Over het restaurant Nel

Brasserie Nel in Amsterdam is te vinden op een zonnige plek op het Amstelveld. Het restaurant is gevestigd in een oude houten kerk uit de 17e eeuw, waardoor het een authentieke uitstraling heeft. Zodra het zonnetje schijnt, kruipen buurtbewoners en voorbijgangers op het terras voor een lekkere lunch of een kop koffie. Het restaurant ademt een gemoedelijke en huiselijke sfeer, waar vrijwel iedereen zich prettig bij voelt!

's Avonds, als de zon achter de Amsterdamse grachtenpanden zakt, gaan bij Brasserie Nel de kaarsjes aan. Voor het diner vind je hier klassieke gerechten, simpel, puur en hartstikke lekker. Denk aan steak tartare of gerookte zalmsalade als voorgerecht. En ribeye, zwaardvis of een vegetarische lasagne als hoofd. Heb je daarna nog een plekje, probeer dan eens de papaya. Exotisch lekker.

Zie jij jezelf wel zitten op het mooie terras of binnen in het sfeervolle Brasserie Nel in Amsterdam? Reserveer dan snel een tafeltje.

Meer informatie over restaurant Nel

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Huisdieren welkom , Per boot te bereiken
mkk .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Makkelijk reserveren, leuke plek buiten, vlotte bediening en prima eten.
Superhandige lokatie, dichtbij centrum en parkeergarage.
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
Altijd gezellig en het eten was heerlijk deze keer!
Sjoerd D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
Lekker basic eten, prima klaargemaakt voor een goede prijs. Bediening was soms wat onhandig maar corrigeerden dat op een erg prettige manier, leuk in contact. Eerste echte terras dag dus nog wat wennen met de logistiek denk ik. Toiletten mogen wat meer aandacht.
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Gezellige sfeer met mooi uitzicht, lekker eten en vriendelijke bediening. De wijn vonden we beiden, allebei een andere soort, niet goed. Wel belangrijk naar ons idee. Kom er zeker nog eens terug!
L.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
Voortreffelijk rustpunt met lekker eten voor ons volgende evenement in de naastgelegen Amstelkerk.
Garderobe een beetje 'vol' op deze koude, winderige en regenachtige avond.
Linda K.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Vriendelijk personeel, service gericht en hadden aandacht voor ons als gast! Eten was heerlijk en de wijn goed. Een aanrader op een van de mooiste plekken van Amsterdam
Gretha H.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2017
Snelle bediening, en lekker gegeten.
Els B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Bij toeval hier terecht gekomen, we kenden het niet. We namen allen een hoofdgerecht. De geroosterde makreel, het gestoofd kalfsvlees met krokant gebakken kalfszwezerik, wat was het heerlijk, de kok kookte de sterren van de hemel. Personeel is losjes ontspannen en vriendelijk. Wij komen zeker terug.
Jon V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Nel, is een heerlijke tent. Het eten is goed en gevarieerd. De bediening is uiterst correct en vriendelijk. Het is er altijd heerlijk toeven. Zeker ook in de zomer als je tot in de late uurtjes buiten op het terras kan zitten eten. De sfeer is altijd fantastisch. Vermijd de vrijdagmiddag. Tenzij je dat op prijst stelt, natuurlijk wordt Nel dan overspoeld door jonge grachtengezinnen met hun rennende en schreeuwende kinderen. Er is dan geen plek voor buitenstaanders. Maar er blijven nog genoeg uurtjes in de week over om met volle teugen van Nel te genieten.
Cathleen V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
Heerlijk genoten van de live muziek! Love jazz. Knus en gezellig. Zeker aan te raden om even te ontspannen na het werk met een wijntje en een hapje.
dennis D.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Gelukkig weer eens een restaurant zonder pretenties. Dus geen streepje fancy saus en anderhalf aardappeltje. We hadden alle vier iets anders: echt een heel goed stuk vlees, heerlijke hele vis (tarbottine), top zelfgemaakte hamburger (de grote: enorm grote versie) en een vega pasta. We hebben patat bijbesteld. (Omdat de patat bij de hamburger zoooo lekker was en de andere drie ervan snoepten en ie dus snel op was). Ook heerlijke wijn per fles (al was ik begonnen met de prima huis Chardonnay per glas) en opvallend vriendelijke bediening. Wij hadden het geluk dat we er op maandag waren en omdat het regende iets langer bleven. Er was toen live jazz. Internationaal niveau. Ja, we gaan gauw weer!
bedandguide .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
fijn restaurant. niet zoveel toeristen zoals je daar zou verwachten met dat mooie plein midden in het centrum en om de hoek van de echte drukte van rembrandtplein en zo. juist veel mensen uit de buurt eten er. we zagen er ook BN-ers eten met hun kids. Dus dat is een goed teken. Geen overdreven gedoe, ook niet op je bord. (hekel aan die liflafjes). Mijn vrouw had een heerlijk groot stuk vlees met verse groenten en ik een hele vis. Mijn zoon ging voor de extra grote hamburger met verdomd goeie friet. Die was eerder op dan hij wilde (dat kwam door ons) dus nog een bakje besteld. Mijn dochter had een prima vega pasta. En er was echt goede Italiaanse wijn per fles. (al was de franse chardonnay per glas ook niet verkeerd). Goed, pretentieloos, restaurant. Met erg fijne bediening.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
De locatie van Nel is natuurlijk helemaal top op het amstelveld midden in de stad en toch een beetje stil, leuke locatie voor een drankje. Het was de eerste keer dat ik hier met vrienden ook een hapje heb gegeten, dit viel helaas toch wel wat tegen. De gerechten zijn eigenlijk onder de maat, zelfs voor een eetcafe. Matig bereid en ook te zout.
De bediening is super vriendelijk en het is verder een leuke plek maar ik houd het volgende keer gewoon weer bij een biertje drinken.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Brasserie Nel ligt natuurlijk op een prachtige plek in het centrum van Amsterdam: aan het autovrije Amstelveld langs de Prinsengracht. De inrichting is niet bijzonder maar waar het echt om gaat is het fantastische terras buiten onder de bomen. Mijn lunch bestond uit de soep van aardappel, snijbonen en livarham en de sandwich met kippendij, chorizo, bosui en chiliboter. Beide gerechten smaakten uitstekend en gingen vergezeld van dito brood. Ook over de service had ik geen klagen. Kortom een zaak om vaker te bezoeken.
Jilles L.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Voor de lunch bij Nel geweest.
Wat een prachtige locatie, een mooi terras op een rustig plein met prachtige dikke bomen (kaukasische vleugelnoot?) en parasols. (ook binnen zag het er goed uit)
Een broodje Nel met kippendij en chorizo en mijn disgenoot had een zalmsalade.
Het broodje leek bijna een salade en de salade bevatte veel brood. Het lijkt een trend maar in dit geval totaal niet negatief. Beide gerechten smaakten prima.
De witte wijn (huiswijn, chardonnay) wat goed genoeg en de groene thee was uitstekend. Tenslotte nog een flesje bier van de Amsterdamse brouwerij 't IJ. Leuk dat dit op de kaart staat; het mogen er overigens best meer zijn!
De bediening was accuraat en vriendelijk.
Dennis D.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Mooie locatie met een grootterras: goed locatie! Het eten kan helaas niet op alle punten overtuigen. Friet erg vet en decoratie op bord ziet er niet vers uit. Bediening is chaotisch en bestellingen duren lang.
Edith W.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Heerlijk geluncht bij Nel, we hadden een tosti met pompoen en geitenkaas en 2 kroketten op brood, gedeeld omdat we niet konden kiezen en beide waren erg lekker. De tosti werd geserveerd met een vijgen compote en was heerlijk verrassend van smaak, de kroketten waren lekker gevuld met rundvlees en werden geserveerd met heerlijke dikke sneden bruinbrood en uiteraard mosterd. De bediening was erg vriendelijk en bood zelfs spontaan een tweede karaf kraanwater spontaan aan toen deze bijna leeg was. Kortom heerlijk lunchen in een gezellige ambiance. We gaan er zeker terug, want er stond nog veel meer lekkers op de kaart zodat het ook de volgende keer moeilijk kiezen zal zijn.
Lekkerbekkie81 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Prima tent. Hamburger Nel is heerlijk. Goede plek om met de kids naar toe te gaan, omdat ze buiten lekker kunnen spelen, maar ook binnen wel wat bewegingsruimte hebben. Sommige gerechten wel wat aan de prijs, maar keuze genoeg!
Chili C.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
Geweest voor de lunch, ik nam een pompoensoep die basic was maar op zich best goed smaakte. Ik maakte wisselende kwaliteit van bediening mee. De een heel aardig en attent, de ander kwakte bijna het bord op tafel. Ik zat buiten op het terras, een prachtige locatie. Heel attent dat er, gezien de tijd van het jaar, dekentjes klaar lagen op de stoelen.
Jeroen_79 .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Mooi locatie maar behoorlijk overpriced! Twee frisdrankjes en een matige tosti caprese 21 euro!!!Wij moesten hier ook lang op wachten. Voor een drankje prima!