Over het restaurant NELIS Oost

Een warm onthaal

Restaurant NELIS is gelegen in Amsterdam Oost en staat bekend om zijn gemoedelijke sfeer en fijne, herkenbare gerechten. “Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg”, is hier het devies. Het verfrissende interieur zorgt ervoor dat je meteen bij binnenkomst wordt overspoeld door gezelligheid. Eigenaren Kees en Inge doen er daarnaast alles aan om je een welkom gevoel te geven. En dat gaat ze goed af!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant NELIS Oost

Je vindt NELIS dichtbij tramhalte Javaplein. Hier stoppen zowel tram 14 als buslijnen 22, 65, 359. Vanaf het treinstation en de bus/tramhalte Amsterdam Muiderpoort is het ongeveer 8 minuten lopen. Hier stoppen tram 3 en 7 en buslijnen 22, 37, 41
  • Kom je met de auto?
    Je vindt ons restaurant in de Indische Buurt, in een zijstraat van de Javastraat, naast kapper Kwiyasse en vlakbij Stayokay Zeeburg en Studio K.
  • : Betaald parkeren in de buurt, €2,40 per uur en er is bijna altijd plek! Maar.. zondag is gratis!

Elke dag open voor diner vanaf 17:00

Sanne C.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Leuke gezellige plek met lekker eten en vriendelijke snelle bediening. Restaurant is redelijk klein maar knus en ondanks dat we heel dicht op de "buren" zaten was dit niet storend. Leuk dat de keuken open is en voor het plateau om te delen als voorgerecht vonden we heerlijk en verrassend.
Lara R.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Prima heel leuk..............................................................................................................................................................................................................................................
Winnie Z.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Eten bij Nelis is altijd een feestje!
Heerlijk eten, altijd verrassende combinaties, leuke bediening, je voelt je echt een gast!
Bobeldijk ..
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Ben hier onlangs weer verzeild geraakt... na een mindere avond hier uiteindelijk voortreffelijk samen met mijn peetdochter de avond kunnen afsluiten. Super ontvangst, al was het alleen maar dat wij twee desserts en een drankje buiten konden nuttigen.. tot snel maar weer...heerlijke fruit met hangop dessert en een cheese cake. Lekkere cappuccino en zelf een koffie met Liqor 43... goede afsluiter..
Marijke G.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Goed, gezellig en lekker!
Rina V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Heerlijk eten, mooi opgediend, professionele en vriendelijke bediening.
De prijs is wel aan de hoge kant. Met 2 personen ben je al snel €100 kwijt.
Ewa S.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Hele goede ervaring gehad! Lekker en mooi geserveerd eten, sympathieke en snelle bediening en gezellige maar niet al te drukke sfeer in het restaurant.
Stella L.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Lekker eten, lekkere wijnen en erg gezellig! De bediening is vriendelijk, vlot en toegankelijk.
De kaasplank met de dessertwijnenproeverij is de topper!
Anne R.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Erg vriendelijke bediening, Zou er zo weer naar toe gaan! Vooral buikspek met hoisin en de kaasbitterbal waren erg lekker. De courgette soep was wat aan de zoute kant, maar de rest was erg lekker dus dat is helemaal goed gekomen.
Donna M.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Heerlijk gegeten en heel vriendelijk personeel! Na wat miscommunicatie over het voorgerecht netjes een nieuwe gekregen :)
Monique D.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Het eten is heerlijk, de porties hadden wat mij betreft wel groter gemogen.
Was vreemd om te horen dat het personeel nog moest eten, en om 18.00 uur de keuken inging, terwijl wij onze boeking om 17.30 uur hadden gemaakt en er ook om die tijd waren.
Martijn I.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
De mosselen waren top! De service was goed en de sfeer was super gezellig! Het is weer een leuke avond bij Nelis en we hebben heerlijk gegeten!
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Fantastische ontvangst, trendy en ook praktische inrichting, veel aandacht van de bediening, uiterst vriendelijk, wij maakten gebruik van de AH-actie, daarom goede kwaliteit prijsverhouding , €35 per menu zou ik wat aan de hoge kant vinden voor de kwaliteit, wel super speels, creatief opgediend.
Isabelle S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Echt heerlijk gegeten, vriendelijk personeel en gezellige sfeer!! Kom hier zeker nog een keer terug, echt een aanrader! Super!
Jose L.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Via AH-actie en positieve recensies bij Nelis Oost terechtgekomen. Heerlijk gegeten. Vriendelijk geholpen. Leuke aankleding en atmosfeer. Het zat dus niet voor niet hartstikke vol. Aanrader!
Carolien V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Eten was heerlijk, bediening was vriendelijk en goed, sfeer was erg fijn en gemoedelijk - kan iedereen een bezoekje aanraden! Heerlijk eten met een hele ongedwongen sfeer.
Rutger V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Mooie, verrassende kaart, heerlijke gerechten en vriendelijke bediening.
harald K.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Echt een aanrader! Super gegeten! Vriendelijke en goede bediening. Een aanwinst voor Amsterdam Oost. Bij goed weer kun je ook heerlijk buiten zitten.
K.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Voorgerecht (plateau om te delen) zag er mooi uit en was heerlijk! Mijn hoofdgerecht (steak) was een blubberige vette hap. Echt vies! Toen ik er iets van zei, werd gezegd dat dit hoorde bij steak.
Voor een etentje met de AH actiezegels vonden wij het nog aan de dure kant. We twijfelden even of ze de korting er wel hadden afgetrokken met 35,- pp voor het eten.
Lisan K.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Het eten was heerlijk! Zeker een aanrader, ook voor vegetariërs. Erg smaakvolle gerechten. helaas moesten we wel erg lang wachten op het voorgerecht. Service was prima, er werd na ieder gerecht gevraagd of het smaakte en ze liepen regelmatig langs. Soms wel beetje gehaast. Wij zaten buiten wat lekker was. Helaas wel erg opgepropt ingericht waardoor we met onze benen in de weg zaten.