Over het restaurant Nel

Brasserie Nel in Amsterdam is te vinden op een zonnige plek op het Amstelveld. Het restaurant is gevestigd in een oude houten kerk uit de 17e eeuw, waardoor het een authentieke uitstraling heeft. Zodra het zonnetje schijnt, kruipen buurtbewoners en voorbijgangers op het terras voor een lekkere lunch of een kop koffie. Het restaurant ademt een gemoedelijke en huiselijke sfeer, waar vrijwel iedereen zich prettig bij voelt!

's Avonds, als de zon achter de Amsterdamse grachtenpanden zakt, gaan bij Brasserie Nel de kaarsjes aan. Voor het diner vind je hier klassieke gerechten, simpel, puur en hartstikke lekker. Denk aan steak tartare of gerookte zalmsalade als voorgerecht. En ribeye, zwaardvis of een vegetarische lasagne als hoofd. Heb je daarna nog een plekje, probeer dan eens de papaya. Exotisch lekker.

Zie jij jezelf wel zitten op het mooie terras of binnen in het sfeervolle Brasserie Nel in Amsterdam? Reserveer dan snel een tafeltje.

Meer informatie over restaurant Nel

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Huisdieren welkom , Per boot te bereiken
CEVisser .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Dit is een restaurant met potentie. De lokatie in een prachtige omgeving, dito terras en speelveld voor de kinderen met een herfstzonnetje is een feest. Wij zijn naar binnen gegaan, het was immers al avond. Leuk interieur, open keuken en prima tafelopstelling in een sousterrain. De bediening is voorkomend, attent en uiterst plezierig. Wij kiezen voor een hoofdmaaltijd met een kalfssuccade in groentestoof maar die blijkt helaas wat oppervlakkig van smaak en nogal waterig. De kalfsuccade heeft geen braadpan gezien en de vergelijking met een groentesoep ligt dan ook voor de hand. Jammer. De bijbehorende friet van zoete aardappels verraste ons. Leuke combi. Onze kritiek hebben we gedeeld en werd uiterst serieus genomen.
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Heerlijk buiten gegeten terwijl de kinderen op het Amstelveld aan het voetballen zijn. Prettige ongedwongen sfeer, bijna Italiaans. Het eten is redelijk, maar je komt hier vooral voor de sfeer.
Sascha V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Wij hebben net zoals altijd weer heerlijk gegeten bij Nel. Ik had zelf de gamba's die ik zeker kan aanraden! Kortom Nel is en blijft gewoon een top tent met vriendelijke en kundige bediening en heerlijk eten.
Irma V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Mosselen gegeten bij Nel, was heerlijke, leuke lokatie om met niet-Amsterdammers te eten, uiteraard op het mooie terras.
Gewoon lekker relaxed restaurant, no nonsens, simpel , gezellig en betaalbaar,
Zeker als je met een groep van 8 bent.
HeidyAmst .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Een super mooie locatie. De bediening vriendelijk. Maar een uur wachten is toch wat veel voor je maaltijd. De tuna melt was een teleurstelling, klein broodje, weinig tuna en melt. Jammer. De kroketten waren lekker. (Oma Bob) Alleen dat zuurdesem brood past gewoon niet er bij. Te dik brood. Niet geschikt voor een broodje kroket. Boter was hard en niet smeerbaar. Wel gemeld moet worden dat wij een jus d'orange krijgen van het huis voor het wachten. (1 glas)
Nina S.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Mooie plek, maar jammer van de uitvoering.
Wij waren met een groep, er werd constant een fout aantal verkeerde drankjes neergezet (twee bier in plaats van twee wijn, 6 bier in plaats van 3; hoe krijg je het voor elkaar?).
Het eten is prima, maar er wordt wel echt een te hoge prijs voor gerekend. Als je 20 euro vraagt voor een steak met friet en men vraagt hem medium-rare, dan kan je een aantal medium gebakken en 1 well done neerzetten. Kwaliteit van het vlees viel ook tegen dus het was flink doorkauwen...
Jammer, want op het terras was het ondanks flinke regen goed vertoeven onder de warmtelampen..
Kortom: ga hier naartoe voor een borrel, maar niet voor diner.
Stefan B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Lunch. Broodje Nel met gestoofd lam, doperwtjes en asperges: erg smakelijk. Vlees mals, groentes goed, brood goed. Lekker ook wat jus van het lam op het broodje. Verse jus d'orange niet echt vers, zoals bij veel restaurants. Bediening was snel, maar het was wel behoorlijk rustig. Al met al boven verwachting.
Robert P.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Bij gebrek aan iets dat mij aanstond maar gekozen voor de burger. Deze werd net als bij enkele tafelgenoten zo goed rauw geserveerd. De risotto van leek meer op kaasfondue.
Bediening op zich adequaat, maar leek meer aandacht te hebben voor de borrel van de lokale studentenvereniging. De studenten zullen ongetwijfeld hebben thuis gevoeld in het shabby decor.
Dit was een keer en nooit weer.
Meulenmathij .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Ik had de vis van de dag de tong. Was prima maar niet heel goed. De risotto, vegetarisch was lekker. Het was erg koud en heerlijk om binnen te gaan zitten. Opvallend was het aantal ouders met kinderen. Dit is gezellig. Alles heel yuppie amsterdams. Leuk om er te zijn.
martin D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Met een vriend hier even gegeten. Dame in de bediening is vriendelijk. We bestellen allebei bier van de tap en de hamburger Nel. Niet ceel aan te verknallen en dat is het ook. Snelle hap verder prima!
Tineke F.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Prachtige plek, uitstekende keuken( bv. spaghetti vongole, oesters, lam etc.) Bediening en service, ontspannen, vriendelijk en zeer attent. Kortom : aan te bevelen.
Thomas H.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2013
Vandaag met 2 vriendinnen geluncht. Eten matig. Dessert grote desillusie. Wij bestelden een crumble met creme anglaise, vooral vanwege de creme anglaise. Toen het werd gebracht ontbrak de creme anglaise. In plaats daarvan een bolletje ijs. De kelner had er totaal geen melding van gemaakt. Toen we ernaar vroegen was zijn simpele commentaar: oh dat was er niet, maar u heeft er nu een bolletje ijs bij. Kortom voor ons niet meer dan een 3 waard, voor wat betreft service en kwaliteit.
Marianne M.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
Helemaal goed. Restaurant op Citymom.nl gevonden. Amstelveld al vaak langs gelopen maar eigenlijk verwacht dat Nel voor yuppen zou zijn. Kwam met kinderwagen aan. Maar liefst 3 man personeel die wilde assisteren bij de trap. Was eigenlijk al vol gereserveerd maar kregen toch plek door te zeggen dat we bijtijds weer weg zouden zijn. Lekker gegeten. eendeborst precies goed gebakken. Attent voor kinderen, kleurplaten gegeven. Zeer attente en alerte bediening, biedt nieuwe drankjes aan, laat diverse wijnen proeven. Echt helemaal goed!!
K-tje F.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2013
Dit café al een paar keer bezocht voor een drankje en een klein hapje. Dat was prima. Deze keer overgestapt naar het deel waar je kunt eten. Lamsfilet genomen: goede kwaliteit, mals en goed klaargemaakt. Gelukkig kregen we een normale portie en niet zo'n overdreven vol bord. Goede wijn waar het even mis mee ging: ze brachten eerst de verkeerde fles, dat werd goed opgevangen. Daarna werd de goede fles niet geheel volgens de "regels" geopend en geschonken. Maar ach, het is een eetcafé en geen luxe tent. We konden er wel om lachen.
We zaten op het terras. Prima plek, maar met die grote zwarte parasols wel erg donker/somber. Dat vonden we jammer.
We zullen zeker nog een keer daar gaan eten.
Emma V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
Op een rustige avond zat rond 21u het terras van Nel nog goed vol, dus we schoven aan voor een hapje eten. We werden netjes naar 'de eetkant' gedirigeerd, maar toen we eenmaal zaten, gebeurde er niets... we moesten vragen om de kaart, vervolgens vragen om een drankje, en vragen of we svp mochten bestellen. Ook kregen we geen broodjes o.i.d. vooraf. Wanneer je eenmaal de aandacht van de bediening hebt, zijn ze aardig en vlot, maar dan moet je dat wel eerst voor elkaar krijgen. Voor service dus tenauwernood een zes, maar je moet er zelf wel wat voor doen!

Gelukkig was daar het eten! Ik had de zwaardvis op een bergje noedels en groente, mijn tafelgenoot een vegaburger. De vis was erg lekker en hoewel de combi met noedels een beetje vreemd leek, was het prima. Heerlijk gegeten en ook een goed bord vol. De Chardonnay erbij was dik in orde.

Nel is niet spotgoedkoop met alle hoofdgerechten tegen de € 20, maar daarvoor krijg je wel een flink bord lekker eten. Ook de setting - op mooi terras met uitzicht over de Prinsengracht - is dik in orde. Als ik in de buurt ben kom ik zeker terug, maar vanwege de matige service rijd ik er niet voor om!
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2013
Fijn terras dat wel heel snel vol zit, omdat genoeg mensen het weten te vinden. Jammer dat de parasols niet open stonden, waardoor het zoeken naar een plaatsje in de schaduw is. Bediening is redelijk, maar soms moet je echt om aandacht bedelen als het druk is. Eetkant zat vol, dus met de kleine kaart wat hapjes besteld, genoeg variatie (ook vegetarisch) en van prima kwaliteit, maar wel prijzig. Ik kom er zeker nog wel eens terug, voornamelijk vanwege het terras.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2013
Topluch. Mooiste terras van de stad, allerattentste bediening, heerlijk menu. Til, Dennis en crew, jullie runnen de beste lunchpakket van de stad. Tot snel!
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2013
Omdat het zo'n warme zomeravond was, móest ik wel op een terras eten. En omdat de avond het fraaiste terras van Amsterdam verdiende, móest ik me wel bij Nel melden. Dan maar een matige maaltijd op de koop toe nemen, zo meende ik, generaliserend van mijn ervaringen in zomer 2012. Dus op zondagochtend al gereserveerd voor de avond, om verzekerd te zijn van een plaatsje voor twee, dicht bij de Reguliersgracht. En misschien hebben ze wel een nieuwe kok, dacht ik.
Inderdaad, er was een nieuwe kok, en vervolgens vielen we van de ene meevaller in de andere. Ik bestelde een halve liter Sauvignon-blanc (kreeg wel eerst per ongeluk een rode Cabernet-Sauvignon, maar dat werd snel goed gemaakt), en die bleek van prima kwaliteit. En tevens de wijn bij uitstek bij deze warmte en bij de bestelde gerechten. Een koelemmer vol ijs werd op mijn verzoek snel geregeld, en zo konden we de hele maaltijd lang koude wijn en koud water drinken. Er kwam wat lekker brood met olijfolie en allioli om dit aperitief op te luisteren.
Na enige tijd kwam het voorafje, bestaande uit plakjes tomaat en avocado met Parmezaans kaasschaafsel, gedrinkt in een geraffineerde dressing: heerlijk en de eetlust onverlet latend. Als hoofdschotel nam ik het gelegenheidsgerecht, bestaande uit pakketje gebakken zalm met amandelschaafsel, en daaronder o.a. een laagje groenten en aardappelpuree. Heerlijk en zeer geraffineerd. Mijn tafelgenote name de aubergine, "langzaam gegaard in tomatenolie, etc." Ze zei dat het erg lekker was, maar kreeg minder dan de helft weg. Misschien was het toch te vet geworden door deze bereiding. Voor een nagerecht was er bij haar blijkbaar een apart laatje voorzien, want de cocos pannacotta ging er gretig in. Ik volstond met een koffie.
De keuken is enorm verbeterd: daarover voortaan geen aarzelingen meer m.b.t. Nel ( met de rekening misschien nog wel, maar dan moeten we ook niet voor €29 aan wijn wegdrinken).
Dieuwer B.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Afgelopen vrijdag met z'n zessen gegeten. Het terras is top, de bediening aardig, maar het eten viel vies tegen. Of we nu de eend hadden of de hamburger, het was allemaal van het niveau studentenkroeg. Behalve de prijs dan. Dus, lieve Nel, steek iets meer liefde in het koken en we komen graag een keer terug.