Dit gezellige buurtrestaurant middenin de Baarsjes geeft je het gevoel bij vrienden over de vloer te zijn. Eigenaren Kees en Inge zijn geboren voor het horecavak en zorgen ervoor dat hun gasten niets tekort komen. Op de uitgebreide kaart staan verschillende vlees- en visgerechten, maar ook aan de vegans onder ons is gedacht. Deze laatste groep heeft een eigen afdeling op de kaart met maar liefst vijf vegangerechten om uit te kiezen. Ook ideaal als je flexitariër bent overigens. Voor zonnige dagen heeft Nelis West een flink terras op het Witte de Withplein waar je tot laat in het zonnetje kunt borrelen en dineren.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Heb je wat te vieren? Dit restaurant is ideaal voor grote groepen. Zowel voor diners als voor privé feesten en -borrels.

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 36.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Plateau om te delen (voorgerecht)
    • * Huisgemaakte bitterballen van risotto met citrus
      * Tonijntartaar met tobiko en wasabischuim
      * Watermeloen met feta, munt en dukaat
      * Mini-brioche met erwten-hummus en krokante tofu met gerookte paprika
      * Wonton met gemarineerde entrecote, truffelcrème en Grana Padano
  • Hoofdgerechten
    • Geroosterde eendenborst gelakt met hoisin, geserveerd met zoete aardappelfrieten en zomergroenten
      Vis van de dag met gestoomde mosselen, kruiden van de zee, bulgur en een saus van citroengras
      Spicy jalapeño-doperwtenburger met tzatziki en zoete aardappelfrieten
      Zeeuwse hangcultuur mosselen met een frisse salade en frieten met mierikswortel crème en cocktailsaus (+5€)
  • Nagerecht
    • Crème brûlée van sinaasappel met chocolate chip ijs
      Panna cotta van karnemelk en honing met crunch van walnoot en yoghurtijs
      Koffie of thee naar keuze
      Speciale koffie naar keuze (+2,5€)
      Kaasplank met vijgencompôte en rogge-krentenbrood (+12€)

Speciale deals

-20% op de Rekening

Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant NELIS West

Bij NELIS West leggen ze de nadruk op een bijzondere en goede bereiding van de gerechten. Alles moet kloppen. De kaart is met liefde samengesteld en dat is ook de visie op gastvrijheid. Een persoonlijke benadering in een familiaire, gemoedelijke sfeer is belangrijk.

NELIS West is een ruim opgezet restaurant met groot, zonnig terras, waar ook grote gezelschappen van harte welkom zijn.

De zaak is dagelijks geopend voor ontbijt, lunch, borrel en diner.

Meer informatie over restaurant NELIS West

Aan het einde van de Witte de Withstraat stopt tram 7.
  • Kom je met de auto?
    Je vindt ons op het Witte de Withplein 43 in Amsterdam West (Baarsjes) Vlakbij Hotel Not Hotel en naast de Jan Evertsenstraat en de Kinkerstraat
  • : In de hele wijk kun je parkeren voor een tarief van €2,40 p/u tot 24:00 uur en op zondag is het vrij parkeren.

Maandag t/m donderdag vanaf 16:00 uur
Vrijdag, zaterdag, zondag vanaf 11:00 uur

Jouw recensie over het restaurant NELIS West

Rob V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Gezellig, afwisselend, avondvullend driegangen menu genuttigd.
Sylvia M.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Het was gezellig, er was genoeg ruimte en het eten was heel lekker, vooral de voorgerechtjes! We komen daar zeker een keer weer voor terug!
Griet M.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
Een prima nieuwe locatie in West met rustig terras en vanuit "de drukke stad" goed bereikbaar.
Bediening soepel en klantgericht.
Jammer dat de tram 7 er niet meer langs komt en men het vooreerst van mond-op-mond zal moeten hebben.
Cor V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2018
Mooie tent, lekkere gerechten (AH actie), Jalapengo burger tikkeltje flauw en de service wat traag gezien de drukte. Goede drankkaart, mooi terras.
Mieke O.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2018
Moderne gerechten, light en creatief. Vis van de dag was echt erg lekker.
Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
We kregen een tafel naast een groot gezelschap met drukke kinderen die schreeuwden en langs onze tafel heen en weer liepen. Niet echt wat je je voorstelt van een gezellige rustige. " uit eten " avond.
De bediening was adequaat en vriendelijk en loste het snel. Met een andere tafel ! Fijn hoot!
Het eten bestond ui t een vijftal kleine voorgerechten: gevarieerd van smaak en uitstekend van kwaliteit.
Hoofdgerecht was de eend , die heel lekker was. Toe de creme brulee van sinaasappel. Goede structuur en romig van smaak. Wijnen per glas.
Tevreden gingen wij naar huis.
Anouk U.
Aanrader, heerlijk gegeten.
Odette817 .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Ik ben hier onlangs wezen eten. Ik heb de eendenborst besteld: aan de droge kant, kon beter. De inrichting was modern en sfeervol. De service daarentegen was niet zo soepel als gehoopt (misschien wegens de drukte); maar ik kom zeker terug.
Kitty K.
Echt heerlijk gegeten
Leoni K.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Heerlijk gegeten, bediening snel en vriendelijk.
Restaurant waar ook wel groepen komen, maar waar nagedacht is over de akoestiek.
André N.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Lekker gegeten in een leuk en sfeervol restaurant. De bediening is prima, snel en correct. Kortom een gezellige avond.
Reinoud R.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Ja ik heb echt lekker gegeten. Bediening is echt zeer goed. Leuke meiden die heel snel je helpen.
Sandra C.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Het eten was erg lekker, maar 6 euro voor een glas droge witte wijn vind ik erg veel.
Elly E.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
De prijs van het AH diner vind ik best hoog voor wat het is. Ook de wijn per glas is best hoog. We dronken ieder 2 glazen en moesten, incl fooi, elke toch 37,50 afrekenen. Toch weer niet zo voordelig voor een buurtrestaurant.
Gwendolyn L.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
Super fijn en relaxt avondje gehad. Ontspannen ontvangst, heerlijk eten en goede bedieding.
Kom hier zeker nog een keer terug.
Sytze S.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2018
Mooi restaurant! Vriendelijke bediening en heerlijk gegeten.
JuJu T.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2018
We hebben een heleboel van de heerlijke voorgerechten kunnen proeven en we hebben genoten van de super attente, vlotte bediening,. Ik ga hier zeker vaker terug komen!
Sander B.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2018
Relatief lange wachttijd tussen gerechten, daarnaast werd ons hoofdgerecht niet warm genoeg geserveerd. Vriendelijk personeel, goede sfeer en lekker eten.
Leo S.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2018
Heerlijk gegeten. Leuke gerechten en goede bediening
Willem S.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2018
Porties hadden iets groter gekund.