Speciale deals

-50% op de Rekening

Over het restaurant NELIS West

Bij NELIS West leggen ze de nadruk op een bijzondere en goede bereiding van de gerechten. Alles moet kloppen. De kaart is met liefde samengesteld en dat is ook de visie op gastvrijheid. Een persoonlijke benadering in een familiaire, gemoedelijke sfeer is belangrijk.

NELIS West is een ruim opgezet restaurant met groot, zonnig terras, waar ook grote gezelschappen van harte welkom zijn.

De zaak is dagelijks geopend voor ontbijt, lunch, borrel en diner.

Meer informatie over restaurant NELIS West

Naast NELIS West stopt tramlijn 7, de halte is de van Kinsbergenstraat
  • Kom je met de auto?
    Je vindt ons op het Witte de Withplein 43 in Amsterdam west (Baarsjes) Vlakbij Hotel not Hotel en naast de Jan Evertsenstraat en de Kinkerstraat
  • : In de hele wijk kun je parkeren voor een tarief van €2,40 p/u tot 24:00 uur en op zondag is het vrij van parkeren.

Maandag t/m donderdag vanaf 16:00 uur

Dirk-jan K.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Goed sfeertje bij Nelis, mooie inrichting en leuke gerechten. Helaas moesten we op gegeven moment 3 kwartier wachten op ons nagerecht, na geruime tijd gewacht te hebben voor hoofdgerecht werd afgeruimd. Er was nog een grote groep en rest van zaak zat vol, je merkte dat dit invloed had op de rest vd gasten. Netjes werd nog een drankje van het huis aangeboden voor het lange wachten. Kortom aanrader als er geen grote groep zit.
Roos K.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Heerlijk gegeten. We zaten gezellig aan een ronde tafel en het tafellicht werd voor ons aangepast. Goede wijn, goed eten en super gepresenteerd. We vonden de naastenliefde, kabeljauw en hert erg goed, de Australische sukade iets minder. De kaas toe was super!! Bedankt!
Baukje R.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Wij hebben hier gegeten met de 50% kortingsactie via IENS en we hebben een fantastische avond beleefd voor een prikkie. Bij binnenkomst werden we warm verwelkomd, vervolgens heerlijk gegeten en gedronken met een hartelijke bediening! Als voorgerecht werden de gamba's ons aanbevolen: heerlijk, zeker een aanradertje. Als hoofdgerecht het stoofvlees, dit was ook echt top. De zuurkool had wat ons betreft iets smaakvoller gemogen, maar dat is een kwestie van smaak. De Rioja was heerlijk en de kaas (vooral de Époisses Germain AOP) was ook fantastisch! Kortom: we hebben hier een top avond beleefd en komen zeker terug!
Cees. V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Modern ingericht restaurant met zeer vriendelijke bediening!
Het eten waar wij altijd voor terug komen is super gepresenteerd en heerlijk op smaak en goede portie's.
De kabeljauw die was perfect gebakken en de saus van gerookte venkel was heerlijk. dan de desserts deze waren als kunstwerkjes opgemaakt. Wij komen gauw weer!
De tafel van Willem K.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Lekker gegeten, lekker gedronken (en dat voor 50% van de prijs in kader van actie). Maar wat mij in het bijzonder heeft gewonnen voor dit restaurant is dat de geluidssterkte in gedeelten van de ruimte kan worden bijgesteld en op verzoek naar wens wordt ingesteld! Nu hebben we in ons hoekje heerlijk rustig kunnen praten en genieten van de gamba's, de kabeljauw met voortreffelijk groentebed en de zeer goed bij het herfstseizoen passende hertenbiefstuk.
Mariëtte D.
Zoals hierboven aangegeven: alles was goed. Prettige ontvangst, leuke locatie, heerlijke gerechten en goede wijn.
Michele V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Gezellig restaurant op een onverwachte plek. Goede service en heerlijk eten. Inrichting is modern industrieel en gezellig. En wat een groot voordeel is de tafels hebben ruimte je zit niet op elkaar en ook niet dicht op een andere tafel. Heel prettig. Er zijn verschillende soorten tafel waardoor het geschikt is voor familie diner, kantoortuitje en gezellig samen met vrienden of met zijn tweeen. Aanrader!!
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
Kregen in 1e instantie tafeltje tussen 2 groepen in die ook nog bij elkaar bleken te horen...nadat we aangegeven hadden dit niet prettig te vinden werd er direct naar een oplossing gezocht en konden we verhuizen, aardig en attent personeel, eten prima!
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Het eten was goed, maar niet van uitzonderlijke klasse. Bij Nelis Oost lekkerder gegeten. Verder een rustig en groot restaurant. Trendy interieur en vriendelijke bediening.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Ooit in de Witte de Withstraat gewoond en via Iens een aanbieding ontvangen voor Nelis op een 'nieuw' Witte de Withplein. Apart de straat en het plein na zoveel jaar weer te zien en opmerkelijk wat een geweldig restaurant hier is.

Zowel aan de telefoon en in het restaurant allervriendelijkst te woord gestaan. Een gezellige aankleding, schoon en helder, wel weinig toiletten voor zoveel tafels.

Het eten was voortreffelijk, vooral de hertenbiefstuk die werkelijk botermals was en precies goed gegaard. Werd wel weer eens bevestigd dat het goed is de rekening na te kijken. De benodigde correctie werd snel doorgevoerd. Al met al, voor ons een aanrader.
Jan-Willem K.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Super! Echt een aanwinst voor onze buurt. 100% tevreden. *****
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Heerlijk gegeten! Hier al eens geluncht en ook zeer de moeite waard. Gister gedineerd, het feit dat ik allergisch ben voor bepaalde producten beperkte me, waardoor ik geen voorgerecht kon kiezen. Gelukkig wilde de chef iets van de lunchkaart maken. hoofdgerechten steak en hert smaakten voortreffelijk. Als dessert kaas genomen. Deze kun je zelf kiezen van het kaasmenu. Goede ervaring en kom zeker terug!
Sander O.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Ontzettend lekker gegeten! De diamanthaas is een aanrader.
Prijs kwaliteit is meer dan in orde.
Nelis west is een gezellig restaurant maar mist de knusheid die er in Oost wel is bij Nelis.
Hafid E.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Heerlijke en gezellige avond gehad met mijn liefje bij restaurant NELIS West. Het eten was ontzettend goed, veel vega en vegan opties. Leuke, spraakzame en nette bediening op een rustige plek in West. Echt een aanrader!
Olivier V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Heerlijk gegeten in een fijne omgeving. De bediening is attent en aardig, kortom een fijne avond.
Maaike D.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Leuk buurtrestaurant met een lekkere kaart en fijne bediening! Op de kaart stond genoeg om weer eens voor terug te komen.
Paul P.
Prettige sfeer, voortreffelijk eten
Nele S.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
Super lekker gegeten (met een top prijs-kwaliteitsverh. dankzij de iens actie). Goede service en ontvangst. We zullen er zeker nog een keer gaan eten.
Monica M.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
Hertenbiefstuk was goed. Het plankje naastenliefde goed tot zeer goed. Soepje, bitterbal heerlijk/ Tonijn minder (misschien te koud).. Potje met gamba's overheerlijk. Maak daar een hoofdgerecht van het het wordt een absolute topper.