NELIS Amsterdam

Sumatrastraat 28H 1094 ND Amsterdam Nederland Kaart
31-202211642

Over het restaurant NELIS Amsterdam

Een warm onthaal

Restaurant NELIS is gelegen in Amsterdam Oost en staat bekend om zijn gemoedelijke sfeer en fijne, herkenbare gerechten. “Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg”, is hier het devies. Het verfrissende interieur zorgt ervoor dat je meteen bij binnenkomst wordt overspoeld door gezelligheid. Eigenaren Kees en Inge doen er daarnaast alles aan om je een welkom gevoel te geven. En dat gaat ze goed af!

Meer informatie over restaurant NELIS Amsterdam

Je vindt NELIS dichtbij tramhalte Javaplein. Hier stoppen zowel tram 14 als buslijnen 22, 65, 359. Vanaf het treinstation en de bus/tramhalte Amsterdam Muiderpoort is het ongeveer 8 minuten lopen. Hier stoppen tram 3 en 7 en buslijnen 22, 37, 41
  • Kom je met de auto?
    Je vindt ons restaurant in de Indische Buurt, in een zijstraat van de Javastraat, naast kapper Kwiyasse en vlakbij Stayokay Zeeburg en Studio K.
  • : Betaald parkeren in de buurt, €2,40 per uur en er is bijna altijd plek! Maar.. zondag is gratis!

Elke dag open voor diner vanaf 17:00

Bas J.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Verrassend en zeer smakelijk gegeten! Mooie diversiteit van gerechten met bijzondere smaak combinaties! Als je kams krijgt, reserveer een tafel en geniet.
Salvatore L.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Heerlijk gegeten met vrienden. Prettige bediening in een sfeervolle omgeving. We komen zeker eens terug!
brit W.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
We hebben heerlijk gegeten met een groep van 23 mensen. Erg lekkere hapjes vooraf en ook de hoofdgerechten waren erg smakelijk. Burger, Diamanthaas (royale portie), Schelvis: allemaal lekker. (De risotto heb ik niet geproefd). Met specifieke wensen werd makkelijk rekening gehouden. Nelis zit een beetje verstopt in Oost, maar zeker een aanrader.
Liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Heerlijk gegeten. Goede kwaliteit van de gerechten en mooi opgediend. Vriendelijk personeel.
Een aanrader in Amsterdam-Oost !
theospang S.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
De Black Angus was niet goed. Veel pezen en een bot mes. Wel een ander mes gevraagd maar niet gekregen.
Wij moesten 2 keer vragen naar de wijn, want dat waren ze kennelijk vergeten.
Jacq D.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Sympathiek restaurantje dat er sfeervoller uitziet dan de foto's doen geloven. Lekker en leuk eten dat misschien nog wat meer aandacht voor details mag hebben. Maar dat is natuurlijk bij de prijs inbegrepen! Al met al prima dus.
Aafke V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Ik vond het eten heerlijk, bijzondere combinaties van verschillende smaken en met veel zorg bereid.
pat H.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Lekker gegeten, leuke gezellige inrichting. Personeel heel aardig en ze geven je ook nog aandacht. Ga er vast en zeker nog een keer eten.
Eetleek .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Het was de tweede keer hier, nu een andere kaart.
De eerste keer kwamen we toevallig hier terecht en dat was zo goed bevallen dat we nu weer terug kwamen.
De naastenliefde was weer heerlijk, vooral die crostini met geitenkaas en die bitterbal met oude kaas, heerlijk.
Daarna de black angus sukade, heerlijk zacht vlees, perfect gebakken.
Als nagerecht het kaasplankje, 5 kazen gekozen, lekkere keuze. En ik had de kokosijs ananas met drop, heerlijke combinatie.
vriendelijke bediening, je voelt je daar echt welkom. Hier wordt gewerkt met hart voor de zaak.
Wij komen weer terug!!
Grietje V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Eten was erg goed, gamba's hebben heerlijke saus, zalm was erg kekker. Hoofdgerecht hadden we vis en eend, goed bereid. Onze zwangere dochter werd verwend met lamsstoofpotje wat normaal voor twee personen besteld kan worden, goede wijnen. Kortom een heel geslaagde avond
Fransje B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Heerlijk gegeten! En de eend was weer terug op de kaart! Gezellig lekker en fijne service!
Erwyn V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
We hebben heerlijk gegeten bij Nelis op Valentijnsdag. Het Naastenliefde plateautje is populair en zeker een aanrader.

Enig noemenswaardig minpunt is dat na de vraag om een fles water mineraalwater werd geserveerd i.p.v. kraanwater in een fles die we op naburige tafels zagen. Maar de prijs van de fles viel gelukkig mee.
D K.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Het was de vierde keer dat ik bij Nelis ging eten. De service en klantvriendelijkheid zijn prima. En de inrichting vind ik echt helemaal leuk. Het eten is prima. Het gezamenlijk voorgerecht, Naastenliefde, is wat mij betreft het lekkerste op de kaart. Wat ik alleen tegen vond vallen is de prijs-kwaliteit verhouding. De vorige keer viel me dat ook al wel op maar stoorde ik me er minder aan dan de laatste keer. Eigenlijk vind ik de prijs wel echt te hoog voor wat je krijgt. Een volgende keer zal ik daarom niet zo snel voor Nelis kiezen, ondanks alle pluspunten.....
Doreen G.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Nelis! Veel van verwacht door de wervende tekst op hun website over gastvrijheid. Die veel dus mee of tegen, het is maar hoe je het bekijkt. Bij binnenkomst rook het heerlijk, onze jassen werden aangenomen, onze plaats werd gewezen en dat was dat. We moesten best lang wachten voordat we iets te drinken konden bestellen. Uiteindelijk gelukt.
Bij het drankje kregen we een aantrekkelijk bordje met drie kleine, smakelijke hapjes. Het bordje werd algauw weggehaald , wellicht hadden ze te weinig servies, en het overgebleven hapje werd op tafel gezet.
Als voorgerecht kozen we een plateautje om te delen en dat was echt heerlijk. De vis en het vlees was prima. Nieuw op de kaart was dat je zelf verschillende soorten kaas kan kiezen. Heel goed. Mijn tafelgenoot vond de kaas lekkerder dan ik maar dat is een kwestie van smaak.
Tegen de tijd dat we aan de kaas toe waren was het een stuk rustiger in de zaak en werd het personeel ook vriendelijker.
Al met al toch een geslaagde avond.
Karin T.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Heerlijk gegeten in een fijne sfeer, uitleg over de gerechten was prima. Oprechte belangstelling of alles naar wens is en niet via de automatische piloot.
Fleur S.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Heel erg lekker gegeten en zeer vriendelijke bediening! De inrichting is modern maar gelukkig niet hipsterisch. We komen graag snel terug!
LauraB88 .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Heerlijk gegeten. De black angus bavette was erg lekker en de borden waren heel mooi opgemaakt. Bediening was heel vriendelijk en erg goed.
theospang S.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Het was een zeer gezellige en lekkere ervaring en vooral de persoonlijke service was perfect. Een reden om daar vaker heen te gaan.
De onderlinge communicatie van management en personeel was perfect.
Liesbeth H.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Erg lekker gegeten en de ambiance was ook erg gezellig. Zeker aanrader. Gezamenlijk voorgerecht met allemaal bijzondere hapjes en hoofdgerecht was ook erg goed. We zullen zeker terugkomen.
Loes C.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Vriendelijk, leuk en lekker! Zo kun je het beste samenvatten wat voor gevoel je krijgt als je bij Nelis gaat eten.
Op aanraden van mijn lieve vriendin Winnie zijn we hier samen neergestreken en inderdaad, alle loftuitingen van haar kant waren niets teveel gezegd. We hebben heerlijk genoten van een verrassend menuutje, samengesteld t.g.v. de AH/Iens actie. Het was een waar feestje met als voorgerecht naastenliefde (wat een leuke naam trouwens), gevolgd door de o zo smakelijke diamanthaas met heerlijk groenten en zoete aardappelfrietjes met als afsluiter de mascarpone koffiemousse met gemarineerde bramen en malaga-ijs. Amsterdam-Oost heeft een pareltje erbij met Nelis, om zeker nog eens terug te komen!