NELIS Oost

Sumatrastraat 28H 1094 ND Amsterdam Nederland Kaart
31-202211642

Speciale deals

-20% op de Rekening

Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant NELIS Oost

Een warm onthaal

Restaurant NELIS is gelegen in Amsterdam Oost en staat bekend om zijn gemoedelijke sfeer en fijne, herkenbare gerechten. “Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg”, is hier het devies. Het verfrissende interieur zorgt ervoor dat je meteen bij binnenkomst wordt overspoeld door gezelligheid. Eigenaren Kees en Inge doen er daarnaast alles aan om je een welkom gevoel te geven. En dat gaat ze goed af!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant NELIS Oost

Je vindt NELIS dichtbij tramhalte Javaplein. Hier stoppen zowel tram 14 als buslijnen 22, 65, 359. Vanaf het treinstation en de bus/tramhalte Amsterdam Muiderpoort is het ongeveer 8 minuten lopen. Hier stoppen tram 3 en 7 en buslijnen 22, 37, 41
  • Kom je met de auto?
    Je vindt ons restaurant in de Indische Buurt, in een zijstraat van de Javastraat, naast kapper Kwiyasse en vlakbij Stayokay Zeeburg en Studio K.
  • : Betaald parkeren in de buurt, €2,40 per uur en er is bijna altijd plek! Maar.. zondag is gratis!

Elke dag open voor diner vanaf 17:00

Jouw recensie over het restaurant NELIS Oost

Lisa S.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Lekker eten voor een goede prijs. Creatieve ideeen voor de lactose intolerante gasten.
Marianne W.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2018
Eten viel enorm tegen. Voorafje, risottoballen, en humus van erwten op toast met gebakken tofu, smakeloos.
Geen goede sausjes, te zout.
Geroosterde dorade op een foto van een recensie, was totaal iets anders dan ik kreeg Gnocchi was in pan opgebakken, dus opgewarmt en het bord lag er vol mee. Verder een staart van een dorade, ziet er ook al een stuk minder uit, wat groenten, waaronder mais kolfjes uit blik en nog wat groentes, maar erg weinig, kleurloos en niet lekker gerecht. Heb het grotendeels laten liggen.
Hamburger was OK, maar niet bijzonder.
We werden heel prettig bediend en uiteindelijk werden de voorgerechten van rekening af gehaald. Heel correct!
Dit restaurant heeft wel wat huiswerk te doen, als ze de gode score willen behouden.
Coradekoning .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2018
Erg leuk restaurant! Mooi ingericht, open keuken, gezellig personeel en erg lekker eten! Heerlijke avond gehad, niet gehaast, fijne sfeer!
Marloes V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2018
Lekker eten en vriendelijke, relaxte, service.
Rosalie B.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Het eten was erg lekker. Gratis aangeboden voorafje (werd helaas geen rekening gehouden met vegetariërs). De service was helaas minder. Duurde veelal erg lang of moesten nogmaals doorgeven dat we besteld hadden. Bediening werd op een gegeven moment ook brutaal, zei dat we dingen al gekregen hadden terwijl dat niet zo was. Lekker eten voor een goede prijs, maar wij weten nog niet of we terug willen komen.
Izabella Z.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
Verrast met een garnalenkroketje en paprika popcorn als amuse. Walhalla van voorgerechten, elk een plaatje en verrukking voor mond. Grote moot kabeljauw met geweldige opmaak en de lekkerste knapperige zoete aardappelfrieten. Pannacotta en Cheesecake met toebehoren ook een feest. Wat ‘n verwennerij.
Nicky S.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
Heerlijk gegeten en hele fijne bediening. Helemaal blij.
Obbe V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2018
Gezellige en sympathieke zaak
Claire V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2018
Goede smaken, goede prijs/kwaliteit
Eva D.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2018
Nelis valt nooit tegen. De bediening is altijd vriendelijk en de kwaliteit van gerechten is hoog. De inrichting is strak, maar wel gezellig.
Margreta D.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2018
Ik vind Nelis een toprestaurant. Zowel voorgerechten als hoofdgerechten waren met de beste ingrediënten voorbereid. De vis was bijzonder mals. Voor mij een heerlijke verrassing was dat er niet automatisch pommes frites bij het hoofdgerecht geserveerd werden, wat in Nederlandse restaurants vaak het geval is en wat van de klasse van het gerecht afdoet. Hier kregen we heerlijke aardappelgnocchi en verse knapperige groente. De bediening was top: vriendelijk, present en attent: Er was rekening gehouden met onze wens voor een tafeltje bij het raam. In het kort: een aanrader!
Eelkje N.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
Gezellig zaakje, prettige bediening en lekkere huiswijn. We zijn gegaan voor de hamburger en die was echt bijzonder smakelijk, maar €18 voor een hamburger en wat frietjes vind ik wel echt heel erg aan de prijs.
Gelukkig was ik hier met IENS korting, 30%, en dan is het een stuk schappelijker.
Olivier B.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
Beste Vega burger en beste zoete aardappelfriet ever
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
Gezellig en sfeervol interieur. Eren met veel aandacht bereid. Prachtig opgemaakt en goed van smaak. Flinke porties. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Vriendelijke vlotte bediening. Zeker aanrader
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Weer heerlijk gegeten in een prettige ambiance! Gewoon een fijn restaurant om te komen.
Katrien H.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Leuke zaak, interessante menukaart met veel kleine gerechtjes. Het duurde wat lang soms, maar de tent zat vol en de service was vriendelijk. Niet alle gerechten waren echt lekker, sommigen waren te zout, vis was veel te gaar. Coquilles, buikspek en de desserts waren dan weer heerlijk. Al met al een leuke avond gehad.
Maurice M.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2018
Op woensdagavond hier gegeten aan een van de tafeltjes buiten. Zeer vriendelijke bediening. heerlijke voorgerechtjes om te delen, oa de tonijn tartaar. hoofdgerechten zijn mooi opgemaakt en zeer ruime porties. de open chardonnay ook een aanrader! kortom, erg leuk plekje ik Oost net buiten de grote drukte.
Ruben D.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
Wij komen hier vaker. Altijd goed en super lekker gegeten. Super bediening!
Maggie W.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
Goede service en eten. De portie patat bij de burgers was wel aan de kleine kant. En parkeren in de omgeving was een nachtmerrie.
Wijsgeer A.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Wij hebben erg genoten van voorgerecht (plateau van 5 kleine hapjes, met keuze voor de omnivoren en vegetariërs onder ons), het heerlijke kaasplankje met versgebakken rogge rozijnenbrood en het superbe dessert, dat het hoofdgerecht (waar beslist niets mis mee was) bijna een beetje weg viel.
Erg lekker gegeten en vriendelijke en behulpzame bediening. Zeker voor herhaling.