Promoties zijn kortingen van 20%, 30%, 40% of 50% op de gehele rekening, inclusief drankjes. De korting is alleen geldig bij een reservering via IENS, op de betreffende dag en tijd waarop de korting in de online agenda van het restaurant op IENS wordt weergegeven. Promoties via IENS zijn niet geldig in combinatie met andere acties.
Speciale deals

-30% op de Rekening

Over het restaurant NELIS Oost

Een warm onthaal

Restaurant NELIS is gelegen in Amsterdam Oost en staat bekend om zijn gemoedelijke sfeer en fijne, herkenbare gerechten. “Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg”, is hier het devies. Het verfrissende interieur zorgt ervoor dat je meteen bij binnenkomst wordt overspoeld door gezelligheid. Eigenaren Kees en Inge doen er daarnaast alles aan om je een welkom gevoel te geven. En dat gaat ze goed af!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant NELIS Oost

Je vindt NELIS dichtbij tramhalte Javaplein. Hier stoppen zowel tram 14 als buslijnen 22, 65, 359. Vanaf het treinstation en de bus/tramhalte Amsterdam Muiderpoort is het ongeveer 8 minuten lopen. Hier stoppen tram 3 en 7 en buslijnen 22, 37, 41
  • Kom je met de auto?
    Je vindt ons restaurant in de Indische Buurt, in een zijstraat van de Javastraat, naast kapper Kwiyasse en vlakbij Stayokay Zeeburg en Studio K.
  • : Betaald parkeren in de buurt, €2,40 per uur en er is bijna altijd plek! Maar.. zondag is gratis!

Elke dag open voor diner vanaf 17:00

Jouw recensie over het restaurant NELIS Oost

Malou D.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
remco V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
Dafina M.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2018
Heel goed gegeten, fijne smaakcombinaties, zeer vriendelijke en opmerkzame bediening. We komen zeker terug!
Eelco V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2018
Gezellig druk, maar zoals altijd lekker en goed opgemaakt eten. De wissel steak was nu een alles entrecote, erg lekker..
Bert S.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
De gerechten waren prima klaargemaakt, de bijgerechten pasten goed bij het hoofdgerecht. Perfect restaurant!
Ray E.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2018
Heerlijke eten zoals altijd, goeie service!
Inmiddels een van de vaste plekken waar wij heen gaan. Zelfs voor de moeilijke eter is hier wel wat te vinden
robbert V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2018
Lekker gegeten en lekkere wijn! bediening was vriendelijk en goed!
yukio C.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Heerlijke stoofpot, goede kaasplank en heerlijke volle rode wijn.

De bediening is vriendelijk en behulpzaam. Verrast door het aanbod om het overgebleven eten mee te nemen. Daar kunnen andere restaurants een voorbeeld aan nemen.

Een aanrader.
Jeanette D.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Het eten was goed, de kaart appetijtelijk, de sfeer gezellig en de bediening uitstekend.
Hanneke B.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2018
Heerlijk gegeten bij Nelis. Prima bediening en prettige sfeer.
Sandra D.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Heerlijk gegeten aardige bediening. Ook vegetarische gerechten.
Helaas was de dorade op maar dat kan gebeuren.
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Leuk restaurant met goed personeel ,eten was goed en de wijn ook, kortom het was een gezellige avond absoluut een aanrader.
Erwin G.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Erg leuk restaurant met uitstekend eten en goede wijnen. Samen met partner en een familielid genoten van een proeverij van verschillende voorgerechten, echt heerlijk. Daarna risotto en dorade en ter afsluiting heerlijke desserts. Garantie voor een leuke avond!
E. R.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2018
Gezellig plekje in Oost met leuke ambiance. Hoofdgerecht 'groenten explosie' betrof echt alléén groenten wat zelfs voor een veganist wat sober is. Het visgerecht had wat weinig smaak. Wel geweldige desserts! Voortreffelijke crème brûlée van bitterkoekjes en fantastisch kaasplankje.
Agnes V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2018
Lekker gegeten, goede bediening en uitgebreide vegetarische kaart
yvonne-c V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2018
Heerlijk gegeten, leuk concept is het naastenliefde plankje met 5 kleine voorgerechtjes.
Vriendelijke bediening en een leuke ambiance met een zacht achtergrond muziekje.
Bert O.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Heerlijk gegeten met Mario. We kozen het stoofpotje voor 2 personen, bestaande uit aardappelpuree, rode kool en spruitjes. Gecombineerd met een Merlot die bij het bedrag in zat. Als extra toch ook de zoete aardappel patat erbij, deze was heerlijk. Enige nadeel is dat we hier regelmatig eten en inmiddels een jaar wachten op de verse sinaasappelsap. De pers was eerst kapot, daarna opnieuw aangeschaft maar inmiddels begrepen we naar de tweede zaak in West verhuisd. We hopen deze de volgende keer aan te treffen. Maar misschien moeten we onze eigen sinaasappel persje dan maar meenemen? ;-)
Jo .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Ondanks de vraag bij reserveren voor een tafeltje bij het raam, zaten we bij de deur. Continue in- en uitloop, zonder tochtgordijn oid en mijn tafelgenoot had uitzicht op de deur en (open) garderobe. Kan gebeuren dat een verzoek niet haalbaar is, maar daar werd geen woord over gerept. Voor het dessert aan een ander tafeltje kunnen plaatsnemen, stukken beter!
Naastenliefde plateau was heerlijk, kabeljauw ook, mooie pure smaken. Niet alle truffelaardapppel was gaar, dat werd opgelost met een supplement. Prima.
Bitterkoekjes crème brûlée was door de meegekookte bitterkoekjes oid een structuur gekregen alsof hij geschift was. Tegenvaller.
marian S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
UItstekende, prettige bediening, rustige ambiance, heerlijk eten!
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2018
Hip ingreicht restaurant met lekker gerechten. Ze zouden alleen de menukaart iets mogen uitbreiden. Verder zouden ze de prijzen iets kunnen verlagen.