Over het restaurant Nel

Brasserie Nel in Amsterdam is te vinden op een zonnige plek op het Amstelveld. Het restaurant is gevestigd in een oude houten kerk uit de 17e eeuw, waardoor het een authentieke uitstraling heeft. Zodra het zonnetje schijnt, kruipen buurtbewoners en voorbijgangers op het terras voor een lekkere lunch of een kop koffie. Het restaurant ademt een gemoedelijke en huiselijke sfeer, waar vrijwel iedereen zich prettig bij voelt!

's Avonds, als de zon achter de Amsterdamse grachtenpanden zakt, gaan bij Brasserie Nel de kaarsjes aan. Voor het diner vind je hier klassieke gerechten, simpel, puur en hartstikke lekker. Denk aan steak tartare of gerookte zalmsalade als voorgerecht. En ribeye, zwaardvis of een vegetarische lasagne als hoofd. Heb je daarna nog een plekje, probeer dan eens de papaya. Exotisch lekker.

Zie jij jezelf wel zitten op het mooie terras of binnen in het sfeervolle Brasserie Nel in Amsterdam? Reserveer dan snel een tafeltje.

Meer informatie over restaurant Nel

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Huisdieren welkom , Per boot te bereiken

Jouw recensie over het restaurant Nel

Boy M.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2018
Eten is goed maar niet perfect. Inrichting erg basic, harde schoolstoeltjes zitten niet echt fijn. Wat echt een domper was, was de ober die zo nu en dan tussendoor buiten ging roken en dan walmend van de rook aan tafel kwam staan.
N.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
Met een super gezellige ligging en dito bediening plus het heerlijke eten tegen een zeer betaalbare prijs echt een aanrader voor wie een oud stukje Amsterdam wil leren kennen!
Sarah V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2018
ik heb mijn verjaardag hier gevierd met familie. we konden buiten op terras zitten. bediening was vriendelijk en behulpzaam. we hebben hier taartjes gegeten en bittergarnituur ne drankjes.
wat fijn is aan deze locatie is dat als je met groep mensen bent en kinderen dat kinderen buiten kunnen spelen op het plein.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2018
Het eten bij Nel is prima, niet heel bijzonder. Het dessert (koffie met friandises) viel een beetje tegen, wat magertjes. Maar de ambiance op het terras is geweldig en de bediening is zeer vriendelijk
Maartje D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Prachtig terras en heerlijk eten!
Dirk D.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2018
Erg vriendelijk personeel, heel prettig ruim terras op een prachtige plek. Het eten prima en niet te duur. Zeker terugkomen hier.
Charlotte S.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Met een groep gegeten; 2x Spaghetti Arrabiata besteld: lauw, kapotgekookt en flauw van smaak. Actief vies was het commentaar van een van onze vrienden. Na een paar happen teruggestuurd naar de keuken. Krijgt geen vervolg.
Catherina H.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
super gezellig en lekker gegeten met mn dochter. De service was heel erg plezierig en vriendelijk! Het maakte het geheel tot een top avond!
Centre francais Néerlandais B.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
We hadden een zakelijke borrel. Alles was keurig klaargezet bij aankomst en zeer prettige bediening. Daarnaast is het een prachtige plek, kortom: een aanrader!
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Gereserveerd voor de lunch. De lunchkaart is echter nogal beperkt,; een paar broodjes, wat salades, een beetje het gebruikelijke werk. Nel is een mooie plek met goede bediening, maar geen plek om eens verfijnd te lunchen als je iets wilt vieren.
JOOP B.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2018
Het prachtige weer maakte Nel bijzonder aantrekkelijk. We hebben genoten van de ambiance en van de gastvriendschap. We blijven terugkomen.
mkk .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Makkelijk reserveren, leuke plek buiten, vlotte bediening en prima eten.
Superhandige lokatie, dichtbij centrum en parkeergarage.
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
Altijd gezellig en het eten was heerlijk deze keer!
Sjoerd D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
Lekker basic eten, prima klaargemaakt voor een goede prijs. Bediening was soms wat onhandig maar corrigeerden dat op een erg prettige manier, leuk in contact. Eerste echte terras dag dus nog wat wennen met de logistiek denk ik. Toiletten mogen wat meer aandacht.
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Gezellige sfeer met mooi uitzicht, lekker eten en vriendelijke bediening. De wijn vonden we beiden, allebei een andere soort, niet goed. Wel belangrijk naar ons idee. Kom er zeker nog eens terug!
L.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
Voortreffelijk rustpunt met lekker eten voor ons volgende evenement in de naastgelegen Amstelkerk.
Garderobe een beetje 'vol' op deze koude, winderige en regenachtige avond.
Linda K.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Vriendelijk personeel, service gericht en hadden aandacht voor ons als gast! Eten was heerlijk en de wijn goed. Een aanrader op een van de mooiste plekken van Amsterdam
Gretha H.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2017
Snelle bediening, en lekker gegeten.
Els B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Bij toeval hier terecht gekomen, we kenden het niet. We namen allen een hoofdgerecht. De geroosterde makreel, het gestoofd kalfsvlees met krokant gebakken kalfszwezerik, wat was het heerlijk, de kok kookte de sterren van de hemel. Personeel is losjes ontspannen en vriendelijk. Wij komen zeker terug.
Jon V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Nel, is een heerlijke tent. Het eten is goed en gevarieerd. De bediening is uiterst correct en vriendelijk. Het is er altijd heerlijk toeven. Zeker ook in de zomer als je tot in de late uurtjes buiten op het terras kan zitten eten. De sfeer is altijd fantastisch. Vermijd de vrijdagmiddag. Tenzij je dat op prijst stelt, natuurlijk wordt Nel dan overspoeld door jonge grachtengezinnen met hun rennende en schreeuwende kinderen. Er is dan geen plek voor buitenstaanders. Maar er blijven nog genoeg uurtjes in de week over om met volle teugen van Nel te genieten.