NELIS Amsterdam

Sumatrastraat 28H 1094 ND Amsterdam Nederland Kaart
31-202211642

Over restaurant NELIS Amsterdam

Een warm onthaal

Restaurant NELIS is gelegen in Amsterdam Oost en staat bekend om zijn gemoedelijke sfeer en fijne, herkenbare gerechten. “Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg”, is hier het devies. Het verfrissende interieur zorgt ervoor dat je meteen bij binnenkomst wordt overspoeld door gezelligheid. Eigenaren Kees en Inge doen er daarnaast alles aan om je een welkom gevoel te geven. En dat gaat ze goed af!

Meer informatie over restaurant NELIS Amsterdam

Je vindt NELIS dichtbij tramhalte Javaplein. Hier stoppen zowel tram 14 als buslijnen 22, 65, 359. Vanaf het treinstation en de bus/tramhalte Amsterdam Muiderpoort is het ongeveer 8 minuten lopen. Hier stoppen tram 3 en 7 en buslijnen 22, 37, 41
  • : Betaald parkeren in de buurt, €2,40 per uur en er is bijna altijd plek! Maar.. zondag is gratis!

Maandag t/m Donderdag

Hott00 S.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Daniel W.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Heerlijk stoofpotje gegeten! Ideaal voor twee personen op een winteravond. Het vlees was goddelijk zacht en deed denken aan de stoof van je Oma. Geserveerd met rodekool, stamppot en een stoofpeertje. Het gerecht is inclusief brood vooraf met goede dips en een fles Chileense wijn. Aangezien wij met twee personen waren hebben we de halve fles nog mee naar huis genomen. Buiten dit alles krijg je ook nog een voorafje van t huis en staat er standaard water op tafel. De bediening begrijpen waar ze mee bezig zijn vanaf het jas aannemen bij de deur tot aan het afrekenen. Wonder boven wonder was dit alles niet het opmerkelijkste, dat was de prijs. Voor een magere dertig Euro incl. fooi waren we klaar!
Petra T.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Jillis B.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Gezellige sfeer, goede service en lekker eten. Jas word aangenomen en opgehangen. Via AH restaurant deal hier terecht gekomen. Een aanrader.
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Gezellig en knus restaurant met waanzinnig lekkere gerechten, waar van alles af en bij kan. De klant is koning staat hier dan ook hoog in het vaandel. Probeer vooral de zoete aardappelfriet! Daar blijf je van dooreten....
Florienh .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Heerlijk eten geserveerd door aardige dames! Het voorgerecht met verschillende hapjes, de heilbot en de crème brule gegeten en we kregen er goed wijn advies bij.
An N.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Heerlijk gegeten, top bediening. Het zijn die kleine dingen die het hem doen, continu water bijschenken / bijvullen, mooie presentatie, goed advies, een lekker hapje vooraf onverwachts. En het allerbelangrijkst: heerlijk gegeten. Ik ga hier zeker terug!
Ko V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Prima restaurant op een onverwachte locatie nabij de in opkomst zijnde Javastraat in Amsterdam-Oost. Voor herhaling vatbaar.
Frits H.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Hele fijne avond gehad in dit restaurant. Leuk en sfeervol ingericht, prima ontvangst en informele maar beleefde en vriendelijke bediening. Met de AH actie gegeten en uit lekkere gerechten kunnen kiezen. Met name de losse voorgerechten sprongen er uit in kwaliteit en opmaak. De kalfsribeye van het hoofdgerecht was heerlijk mals, wel wat aan de zoute kant. Desserts zagen er ook weer prima uit. Ik kom graag eens terug.
Janneke W.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Heerlijk gegeten via de AH-restaurantactie. Vooraf proeverijtje met kleine hapjes en ook de hoofdgerechten waren vol smaak en met heerlijke groenten. Zeer goede bediening, we werden geen moment vergeten. Echt een aanrader.
Ryanne456 .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Eten was prima, netjes geholpen en voldoende tijd tussen de gerechten. opzich ook genoeg keuse. vlees, vis en vegatarisch. Het voorgerecht was echt een leuke verassing, plataeu met diverse gerechtjes, leuk gedaan :)
Imke V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Gewoon heerlijk!
Donachienne F.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk gegeten in gezellig restaurant met goede service!
Nathalie S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Wat een heerlijk restaurant in prachtig Oost. Lang om de hoek gewoond maar nog nooit bezocht. Echt een aanrader! Goede sfeer, heerlijk kwalitatief eten en goede service! Wij komen zeker nog eens terug!
Frenkie23 .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten bij Nelis. De bediening was uitzonderlijk aardig en attent. En dat is geen overdrijving. Wij komen hier zeker terug
Jasper G.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Voor de 3e keer dit jaar gegeten bij Nelis restaurant!
Erg gemoedelijk huiskamer restaurant met zeer vriendelijke meiden in de bediening. persoonlijk is dit voor ons het favoriete restaurant in de buurt!!
De menukaart ziet er kwa verdeling vis/vlees/vegetarische en seizoen (hertenbiefstuk) top uit!
Voor de hert gingen wij dus dan ook maar! Heerlijk huisgemaakte stoofpeertje met rode kool en schorseneren teven zaten er wat mini knolletjes bij erg leuk en lekker.
De creme brûlée met bitterkoekjes was ook zalig en mijn partner had het kaasplankje met 6 verschillende soorten allemaal even lekker!
In dit restaurant wordt het allemaal net even wat anders geserveerd dan in andere tenten!

We komen zeer zeker weer binnenkort samen stoofvlees eten :-)
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Hier wordt met liefde gekookt! Heel leuk vinden wij altijd het voorgerecht; een proeverij van 5 gerechtjes. Alles is even lekker en fantasievol bereid. Heel fijn dat wij op loopafstand van dit restaurant wonen. We zullen hier nog vaak komen.
Danielle D.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Geweldig lekker eten! Leuk en vlot personeel, prijs/kwaliteit klopt ook helemaal, wij komen zeker terug!
Jan T.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Prima restaurant. Zeer vriendelijke en gastvrije bediening. Uitstekend en gevarieerd eten. Echt een aanrader. Ga daar heen!