraat en de Kinkerstraat
  • : In de hele wijk kun je parkeren voor een tarief van €2,40 p/u tot 24:00 uur en op zondag is het vrij parkeren.

Maandag t/m donderdag vanaf 16:00 uur
Vrijdag, zaterdag, zondag vanaf 11:00 uur

Jouw recensie over het restaurant NELIS West

Saskia H.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2019
Heerlijk gegeten. Aparte hapjes. Gezellige sfeer en vriendelijk personeel. Zeker nog een x naartoe
Roberto B.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2019
Super good!!
Manuela V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2019
Heerlijk restaurant in alle opzichten. Echt genoten!
P K.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2019
Met de Iens AH actie het restaurant bezocht. De eendenborst als hoofdgerecht was uitstekend, evenals het nagerecht. De bediening is attent en gastvrij. De inrichting is sfeervol. We komen zeker terug!
Corine V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2019
In één woord fantastisch!! Gastvrije ontvangst, leuke bediening, prima ambiance en heel lekker eten!
Restaurant ziet er heel sfeervol uit, ik kom zeker terug!
Daanproeft V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2019
Afgelopen weekend met groep gegeten omdat op route was van de club. Sfeervol binnenkomen, licht rumoerig maar gezellig! Werden vriendelijk ontvangen en jassen werden opgehangen. Drankjes besteld.. Maar door drukte werden paar drankjes vergeten. Omdat we via Iens hadden gereserveerd kregen we aangepaste "iens kaart". Op zich jammer.. Maar kwam waarschijnlijk omdat we met een korting hadden gereserveerd. 30% op eten. Allemaal een keuze kunnen maken. De healthy burger viel wat tegen. Was geen vlees en hadden we niet goed gelezen waarschijnlijk.
Toetje besteld.. Duurde wat lang helaas. Maar best redelijk en gezellig gegeten. Opmaak van de borden was ook aandacht aan besteed.
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2019
Met AH actie gegeten. Een leuk team jonge mensen die je hartelijk welkom heten en zorgen dat je het naar je zin hebt. Gewoon zoals het hoort. Verder een leuk trendy sfeertje maar niet te.
Eten was heerlijk. De proeverij als voorgerecht was top, de eend perfect gegaard en het nagerecht een zoete afsluiter. GENOTEN!
Nathalie S.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2019
Hartstikke lekker en gezellig gegeten in een ongedwongen sfeer.
Inge ..
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2019
Het eten is lekker en de wijn ook maar de bestelling van nieuwe drankjes is niet zo gemakkelijk en duurt vrij lang voor je iemand vind die de bestelling kan opnemen.
Peter L.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2019
Gisteravond hebben we genoten van ons drie-gangen-menu (AH-actie) in een gezellige en ongedwongen sfeer in Amsterdam West. Voor ons een restaurant om te onthouden.
Fabio B.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2019
Gisteravond leuk gegeten bij NELIS West. Als deelnemer aan de AH actie konden we hier zeer voordelig eten (tweede menu gratis). Bediening was erg vriendelijk, eten was goed en het restaurant heeft een fijne sfeer.
Annette V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2019
Weer lekker gegeten bij Nelis West!
Diny K.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2019
Gezellige bediening, heerlijk eten en leuke inrichting. Voor herhaling vatbaar.
Frank W.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2019
Heerlijk gegeten voor een hele schappelijke prijs. Idem voor de wijnen: lekker en redelijk geprijsd. Gezellige zaak en aardig personeel. Aanrader!
Blanchette V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2019
Het eten is erg goed. Je merkt dat er veel aandacht aan wordt besteed. Ik had het idee dat het te druk was voor het personeel om het onder controle te houden.
Eelkje N.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2019
Hier gisteren met zijn drieën gegeten en was een top avond. We hebben alle voorgerechten van het menu besteld en drie gedeeld. Ik kan niet anders zeggen dan dat het super lekker was. Ze kwamen ook niet allemaal tegelijkertijd zoals we hadden gevraagd, maar meer tapas stijl.
Mooie zaak, vriendelijke bediening en die Iens 50% actie is natuurlijk echt helemaal top!

Kom zeker nog eens terug.
Marc S.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2019
Ondanks dat we van de kortingskaart afwerken, kregen we items van het gewone menu ook met wat korting. Zeer goed eten, maar daarnaast zijn porties van de toetjes aan de kleine kant en bij de hoge stoelen zijn de tafels vrij laag.
Liza S.
Heerlijk!! Romantisch ambience...:)
Nelise W.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2018
Lekker gegeten, mooie gerechten en zeer vriendelijk personeel! Vooral de saus bij de eendenborst is er een waar ik het recept van wil hebben.
Carol L.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2018
Met de iens ah actie het restaurant bezocht. Heerlijk gegeten. De moeite waard.