Nel

31-206261199

Meer informatie over restaurant Nel

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras

Jouw recensie over het restaurant Nel

els B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Bij toeval hier terecht gekomen, we kenden het niet. We namen allen een hoofdgerecht. De geroosterde makreel, het gestoofd kalfsvlees met krokant gebakken kalfszwezerik, wat was het heerlijk, de kok kookte de sterren van de hemel. Personeel is losjes ontspannen en vriendelijk. Wij komen zeker terug.
Jonvaneerd .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Nel, is een heerlijke tent. Het eten is goed en gevarieerd. De bediening is uiterst correct en vriendelijk. Het is er altijd heerlijk toeven. Zeker ook in de zomer als je tot in de late uurtjes buiten op het terras kan zitten eten. De sfeer is altijd fantastisch. Vermijd de vrijdagmiddag. Tenzij je dat op prijst stelt, natuurlijk wordt Nel dan overspoeld door jonge grachtengezinnen met hun rennende en schreeuwende kinderen. Er is dan geen plek voor buitenstaanders. Maar er blijven nog genoeg uurtjes in de week over om met volle teugen van Nel te genieten.
Cathleen V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
Heerlijk genoten van de live muziek! Love jazz. Knus en gezellig. Zeker aan te raden om even te ontspannen na het werk met een wijntje en een hapje.
dennis D.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Gelukkig weer eens een restaurant zonder pretenties. Dus geen streepje fancy saus en anderhalf aardappeltje. We hadden alle vier iets anders: echt een heel goed stuk vlees, heerlijke hele vis (tarbottine), top zelfgemaakte hamburger (de grote: enorm grote versie) en een vega pasta. We hebben patat bijbesteld. (Omdat de patat bij de hamburger zoooo lekker was en de andere drie ervan snoepten en ie dus snel op was). Ook heerlijke wijn per fles (al was ik begonnen met de prima huis Chardonnay per glas) en opvallend vriendelijke bediening. Wij hadden het geluk dat we er op maandag waren en omdat het regende iets langer bleven. Er was toen live jazz. Internationaal niveau. Ja, we gaan gauw weer!
bedandguide .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
fijn restaurant. niet zoveel toeristen zoals je daar zou verwachten met dat mooie plein midden in het centrum en om de hoek van de echte drukte van rembrandtplein en zo. juist veel mensen uit de buurt eten er. we zagen er ook BN-ers eten met hun kids. Dus dat is een goed teken. Geen overdreven gedoe, ook niet op je bord. (hekel aan die liflafjes). Mijn vrouw had een heerlijk groot stuk vlees met verse groenten en ik een hele vis. Mijn zoon ging voor de extra grote hamburger met verdomd goeie friet. Die was eerder op dan hij wilde (dat kwam door ons) dus nog een bakje besteld. Mijn dochter had een prima vega pasta. En er was echt goede Italiaanse wijn per fles. (al was de franse chardonnay per glas ook niet verkeerd). Goed, pretentieloos, restaurant. Met erg fijne bediening.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
De locatie van Nel is natuurlijk helemaal top op het amstelveld midden in de stad en toch een beetje stil, leuke locatie voor een drankje. Het was de eerste keer dat ik hier met vrienden ook een hapje heb gegeten, dit viel helaas toch wel wat tegen. De gerechten zijn eigenlijk onder de maat, zelfs voor een eetcafe. Matig bereid en ook te zout.
De bediening is super vriendelijk en het is verder een leuke plek maar ik houd het volgende keer gewoon weer bij een biertje drinken.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Brasserie Nel ligt natuurlijk op een prachtige plek in het centrum van Amsterdam: aan het autovrije Amstelveld langs de Prinsengracht. De inrichting is niet bijzonder maar waar het echt om gaat is het fantastische terras buiten onder de bomen. Mijn lunch bestond uit de soep van aardappel, snijbonen en livarham en de sandwich met kippendij, chorizo, bosui en chiliboter. Beide gerechten smaakten uitstekend en gingen vergezeld van dito brood. Ook over de service had ik geen klagen. Kortom een zaak om vaker te bezoeken.
Jilles L.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Voor de lunch bij Nel geweest.
Wat een prachtige locatie, een mooi terras op een rustig plein met prachtige dikke bomen (kaukasische vleugelnoot?) en parasols. (ook binnen zag het er goed uit)
Een broodje Nel met kippendij en chorizo en mijn disgenoot had een zalmsalade.
Het broodje leek bijna een salade en de salade bevatte veel brood. Het lijkt een trend maar in dit geval totaal niet negatief. Beide gerechten smaakten prima.
De witte wijn (huiswijn, chardonnay) wat goed genoeg en de groene thee was uitstekend. Tenslotte nog een flesje bier van de Amsterdamse brouwerij 't IJ. Leuk dat dit op de kaart staat; het mogen er overigens best meer zijn!
De bediening was accuraat en vriendelijk.
Dennis D.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Mooie locatie met een grootterras: goed locatie! Het eten kan helaas niet op alle punten overtuigen. Friet erg vet en decoratie op bord ziet er niet vers uit. Bediening is chaotisch en bestellingen duren lang.
Edith W.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Heerlijk geluncht bij Nel, we hadden een tosti met pompoen en geitenkaas en 2 kroketten op brood, gedeeld omdat we niet konden kiezen en beide waren erg lekker. De tosti werd geserveerd met een vijgen compote en was heerlijk verrassend van smaak, de kroketten waren lekker gevuld met rundvlees en werden geserveerd met heerlijke dikke sneden bruinbrood en uiteraard mosterd. De bediening was erg vriendelijk en bood zelfs spontaan een tweede karaf kraanwater spontaan aan toen deze bijna leeg was. Kortom heerlijk lunchen in een gezellige ambiance. We gaan er zeker terug, want er stond nog veel meer lekkers op de kaart zodat het ook de volgende keer moeilijk kiezen zal zijn.
Lekkerbekkie81 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Prima tent. Hamburger Nel is heerlijk. Goede plek om met de kids naar toe te gaan, omdat ze buiten lekker kunnen spelen, maar ook binnen wel wat bewegingsruimte hebben. Sommige gerechten wel wat aan de prijs, maar keuze genoeg!
Chili C.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
Geweest voor de lunch, ik nam een pompoensoep die basic was maar op zich best goed smaakte. Ik maakte wisselende kwaliteit van bediening mee. De een heel aardig en attent, de ander kwakte bijna het bord op tafel. Ik zat buiten op het terras, een prachtige locatie. Heel attent dat er, gezien de tijd van het jaar, dekentjes klaar lagen op de stoelen.
Jeroen_79 .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Mooi locatie maar behoorlijk overpriced! Twee frisdrankjes en een matige tosti caprese 21 euro!!!Wij moesten hier ook lang op wachten. Voor een drankje prima!
CEVisser .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Dit is een restaurant met potentie. De lokatie in een prachtige omgeving, dito terras en speelveld voor de kinderen met een herfstzonnetje is een feest. Wij zijn naar binnen gegaan, het was immers al avond. Leuk interieur, open keuken en prima tafelopstelling in een sousterrain. De bediening is voorkomend, attent en uiterst plezierig. Wij kiezen voor een hoofdmaaltijd met een kalfssuccade in groentestoof maar die blijkt helaas wat oppervlakkig van smaak en nogal waterig. De kalfsuccade heeft geen braadpan gezien en de vergelijking met een groentesoep ligt dan ook voor de hand. Jammer. De bijbehorende friet van zoete aardappels verraste ons. Leuke combi. Onze kritiek hebben we gedeeld en werd uiterst serieus genomen.
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Heerlijk buiten gegeten terwijl de kinderen op het Amstelveld aan het voetballen zijn. Prettige ongedwongen sfeer, bijna Italiaans. Het eten is redelijk, maar je komt hier vooral voor de sfeer.
Sascha V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Wij hebben net zoals altijd weer heerlijk gegeten bij Nel. Ik had zelf de gamba's die ik zeker kan aanraden! Kortom Nel is en blijft gewoon een top tent met vriendelijke en kundige bediening en heerlijk eten.
Irma V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Mosselen gegeten bij Nel, was heerlijke, leuke lokatie om met niet-Amsterdammers te eten, uiteraard op het mooie terras.
Gewoon lekker relaxed restaurant, no nonsens, simpel , gezellig en betaalbaar,
Zeker als je met een groep van 8 bent.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
we hebben met 4 mensen geluncht. de soep was redelijk tot goed. Na de soep moesten we drie x vragen of het hoofdgerecht nog kwam. Na eindeloos wachten kwam dat: een aspergesalade bestaand uit een paar blaadjes groene sla, één asperge en een half ei. de rundvleescroquetten ware matig van smaak en er zat niet veel vlees in. voor een 2e glas wijn moesten we weer drie x vragen en lang wachten.
Te duur voor wat je krijgt, slechte bediening: nooit weer.
HeidyAmst .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Een super mooie locatie. De bediening vriendelijk. Maar een uur wachten is toch wat veel voor je maaltijd. De tuna melt was een teleurstelling, klein broodje, weinig tuna en melt. Jammer. De kroketten waren lekker. (Oma Bob) Alleen dat zuurdesem brood past gewoon niet er bij. Te dik brood. Niet geschikt voor een broodje kroket. Boter was hard en niet smeerbaar. Wel gemeld moet worden dat wij een jus d'orange krijgen van het huis voor het wachten. (1 glas)
Nina S.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Mooie plek, maar jammer van de uitvoering.
Wij waren met een groep, er werd constant een fout aantal verkeerde drankjes neergezet (twee bier in plaats van twee wijn, 6 bier in plaats van 3; hoe krijg je het voor elkaar?).
Het eten is prima, maar er wordt wel echt een te hoge prijs voor gerekend. Als je 20 euro vraagt voor een steak met friet en men vraagt hem medium-rare, dan kan je een aantal medium gebakken en 1 well done neerzetten. Kwaliteit van het vlees viel ook tegen dus het was flink doorkauwen...
Jammer, want op het terras was het ondanks flinke regen goed vertoeven onder de warmtelampen..
Kortom: ga hier naartoe voor een borrel, maar niet voor diner.