Speciale deals

-30% op de Rekening

Over het restaurant NELIS West

Bij NELIS West leggen ze de nadruk op een bijzondere en goede bereiding van de gerechten. Alles moet kloppen. De kaart is met liefde samengesteld en dat is ook de visie op gastvrijheid. Een persoonlijke benadering in een familiaire, gemoedelijke sfeer is belangrijk.

NELIS West is een ruim opgezet restaurant met groot, zonnig terras, waar ook grote gezelschappen van harte welkom zijn.

De zaak is dagelijks geopend voor ontbijt, lunch, borrel en diner.

Meer informatie over restaurant NELIS West

Naast NELIS West stopt tramlijn 7, de halte is de van Kinsbergenstraat
  • Kom je met de auto?
    Je vindt ons op het Witte de Withplein 43 in Amsterdam west (Baarsjes) Vlakbij Hotel not Hotel en naast de Jan Evertsenstraat en de Kinkerstraat
  • : In de hele wijk kun je parkeren voor een tarief van €2,40 p/u tot 24:00 uur en op zondag is het vrij van parkeren.

Maandag t/m donderdag vanaf 16:00 uur

Laura H.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Corinne B.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2018
Heerlijk gegeten, met veel zorg en aandacht bereid en zeer smakelijk.
Bediening zeer vriendelijk en beschaafd. Komen zeker terug, een onbetwiste aanrader!
Marleen H.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Teruggekomen na eerdere goede ervaring. Heerlijke plek om te eten, dit keer waren we met zijn zessen. De service en de sfeer waren weer heel fijn, je voelt je meteen op je gemak. We namen een plateau vooraf en een chocolade dessert toe en deze waren erg lekker. Wat betreft het hoofdgerecht hadden 4 van de zes een een goede keuze gemaakt, zij waren erg enthousiast over de steak, de hertenbiefstuk, de dorade en de burger. Maar ikzelf en een andere gast hadden voor de kabeljauw gekozen en deze was flauw. De truffelaardappeltjes bleken een soort papje te zijn. Het geheel was flets wat betreft smaak en bite. Toen we dit desgevraagd aangaven werd werd hier niks mee gedaan. Ondanks deze misser had ik een fijne avond, en kom ik vast nog een keer terug.
Paul C.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Buiten de wat onvriendelijke ontvangst hebben we verder genoten van werkelijk prachtig eten en buiten de ontvangende dame een heel vriendelijke bediening.
Er bleek 30% korting gegeven te zijn vanwege de boeking via Iens, een korting die ik veel te fors vond ten opzichte van de voortreffelijke kwaliteit van het eten.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
In een prettige omgeving, prettig personeel en lekkere creatieve gerechten
Jurjen H.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Kleine maar originele en smakelijke kaart. Diverse gerechten kwamen op tafel, erg lekker en mooi opgediend.
Lee R.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Nu voor de tweede keer bij Nelis West geweest en eerder hadden we Nelis in de Indische buurt al bezocht. In west krijg je in een prettige ambiance goed eten voor een goede prijs. Er moet wel bij worden gezegd dat we een deal met 30% korting hadden - zonder deze korting zou de prijs-kwaliteitverhouding niet fantastisch zijn. Maar het eten is zonder meer uitstekend - daar valt niets op af te dingen.
Sandra H.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Prima ontvangsten. Vriendelijk. Voorgerecht was lekker. Hamburger was 18 euro met zeer weinig pataat. Veel te duur. Toetje was lekker. Wij hebben met 30 %korting gegeten. Ook de yums ingezet. Dus verl korting. Anders was de rekening 95 euro. Best asn de prijs.
Bas E.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
We waren wat sceptisch want Nelis is de vervanging van ons favoriete restaurant Ivo’s Kitchen…Uiteindelijk – toen er een mooie IENS-actie was – tóch maar eens geprobeerd en het viel niet tegen! Vriendelijke bediening – da’s al de helft van je avond – prima sfeer en uitstekend eten! Een waardige vervanger, al hopen we van harte dat Ivo’s binnenkort weer in onze buurt zijn deuren opent…
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Super lekker gegeten. Verassende snack kregen we vooraf.
Eten was lekker en mooi opgemaakt. Biefstuk ietsjes te taai
Sabine V.
Eten is heerlijk
Rhona R.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Top! We gaan zeker nog een keer!
Heerlijk eten, fijne en lieve bediening.
Alles ziet er mooi uit. En zeker met kerst is het extra mooi ingericht!
Annette L.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Het was fantastisch! Heerlijk gegeten, service was op en top. Iedereen was super behulpzaam. Dit was de eerste keer Nelis west maar zeker niet de laatste!
Tessel G.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Kerstavond bij Nelis gegeten met mijn familie. We waren de eersten, maar gedurende de avond liep het gezellig vol. De bediening is vriendelijk. Het eten kwam allemaal redelijk snel en was ontzettend lekker! Moesten hier en daar wat langer op een gerecht wachten en er was wat verwarring over de bestelling, maar alles werd goed en netjes opgelost. Zeker voor herhaling vatbaar!
same .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Slechte kwaliteit ingrediënten, en vooral voor vegetarische gerecht, in paprika saus proeft men geen paprika, alleen maar room of bechamelsaus met een betje kleur, lig iets vettige en smakeloos.
De groenten zijn ongelukkig bij elkaar gekozen, en risotto met paddestoelen is een beetje overgekookte rijst met een paar stukjes champignons, zonder smaak.
Jammer,
mij advies - werken aan een betere samenstelling van gerechten, combinatie van smaken (zout, bitter, zuur, zoet umami), betere combinatie van verschillende textuur in een gerecht, maar vooral koop de basis ingrediënten van hogere kwaliteit.
Ook noemt iets met zijn naam, dus geen paprika saus als er nauwelijks iets van paprika in zit.
Esther B.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Heel geslaagde avond bij Nelis! Het was rustig zo vlak voor Kerst, maar de bediening was heel voorkomend, extreem vriendelijk eigenlijk voor Amsterdamse begrippen en het eten heerlijk. Veel verse groente bij de Dorade, heel royale portie (blij dat we deelden) tonijn vooraf en de vega burger zeer smaakvol! Enige puntje is dat de etensluchtjes uit de keuken ook wel in het restaurant en dus einde avond in je kleding en haar zitten.
Kalle H.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Leuke tent !
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Prima gegeten en gezellig tentje. Personeel vriendelijk. Kom er nog wel een keertje terug. Deze buurt kan wel zo'n restaurant gebruiken.
Bernard K.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2017
Top avond gehad! Ontzettend lekker, verrassend en kwalitatief goed eten.
Bediening/service uitmuntend! Heel lang geleden dat we zulke aardige en goede service hebben gehad in Amsterdam.
Ruud G.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Zoals altijd heerlijk gegeten bij Nelis West. Zeer correcte bediening en een originele kaart. Een van de betere restaurants in de buurt.