Natlab door Plaza Futura

Meer informatie over restaurant Natlab door Plaza Futura

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Woensdag 16:00 - 00:00
Donderdag t/m Zaterdag 16:00 - 01:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Pieter_Ehv .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Wij eten regelmatig bij Natlab (voor ons blijft het nog steeds "Plaza" hoewel dus al enige tijd op de nieuwe locatie onder de nieuwe naam) vóór een filmbezoek. Gisteren wederom. Het terras zat vol in verband met de gratis zomerfilm buiten. Ik begrijp de lage score voor de Service in de recensies hieronder niet helemaal goed, want wij worden altijd zeer vriendelijk geholpen. En ja, af en toe, tijdens topdrukte, kan het 10 minuten langer duren voordat je je bestelling krijgt. Dat is doorgaans geen probleem omdat men met de aanvang van jouw film rekening houdt.

Gerechten zijn vaak gevarieerd en evenals de wijnen zeer schappelijk geprijsd. Kraanwater is uiteraard gratis, en de toetjes als afsluiter lekker.

Kortom, ook zonder filmbezoek kun je prima eten bij Natlab!
Foody-too .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
ik eet hier vaker - mooie combinatie, film bekijken en vooraf, of achteraf iets eten. Heb al wel eerder iets gezegd over het eten - heerlijke soepen, lekkere stoofgerechten, regelmatig wisselende kaart, met altijd wel iets van mijn gading erbij. Deze keer wil ik echter graag complimenten aan de staf geven over service en meedenken over een oplossing: de film die we zouden bezoeken draaide van 19-21u - maar de keuken sluit op zondag om 21.... voor aanvang van de film hadden we niet voldoende tijd om te gaan eten, en na afloop leek dus ook niet te gaan lukken - maar de kok, en de bediening waren bereid, als we vooraf al aangaven wat onze keuze zou zijn, ervoor te zorgen dat we direct na de film toch nog iets te eten zouden krijgen (onze keuze was een heerlijke lamsstoofschotel). Echt geweldige staf! zeer vriendelijk en heel behulpzaam, valt me bij elk bezoek weer op, maar zeker deze keer heel attent!
Lekkerbek1964 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Helaas was er geen plaats meer in het restaurant om voor de film een hapje te eten. Advies om beneden wat van de kleine kaart te eten of het weekmenu bestellen. Weekmenu was stoofvlees van lam met couscous. Dus dit besteld. Ik vond de smaak niet goed en miste ook heel erg groente bij deze schotel. Prijs/kwaliteit erg slecht! Bediening is aardig maar wel traag!
Drewes M.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Als ik een resentie schrijf, lees ik ook een aantal eerdere resenties. Als bezoeker van deze site, zoek je info of het voor jou de moeite waard is om betreffend restaurant te bezoeken. Een zwaar wegende 4 op basis van een kop koffie is m.i. niet erg nuttig, maar beïnvloed de totaalscore wel erg in negatieve zin. Plaza Futura is een aantal jaren geleden verhuisd naar deze locatie die in vele opzichten meer mogelijkheden biedt. Het concept is in beginsel een filmhuis waar je vooraf nog een hapje kunt eten. Dat was zo op de Leenderweg en nu nog nog steeds, wel op een veel ruimere locatie met voor en nadelen. De buitenfilm vind bv plaats op een braakliggend terrein achter Natlab en is minder comfortabel dan het pleintje aan de Leenderweg. Schattig als je een hoog bejaard echtpaar na Samba met hun klapstoeltjes naar huis ziet lopen. Ik schrijf deze inleiding omdat je PlazaFutura/NatLab ook moet begrijpen, de sociaal-culturele functie was en is een onderdeel van het totale concept.
Het restaurant wordt af en toe overspoeld met honderden bioscoop bezoeker die allemaal haast hebben waardoor de bediening stressbestendig moet zijn en tijdens een tsunami zijn prioriteiten moet verdelen en wellicht iets minder aandacht heeft voor een half-vol kopje koffie. De vele trouwe en regelmatige bezoekers bedekken dit verschijnsel welwillend met de mantel der liefde en als je vooraf wilt eten wordt altijd rekening gehouden met de aanvang van jou film.
Ik weet niet of de chef van de oude locatie nog steeds scepter zwaait, maar te oordelen naar de culinaire invallen, zou dat best zo kunnen zijn. De wisselende kaart maakt een oordeel over één bepaald gerecht lastig en minder zinvol, maar ik ben het eens met de meesterproever die adviseert voor de iets "veiliger" gerechten te kiezen. Af en toe springen sommige bijlagen en hoofdgerechten er bovenuit zoals volgens mijn partner de puree van zoete aardappels die ze als geniaal beoordeelde. Doorgaans kun je hier zeer behoorlijk eten en zijn de wijnen ook van passend niveau.
Prijs/kwaliteit: iets te duur voor het gebodene, maar zeker niet teleurstellend.
Over het decor valt te twisten, het oude Philips NatLab, waar meer patenten onwikkeld zijn dan op enige andere plek in Nederland en misschien wel wereldwijd, heeft een functioneel karakter dat je overal terug vindt. Als je op 19september op het bordes/terras in het zonnetje kunt genieten van smakelijke gerechten, ben je een gelukkig mens. Als je na de film een plekje op de loungebank hebt kunnen bemachtigen en daar je borrel drink, is alles OK.
Aalheks Z.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2015
Voor de lunch de salade Kyoto besteld (gemengde salade met warme gemarineerde ossenhaaspuntjes met sesamzaadjes), hij was heerlijk maar minder pittig dan ze doen vermoeden op de menukaart. Wel een flinke portie vlees (helemaal niet erg!) en goed op temperatuur. Voor die salade zou ik zeker nog eens terugkomen. Verder geen klachten over bediening, was erg attent. Alleen moesten we wel wat aan de lange kant wachten op ons eten. De salade en twee broodjes kaas en gerookte zalm zijn best simpel te maken lijkt me. Hoe dan ook voor lunch prima restaurant.
HBR .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Ondanks de goede berichten op iens.nl over het natlab, hier ik hier verrassend slecht gegeten. Het vlees (lam), bereidt op Franse wijze was een brok vet en smaakte nergens na. Ook misten er groente bij de schotel. Na melding zijn de doperwten wel gebracht maar verzopen in jus, bah. Op mijn brok vet kreeg ik de reactie dat het zo hoorde. Helaas konden ze niets voor me doen. Daarna nog thee besteld, maar het water was al bijna koud en ben ik zelf het theezakje maar gaan halen. Wellicht was het iets te druk voor de bediening? Geen aanrader dus!
Dirtsa .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Alleen maar koffie......... Een gelegenheid als het Natlab heeft een meervoudige functie: in ieder geval een algemene restaurantfunctie en een barfunctie voor film- en ander Natlabpubliek. Wij behoorden tot de laatste groep. We dachten zaterdag een kwartiertje voor de film nog even een lekker kopje koffie te kunnen drinken. Het was erg druk: boven was alles zo'n beetje bezet en beneden de helft. De dames van het restaurantgedeelte boven raadden ons aan beneden aan de bar te bestellen, omdat dat sneller zou gaan. We hadden snel onze koffie (zonder koekje, altijd minder gastvrij) maar zagen toen dat één kopje maar voor de helft gevuld was. Ik nam vast plaats en mijn filmmaatje ging terug naar de bar. Vervolgens duurde het meer dan vijf minuten eer het kopje opnieuw gevuld was en in die tijd zat ik alleen met een vol kopje koffie te wachten. Niet iets wat je voor ogen hebt als je gezellig samen naar de film gaat. Een jongen die inmiddels aan mijn tafeltje was gekomen om te vragen of ik wat wilde bestellen (!), vertelde ik het verhaal. Toen uiteindelijk het koffiekopje (weer niet helemaal!) gevuld was en we bij deze jongen onze klacht neerlegden, kregen we een verhaal over koffie zetten te horen. Er zou er wellicht teveel koffie in het apparaat gedaan zijn, zodat er niet genoeg water doorheen kon. De barjongen had volgens hem erg zijn best gedaan. Koffie zetten is blijkbaar erg moeilijk voor de mensen achter de bar. Er kon geen spontane compensatie af: een drankje gratis na afloop van de film dat we dan wel samen gezellig zouden kunnen drinken, was netjes geweest. Nu zijn we na afloop thuis iets gaan drinken. Jammer. Een dergelijke behandeling nodigt niet uit tot nogmaals iets drinken daar en zeker niet tot iets eten. Overigens: de koffie smaakte op zich goed maar verdient in dit geval pas een voldoende als ik hem samen had op kunnen drinken.
Arno H.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Alternatieve 'eetplek' die goed past bij alternatief avondje filmhuis. De accomodatie is onderdeel van Strijp S, de voor 'creatieve industrie' ontsloten voormalige Philipsterreinen. Dit is terug te zien in de inrichting geïnspireerd op vroegere bedrijfskantines: hard meubilair, harde vloeren, wanden en dito acoustiek. Het eten is eenvoudig en niet echt goedkoop in relatie tot het gebodene. Mijn tafelgenoot had daarbij pech met kalfsvlees waar met zoveel vet geen doorkomen aan was. Kies voor wat veiligere gerechten en het is smaakvol. Bediening was uitermate vriendelijk met leuke whiskey-suggestie (betaalbaar).
Gingermaine .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2014
Het Natlab restaurant heeft geen uitgebreide menukaart voor het avondeten maar dat wat ze hebben is ontzettend lekker en puur van smaak. Ze weten het eten mooi te serveren op het bord wat zeer aantrekkelijk is. Op hun krijtbord achter de bar hadden ze een weekmenu of dagmenu staan. We bestelden een glas rode wijn bij ons eten en we kregen keus uit 3 soorten wijnen. Het was druk in het restaurant maar toch nam de bediening de tijd voor je.
Het eten was erg lekker! Bediening was zeer vriendelijk en gaf je altijd de aandacht.
Aankleding van het restaurant zou wat mij betreft wat beter en warmer mogen. Het voelt Industrieel aan. Kil, koud en kaal. Het zou wat mij betreft meer warmer en huiselijker mogen maar dat weerhoud me zeker niet om daar nog een keer te gaan eten. Ook leuk om gewoon een borrel met borrelhapje te gaan doen.
Time .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
De salade met gegrilde lamsnek met soja sesamdressing was erg goed in balans. Die vonden we dus zeer smaakvol.
Als hoofdgerecht hadden we eendenborstfilet met gekarameliseerde witlof, geserveerd met doperwtensaus. We waren hier erg benieuwd naar, want het leek ons een magische combinatie. Dat bleek anders; we vielen er eerder van in slaap dan dat het ons wist te betoveren. De eendenborst, hoewel knapperig aangebraden en medium doorbakken, bleef taai naar onze zin. En het sausje van doperwten had te weinig smaak om een prettige aanvulling te zijn.
De kalfsribeye daarentegen, met een korstje van pistachenootjes geserveerd met geschaafde venkel, was meer dan verrukkelijk! Mals en zeer smaakvol. De pistache was echt van meerwaarde. En dat is natuurlijk bijzonder op dit toch al lekker bereidde mals stukje vlees. Daar hebben we echt van genoten. Een aanrader wat ons betreft!
Aardige informele bediening door hardwerkende jongeren. Het decor is wat kil en heeft wat mij betreft veel te weinig eigenheid. Desalniettemin is het een plek op een mooie locatie van de stad. We zaten buiten op het terras aan de straat, wat ons erg beviel.
Kitty_1 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Wat jammer dat het eten bij het Natlab vaak zo tegen valt....... Gisteren vleesschotel met eendenborstfilet besteld. Met witlof en rosevalaardappels. Alles beige / bruin op het bord... Geen smakelijk gezicht. Bij de grote stukken aardappels werd ook nog eens een zak friet geserveerd??? Het nagerecht werd fantastisch beschreven op de kaart, helaas het bestond uit een 'streep' gortdroge brownie van 1 cm breed, 4 of 5 nopjes chocolademousse erop.... En dat voor € 4,-
We bestelden om 19.40u met de opmerking om 21.00u begint onze film.
Konden alleen nog maar een hoofdgerecht konden bestellen?? Vreemd dat het in die tijd niet lukt om 2 gerechten op tafel te krijgen!
Maar gebouw was prachtig, sfeer erg goed, film top.
Julia D.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Ik heb een tijd geleden een leuke avond gehad bij Natlab. Eerst heerlijk uit eten geweest en daarna naar de bioscoop. Het eten bij Natlab was echt super lekker, niks op aan te merken. De bediening is zeer vriendelijk en de sfeer is erg fijn.
Pieter_Ehv .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2014
Wij eten hier regelmatig ivm aansluitend filmbezoek. De bediening is vriendelijk. De huiswijnen zijn prima. De dinerkaart is beperkt maar doorgaans is er voldoende keuze. De lekkerste (vlees)gerechten zijn wel eens "op" wat op zich dan jammer maar wel een goed teken is.
Wouter G.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Gisteren heerlijk gegeten tegen een redelijke prijs op een leuke locatie. Wat jammer is dat we lang moesten wachten bij het ontvangen van een aperitief en erg lang moesten wachten bij het afrekenen. Er stond een lange rij wachtenden bij de kassa om of af te rekenen of iets te bestellen. Dat kan zeker anders georganiseerd worden
Wouter
ThereseB .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2014
Gisteren gegeten bij het restaurant in het Natlab. Lamstoof en lamsrack was erg lekker vooral de knolselderijpuree. De salade met quinoa, geitenkaas en gegrilde groenten viel erg tegen. Er waren geen gegrilde groeten alleen wat gekookte broccoli en peultjes. De dikke plak geitenkaas moest de smaak aan het gerecht geven. Niet dus, alles smaakte erg flauw. Géén aanrader.
De bediening was vriendelijk maar deed vervolgens niets met onze klacht over de salade.
Sanneke22 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2014
Wij zijn met 2-en gaan eten bij Plaza Futura.
De kaart ziet er veel belovend uit, maar het eten was niet denderend. De hoofdgerechten waren minimale porties.Toen we vooraf een opmerking maakte over de hoeveelheid van het hoofdgerecht, werd er verder niets aan gedaan, alleen gezegd dat ze hoopte dat het eten zou smaken (?).
Wij hadden beiden een visgerecht met een oosters tintje bereid, en alles smaakte naar ketjap.
Wij kregen ook niets extra bij het hoofdgerecht, geen frites of salade oid. De prijs van 17,00 euro voor een hoofdgerecht vonden we het echt niet waard. Afgemeten glazen wijn. Jammer, maar wij gaan er geen 2e keer meer eten.
Peter W.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2014
Afgelopen Maandag hebben we een heerlijke avond gehad in het Natlab te Eindhoven!
Eten was goed, bediening zeer vriendelijk!
Nadat de film was afgelopen hadden we erge honger. Aangekomen in het restaurant bleek het vol te zitten. Een aardige jongedame heeft ons op de wachtlijst gezet, ons wijntjes ingeschonken en zelfs geregeld dat we in de 'wachtruimte' alvast een broodje met olijfjes en tapende konden krijgen. He duurde niet lang voordat we een tafel toegewezen kregen.
De kaart is veelzijdig, voor ieder wat wils. Wij namen tweemaal de Iberico. Al met al een heerlijke avond gehad! Prijs/kwaliteit is prima! Alleen de sfeer in zowel cafe als restaurant mag wel wat 'opgeleukt' worden! Maar dat komt vast nog goed.
Mojk .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
We werden redelijk goed ontvangen en konden zelf een tafel uitkiezen en we bestelden iets te drinken voor we de menukaart bekeken? Mijn tafelgenoot kreeg een werkelijk Belachelijk! klein beetje Martini, ik kreeg een wat beter gevuld glas wijn. Het eten zag er lekker uit, en alle bijgerechten waren lekker, de hertenbiefstuk zelf was iets minder, maar goed te eten. Mijn mes schoof van tafel, dus ik kon even niet vooruit met eten. Ik stak steeds mijn hand op als ik bediening zag, maar het was erg moeilijk de aandacht te trekken. Toen ik al, minstens 3 minuten helemaal niemand in het restaurant zag, ben ik zelf een mes gaan halen van de tafel in het midden. Ook een tweede glas wijn bestellen had zo zijn tijd nodig.
Conclusie. Personeel is boven is niet onvriendelijk, maar ik vind dat er altijd op zijn minst één lid van het personeel in het restaurant moet zijn en mensen van de bediening kijken even rond als ze door het restaurant lopen om te zien of iemand iets nodig heeft. Als het druk is, laat dan even weten dat je eraan komt, dan kun je je als klant weer richten op je tafelgezelschap, want je bent gezien. Je bent als gast in een restaurant toch een beetje aan de goden overgeleverd; het is niet jouw huis waar je rond kunt lopen en dingen naar behoefte pakken en aanvullen.
Kristin-e .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2014
Voor de tweede keer wezen eten in "het nieuwe filmhuis van Eindhoven"! De eerste keer was een minder groot succes (dag twee na de opening) door de trage bediening en het huiskamerdecor, waar je nog wat aan moest wennen, hoewel het eten goed was. We wilden dit graag wijten aan opstartproblemen en ondernamen een tweede poging een paar maanden later. Dit keer aten we een snel hapje in de bar op de begane grond, omdat we nog een klein halfuur hadden voordat de film begon. Dit ging prima binnen de tijd! We hebben een heerlijke maaltijdsalade en pasta op en werden zeer vriendelijk bediend. Ook heeft de bar veel sfeer en waren er nog mogelijkheden om drankjes(/puntzak friet) mee te nemen de film in. Kortom, blij dat we een tweede poging hebben ondernomen!
Anneke M.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2014
Trage bediening! 17:30 besteld. Eten arriveerde pas om 18:45. Mensen die later waren binnengekomen waren al voorzien van eten. Maar wij met kinderen nog niet. Ongelofelijk dat je een gezin met kinderen meer dan een uur laat wachten! Bediening was niet in staat een oplossing hiervoor te bedenken.
Wel leuk dat de kindermenu's met echte vis zijn, in plaats van frituur.

Alleen hier eten als je heel veel geduld hebt!

Ambiance is wel vooruit gegaan ten opzichte van de eerste week. Mooie lampen. Wel is de begane grond een beetje gevaarlijk omdat tafels bij de 1e verdieping langs de rand staan. Valt er een mes van tafel dan ligt die een verdieping lager.