Meer informatie over restaurant Nel

• Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
7,2
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Brasserie Nel ligt natuurlijk op een prachtige plek in het centrum van Amsterdam: aan het autovrije Amstelveld langs de Prinsengracht. De inrichting is niet bijzonder maar waar het echt om gaat is het fantastische terras buiten onder de bomen. Mijn lunch bestond uit de soep van aardappel, snijbonen en livarham en de sandwich met kippendij, chorizo, bosui en chiliboter. Beide gerechten smaakten uitstekend en gingen vergezeld van dito brood. Ook over de service had ik geen klagen. Kortom een zaak om vaker te bezoeken.
Jilles L.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Voor de lunch bij Nel geweest.
Wat een prachtige locatie, een mooi terras op een rustig plein met prachtige dikke bomen (kaukasische vleugelnoot?) en parasols. (ook binnen zag het er goed uit)
Een broodje Nel met kippendij en chorizo en mijn disgenoot had een zalmsalade.
Het broodje leek bijna een salade en de salade bevatte veel brood. Het lijkt een trend maar in dit geval totaal niet negatief. Beide gerechten smaakten prima.
De witte wijn (huiswijn, chardonnay) wat goed genoeg en de groene thee was uitstekend. Tenslotte nog een flesje bier van de Amsterdamse brouwerij 't IJ. Leuk dat dit op de kaart staat; het mogen er overigens best meer zijn!
De bediening was accuraat en vriendelijk.
Dennis0705 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Mooie locatie met een grootterras: goed locatie! Het eten kan helaas niet op alle punten overtuigen. Friet erg vet en decoratie op bord ziet er niet vers uit. Bediening is chaotisch en bestellingen duren lang.
Edith W.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Heerlijk geluncht bij Nel, we hadden een tosti met pompoen en geitenkaas en 2 kroketten op brood, gedeeld omdat we niet konden kiezen en beide waren erg lekker. De tosti werd geserveerd met een vijgen compote en was heerlijk verrassend van smaak, de kroketten waren lekker gevuld met rundvlees en werden geserveerd met heerlijke dikke sneden bruinbrood en uiteraard mosterd. De bediening was erg vriendelijk en bood zelfs spontaan een tweede karaf kraanwater spontaan aan toen deze bijna leeg was. Kortom heerlijk lunchen in een gezellige ambiance. We gaan er zeker terug, want er stond nog veel meer lekkers op de kaart zodat het ook de volgende keer moeilijk kiezen zal zijn.
Lekkerbekkie81 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Prima tent. Hamburger Nel is heerlijk. Goede plek om met de kids naar toe te gaan, omdat ze buiten lekker kunnen spelen, maar ook binnen wel wat bewegingsruimte hebben. Sommige gerechten wel wat aan de prijs, maar keuze genoeg!
Chili C.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
Geweest voor de lunch, ik nam een pompoensoep die basic was maar op zich best goed smaakte. Ik maakte wisselende kwaliteit van bediening mee. De een heel aardig en attent, de ander kwakte bijna het bord op tafel. Ik zat buiten op het terras, een prachtige locatie. Heel attent dat er, gezien de tijd van het jaar, dekentjes klaar lagen op de stoelen.
Jeroen_79 .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Mooi locatie maar behoorlijk overpriced! Twee frisdrankjes en een matige tosti caprese 21 euro!!!Wij moesten hier ook lang op wachten. Voor een drankje prima!
CEVisser .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Dit is een restaurant met potentie. De lokatie in een prachtige omgeving, dito terras en speelveld voor de kinderen met een herfstzonnetje is een feest. Wij zijn naar binnen gegaan, het was immers al avond. Leuk interieur, open keuken en prima tafelopstelling in een sousterrain. De bediening is voorkomend, attent en uiterst plezierig. Wij kiezen voor een hoofdmaaltijd met een kalfssuccade in groentestoof maar die blijkt helaas wat oppervlakkig van smaak en nogal waterig. De kalfsuccade heeft geen braadpan gezien en de vergelijking met een groentesoep ligt dan ook voor de hand. Jammer. De bijbehorende friet van zoete aardappels verraste ons. Leuke combi. Onze kritiek hebben we gedeeld en werd uiterst serieus genomen.
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Heerlijk buiten gegeten terwijl de kinderen op het Amstelveld aan het voetballen zijn. Prettige ongedwongen sfeer, bijna Italiaans. Het eten is redelijk, maar je komt hier vooral voor de sfeer.
Proever194455 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Wij hebben net zoals altijd weer heerlijk gegeten bij Nel. Ik had zelf de gamba's die ik zeker kan aanraden! Kortom Nel is en blijft gewoon een top tent met vriendelijke en kundige bediening en heerlijk eten.
Irma V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Mosselen gegeten bij Nel, was heerlijke, leuke lokatie om met niet-Amsterdammers te eten, uiteraard op het mooie terras.
Gewoon lekker relaxed restaurant, no nonsens, simpel , gezellig en betaalbaar,
Zeker als je met een groep van 8 bent.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
we hebben met 4 mensen geluncht. de soep was redelijk tot goed. Na de soep moesten we drie x vragen of het hoofdgerecht nog kwam. Na eindeloos wachten kwam dat: een aspergesalade bestaand uit een paar blaadjes groene sla, één asperge en een half ei. de rundvleescroquetten ware matig van smaak en er zat niet veel vlees in. voor een 2e glas wijn moesten we weer drie x vragen en lang wachten.
Te duur voor wat je krijgt, slechte bediening: nooit weer.
HeidyAmst .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Een super mooie locatie. De bediening vriendelijk. Maar een uur wachten is toch wat veel voor je maaltijd. De tuna melt was een teleurstelling, klein broodje, weinig tuna en melt. Jammer. De kroketten waren lekker. (Oma Bob) Alleen dat zuurdesem brood past gewoon niet er bij. Te dik brood. Niet geschikt voor een broodje kroket. Boter was hard en niet smeerbaar. Wel gemeld moet worden dat wij een jus d'orange krijgen van het huis voor het wachten. (1 glas)
Johanna32 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Mooie plek, maar jammer van de uitvoering.
Wij waren met een groep, er werd constant een fout aantal verkeerde drankjes neergezet (twee bier in plaats van twee wijn, 6 bier in plaats van 3; hoe krijg je het voor elkaar?).
Het eten is prima, maar er wordt wel echt een te hoge prijs voor gerekend. Als je 20 euro vraagt voor een steak met friet en men vraagt hem medium-rare, dan kan je een aantal medium gebakken en 1 well done neerzetten. Kwaliteit van het vlees viel ook tegen dus het was flink doorkauwen...
Jammer, want op het terras was het ondanks flinke regen goed vertoeven onder de warmtelampen..
Kortom: ga hier naartoe voor een borrel, maar niet voor diner.
Stefan B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Lunch. Broodje Nel met gestoofd lam, doperwtjes en asperges: erg smakelijk. Vlees mals, groentes goed, brood goed. Lekker ook wat jus van het lam op het broodje. Verse jus d'orange niet echt vers, zoals bij veel restaurants. Bediening was snel, maar het was wel behoorlijk rustig. Al met al boven verwachting.
Marloes1991 .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Eten was heel slecht. We waren met grote groep en veel verschillende gerechten geproefd maar niks was lekker. Zelfs de nacho's en chickenwings waren niet boeiend en te karig voor de prijs die je betaald. De bediening was vriendelijk maar zijn meerdere malen bestellingen vergeten. Buiten zit je leuk maar binnen hangt er geen sfeer, zaten met jassen aan en er was geen muziek of iets.
Reneevanh .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Afgelopen zaterdag bij Nel gegeten. Was de eerste keer maar had er al een aantal keer van gehoord. Werd vriendelijk ontvangen door het personeel en naar mijn tafel begeleidt. Heerlijke rillette van eend vooraf gegeten en de Nel burger als hoofd. Tot mijn verbazing vroeg de bediening hoe ik de burger gebakken wilde hebben. "Nou lekker rood" zei ik. Mijn wens werd vervuld en een perfect rood gebakker burger werd mij voorgeschoteld. Mijn man had vooraf carpaccio en als hoofd het konijn. Ook hij was enthousiast!! Heerlijk gegeten in een leuke tent met betrokken en leuk personeel! Voor ons de eerste keer maar zeker voor herhaling vatbaar!
Robert P.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Bij gebrek aan iets dat mij aanstond maar gekozen voor de burger. Deze werd net als bij enkele tafelgenoten zo goed rauw geserveerd. De risotto van leek meer op kaasfondue.
Bediening op zich adequaat, maar leek meer aandacht te hebben voor de borrel van de lokale studentenvereniging. De studenten zullen ongetwijfeld hebben thuis gevoeld in het shabby decor.
Dit was een keer en nooit weer.
Hobbykok1956 .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2015
Van de week een overheerlijke huisgemaakte rillette vooraf gegeten en vervolgens een zeetong. Gewoon in boter gebakken maar zooo lekker. Mijn tafeldame had alleen een hoofdgerecht maar kreeg wel een bordje en vorkje om mee te prikken van mijn voorgerecht. Dat vind ik nou attent. zowiezo heel goede bediening. Achteraf hadden we beter een hele fles kunnen nemen want de Chardonnay was prima. Heel prima. Er was jazz die avond. We zijn tot laat gebleven. Doen we vast nog eens.
Meulenmathij .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Ik had de vis van de dag de tong. Was prima maar niet heel goed. De risotto, vegetarisch was lekker. Het was erg koud en heerlijk om binnen te gaan zitten. Opvallend was het aantal ouders met kinderen. Dit is gezellig. Alles heel yuppie amsterdams. Leuk om er te zijn.