Neeltje Jans Mosselen

6,7
7,2
KoningK .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
We hadden een pagina grote advertentie gelezen in onze lokale krant hoe geweldig de vis was, maar we zijn diep teleurgesteld. De prijzen zijn laag, dat is waar, maar de kwaliteit is echt onder de maat. We vroegen een menu mosselpannetje en menu sliptongetjes. In plaats van 3 sliptongetjes kregen we 2 schol. De schol was echt super gezouten en waterig en slap. En dan zo de frituur in alsof je er dan nog iets van kan maken. Het was echt niet te hachelen. De friet was eveneens ontzettend zout. De vorige dag hadden we nog een droge mond. En de mosselen hebben we laten staan. Gelijk de sausjes waren ze niet lekker en smakeloos. Alleen de salade was redelijk. Maar ja. Met een flesje wijn hebben we bijna 40 euro afgetikt. We hadden het net zo goed in de oosterschelde kunnen gooien. Dat het zo druk Is komt door de toeristen die eenmalig neeltje jans bezoeken. Voor ons als lokals hebben we ons portie gehad. Dus zeker niet nog een keer.
WJPW P.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Op maandagavond al vroeg naar Proef Zeeland, vanwege vroege sluitingstijd.
Iets te winderig voor terras met mooi uitzicht op het water. Binnen wat krapjes, zeker bij het eten van mosselen is een wat grotere tafel handig.

Eigenlijk is het meer een fastfoodrestaurant voor vis. Dus dienblad, plastic bestek en zelfs een wegwerp mosselpan.

Gekozen voor een mosselmenu en een tongmenu. Na een kwartier konden gerechten worden afgehaald. Porties zijn aan de ruime kant. Lekkere, dikke frieten erbij. En een wat karige salade. Ongevraagd kregen we er ook mayo bij, waarvoor wel betaald moest worden.

Mosselen waren heerlijk, gekookt met veel groenten. Wel waren ze nog wat zanderig.

Voor 20 euro eet je hier een vismenu incl. een drankje. De vis is prima, en daar draait het ook om bij Proef.
Jantien R.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Mosselen en gerookte vis schotel waren heerlijk en veel. Smaak was goed gebalanceerd met een lekkere salade erbij. De kibbeling was te droog en het was erg druk. Toch was de service snel en medewerkers erg vriendelijk. Misschien is het wel verstandig als het vaak zo druk is meer ruimte te genereren en minder met wegwerp borden/bestek te gaan werken. Xeer goede kwaliteit/prijs
Jan W K.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Service is niet van toepassing omdat het hier een zelfbediening betreft, zoiets als in stijl van Simonis in de haven van Scheveningen met als verschil, je krijgt een pieper mee als de bestelling klaar is, dus geen nummer gebrul.
Welnu de bestelde Gerookte Vis schotel a la Euro 14.95 bevatte een flinke portie Noordzee garnalen, de Belgen zeggen grijze garnalen, vers en smakelijk, flink wat gerookte kweekzalm iets te vet naar mijn smaak, en 2 flinke paling filets, in al, niet verkeerd, maar de bestelde kibbeling was kapot gefrituurd, te veel en te vette korst en een vis structuur die uiteen viel, ja dat is te lang in de olie, zonde van die mooie kabeljauw, dat dan weer wel , wat koste dat, Euro 11.95, moet beter voor die prijs, probeer eens een Tempura beslag.
Joost O.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Nou zeg.... Wat een teleurstelling. We hadden ons verheugd op een lekker bakje kibbeling. Dat viel tegen. We vroegen of al af waarom het zo lang duurde, want het was niet druk. Het duurde blijkbaar zo lang tot het klaar was omdat de kibbeling veel en veel te gaar werd gebakken. Zelfs de dikste stukken waren daarmee gortdroog. Om het weer wat smeuïg te maken met de saus ging ook niet echt lukken met de karige portie die erbij werd gedaan. We hebben het maar laten staan. Hier nooit meer kibbeling!
Aquilar .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Je komt hier echt voor de verse vis! Ook scholfilet uit de frituur maar door grote omloop snelheid smaakte het best goed. Ook frites lekker. Alles eco wegwerp servies dus niet verkeerd wat duurzaamheidsgedachte. Vriendelijke bediening en systeem met "bestelschijf" werkt prima.
Wel is het nieuw toegevoegde zitgelegenheid wat pover. Nu is de winter uitzonderlijk warm maar bij echte winters gier je de tent uit....Tochtgat!
Huis03 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Op het terras heerlijke mosselen met patat op. In combinatie met een wit wijntje en een heerlijk zonnetje was dit genieten. Uiterst vriendelijke dame die aan de kassa de bestelling opnam. Zodra je eten klaar is, gaat je pieper en kun je je bestelling ophalen. Goed systeem. Prima locatie.
Paula V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Alles wat je hier bestelt is vers en smakelijk. Wij zijn dol op de kibbeling, lekkerbekken en scampi's. Ook nemen we regelmatig mosselen mee voor thuis. Binnen is wat krapjes, maar bij lekker weer is het prima toeven op het terras.
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2014
Naast de mosselkwekerij is het restaurant met winkel te vinden. De in de winkel verkochte goederen (diverse vis en mosselen) zijn in het niet al te grote restaurantje te bestellen. Voor drie personen kibbeling met frieten besteld, per portie waren wij nog geen 5 euro kwijt (was wel een dagaanbieding). Kwaliteit was uitmuntend, 100% kabbeljouw, flinke stukken vis, warm, lekker knapperig gekruid laagje en prima frieten. Ruim voldoende porties. Bestelling wordt aan de kassa opgenomen, vervolgens wordt het bestelde uitgeserveerd of bij drukte kan je het na een seintje komen halen. Vriendelijk en vlot werkend personeel. Interieur is strak, een lichte ruimte. Alles netjes op orde en schoon. Leuk terras aan het water met zicht op de mossel hangcultuur kwekerij en het begin van de verwerkingslijn. Bij het bestellen van koffie koop je de beker welke je zelf kan vullen. Volgens mij een populaire stek en het zou mij niet verbazen als het restaurantgedeelte uitgebreid wordt. Nadeeltje is dat de toiletgroep zicht buiten bevindt.
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2013
Onderweg vanuit België naar noordholland gestopt voor een lunch bij Neeltje Jans. Leuke lokatie thv de deltawerken. Kleine eetgelegenheid, maar veel klandizie op een stormachtige, doordeweekse middag. Heerlijke mosselen met verse friet en sla. Ook de kibbeling erg lekker, kraakvers. Voor thuis in de winkel nog wat verse vis gekocht. Ook zeer goed! In een bijgebouwtje naar het toilet en bestellen aan de balie, grotendeels zelf service dus. Wel gratis een 2e kopje koffie of thee. Zeer lekker!