Meer informatie over restaurant Nayolie

9,4
Voordelig
Simon V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Niet de eerste keer dat ik bij Napoli heb gegeten. Gisteren met 6 zeer goede vrienden en allen veel gewend als het gaat om Wining&Dining. Kelvin, de chef, de eigenaar de tovenaar had een 4 gangen lunch voorbereid. Bijpassende mooie witte en rode wijnen. Uitstekend is een understatement. Een amuse van het huis om mee te starten was een volledig gerecht. Zoals altijd een explosie van smaken, van samenstelling. Smaak explosies. Mooie uitleg bij elk gerecht. 13.00 uur aan tafel en tegen 17.00 waren we klaar. Geen moment het gevoel gehad zo lang te zitten.
Kelvin is voor mij de culinaire tovenaar, en niet alleen van Voorschoten. Hoop snel weer een tafel te bezetten. Simon van der Graaf
CarEst .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Het was zeker niet de eerste keer dat ik hier kwam lunchen, al was het alleen al voor de heerlijke thee die wordt geserveerd. Vandaag was het alleen anders: buiten de kaart om kun je tegenwoordig ook kleine gerechtjes bestellen zoals Kelvin (de chefkok) altijd op vrijdag voor een zeer select gezelschap (minimaal een half jaar van te voren reserveren!) serveert. Dat is natuurlijk een uitgelezen mogelijkheid om een keer van deze gerechtjes te proeven. Kelvin legt uit dat het altijd anders uitpakt: zijn ingrediënten zijn afhankelijk van het seizoen en de kwaliteit die voorhanden is. Dat betekent dat je ook echt iedere keer verrast wordt. En deze keer werd ik ook echt verrast: gewoon op een zaterdagmiddag en niet op een van de exquise vrijdagavonden.
Kelvin legt alles enthousiast uit en geeft aan: echt iedere hap van boven naar beneden lepelen zodat alle smaken bij elkaar komen. Bij de eerste lepel begrijp ik al wat hij bedoelt: de verschillende smaken en consistenties vermengen zich in mijn mond tot een explosie van sensaties...en dat allemaal in een enkele hap. Zo heb ik, geflankeerd door uitmuntende thee, vier gerechtjes die stuk voor stuk zo ongelooflijk kunstig zijn samengesteld qua smaken, texturen en structuren dat het mij verbaast, en ik alleen nog maar met mijn ogen dicht wil genieten. En dit allemaal in een zaak met de uitstraling van een (welisbaar betere, maar toch) lunchroom.
De bediening is netjes, professioneel, klantvriendelijk, behulpzaam.
Ik kom hier nog vaker en neem mensen mee. Een uitzonderlijke tent in Voorschoten. Kun je over opscheppen. Helemaal zelf ontdekt.
BarbaraSl .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Op een zondagmiddag genieten van een High Tea bij Nayolie...hoewel genieten niet helemaal de lading dekt. De verschillende theesoorten, geserveerd in kristallen (wijn)glazen, zette alvast de toon...dit zou een bijzondere high tea worden! Bij ieder nieuw gerechtje kwam Kelvin even langs om te vertellen wat we voor ons hadden én hoe we dat het beste konden eten. De passie is duidelijk te zien en te proeven! Ieder hap geeft weer een nieuwe sensatie. Wij kunnen niet wachten om weer richting Voorschoten te gaan voor een bezoek aan Nayolie!
Marjolein K.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Heerlijk geluncht bij Nayolie! Je kunt er een zeer betaalbare proeverij bestellen (wel van tevoren reserveren!) bestaande uit plakjes brioche met allerlei verschillende smakelijke toppings (zoals lam en zalm). Ze hebben ook heel bijzonder gebak, zoals de eenpersoons appeltaartjes. Zelf heb ik de brownie met pecannoten en caramel met zeezout genomen. De gerechten, service en bediening gaan richting Michelinsterniveau, alleen het decor blijft een beetje achter, het straalt niet de kwaliteit van het restaurant uit. Nayolie is een enorme aanrader, en ook erg populair, de bezetting is klein, dus reserveer van tevoren.
Vanbinsbergen .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Mijn vrouw las een reportage in de Beaumonde over dit concept, dus meteen daar naartoe gereden. Toen we aankwamen was het vol. Gevraagd hoe lang het zou duren, en binnen het uur zou wel een tafel vrij komen. Na een uur teruggekomen en bleek de helft al uitverkocht. Door de kok werden we op de "specials" buiten de kaart geattendeerd. Langoestine, Buffelmozzarella, Bluefin tonijn. WOW! Wat een krachtige smaken. Gerechtjes die niet zouden misstaan op de kaart van een sterrentoko, kregen we hier in een relaxte tempo achter elkaar geserveerd. Heel bijzonder concept, de kok noemde het, lunchroom 2.0. Nayolie voegen we snel toe aan ons lijstje "FAVORIETE ZAKEN". Klein minpuntje, geen achtergrond muziek of iets dergelijks.
Ellahilke .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Eindelijk gegeten bij Nayolie, had er al hele goede verhalen over gehoord. De proeverij (moet je wel reserveren), het was de overtreffende trap dus superieure kwaliteit van de producten, smaak en creativiteit. Goede bediening en Kelvin legt alles uit en is zeer enthousiast, ik heb altijd vragen want ik ben nieuwsgierig naar wat ik eet. Ik kom terug, op zeker!
Siem18 .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
"Dinner by Kelvin Lin" was echt een feest voor de smaakpapillen en een genot voor het oog. Magic Chefkok Kelvin heeft een heerlijk 5 gangen menu in elkaar gegoocheld. Het hele menu is een heerlijke reis van verschillende smaken die goed op elkaar zijn afgestemd. Kelvin geeft ook bij elke gang uitleg waarom hij voor deze samenstelling heeft gekozen. Wij waren er voor het eerst en zijn er nu nog van onder de indruk. We komen zeker terug.
De lunch is ook zeker een aanrader ! Heerlijk, puur en een verwennerij voor de smaakpapillen.
Judithdepudith .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Heel lekker geluncht bij Nayolie. Ik had een broodje Caprese. Je kan proeven dat alle ingrediënten kakelvers zijn. De bediening is beleefd en professioneel. Ik kan deze plek zeker aanbevelen!!
Rina H.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Met dochter Femke heerlijk gegeten bij Kelvin en zijn vriendin. De ontvangst en verzorging is voortreffelijk de rest van de avond! Het eten is echt geweldig, we hebben ontzettend genoten van alle Aziatische gerechten die ons zijn voorgeschoteld deze avond. We hebben veel gereisd in Azie en waanden ons deze avond, door de fantastische smaakbeleving, terug op vakantie. Fijn om dit zo dicht bij huis in Voorschoten te kunnen beleven! Dat de ambiance misschien wat minder is, vind ik persoonlijk onbelangrijk. Als het eten zo verrassend heerlijk en met zorg en enthousiasme bereid is, valt inrichting niet zo op. Het was warm en gezellig!

PdeRaedt .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Hadden hier al veel over gehoord en wisten niet met wat voor verwachtingen we hier naartoe moesten gaan. De buurvrouw zei dat het een koffiezaakje is waar je heerlijke koffie kon drinken, weer iemand anders zei dat het haute cuisine was en een zakenrelatie zei dat de sandwich tonijn met Japanse sinaasappelsap zo legendarisch was.
Bij binnenkomst werden we door een Aziatische jongen welkom geheten. Het is net of het glas wat donkerder is, want van binnen ziet het er erg sfeervol uit. Van buiten lijkt het heel donker. Het was erg druk, en waren blij dat we gereserveerd hadden. Kozen voor de sandwiches en die waren heel lekker en luchtig. Een aanrader! Na de lunch gesprek gehad met de uitbater en zijn indrukwekkende cv mogen aanhoren. We begrijpen niet wat zo'n iemand in Voorschoten doet. Wilden ook wat informatie over het diner echter bleek dat al helemaal vol gereserveerd te zijn voor 2015! Dan maar op de reservelijst. Apart,bijzonder en beduust verlieten we het pand. Ervaar het zelf!
Roton .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Vandaag bij Nayolie heerlijke lunch gegeten. We kennen chef Kelvin nog van Red Chilli in Nieuwe Niedorp en we waren zeer nieuwschierig hoe het bij hem zou smaken. We kozen voor de proeverij van Nayolie en werden op een smulpartij getrakteerd waar mooie smaken samen kwamen van een carpachio van het vlees van melkkoe gemaakt en Pekingeend tot en met Zalm. Ook kregen we een sandwich met een heerlijk stuk warm vlees geserveerd en als dessert een over heerlijke zelfgemaakte patteserie van vanillecreme gevuld met hollandse kers, wat glutenvrij bleek te zijn. Al met al van een super lunch genoten en we gaan zeker terug om het zeldzame diner ( 2x per maand) uit te proberen, Chapeau chef Kelvin je hebt ons wederom gewonnen als terugkomende gasten. Groeten Tona en Ron
Hubertjanuyterwaal .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Een lunchroom van deze tijd, met glutenvrij/ lactosevrije producten. Hier staat een kok met passie zijn producten gereed te maken, volgens het slowfood principe. Pastrami sandwich is een must-try als je hier bent en volgens mijn vriendin hebben ze hier de lekkerste patisserie. Service is uitstekend en de jongedame had kennis van zaken. De jus d' orange van Yuzu sinaasappelen was werkelijk waar een openbaring. Wij zullen spoedig terugkeren en heel veel reclame maken in Wassenaar, want daar missen we zo'n lunchzaak!
Margreetpeter .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Al meerdere keren hier fantastisch geluncht en nu ook een keer op de "besloten" vrijdag avond met zijn zevenen gedineerd. Bijzondere gerechten zonder opsmuk of allerlei onnodige versieringen. Ook de ingredienten welke door Kelvin worden gebruikt zijn stuk voor stuk puur, anders maar zeker in balans. De gerechten zien er niet alleen geweldig uit, op mooi servies, maar de bijzondere smaak combinaties zijn buitengewoon. De bijpassende wijnen waren, alhoewel niet goedkoop 8 euro per glas, ook allemaal zorgvuldig geselecteerd en zeker een aanrader. Bij het diner en de wijnen krijg je veel uitleg en alle ruimte om ook vragen te stellen. Hier wordt gewerkt met passie en enthousiasme en dat merk en proef je aan alles. Wij gaan regelmatig uit eten en hebben ook verschillende sterren restaurants bezocht maar nog nooit zo lekker en anders dan anders gegeten als hier. Wij komen hier terug!!!! Kelvin en team bedankt voor de fantastische avond.
Ron N.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Iedere vrijdagavond serveert sterrenchef Kelvin Lin een exclusief vijfgangendiner in deze lunchroom. Wat een geweldige ervaring! Na een aantal heerlijke amuses (o.a. texturen van komkommer, rillette van pekingeend, Thaise viskoekjes), komen vijf prachtige gerechten uit verschillende Aziatische keukens voorbij, stuk voor stuk pareltjes zowel qua presentatie als qua smaken. Denk bijvoorbeeld aan kabeljauw met tom ka kai, loempia van jonge groenten met kimchee of langzaam gegaard wagyurund. Ook het bijpassende wijnarrangement is prima, enige puntje is dat de Chardonnay daarin een beetje oververtegenwoordigd is met maar liefst drie glazen (zij het soms slechts gedeeltelijk). Dat de chef zichzelf ook heeft gespecialiseerd in de patisserie wordt nog eens duidelijk bij de friandises, ook hier alle lof!
CorineH .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Lekkere lunch genoten met twee volwassenen en twee kids. Voor kleine (lees kieskeurige) kindjes is het menu te lastig. Broodje kaas was geen probleem, maar chocopasta oid was helaas niet aanwezig. dit werd opgelost door een gebakken ei te serveren wat gelukkig goed van werd gegeten. Onze proeverij was heerlijk, maar wel aan de kleine kant (ik heb nog maar wat ei van mijn dochter gegeten). Bediening is aardig, maar het kan net wat oplettender (lege glazen). Decor geef ik een 5 omdat ik de afzuiging van de keuken niet zo best vind.
In Voorschoten momenteel zeker de beste lunch gelegenheid.
Epicure .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
De grote vraag is moet je deze parel bekender maken? of stiekem voor jezelf bewaren? Slechts twaalf personen kunnen hier, 1 keer per week, op vrijdag, aanschuiven voor een compleet 5 gangen diner waar Aziatische (Chinese, Thaise, Indonesische en Koreaanse) ingrediënten en gerechten de boventoon voeren. Overdag is deze zaak een lunchroom en dat merk je helaas bij binnenkomst. Het voelt allemaal nog wat kaal aan. Je schuift aan een lange tafel direct naast wild vreemden en dat maakt het soms wat ongemakkelijk, tenzij je met mindalikes aan tafel zit. Voor de helft van de tafel gold dat in ons geval. Het draait bij Nayolie om smaak, gulle porties en perfectionisme in de uitvoering van de gerechten. Er is geen kaart, dus het kan goed zijn dat de gerechten die wij proefden niet meer worden aangeboden. De chef kok komt aan tafel om de gerechten en de filosofie erachter toe te lichten, inclusief een toelichting op de erbij geserveerde wijnen (wijnarrangement) De vijf gangen waren met daar bovenop de amuses en friandises waren stuk voor stuk van top kwaliteit. Hoogtepunt was een rode curry van gereduceerde visbouillon met garnalen, gegarneerd met flinterdun gesneden gedroogde garnalen. Door de warmte leek deze topping tot leven te komen, wat voor een sensatie aan tafel zorgde. Verder was een perfect en langzaam gegaarde moot kabeljouw, eveneens in een Thaise curry, ook een van de toppers. Het dessert bestond o.a. uit ijs van soja. De chef gaf daarbij aan dat hij zoveel mogelijk lactose probeert te vermijden i.v.m. lactose intolerantie die veel voorkomt in Azië. Bij de koffie kregen we een proeverij van huisgemaakte patisserie (merengue citroen taartje, chocolade brownie met noten, en een suiker en lactose vrije chocolade taartje) uit de lunchroom. Alles uitstekend van kwaliteit en kraakvers. De chef wordt bijgestaan door zijn zeer vriendelijke vrouw en een andere behulpzame dame in de bediening. Ze vormen een goed team, want ondanks de kleine ruimte lijkt alles vanzelf te gaan. Voorschoten mag in haar handen knijpen met deze absulote topper. Wij komen terug.
Rudolph63 .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2015

Wat een leuke en hippe lunchroom heeft Voorschoten erbij. Advies! Reserveer van te voren, want het zat voor een maandagmiddag helemaal vol. Voorheen Broodje Beter Belegd. Het is verbouwd en ziet er van binnen erg sfeervol en warm uit. Met z'n 4en hier geluncht, echtgenoot en vriendin namen de proeverij en ik en zoon, sandwich pastrami en tonijn. Proeverij werd op leisteen gepresenteerd en zag er niet alleen zeer spannend uit, maar smaakte ook nog eens ongekend goed. De sandwiches zijn aardig aan de formaat (maar hapt lekker luchtig weg) en worden vers afgebakken in de oven met Parmezaanse kaas, rozemarijn en olijfolie/zeezout, hierdoor lekker crispy en warm. Dit weggespoeld met een witte Jasmijn thee uit wijnglas????!! Totale andere maar positieve beleving van de thee. Alles wordt hier zelf gemaakt, zo ook hun eigen patisserie. Na eerst een paar minuten het aanschouwd te hebben en foto's gemaakt te hebben, toch maar geproefd en wat een smaken! Wisten niet dat suikervrij, glutenvrij zo smakelijk kon zijn. Schijnt dat er ook op reservering diner mogelijk is, maar wij komen eerst terug om de rest van de sanwiches uit te proberen.