NATA Lisboa

Scheldestraat 1 1078 GD Amsterdam Nederland Kaart
31-208456283

Over het restaurant NATA Lisboa

Een Portugees restaurant waar je heerlijk kunt ontbijten en lunchen. Sfeervol ingericht en aardige mensen die je graag het allerbeste voorschotelen. Met lekkere verse sapjes en allemaal typische Portugese gerechten. Zeker herkenbaar als je eens op vakantie was in dit land en een ontdekkingstocht voor wie er nog nooit is geweest! Ook prima voor een lekkere kop koffie of gewoon een drankje en je even wilt uitpuffen.

Halve fles mineraalwater

• Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Prima Portugese gerechtjes!
Wendelien V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Heerlijk zondagje in Portugese sferen. Lekkeren hapjes en drankjes, fijne intichting, aardige bediening. Zeker voor herhaling vatbaar!
Somaya M.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Heerlijk eten, aardige bediening, bijzonder lekkere pastels de nata die speciaal uit Portugal komen. Een aanrader!
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Een goede lunchplek. Wel een beetje afhankelijk van wat je eet. Ik had het Menu Alfacinha met de keuze-sandwich kabeljauw en dit menu was heerlijk en compleet met een nata en espresso als afsluiter. Mijn tafelgenoot had het menu empada met empada's speenvarken. De empada's waren wat minder van smaak. Maar de NATA's waren daarentegen verrukkelijk!
Ralph W.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Ik vond de pasteis de nata bijna net zo lekker als in Belem en Sintra maar helaas was de bica wat bitter. De service was vlot en vriendelijk maar de inrichting was een beetje kil.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
NATA Lisboa is een Portugese keten met vestigingen in Europa, Azië en Afrika en sinds kort dus ook in Amsterdam. Op de kaart staan veel bekende Portugese gerechten zoals de soep caldo verde, het gebakje pastel de nata en verschillende deeggerechten gevuld met hartige ingrediënten. De inrichting van NATA Lisboa is erg sober maar de service was uitstekend. Voor mijn lunch koos ik voor de Lisboa combi: drie sandwiches naar keuze met een schaaltje zwarte olijven met oregano. Ik koos voor de sandwich met Portugese rauwe ham, met sardines en gegrilde paprika en die met de Portugese schapenkaas met de naam serra. Het brood leek op zuurdesembrood maar had een kneiterharde korst. De sandwich met sardines was oké. De rauwe ham vond ik echter nogal smakeloos en de schapenkaas behoort waarschijnlijk tot de categorie 'acquired taste': ik zal het waarschijnlijk niet zover laten komen.
Sylvia W.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
ik vond de nata's in Portugal lekkerder. Misschien omdat ze nog warm waren, de vulling smaakte naar warme vanillevla.
Het resaurant was ook niet zo sfeervol. Beetje kale inrichting. De bediening was wel vriendelijk en attent.
Mick V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Leuke plek met lekkere Portugese gerechtjes.
N. C.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
We kwamen voor de befaamde Pastel de Nata en die was goddelijk! Knapperig bakje en lauw warme vulling... We hebben er gelijk een paar gekocht om mee naar huis te nemen.
We zaten daar zo lekker op het terras in het zonnetje dat we er uiteindelijk ook hebben geluncht. Kwaliteit was erg goed en personeel heel vriendelijk.
Zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar.