Over het restaurant NELIS Oost

Een warm onthaal

Restaurant NELIS is gelegen in Amsterdam Oost en staat bekend om zijn gemoedelijke sfeer en fijne, herkenbare gerechten. “Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg”, is hier het devies. Het verfrissende interieur zorgt ervoor dat je meteen bij binnenkomst wordt overspoeld door gezelligheid. Eigenaren Kees en Inge doen er daarnaast alles aan om je een welkom gevoel te geven. En dat gaat ze goed af!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant NELIS Oost

Je vindt NELIS dichtbij tramhalte Javaplein. Hier stoppen zowel tram 14 als buslijnen 22, 65, 359. Vanaf het treinstation en de bus/tramhalte Amsterdam Muiderpoort is het ongeveer 8 minuten lopen. Hier stoppen tram 3 en 7 en buslijnen 22, 37, 41
  • Kom je met de auto?
    Je vindt ons restaurant in de Indische Buurt, in een zijstraat van de Javastraat, naast kapper Kwiyasse en vlakbij Stayokay Zeeburg en Studio K.
  • : Betaald parkeren in de buurt, €2,40 per uur en er is bijna altijd plek! Maar.. zondag is gratis!

Elke dag open voor diner vanaf 17:00

Jouw recensie over het restaurant NELIS Oost

fokko K.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Lekker gegeten, de wijnglazen mogen iets voller
Lieke D.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Gezonde gerechten met veel smaak, supersnelle en vriendelijke service en gezellige sfeer. Echt een aanrader als je een casual etentje hebt, bijvoorbeeld met vrienden of als date.
Maron S.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
lekker eten te harde muziek ik ga dan meezingen en wordt afgeleid van mijn tafelgesprek
Cneel L.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Het voorgerecht was top, het vegetarische hoofdgerecht goed, maar voor onze smaak had het pittiger gemogen, maar het is een restaurant waar ik zeker terug kom!
Wilfred V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Fijne gemakkelijk toegangelijke bediening en keukenpersoneel. Relatief kleine rumte maar gelukkig geen galm, zodat praten aan tafel goed mogelijk is.
Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Samen met een vriendin gegeten. Ik ben er al vaker geweest de afgelopen jaren, maar de kwaliteit blijft gewoon altijd goed. Als aanrader het voorgerecht: naastenliefde. Een plankje met kleine gerechtjes om te delen. Altijd goed! Ik heb hier nooit niet goed gegeten, goede sfeer en goede bediening.
Ik ben benieuwd naar Nelis West!
Ina M.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Afgaand op alle enthousiaste recensies Nelis een keer geprobeerd en niet teleurgesteld. Met name het plankje vooraf viel erg in de smaak, net als de vishoofdgerechten en de steak. Heel fraai en origineel geserveerd, duidelijk met veel liefde en passie bedacht en gekookt. Zelf had ik de mosselen die ik een beetje vond tegenvallen, erg 'braaf' geserveerd en als ze aan de kleine kant zijn zijn ze al snel droog als ze wat lang gekookt worden. Twee basic sausjes erbij en een heel klein beetje sla in een bakje van dezelfde grootte als die van de sausjes. In tegenstelling tot de andere hoofdgerechten en het voorgerecht een beetje een tegenvaller, ook qua prijs-kwaliteitverhouding die bij de overige gerechten prima is. Ook een leuke toetjeskaart trouwens met 'basics met een twist'. Kraanwater op tafel in een karafje, fijn. Prima wijnen, kundige service al hadden ze beide dames meer dan hun handen vol toen alle tafeltjes bezet waren. Toen we (bijtijds) arriveerden was het restaurant echter nog zo goed als leeg en voelden we ons wat gek geplaatst in een hoek aan een hoge tafel naast het enige andere gezelschap dat al zat te eten, we moesten ons onhandig langs hen naar de bank achter de tafel wurmen en de hoge stoelen tegenover de bank zaten echt niet lekker omdat het zitvlak naar voren helt. Laatste puntje de mooie open keuken die je een fraaie blik biedt op de hardwerkende koks maar er helaas ook in dit restaurant toe leidt dat je kleding rechtstreeks in de was kan na thuiskomst wegens baklucht.
Al met al een leuke avond gehad en prima gegeten, met wat aandachtspunten.
K D Y H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Complimenten aan de koks want het eten smaakte goed, olé!
Jammer dat de communicatie en schriftelijke aankondiging wat betreft lactose intolerantie totaal werd genegeerd, sterker nog, de belofte voor een alternatief nagerecht zonder zuivel werd niet nagekomen en als spreekwoordelijke 'cherry on the cake' werd het onderhandelde alternatief dat gratis zou zijn uiteindelijk alsnog in rekening gebracht..een hospitality faux pas premier classe, bravo!
Christine L.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Zeer vriendelijk, namen de tijd voor je, goed eten, goede prijs kwaliteit, klein maar niet het gevoel dat het vol zat, terwijl dat wel bijna het geval was
Brigitte D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Samen met mn pa de AH actie gebruikt en het was boven onze verwachting.
Naast dat de menu keuze zeer goed was en het ook nog fantastsich smaakte, wil ik onze complimenten geven aan het zeer vriendelijke en vrolijke personeel.
Aaanrader!
Angie F.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
We hebben er erg lekker gegeten , vriendelijke service en leuke sfeer. Het door de chef samengestelde voorgerecht.( verschillende hapjes van vis,kaas en vlees combinatie,echt heerlijk) de hoofdgerechten van vis en eend ( heel mals en sappig) en als afsluiter verrukkelijke panna cotta en creme brulee. Echt genoten !
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Gezellig restaurant, leuke sfeer en prima gegeten. We kwamen bij Nelis terecht via dia de Albert Heijn bonnen, dus voor een prikkie gegeten. Leuke bediening, we waren beiden gecharmeerd van de blonde dame die ons ontving. Eten was lekker, al was de bietenrisotto van het menu wel wat kaal. Victoriabaars was daarentegen heel erg lekker! Eindoordeel: Leuk en aan te raden. We komen zeker keertje terug!
Mariska H.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2017
Prima gegeten met AH-Iens-actie. Lekker en gevarieerd plateautje Naastenliefde (m.n. geitenkaasje en makreelrilette konden ons erg bekoren), smakelijke eendenborst en vis met dito groente, knapperige zoete aardappelfrietjes en een heerlijke panna cotta! Gezellig restaurant, vriendelijke bediening.
rfmeere .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Fijne tent, lekker eten en lieve bediening! Parkeren op zondag in de buurt en nog gratis ook. Wat wil een mens nog meer?
Laura O.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
We hebben hier gegeten met de AH restaurantactie. We werden hartelijk ontvangen en konden zelf een tafeltje uitkiezen. Er was een heerlijk 3-gangen menu samengesteld. Personeel was vriendelijk, eten verrukkelijk en sfeer goed. Ondanks dat de tafeltjes zo dicht op elkaar staan hebben we genoten van het diner voor ons twee. Wel een tip voor het personeel: nog even de klant gedag zeggen bij het verlaten van het restaurant. Wel zo netjes.
Carlijn H.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Erg lekker eten, grote porties en verrassende smaakcombinaties, met name in de voorgerechten. Goede prijs kwaliteitverhouding. Prima service, gezellig ingericht.
Cécile S.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Altijd lekker eten bij Nelis. Voorgerecht Naaste Liefde is mijn favoriet. Ook de wijnen zijn altijd precies passend. Het dessert is verrassend.
Fred P.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Via AH-restaurantactie gegeten. Lekkere, goed verzorgde gerechten. Gezellige sfeer.
De zaak zat helemaal vol, we moesten daardoor soms wat lang wachten, maar het personeel was erg vriendelijk.
Een aanrader.
Katja V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
We aten gisteren in Nelis Oost, een heel gezellig ingericht restaurant met erg lekker eten. Nelis Oost biedt lekker eten voor de vleesliefhebber en ook voor de vegetariër. Ik at een heerlijk vooraf met allerlei verschillende hapjes, een soort veredelde tapas, heel lekker! Mijn gezelschap at een mooie tuinerwtensoep. Het hoofdgerecht was een prima bietenrisotto met geglaceerde groentes, en een krokant gebakken zeebaars met mosselen, zeekraal en bietenrisotto. De laatste was lekker maar zou net wat meer pit mogen krijgen in de smaken. En we sloten af met een toetje: een goede crème brûlée, en een lekkere panna cotta van karamel en zeezout.
De bediening was bijzonder vriendelijk, en ietsje traag want het was enorm druk deze avond.
We hadden een heel fijne avond en komen zeker terug!
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Prima gerechten, voor elk wat wils. Zeer attente bediening. Gezellige sfeer. Alle Ingredienten voor n gezellige avond met vrienden.