NELIS Oost

Sumatrastraat 28H 1094 ND Amsterdam Nederland Kaart
31-202211642

Over het restaurant NELIS Oost

Een warm onthaal

Restaurant NELIS is gelegen in Amsterdam Oost en staat bekend om zijn gemoedelijke sfeer en fijne, herkenbare gerechten. “Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg”, is hier het devies. Het verfrissende interieur zorgt ervoor dat je meteen bij binnenkomst wordt overspoeld door gezelligheid. Eigenaren Kees en Inge doen er daarnaast alles aan om je een welkom gevoel te geven. En dat gaat ze goed af!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant NELIS Oost

Je vindt NELIS dichtbij tramhalte Javaplein. Hier stoppen zowel tram 14 als buslijnen 22, 65, 359. Vanaf het treinstation en de bus/tramhalte Amsterdam Muiderpoort is het ongeveer 8 minuten lopen. Hier stoppen tram 3 en 7 en buslijnen 22, 37, 41
  • Kom je met de auto?
    Je vindt ons restaurant in de Indische Buurt, in een zijstraat van de Javastraat, naast kapper Kwiyasse en vlakbij Stayokay Zeeburg en Studio K.
  • : Betaald parkeren in de buurt, €2,40 per uur en er is bijna altijd plek! Maar.. zondag is gratis!

Elke dag open voor diner vanaf 17:00

yvonne-c .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Wij hebben heerlijk gegeten bij Nelis met de AH bon.
Vooraf hadden we 5 kleine en heerlijke gerechtjes, als hoofdgerecht was er heilbot, biefstuk of asperges met
gemengde groente.
En als nagerecht creme brulee met chocolade ijs, mousse met tropisch fruit en pistache ijs of koffie.
De porties waren precies goed en de borden waren mooi opgemaakt.
Ook de bediening was erg vriendelijk.
Wij hebben er al twee keer gegeten en gaan zeker voor een derde keer!
Lotte S.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Heerlijk gegeten in een leuke en gezellige sfeer! Bediening was top en met name het dessert (de witte chocolade cheescake) was heerlijk; een echte aanrader!
Geert V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Afgelopen dinsdag heerlijk met zijn 3e op terras gegeten. Moesten voor afspraak in de omgeving zijn en dit restaurant o.b.v. leuke indruk op internet gekozen. Ons eten: mosselen (leuke combideal incl. wat brood en flesje wijn voor 2 personen) en hamburger met lekker dessert als afsluiter. Leuke kaart en mooie prijs/kwaliteit verhouding. Vriendelijke bediening en mooi tempo ondanks de drukte door het erg lekkere weer. Bedankt NELIS Oost, we komen zeker nog eens terug!
Maud M.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Gezellig restaurant met erg lekker eten en Fijne bediening. Ze hebben ook verstand van glutenvrij eten wat heel prettig is.
WW-Amsterdam .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Wij maakten gebruik van de AH actie, daardoor zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding. Lekkere gerechten, leuke entourage en goede bediening!
Tjalling L.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
De Indische buurt wordt steeds leuker dankzij dit soort restaurants. Goed eten, prettige bediening en goede sfeer. Kom binnenkort in de buurt wonen en kom dan zeker nog een keer terug.
hibbel .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Al meerdere keren geweest. De keuken is van hoog niveau en de bediening is vriendelijk en attent. Bij Nelis eten staat voor een gezellig avondje uit. Echt een aanrader deze toptent. Nelis West ik kom eraan!
Nic O.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Bij Nelis gegeten met 4 personen met de AH actie. Aanrader; Heerlijk eten - steak was perfect bereid - en het bedienend personeel was erg vriendelijk. Tevens leuk dat er een open keuken is.
aik .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Met AHrestaurantactie naar Nelis OOST. Prima service, heerlijk eten (vooral het voorgerecht is supertof!), en leuke bediening. Helemaal TOP!
Loes C.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Superleuke (buurt)zaak waar het gezellig en smakelijk eten is. En – zo bleek – niets is teveel gezegd want ook zeer recent werd een 2e zaak in Amsterdam-West geopend, de tweelingbroer van Nelis?! Omdat Oost voor ons dichtbij is, is de keus niet moeilijk. Let wel op met parkeren als je met de auto komt, want wij – maar ook andere gasten - hadden behoorlijk veel moeite om een plekje voor de auto te vinden.
Nelis doet mee met de AH/Iens actie en dus een mooie gelegenheid om van deze aanbieding gebruik te maken, alhoewel opviel dat op de actiepagina nog het vorige keuzemenu staat vermeld. Laat dat nou zo’n beetje het enige punt van kritiek zijn want: een verrassend naastenliefde voorgerecht, werd opgevolgd door een Denver-steak met fris groente-arrangement en zoete frites en afgesloten met een crème brûlée (precies zoals-ie hoort!) en heerlijk bolletje chocoladeijs met bramen en bruine suiker, originele combinatie! Wij dronken er een mooie fles witte wijn bij en bij Nelis geen flauwekul over water per fles maar gewoon helder kraanwater in karaf. Daar zouden meer zaken een voorbeeld aan kunnen nemen!
Naast het frisse interieur met originele hoge of lage zitplaatsen, willen we graag meegeven dat het personeel bijzonder attent en heel vriendelijk is. Een vriendelijke begroeting bij binnenkomst en jassen aannemen, dat gebeurt niet overal! En in ons geval in het bijzonder: de ietwat tegenvallende Denver-steak werd snel en vakkundig vervangen door een mooi, zeer mals stukje vlees waar de tussendoor gebrachte steakmessen niet eens voor gebruikt hoefden te worden. Bij de bescheiden rekening met o zo lekkere Haagse Hopjes een kopje koffie van de zaak voor het lange wachten op het dessert en ook nu weer bij vertrek attent blijven naar jou, de vertrekkende gast: jas aanreiken en een vriendelijke groet! Zoals Nelis het zelf zegt op o.a. hun Facebook pagina: alles moet kloppen. En dat doet het ook!!!
mobr .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Weer heerlijk gegeten bij Nelis. Echt super lekker eten, lieve bediening en voor de kinderen ook een feest. Topavond.
Snel weer terug.
Niels G.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Voor de tweede keer bij NELIS Oost gaan uiteten. Na de eerste keer wist ik al zeker dat ik hier terug ging komen.
Het eten is van hoog niveau met een goede prijs-kwaliteit verhouding.
We begonnen met het Naastenliefde plateau: zes kleine gerechtjes volgens het shared dining principe.
Daarna volgde het hoofdmenu, runderribeye en de schelvisfilet. Beiden smaakten erg goed.
Het desert bestond uit een mousse van tropisch fruit met pistache ijs, erg lekker!
Al met al een gezellig restaurant met een informele sfeer en lekker eten!
Frank W.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Ontzettend lekker gegeten via AH-actie, daardoor ook voor een super scherpe prijs. Mooie gerechten, goede porties en met oog voor detail opgemaakt. Vriendelijke en assertieve bediening. Aanrader!
Sofie I.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Uitstekend restaurant met heerlijk eten en een warme omgeving. We zijn in de watten gelegd. Absoluut een van de betere restaurants in Amsterdam.
Robin V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Erg lekker gegeten en altijd een gezellige sfeer bij Nelis. Bediening kon deze avond net iets beter, was wat gehaast.
Julia H.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Nelis is een fijn restaurant: niet te groot, prettige bediening en heerlijk eten. Ook aan de presentatie van de gerechten is veel zorg besteed. En lekker in mijn eigen buurt.
LJStam .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Wij hebben lekker gegeten bij Nelis. De bediening was zeer vriendelijk en dacht mee. Drie van ons eten namelijk geen varkensvlees en er werd daarom een alternatief gegeven bij de voorgerechten.
Dimphy P.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
We hebben weer heerlijk gegeten bij Nelis. Hier hebben ze echt verstand van koken. De bediening is ongecompliceerd en gastvrij. We gaan hier nog heel vaak komen!
Myrthe B.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Fijne plek, vrijdagavond met mijn vriend en zoontje gegeten, mooi opgemaakt, prettige sfeer, vers en met liefde gemaakt. Mij zoontje van zes voelde zich ook welkom. Vriendelijke bediening. Enige tip; voor kinderen een iets creatievere kaart. Waarom altijd die frites/ vissticks/appelmoes/bitterballen ??
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Nelis ligt in een wijk die zichtbaar opkomend is. Buiten bruist het en dat geeft een goed gevoel bij aankomst. Het restaurant zelf heeft een fijne sfeer met aardige gastvrije mensen. Proeverij van voorgerechten is een absoute aanrader! Heerlijke smaken, leuke kleine gerechtjes. Ons hoofdgerecht vonden wij beiden tegenvallen. De heilbot was onderdeel van een gerecht met veel te veel ingrediënten, daardoor wist je op je bord niet meer waar je was. En de door mijzelf gekozen mosselen waren chewy en smaakten vies, ik heb er slechts een kwart van gegeten. De garnituur erbij was verder prima. Toen wij dit laatste terug koppelde aan het personeel hebben we geen enkel excuus ontvangen en dat lijkt mij een gemiste kans. Ook was een vraag of ik misschien nog iets anders had willen eten op z'n plaats geweest. Wel waren er (zonder dat vooraf te melden) twee kopjes koffie van de rekening gehaald. Nagerecht en kaasplankje waren gewoon lekker en goed. Al met al hebben we een gezellige avond gehad, maar ik zou Nelis willen adviseren om anders met klachten om te gaan. Dat zou mij in ieder geval een ander gevoel hebben gegeven bij vertrek.