NELIS Amsterdam

Sumatrastraat 28H 1094 ND Amsterdam Nederland Kaart
31-202211642

Over het restaurant NELIS Amsterdam

Een warm onthaal

Restaurant NELIS is gelegen in Amsterdam Oost en staat bekend om zijn gemoedelijke sfeer en fijne, herkenbare gerechten. “Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg”, is hier het devies. Het verfrissende interieur zorgt ervoor dat je meteen bij binnenkomst wordt overspoeld door gezelligheid. Eigenaren Kees en Inge doen er daarnaast alles aan om je een welkom gevoel te geven. En dat gaat ze goed af!

Meer informatie over restaurant NELIS Amsterdam

Je vindt NELIS dichtbij tramhalte Javaplein. Hier stoppen zowel tram 14 als buslijnen 22, 65, 359. Vanaf het treinstation en de bus/tramhalte Amsterdam Muiderpoort is het ongeveer 8 minuten lopen. Hier stoppen tram 3 en 7 en buslijnen 22, 37, 41
  • Kom je met de auto?
    Je vindt ons restaurant in de Indische Buurt, in een zijstraat van de Javastraat, naast kapper Kwiyasse en vlakbij Stayokay Zeeburg en Studio K.
  • : Betaald parkeren in de buurt, €2,40 per uur en er is bijna altijd plek! Maar.. zondag is gratis!

Elke dag open voor diner vanaf 17:00

Brent V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
We hadden op het laatste moment gereserveerd voor twee en gelukkig konden we nog terecht. We hebben heerlijk gegeten en lekker kunnen kletsen samen. We vonden het menu wel lekker beperkt en de rekening aan het eind al helemaal... Bleken we in een albert heijn actie terecht gekomen te zijn!
Er is dus nog een meer uitgebreide kaart over voor onze volgende keer.

Wij hebben een leuke avond gehad en werden hartelijk geholpen. We komen nog eens terug voor de rest van de kaart.
Sandra S.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
We hebben daar gegeten met de AH restaurantactie. Het eten was erg lekker en goed op smaak, de service goed en de sfeer gezellig. Jammer dat bij elk hoofdgerecht de zelfde groenten werd geserveerd. Maar zeker de moeite waard om nog een keer terug te komen.
daviddelusenet .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Ik was hier samen met mijn vriendin in combinatie met de AH restaurant actie. Wij zijn allebei vegetariër. De vegetarische gerechten waren zeker niet vies maar er werd over het algemeen veel minder moeite ingestopt dan in de 'normale' gerechten. Ook was vooral de service erg slecht, eten werd gewoon neergezet, er werd niet uitgelegd wat er werd geserveerd en zelfs een 'eet smakelijk' kon er niet vanaf.
Goedemiddag David,

Wat jammer om te lezen dat je bezoek aan ons restaurant geen goede ervaring was!
Wij proberen om een smakelijk menu neer te zetten, ook voor vegetarische gasten, ondanks dat niet onze oriëntatie is. We vinden het vervelend dat je het idee had dat er minder moeite in is gestoken.
Om dit in de toekomst te voorkomen, is je opmerking is met onze chefs en zullen we eraan denken bij het ontwikkelen van een nieuwe menukaart.

We zijn echt geschrokken van je opmerkingen over onze service.
De ervaring die je beschrijft komt ons niet bekend voor en we vinden het dan ook heel vervelend dat je het zo ervaren hebt! Onze meiden in de bediening hebben service hoog in het vaandel staan en doen ten allen tijde hun best om onze gasten met een lach het restaurant te laten verlaten.
Je opmerking zet ons weer op scherp!

Bedankt voor het delen van je mening, we hopen je graag nog eens terug te mogen zien bij NELIS om je een betere ervaring mee te geven.

Vriendelijke groet, Kees en Inge
MarleenLM .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Wat een fijn restaurant is dit zeg! Zat ie maar in west in plaats van oost. Fijne sfeer, lekker eten, aardige meisjes in de bediening, alles top! Als ik iets zou moeten noemen ter verbetering, is het de acoustiek. Nou ja. Dus lieve mensen, ga hier naar toe!
mignonnegrubben .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Nelis is een prima locatie waar je lekker kunt eten. De bediening is vriendelijk en accuraat, het eten van prima kwaliteit en het interieur gezellig.
MKLL .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Lekker eten. Voor de AH Restaurantactie was het vegetarische voorgerecht wel veel minder leuk dan de vleesoptie: dat was een heel plateau met allemaal kleine gerechtjes, terwijl de vegetarische optie een (lekkere) paprikasoep was. Dat was lichtelijk teleurstellend. Verder goed gegeten; de bediening was vriendelijk. Het eten werd er wel doorheen gejaagd.
Elisabeth K.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Met AH actie erg goed gegeten bij NELIS. Nooit eerder geweest, maar zeker een aanrader voor vaker. Erg mooi eten, prachtig opgemaakt. Vriendelijke bediening. Niets op aan te merken.
Claire L.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
We deden de ah-restaurantactie, was heerlijk, alles keurig, zeer vriendelijke bediening, gezellige sfeer.Ondanks afzeggingen liep 't vol. Rode huiswijn beetje saai. Reserveren aanbevolen.
Winnie Z.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Wat een leuk restaurant! Niet echt heel groot, maar het is gezellig (het was ook best druk!) eten was super, echt heerlijk en de bediening relaxed! Wij komen zeer zeker terug! Aanrader!
Iris H.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Het 3-gangen menu was lekker, het voorgerecht met de verschillende hapjes was heerlijk en leuk om te delen. Het hoofdgerecht was echter niet echt warm, en de jus bij de diamanthaas mocht wat meer op smaak. De vis was top! Verder was de bediening erg goed bemand (bijna overbemand) maar dit zorgde wel voor een goede service.
Lucia D.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Drie van ons waren er voor het eerst op aanraden van de vierde. We werden vriendelijk welkom geheten, de jassen aangepakt en naar een leuke ronde tafel gebracht. Ook de bediening aan tafel bleef nabij en vriendelijk. De kaarten zijn wat lastig leesbaar - door een combinatie van minder goede ogen en knusse verlichting.
We hadden allen een heerlijk voorgerecht bestaande uit 5 verschillende mezzes voor ieder. De hoofdgerechten (2x de op serranoham gebakken heilbot, 1x op de huid gebakken kabeljauwfilet en 1x kals ribeye) smaakten allen prima. Ik denk stiekem wel dat ik geen ander dan de heilbot had gewild.... wat was die lekker. Bij het vertrek werden wij vriendelijk gedag gezegd, maar nu was er geen jasservice meer. Nou ja, is dat nu zo belangrijk? Ik ga er zeker terugkomen, met of zonder de vrienden!
Marcellina S.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
wat was het eten heerlijk zeg! wij hadden een vegetarisch menu: paprikasoep en truffelfregola met groenten. wat waren die groenten heerlijk! o.a. spruitjes en een soort waterkers, paddestoelen. het was allemaal stuk voor stuk verrukkelijk. een absolute aanrader om nog eens terug te komen. daarnaast ook een fijne professionele, zeer vriendelijke en attente bediening.
weesendorp .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Prima restaurant. Er wordt bij binnenkomst meteen iets geserveerd en je glas direct gevuld met kraanwater. Geen gedoe met duur flessenwater
LaFleurrie .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Genoten van een verrassend 3-gangen menu via de AH-restaurantactie; goede porties, mooie opmaak, heerlijkheid aan verschillende smaken en super flexibel en behulpzaam ivm dieetwensen. Heel aangenaam knus restaurant met buitengewoon vriendelijk personeel. Wij komen zeker terug!
mm.boot .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Wij hebben genoten van het speciale menu dat het restaurant voor de AH-actie had samengesteld. Dat was niet karig, integendeel. Heerlijke voorgerechten en een super hoofdgerecht van kalfsvlees. Ook de toetjes waren heerlijk.
De bediening was plezierig en vlot. De rekening stond in geen verhouding met wat we gegeten hadden. Restaurant Nelis verdient een pluim voor de wijze waarop ze aan deze actie meedoen. Ik heb het wel eens anders meegemaakt.
Fleur L.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten! Goede smaak combinaties, originele gerechten en een fijne bediening! Het was gezellig druk en dag voor een woensdagavond. Ze hebben ons weer verrast en we hopen snel terug te komen!
Frits V.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
een heerlijk restaurant, zeer attente en persoonlijke bediening, bijna on-Nederlands en lekker eten in een sfeerrijke omgeving. Nelis is een absolute aanrader.
Patricia L.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Prettige ontvangst. Voor de 2e keer met de AH-restaurant actie zegels gegeten, eerst met mijn dochter en nu met mijn man. De heilbot was prima evenals de rib-eye. De groente was knapperig. Amuse, voor- en nagerecht waren heerlijk. Voor de woensdagavond was het lekker druk (niet storend). We komen zeker nog een keer terug.
MMA M.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Heerlijk menu gegeten. Fijne sfeer. Bediening was mooi gekleed in kerstoutfit. We zijn uitstekend verzorgd. Alleen jammer dat we aan de hoge tafel zaten bij de tuindeur. Na lang zitten zit de hoge kruk niet lekker meer en je zit a d buitenkant vh restaurant.
Annemarie G.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Heerlijk gegeten en gedronken, vriendelijk personeel. Enig minpuntje was dat het een beetje druk was in de switch van gasten om acht uur.