NELIS Oost

Sumatrastraat 28H 1094 ND Amsterdam Nederland Kaart
31-202211642

Over het restaurant NELIS Oost

Een warm onthaal

Restaurant NELIS is gelegen in Amsterdam Oost en staat bekend om zijn gemoedelijke sfeer en fijne, herkenbare gerechten. “Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg”, is hier het devies. Het verfrissende interieur zorgt ervoor dat je meteen bij binnenkomst wordt overspoeld door gezelligheid. Eigenaren Kees en Inge doen er daarnaast alles aan om je een welkom gevoel te geven. En dat gaat ze goed af!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant NELIS Oost

Je vindt NELIS dichtbij tramhalte Javaplein. Hier stoppen zowel tram 14 als buslijnen 22, 65, 359. Vanaf het treinstation en de bus/tramhalte Amsterdam Muiderpoort is het ongeveer 8 minuten lopen. Hier stoppen tram 3 en 7 en buslijnen 22, 37, 41
  • Kom je met de auto?
    Je vindt ons restaurant in de Indische Buurt, in een zijstraat van de Javastraat, naast kapper Kwiyasse en vlakbij Stayokay Zeeburg en Studio K.
  • : Betaald parkeren in de buurt, €2,40 per uur en er is bijna altijd plek! Maar.. zondag is gratis!

Elke dag open voor diner vanaf 17:00

Isabelle S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Jose L.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Via AH-actie en positieve recensies bij Nelis Oost terechtgekomen. Heerlijk gegeten. Vriendelijk geholpen. Leuke aankleding en atmosfeer. Het zat dus niet voor niet hartstikke vol. Aanrader!
Rutger V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
harald K.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Echt een aanrader! Super gegeten! Vriendelijke en goede bediening. Een aanwinst voor Amsterdam Oost. Bij goed weer kun je ook heerlijk buiten zitten.
K.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Voorgerecht (plateau om te delen) zag er mooi uit en was heerlijk! Mijn hoofdgerecht (steak) was een blubberige vette hap. Echt vies! Toen ik er iets van zei, werd gezegd dat dit hoorde bij steak.
Voor een etentje met de AH actiezegels vonden wij het nog aan de dure kant. We twijfelden even of ze de korting er wel hadden afgetrokken met 35,- pp voor het eten.
Lisan K.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Het eten was heerlijk! Zeker een aanrader, ook voor vegetariërs. Erg smaakvolle gerechten. helaas moesten we wel erg lang wachten op het voorgerecht. Service was prima, er werd na ieder gerecht gevraagd of het smaakte en ze liepen regelmatig langs. Soms wel beetje gehaast. Wij zaten buiten wat lekker was. Helaas wel erg opgepropt ingericht waardoor we met onze benen in de weg zaten.
Margriet V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
En ook met mooi weer is het uitstekend eten bij Nelis...... Een aantal tafels staan al gedekt op het terras voor het restaurant. Geen last van de straat want er is hier weinig verkeer. De service, het eten allemaal uitstekend - dat wisten we al en ook deze keer was alles prima voor elkaar. Weer een feestje!
Gea V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
We hebben er heerlijk comfortabel gezeten. De bediening was aardig, informeel en toch professioneel. De kabeljauw was lekker met veel groenten, de heilbot was helaas te gaar. Van het nagerecht was het rode fruit heerlijk zoet en ruim aanwezig, maar een gerecht met hangop mag meer hangop bevatten. Over het algemeen is Nelis wel echt een aanrader.
Martje B.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Een klein gezellig tentje waar wij buitengewoon lekker gegeten hebben. Alle gerechten waren met zorg en zeer veel smaak bereid, wij hebben echt zitten smullen. De bediening was vriendelijk en attent. Fijn ook dat je bij mooi weer buiten kunt zitten (als er plek is natuurlijk). Wel in het begin even iets (te) harde muziek, maar die ging al snel zacht. Leuke ambiance in hartje Oost. Kortom: een aanrader!
Martin G.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Heerlijk eten, mooi interieur, vriendelijke bediening
Wilma T.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Vriendelijke ontvangst en vlotte bediening. We hebben voortreffelijk gegeten in een goede sfeer. Voor herhaling vatbaar.
bhermes .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Een aanwinst voor de buurt! Heerlijk gegeten op het terras met een bediening die precies weet wanneer ze war moeten vragen.
H.P.G. K.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
goed gegeten, alleen pech met te vette steak en hard (niet knapperig) gebakken aardappeltjes. Opmerking werd weggewaaid!
Robin D.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Echt mensen met passie en lekker eten. Je zag dat ze er echt tijd in hadden gestopt en er was een uitgebreide kaart (ook voor kaas)
Quint M.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Prima gevarieerd eten, met zorg klaar gemaakt. Vriendelijke en klantgerichte bediening.
evansprundel .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
wederom een prima avond! Dit restaurant wordt een blijvertje om te gaan eten als we in Amsterdam zijn.
Creatieve, smakelijke gerechten en goede prijs, kwaliteitverhouding. Heel gastvrij en attent
Wilma J.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Wederom heerlijk gegeten, prachtig opgemaakte borden en bijzonder smaakvolle gerechten.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Heerlijk gegeten met goede en vriendelijke service. Erg geschikt voor een avondje uiteten wat specialer is dan normaal uiteten.
tom E.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
We hebben heerlijk gegeten, zeer attente, vriendelijke bediening, fijne ambience, bijzonder aan te raden. Kan Oost trots op zijn, dit restaurant.
Jael B.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Geen geschikte plek om vegetarisch te eten. Helaas fantasie- en smaakloos gegeten. Brood vooraf duurde wat langer werd ons verteld. Geen punt, maar toen het er was kwamen vijf minuten erna al de hoofdgerechten. Jammer!