NELIS Amsterdam

Sumatrastraat 28H 1094 ND Amsterdam Nederland Kaart
31-202211642

Over het restaurant NELIS Amsterdam

Een warm onthaal

Restaurant NELIS is gelegen in Amsterdam Oost en staat bekend om zijn gemoedelijke sfeer en fijne, herkenbare gerechten. “Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg”, is hier het devies. Het verfrissende interieur zorgt ervoor dat je meteen bij binnenkomst wordt overspoeld door gezelligheid. Eigenaren Kees en Inge doen er daarnaast alles aan om je een welkom gevoel te geven. En dat gaat ze goed af!

Meer informatie over restaurant NELIS Amsterdam

Je vindt NELIS dichtbij tramhalte Javaplein. Hier stoppen zowel tram 14 als buslijnen 22, 65, 359. Vanaf het treinstation en de bus/tramhalte Amsterdam Muiderpoort is het ongeveer 8 minuten lopen. Hier stoppen tram 3 en 7 en buslijnen 22, 37, 41
  • Kom je met de auto?
    Je vindt ons restaurant in de Indische Buurt, in een zijstraat van de Javastraat, naast kapper Kwiyasse en vlakbij Stayokay Zeeburg en Studio K.
  • : Betaald parkeren in de buurt, €2,40 per uur en er is bijna altijd plek! Maar.. zondag is gratis!

Elke dag open voor diner vanaf 17:00

Eetleek .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Grietje V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Eten was erg goed, gamba's hebben heerlijke saus, zalm was erg kekker. Hoofdgerecht hadden we vis en eend, goed bereid. Onze zwangere dochter werd verwend met lamsstoofpotje wat normaal voor twee personen besteld kan worden, goede wijnen. Kortom een heel geslaagde avond
Fransje B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Heerlijk gegeten! En de eend was weer terug op de kaart! Gezellig lekker en fijne service!
Erwyn V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
We hebben heerlijk gegeten bij Nelis op Valentijnsdag. Het Naastenliefde plateautje is populair en zeker een aanrader.

Enig noemenswaardig minpunt is dat na de vraag om een fles water mineraalwater werd geserveerd i.p.v. kraanwater in een fles die we op naburige tafels zagen. Maar de prijs van de fles viel gelukkig mee.
D K.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Het was de vierde keer dat ik bij Nelis ging eten. De service en klantvriendelijkheid zijn prima. En de inrichting vind ik echt helemaal leuk. Het eten is prima. Het gezamenlijk voorgerecht, Naastenliefde, is wat mij betreft het lekkerste op de kaart. Wat ik alleen tegen vond vallen is de prijs-kwaliteit verhouding. De vorige keer viel me dat ook al wel op maar stoorde ik me er minder aan dan de laatste keer. Eigenlijk vind ik de prijs wel echt te hoog voor wat je krijgt. Een volgende keer zal ik daarom niet zo snel voor Nelis kiezen, ondanks alle pluspunten.....
Doreen G.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Nelis! Veel van verwacht door de wervende tekst op hun website over gastvrijheid. Die veel dus mee of tegen, het is maar hoe je het bekijkt. Bij binnenkomst rook het heerlijk, onze jassen werden aangenomen, onze plaats werd gewezen en dat was dat. We moesten best lang wachten voordat we iets te drinken konden bestellen. Uiteindelijk gelukt.
Bij het drankje kregen we een aantrekkelijk bordje met drie kleine, smakelijke hapjes. Het bordje werd algauw weggehaald , wellicht hadden ze te weinig servies, en het overgebleven hapje werd op tafel gezet.
Als voorgerecht kozen we een plateautje om te delen en dat was echt heerlijk. De vis en het vlees was prima. Nieuw op de kaart was dat je zelf verschillende soorten kaas kan kiezen. Heel goed. Mijn tafelgenoot vond de kaas lekkerder dan ik maar dat is een kwestie van smaak.
Tegen de tijd dat we aan de kaas toe waren was het een stuk rustiger in de zaak en werd het personeel ook vriendelijker.
Al met al toch een geslaagde avond.
Karin T.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Heerlijk gegeten in een fijne sfeer, uitleg over de gerechten was prima. Oprechte belangstelling of alles naar wens is en niet via de automatische piloot.
Fleur S.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Heel erg lekker gegeten en zeer vriendelijke bediening! De inrichting is modern maar gelukkig niet hipsterisch. We komen graag snel terug!
LauraB88 .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Heerlijk gegeten. De black angus bavette was erg lekker en de borden waren heel mooi opgemaakt. Bediening was heel vriendelijk en erg goed.
theospang S.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Het was een zeer gezellige en lekkere ervaring en vooral de persoonlijke service was perfect. Een reden om daar vaker heen te gaan.
De onderlinge communicatie van management en personeel was perfect.
Liesbeth H.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Erg lekker gegeten en de ambiance was ook erg gezellig. Zeker aanrader. Gezamenlijk voorgerecht met allemaal bijzondere hapjes en hoofdgerecht was ook erg goed. We zullen zeker terugkomen.
Loes C.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Vriendelijk, leuk en lekker! Zo kun je het beste samenvatten wat voor gevoel je krijgt als je bij Nelis gaat eten.
Op aanraden van mijn lieve vriendin Winnie zijn we hier samen neergestreken en inderdaad, alle loftuitingen van haar kant waren niets teveel gezegd. We hebben heerlijk genoten van een verrassend menuutje, samengesteld t.g.v. de AH/Iens actie. Het was een waar feestje met als voorgerecht naastenliefde (wat een leuke naam trouwens), gevolgd door de o zo smakelijke diamanthaas met heerlijk groenten en zoete aardappelfrietjes met als afsluiter de mascarpone koffiemousse met gemarineerde bramen en malaga-ijs. Amsterdam-Oost heeft een pareltje erbij met Nelis, om zeker nog eens terug te komen!
Wietske277 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Gezellige avond gehad bij Nelis. Vanwege de AHactie en dinershifts was het met pieken erg druk (wel leuk om te zien: koppeltjes die allemaal tegelijkertijd binnenkwamen en elkaar bij Nelis ontmoetten) en zag de inrichting er wat 'functioneel' uit. Personeel was zeer gastvrij, meedenkend en had een fijne energie om zich heen. Benieuwd om hier een keer te komen eten zonder AH-actie.
Margriet V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Opnieuw een hele mooie avond met de AH restaurantactie gehad. Een gastvrije ontvangst in een stampvol restaurant waar de tafels op deze avond twee keer worden bezet.
Een prima menu met keuze uit vlees of vis. Uitstekende kwaliteit van de gerechten en mooi opgediend.
Goede wijn erbij. Kortom heerlijk gegeten in een fijn restaurant - ook om terug te komen zónder AH actie!
Fijnproever1010 V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Lekker eten, met aandacht gepresenteerd, er wordt duidelijk met liefde gewerkt. Uitstekende bediening die alles goed in de gaten houdt. Gezellig ingericht. Twee kleine aandachtspunten: brood (ontbrak) en kwaliteit wijn (niet slecht, maar kan beter).
sarah O.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Leuk eettentje. Munukaart had weinig keus en was gewoontjes. Maar als je in de buurt even wat wilt eten is het niet verkeerd.
Ronald M.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Zeer vriendelijk, sfeervol restaurant. Bijzonder goede verhouding prijs/kwaliteit. Gezellig druk. Wijnen waren okay, maar niet bijzonder.
daanbartels .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Gisterenavond bij Nelis Amsterdam geweest in de Indische buurt. Vriendelijk ontvangen, fijn geholpen, heerlijk gegeten. Een aanrader en een plek om terug te komen.
Sharon R.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Ik heb hier met de Albert Heijn actie gegeten. Je kreeg hiervoor een ander menu dan de reguliere kaart, maar er was voldoende keuze en het was zeer smaakvol. Leuke ambiance, erg vriendelijk en gezellig personeel! Hier ga ik zeker nog een keer heen.
KSEIJ .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
We hebben met zijn zessen met familie gegeten. Iedereen was blij en tevreden over de kwaliteit van het eten, de timing en de vriendelijke service. Het is echt een plus in Amsterdam dat het personeel van Nelis als vanzelfsprekend aandacht heeft voor vriendelijkheid en service. Het restaurant zat vol op de zaterdagavond. Het is gezellig en je kunt prima met je eigen tafel kletsen zonder geluidsoverlast te hebben van andere tafels. Persoonlijk vind ik daarbij prettig dat er geen muziek gedraaid wordt zodat de focus op het eten en de conversatie met je tafelgezelschap ligt. Toegankelijke moderne inrichting, stoelen zitten goed, de open keuken geeft het tafereel wat er zich allemaal afspeelt en maakt het restaurant een levendig geheel.