Natuurlijk! aan het Spui

Woensdag 12:00 - 23:00
Donderdag t/m Zaterdag 12:00 - 00:00
Laska .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Fantastisch restaurant. Verrassend lekker gegeten en dat is fijn. We werden hartelijk ontvangen. Personeel oprecht vriendelijk en met aandacht.
Basic en vooral gezellige inrichting met oog voor kleine details. Leuke muziek welke op een fijn volume stond en daardoor niet opdringerig.
Menu met mooie en vooral verse producten. Duidelijk zorg aan besteed en liefde voor het vak. Dat merk je.
Verder kan alles kleine porties, normale porties en lekkere aardappel en groentererechten die je nog bij kan bestellen ( wat overigens niet nodig is, er wordt voldoende bij de gerechten geserveerd).
Het oog voor detail is ook terug te vinden in de gerechten die met zorg zijn opgemaakt.
De desserts zijn heerlijk met onder andere home made taarten.
Kortom een aanrader en wij gaan zeker terug ;)
Ps je kan overigens ook alleen gaan voor een drankje en snacks ( ook vegetarische) op een schitterende locatie met terras aan het water.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Samen met mijn vrouw vanavond voor het eerst wezen eten in restaurant Natuurlijk, mooi uitzicht over het Spui bootjes kijken heel leuk om daar te vertoeven.
Het is niet een echt duur restaurant alleen de grote porties lijken op kleine porties.
De kwaliteit van het eten is prima daar niets over, maar de hoeveelheid laat te wensen over, waar je in een ander restaurant bij gerechten gewoon kan bij vragen zonder daar voor bij te betalen moet je in Natuurlijk er wel voor betalen.
De entrecote was prima van smaak en kwaliteit maar was voor € 24,50 weinig het bord was net voor de helft met vlees, groente en Hoecksche Rooie gevuld.
Het procureur lapje (€ 10,- klein portie) van mijn vrouw was bijna qua hoeveelheid met groente en Hoecksche Rooie net zoveel als dat van mij.
De soepen waren goed van smaak alleen wel heel erg zout.
Het onthaal was gastvrij maar dat wordt wat minder als je wat kritische vragen stelt (jammer).
Verder is het een leuke gelegenheid (wij zeiden nog dat we het stuk in de kompas hadden gelezen en daarom voor het eerst zijn gekomen) we mogen hopen dat er wat met onze kritiek wordt gedaan.
Bordjeleeg .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Op vrijdagavond 6 mei 2016 samen met tafelgenoot heerlijk gegeten op het terras onder het genot van zonnige temperaturen bij restaurant Natuurlijk aan het Spui in Oud-Beijerland.
De bediening is zeer gastvrij en we voelden ons echt welkome gasten. Uniek aan de menukaart is dat alle gerechten biologisch zijn en per gerecht is aangegeven waar je op moet letten als je allergisch bent (o.a. eieren, gluten, etc). Pompoensoep en mosterdsoep waren zeer smaakvol. De gefileerde heilbot is heerlijk en boterzacht. Bordjeleeg houdt van groente en de extra bijbestelde seizoensgroente (boontjes heerlijk zacht) smaakte prima. Als dessert nam Bordjeleeg wentelteefjes (aanrader!) en tafelgenoot een mousse van twee soorten chocolade. Buiten op een terrasje met een heerlijk ondergaand zonnetje was dat de perfecte afsluiting.
De locatie is top, je kunt vanaf het terras naar het rustig kabbelende Spui en de voorbijvarende bootjes kijken. Vooral op zonnige middagen een hele mooie locatie om een drankje te nuttigen.
Dit was ons eerste bezoek aan Natuurlijk aan het Spui en we komen graag nog eens terug.
Fred D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
We werden verrast door onze vrienden om hier te gaan eten. En het was een verrassing !

Onze cijfers zeggen genoeg wat we er van vonden.

Onze indrukken zijn :
- warme hartelijke ontvangst
- fijne houtkachel in het midden
- eerlijke / biologische (streek)producten
- prachtige plek met uitzicht over het spui
- groot buitenterras voor de zomer
- ze doen er alles aan om het naar je zin te maken

Ook heel prettig was dat men alle gerechten in kleine en grote porties te krijgen waren.

Dit restaurant is het omrijden meer dan waard !

Rob M.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Ik had al van diverse mensen gehoord dat dit een leuk restaurant was waar je goed kon eten. Gisterenavond heb ik dat zelf nu ook eens mogen ervaren. We hadden op het laatste moment nog gereserveerd, maar dat was geen probleem. Toen we aankwamen werden we erg gastvrij ontvangen en kregen een prima tafeltje toegewezen. Op deze gure zaterdagavond was het erg donker en nat en dan is het wel handig als je weet waar het restaurant zit, want het zit wel wat achteraf in een donkere hoek. Het zit in een houten keet. Dat is wel even wennen bij binnenkomst. Het doet wat denken aan een bouwkeet, een gebouw van de scouting of een strandtent. Maar het heeft ook wel wat. Al denk ik dat het met deze zomerse uitstraling op een warmere dag en zeker als je dan ook buiten aan het water kan zitten, vast een stuk passender voelt. Maar de vriendelijke en persoonlijke benadering van de ober doet je al snel vergeten in wat voor entourage je zit. En dat maakt het weer helemaal goed.
En dan het eten. We kregen een amuse vooraf. Altijd leuk. En nog lekker bovendien. Het was vanavond toevallig wildavond. En zo koos ik voor een voortreffelijk smakende (wilde) eendenborst. Het is geen echt goedkoop restaurant maar daar hebben ze een uitstekende oplossing voor bedacht. Alle gerechten zijn er namelijk ook in kleine porties voor ongeveer de helft van de prijs. En als je dat kiest in combinatie met een brood met smeerseltjes vooraf en een extra frietje, heb je toch voldoende gegeten en blijft het allemaal betaalbaar. Leuk bedacht. Ik ging dan ook met een goed gevoel weer terug de regen in en ik zal vast nog wel eens vaker terug komen bij dit restaurant. Vooral op een mooie zomerse dag.
JFVT .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
We waren al een tijdje benieuwd naar dit restaurant. De inrichting is leuk, al is wel duidelijk zichtbaar dat dit gebouw slechts tijdelijk is neergezet. Vooraf namen we de wortelsoep met koriander & geitenkaas (lekker, maar wel wat prijzig). Vervolgens kozen we voor 3 kleine hoofdgerechten om samen te delen, aangevuld met een portie geroosterde Hoeksche Rooie. De groentencurry met rode rijst was erg simpel en absoluut niet wat we ervan hadden verwacht. Daarentegen was het krokant gebakken buikspek met kersensaus wél erg lekker. Bij elkaar hadden al deze gerechten in onze ogen een volledige maaltijd moeten zijn, maar toch hadden we na afloop nog trek. Min of meer noodgedwongen namen we dus nog een dessert met aardbeien, wat overigens prima smaakte. Al met al zullen wij hier waarschijnlijk niet nog eens gaan eten, maar we zullen ook zeker niemand afraden om hier binnen te stappen.
Luckysteps .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Gisteren voor het eerst geluncht bij Natuurlijk aan het Spui. De door mij gestelde salade Nicoise bestond uit knapperige dagverse groenten, een groot stuk gegrilde tonijn en een heerlijke dressing. Bij de koffie werd perfecte huisgemaakte wortelcake met noten geserveerd. Met het hete weer was het prima vertoeven op het gezellige terras onder de parasols met uitzicht op het druk bevaren Spui. Bediening is aardig en correct en probeert het je op allerlei manieren naar de zin te maken. Kortom, ik kom hier zeker terug!
Dick M.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Op een absolute top locatie ligt dit (tijdelijke) restaurant.
Vanaf het terras kijk je uit over het water en krijg je direct een vakantiegevoel.
In het restaurant veel grappige accenten, zoals de bar van de open keuken die is bekleed met halve deuren.
Het decor is dus prima in orde!

De bediening is vriendelijk en attent.
Ze zijn steeds in de buurt als je ze nodig hebt, maar niet opdringerig.

Het eten is op basis van biologische producten die voor een groot deel uit de directe omgeving komen.
Elke hoeksche waarder weet immers wat een hoeksche rooie is.
De vlees- en visgerechten gaan terug naar de basis en worden zonder poespas op smaak gebracht.
Een goed stuk vlees heeft vaak niet meer nodig dan een beetje peper en zout.
Wij kozen de gegrilde entrecote en de scholfilet.
Heel prettig is de mogelijkheid om een kleine portie te kunnen kiezen.
De niet al te grote eters kunnen dan ook hun bord leeg eten.
Denk er wel aan eventueel wat bijgerechten te kiezen!
Het eten was heerlijk, eerlijk en ruim voldoende.

Ik verwacht hier vaker terug te komen.
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Met 4 personen gegeten. Carpacchio smaakte uitstekend, brood was goed, graag wat rauwkost erbij. Een kleine en 2 grote entrecotes: goed en smakelijk bereid. Weinig groenten en de Hoecksche Rooie moet jezelf gaan oogsten. Belachelijk magere porties voor een vette prijs!
Hier gaan we niet meer eten.
Parklaan 28 B.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Zondag heerlijk gegeten bij Natuurlijk! aan het Spui. Perfecte locatie, vriendelijke en adequate bediening. Wortelsoep met geitenkaas en koriander smaakte voortreffelijk, evenals de carpaccio.
Mijn gezelschap heeft genoten van de Salade Nicoise en de entrecote. Wat heel erg prettig is dat je van alle gerechten een kleine of een grote porti kunt bestellen. Voor kleine eters zijn de kleine porti's meer dan voldoende. De sfeer van het restaurant is erg leuk: de inrichting is eenvoudig maar straalt een ongedwongen sfeer uit. Het restaurant heeft ook een groot terras aan het Spui en je ziet de boten aan je voorbij varen. Het is zeker een aanwinst voor Oud-Beijerland.
Wij komen er in ieder geval snel weer terug.
Bart254 .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Op een prachtige lokatie aan het spui heerlijk gegeten. Vooral het buikspek met kersen was heerlijk. Toetje was oke alleen wat weinig keus. Al met al prima plek
Harm1971 .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
eerst geluncht, bediening heel prettig, terras net alsof het een strandgelegenheid is, heerlijk. Mijn salade, de smaak was heerlijk ruim gerookte zalm maar heel erg weinig sla en dat is toch het belangrijkste ingredient van een salade. Ik vond de ligging en uitstraling van het restaurant zo prettig dat ik het diner wilde proberen. Vegetarische curry ( de grote variant) heerlijk maar: een handje vol groente (2 ons minimaal voor een vegetarisch gerecht) en een handje vol rijst, ik ben geen grote eter had daarvoor elders al een aantal tapas op dus niet echt een grote trek maar het was erg weinig. Mijn tafelgenoten: Tonijnsalade heerlijk stuk gebakken tonijn ( grote variant) maar wederom heel weinig sla terwijl dat toch weer het hoofd ingredient zou moeten zijn. Carpaccio (grote variant 16,50 je kan kiezen klein = een voorgerecht groot = hoofdgerecht) teveel brood + heerlijke carpaccio als je het brood allemaal op zou eten was het genoeg. Entrecote ( klein) heel lekker was de hoeveelheid prima. Dus conclusie alles toppie als men de hoeveelheden zou aanpassen.
Ejb .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Vanavond hier voor de 2e keer gegeten en was weer fantastisch! Vooraf de carpaccio gegeten, nog nooit eerder zo'n heerlijke carpaccio op! Vlees was zo puur (en geen standaard ronde lapjes vlees) dat alleen een beetje peper en zout voldoende zijn (tapenade zat er niet op, is een pistou die er goed bij past). Als hoofd de buikspek op, ook erg lekker! Als klapper op de avond raden wij iedereen de klassieke sorbet aan! Sfeer in het restaurant is erg leuk en komen snel weer een keer terug.
SjaakSchipper .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Vrijdag 15 mei jl. voor het eerst kennis gemaakt met dit nog jonge restaurant. De eerste kennismaking was wat ons betreft een minder geslaagde. Wat een verjaardagsdiner had moeten worden werd ronduit een teleurstelling. Als hoofdgerecht bestelde we een grote uitvoering van de Runder Carpaccio en een kleine uitvoering scholfilet met spinazie.
Na enige tijd werd het bestelde uitgeserveerd. Op het bord van de scholfilet lag naast de vis een soort gefrituurd vogelnestje met een enkel blaadje spinazie. Dat was alles. De scholfilet was weinig smaakvol. Iets extra's zoals friet of geb. aardappelen had nog iets van dit gerecht kunnen maken. De grote runder carpaccio lag te vol met geknipte bieslook en grote hoeveelheden tapenade. Dit laatste had nog enigszins gecompenseerd kunnen worden door een mandje stokbrood zodat de tapenade er af gehaald had kunnen worden en op brood gesmeerd hadden kunnen worden.
Door de overheersing van beide producten (bieslook en tapenade) was er van het vlees nauwelijks iets te proeven.
Achteraf bleek, bij het afrekenen, dat er een verkeerde prijs in de kassa stond voor de runder carpaccio. Hier hebben we, samen met onze teleurstelling van het geboden product, contact over gehad met het restaurant. Voor de verkeerde prijs bood men excuses aan en de mogelijkheid het prijsverschil te komen ophalen. Voor onze opmerkingen omtrent het ontbreken van brood en/of bv frietjes verwees men naar de producten onder extra's.
Dit is achteraf een onjuiste benadering, wanneer men bij het brengen van de borden gewaar wordt dat er geen van deze producten bijgeleverd wordt en je ze dan nog zou moeten bestellen is of de rest koud of op. Dit moet zeker bij de opname van de bestelling er bij worden gezegd of de kaart dient er wat duidelijker op te zijn.
Annemarie E.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
In de eerste week na de opening, nieuwsgierig als ik ben, gaan eten met vriendin bij Natuurlijk! aan het Spui. Vooraf een drankje op het terras met een top uitzicht over het Spui. Binnen, in de gezellig ingerichte ruimte, de dagschotel Klassieke Asperges gegeten en als nagerecht een kaasplankje. Beide gangen waren heerlijk! Bediening is vriendelijk en op tijd aanwezig, leuk persoonlijk contact met de eigenaar. Een aanwinst voor Oud-Beijerland!