NELIS Oost

Sumatrastraat 28H 1094 ND Amsterdam Nederland Kaart
31-202211642

Over het restaurant NELIS Oost

Een warm onthaal

Restaurant NELIS is gelegen in Amsterdam Oost en staat bekend om zijn gemoedelijke sfeer en fijne, herkenbare gerechten. “Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg”, is hier het devies. Het verfrissende interieur zorgt ervoor dat je meteen bij binnenkomst wordt overspoeld door gezelligheid. Eigenaren Kees en Inge doen er daarnaast alles aan om je een welkom gevoel te geven. En dat gaat ze goed af!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant NELIS Oost

Je vindt NELIS dichtbij tramhalte Javaplein. Hier stoppen zowel tram 14 als buslijnen 22, 65, 359. Vanaf het treinstation en de bus/tramhalte Amsterdam Muiderpoort is het ongeveer 8 minuten lopen. Hier stoppen tram 3 en 7 en buslijnen 22, 37, 41
  • Kom je met de auto?
    Je vindt ons restaurant in de Indische Buurt, in een zijstraat van de Javastraat, naast kapper Kwiyasse en vlakbij Stayokay Zeeburg en Studio K.
  • : Betaald parkeren in de buurt, €2,40 per uur en er is bijna altijd plek! Maar.. zondag is gratis!

Elke dag open voor diner vanaf 17:00

Dimphy P.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
We hebben weer heerlijk gegeten bij Nelis. Hier hebben ze echt verstand van koken. De bediening is ongecompliceerd en gastvrij. We gaan hier nog heel vaak komen!
Myrthe B.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Fijne plek, vrijdagavond met mijn vriend en zoontje gegeten, mooi opgemaakt, prettige sfeer, vers en met liefde gemaakt. Mij zoontje van zes voelde zich ook welkom. Vriendelijke bediening. Enige tip; voor kinderen een iets creatievere kaart. Waarom altijd die frites/ vissticks/appelmoes/bitterballen ??
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Nelis ligt in een wijk die zichtbaar opkomend is. Buiten bruist het en dat geeft een goed gevoel bij aankomst. Het restaurant zelf heeft een fijne sfeer met aardige gastvrije mensen. Proeverij van voorgerechten is een absoute aanrader! Heerlijke smaken, leuke kleine gerechtjes. Ons hoofdgerecht vonden wij beiden tegenvallen. De heilbot was onderdeel van een gerecht met veel te veel ingrediënten, daardoor wist je op je bord niet meer waar je was. En de door mijzelf gekozen mosselen waren chewy en smaakten vies, ik heb er slechts een kwart van gegeten. De garnituur erbij was verder prima. Toen wij dit laatste terug koppelde aan het personeel hebben we geen enkel excuus ontvangen en dat lijkt mij een gemiste kans. Ook was een vraag of ik misschien nog iets anders had willen eten op z'n plaats geweest. Wel waren er (zonder dat vooraf te melden) twee kopjes koffie van de rekening gehaald. Nagerecht en kaasplankje waren gewoon lekker en goed. Al met al hebben we een gezellige avond gehad, maar ik zou Nelis willen adviseren om anders met klachten om te gaan. Dat zou mij in ieder geval een ander gevoel hebben gegeven bij vertrek.
Nina K.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Het restaurant heeft een prima ambiance en is sfeervol ingericht.
We hebben er gisteren heerlijk gegeten de voor en hoofdgerechten waren top.
Dito de Wijn en bediening deze heeft ook kennis van zaken.
Roos D.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Heerlijk gegeten, helemaal top. Leuke bediening en goede wijn!
Dre K.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Heerlijk met ruim originele en verse groentes
Gezellige relaxte sfeer en prima plek om even te genieten. Een 10 vwb prijs / kwaliteit
Niels D.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Zeer goede service, startend bij de deur. Relaxte sfeer in het restaurant. Ook toen mijn vriendin en ik tegen het einde van de avond nog als laatste gasten zaten, bleef de sfeer heel gemakkelijk. Ga hier zeker weer eten.
n B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
heerlijk eten, fantastisch opgemaakt, mooie smaken.
de ruimte wat galmend en in het begin stond er rumoerige muziek die het geheel erg onrustig maakte.
Bediening aardig en je voelt je thuis
Ben B.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Zeer smaakvol gegeten, goed advies bij de wijn. Goede organisatie. Zeer tevreden
Robin T.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Goede ontvangst, vriendelijk en behulpzaam personeel, klein en intieme gezellige sfeer en heerlijk gegeten. Absolute aanrader!
Bas J.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Verrassend en zeer smakelijk gegeten! Mooie diversiteit van gerechten met bijzondere smaak combinaties! Als je kams krijgt, reserveer een tafel en geniet.
Salvatore L.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Heerlijk gegeten met vrienden. Prettige bediening in een sfeervolle omgeving. We komen zeker eens terug!
brit W.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
We hebben heerlijk gegeten met een groep van 23 mensen. Erg lekkere hapjes vooraf en ook de hoofdgerechten waren erg smakelijk. Burger, Diamanthaas (royale portie), Schelvis: allemaal lekker. (De risotto heb ik niet geproefd). Met specifieke wensen werd makkelijk rekening gehouden. Nelis zit een beetje verstopt in Oost, maar zeker een aanrader.
Liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Heerlijk gegeten. Goede kwaliteit van de gerechten en mooi opgediend. Vriendelijk personeel.
Een aanrader in Amsterdam-Oost !
theospang S.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
De Black Angus was niet goed. Veel pezen en een bot mes. Wel een ander mes gevraagd maar niet gekregen.
Wij moesten 2 keer vragen naar de wijn, want dat waren ze kennelijk vergeten.
Jacq D.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Sympathiek restaurantje dat er sfeervoller uitziet dan de foto's doen geloven. Lekker en leuk eten dat misschien nog wat meer aandacht voor details mag hebben. Maar dat is natuurlijk bij de prijs inbegrepen! Al met al prima dus.
Aafke V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Ik vond het eten heerlijk, bijzondere combinaties van verschillende smaken en met veel zorg bereid.
pat H.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Lekker gegeten, leuke gezellige inrichting. Personeel heel aardig en ze geven je ook nog aandacht. Ga er vast en zeker nog een keer eten.
Eetleek .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Het was de tweede keer hier, nu een andere kaart.
De eerste keer kwamen we toevallig hier terecht en dat was zo goed bevallen dat we nu weer terug kwamen.
De naastenliefde was weer heerlijk, vooral die crostini met geitenkaas en die bitterbal met oude kaas, heerlijk.
Daarna de black angus sukade, heerlijk zacht vlees, perfect gebakken.
Als nagerecht het kaasplankje, 5 kazen gekozen, lekkere keuze. En ik had de kokosijs ananas met drop, heerlijke combinatie.
vriendelijke bediening, je voelt je daar echt welkom. Hier wordt gewerkt met hart voor de zaak.
Wij komen weer terug!!
Grietje V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Eten was erg goed, gamba's hebben heerlijke saus, zalm was erg kekker. Hoofdgerecht hadden we vis en eend, goed bereid. Onze zwangere dochter werd verwend met lamsstoofpotje wat normaal voor twee personen besteld kan worden, goede wijnen. Kortom een heel geslaagde avond