Speciale deals

Over het restaurant NELIS Oost

Een warm onthaal

Restaurant NELIS is gelegen in Amsterdam Oost en staat bekend om zijn gemoedelijke sfeer en fijne, herkenbare gerechten. “Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg”, is hier het devies. Het verfrissende interieur zorgt ervoor dat je meteen bij binnenkomst wordt overspoeld door gezelligheid. Eigenaren Kees en Inge doen er daarnaast alles aan om je een welkom gevoel te geven. En dat gaat ze goed af!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant NELIS Oost

Je vindt NELIS dichtbij tramhalte Javaplein. Hier stoppen zowel tram 14 als buslijnen 22, 65, 359. Vanaf het treinstation en de bus/tramhalte Amsterdam Muiderpoort is het ongeveer 8 minuten lopen. Hier stoppen tram 3 en 7 en buslijnen 22, 37, 41
  • Kom je met de auto?
    Je vindt ons restaurant in de Indische Buurt, in een zijstraat van de Javastraat, naast kapper Kwiyasse en vlakbij Stayokay Zeeburg en Studio K.
  • : Betaald parkeren in de buurt, €2,40 per uur en er is bijna altijd plek! Maar.. zondag is gratis!

Elke dag open voor diner vanaf 17:00

Jouw recensie over het restaurant NELIS Oost

Charlie S.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2018
Lekker buiten gezeten met een goed glas wijn en lekkere fregola. Het dessert was t hoogtepunt: de chocola.
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2018
Super aardige bediening, de kok kwam ook nog even langs, heerlijk eten, zag er ook mooi uit het eten, echt werk van gemaakt. Super schoon, toilet ook super schoon.
Absolute aanrader!
Benny S.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Uitstekende, oprecht vriendelijke bediening en heerlijke gerechten.
Jordi B.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
We zijn een paar keer geweest en zijn nog steeds blij met alles over Restaurant Nelis! Vriendelijk dienst, gezellig sfeer en ontzettend lekker eten.
Kees P.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Wederom heerlijk gegeten. Vrienden getrakteeerd. Top.
Cisca K.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2018
We hebben met onze kinderen en kleinzoon hier gegeten.
Er was veel keuze uit de voorgerechten en die kon je delen. We hadden verschillende voorgerechten besteld.
Onze schoonzoon en kleinzoon kozen als hoofdgerecht voor de eend en mijn man en onze kinderen voor de vis.
Alles was heel erg lekker en goed klaargemaakt. De groenten, die je bij het hoofdgerecht kreeg, waren meer dan je bij menig andere restaurant krijgt en waren ook heel erg lekker.
De bediening was aardig en attent. We komen hier zeker terug. Een aanrader!
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
Waren wat vroeger maar werden ondanks dat erg vriendelijk ontvangen. Duidelijke uitleg over de verschillende gerechten.
Lekkere wijn en bier.
Leuke ambiance en erg lekker gegeten. Kortom een erg geslaagde avond.
Jan Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Net zoals de vorige keer, lekker gegeten.
Sander H.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2018
Vriendelijke bediening, kwamen direct aan met een soepje (erg lekker) en waren tussendoor ook snel aan onze tafel voor vragen en bestellingen. Tonijn als voorgerecht, leuk dat alle voorgerechten voor 2 personen zijn, zo kan je verschillende dingen proeven. Goede burger als hoofdgerecht. Al met al prima tent :)
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Heerlijke heilbot gegeten. Fijn dat er veel groente bij geserveerd wordt. Ook de voorgerechtjes waren allemaal even lekker. Tafeltjes bieden voldoende ruimte voor een goed gesprek. Scandinavische inrichting. Personeel is jong, maar zeer vriendelijk en attent.
steffie G.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Leuk restaurant, mooi interieur, goede sfeer, lekker eten en fijne bediening.
elskehemmes H.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Het eten was lekker en de service vriendelijk. Gezellige avond gehad!
Nelleke L.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Wat een aangenaam restaurant. Mooi interieur. fris, helder, groen. Ook het terras buiten om te eten is prettig, en goed ingericht. In een zijstraat van de Javastraat, en daarmee dus ook een stuk rustiger. Ook muziek op acceptabel niveau, rustige atmosfeer. Fijn! Attente en oplettende dames in de bediening, met een hoog service-niveau. Leuke voorgerechten to share, zowel vlees, vis als vega. Een mooie vegan-kaart die ook bijzonder lekker is. Twee van ons hadden de zeebaars, die ongehoord goed was klaargemaakt, met veel groenten. De vegan doperwtenburger was ook top, zeker met de zoete aardappelfrietjes, die echt krokant waren (hoe doet de kok dat?). De nagerechten zagen er ook meer dan lekker uit, maar die hebben we omwille van de calorieën laten staan. De thee werd mooi geserveerd, met een heerlijke toffe. Prijs-kwaliteit is op orde. We hadden ook nog eens het geluk om dit keer met een IENS-korting te mogen eten. Voor herhaling vatbaar.
Jan Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Heel goed gegeten voor een redelijke prijs. Een aanrader!!!
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2018
Opnieuw heerlijk gegeten bij NELIS Oost! De bediening was super attent, de kok gaf ons zelfs kruiden uit zijn keuken mee na onze vragen en complimenten over een gerecht. Hier komen we zeker weer terug!
Heleen A.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2018
Heerlijk en verrassend eten. Wij kozen een aantal voorgerechten en salade.
Elk gerecht was een smakelijke verrassing. Een echte aanrader.
En heel betaalbaar
Claudia V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
We hebben een hele leuke avond gehad bij Nelis oost, wij komen al regelmatig bij Nelis west en moeten zeggen dat beide vestigingen top zijn.
Lars V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
We hebben lekker gegeten, er was goede service en een leuke sfeer. Ik zou NELIS zeker aanraden. Ook leuk voor een casual date.
Cécile S.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
Altijd lekker eten bij Nelis in Oost. Aardige bediening die weten wat ze serveren. Vooral de voorgerechten selectie van 5 is een echte aanrader. Ook het dessert is om je vingers bij af te likken.
Eric K.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018