Nas Brasas

Kruisstraat 13 2011 PV Haarlem Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Nas Brasas

Esther K.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Met zijn tweeën bij Nas Brasas gegeten. De jonge serveerster was zeer vriendelijk en de gegeten tapas waren lekker. Het restaurant was leuk Spaans gedecoreerd.
Menno V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Het eten was matig., maar een bijzonder vervelende bediening! De mevrouw die ons hielp had totaal geen interesse, het leek wel of ze ons zo snel mogelijk weg wilde hebben.
Merel99 .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
WAT EEN VERSCHRIKKELIJKE KLANTVRIENDELIJKHEID.
Ik kwam hier met mijn oma eten, de gastvrouw (eigenaresse? ) kwam direct en bood ons wat te drinken aan
Er kwam verder niks vriendelijks vanaf. Tweemaal de biefstuk met salade en friet genomen, ( dagdeal: biefstuk met salade en frietjes).

Toen het kwam, lag er op het bord; een biefstuk, met sla (uit winkel?) En een stukje komkommer erop. En 1 bakje patat voor 2. Ik wou mijn biefstuk omdraaien en ik zag opeens een haar, ik liet het mijn oma zien, en jawel een lange haar. Ik riep de gastvrouw en zonder enig excuus pakte ze t bord en liep ze weg. Ze zei letterlijk niks en keek niet eens! Ze smeet het bord neer in de keuken, en de kok (eigenaar? Die tijdens het werk lekker biertje drinkt? ) riep me 5 minuten later de keuken in. Hij had t bord vast, en zei op een boze manier waar is die haar dan? Ik vroeg hem om een vork toen pakte hij een tang en draaide de biefstuk om, ik mocht hem niet bekijken leek wel. Hij smeet het neer op de gril, en vroeg me boos wat ik nu eigenlijk wel niet wou? Ik zei tegen hem dat ik liever een nieuwe had gewild... maar als het zo moeilijk gaat, dan eet ik wel wat patatjws mee. Ik ben toen terug gegaan naar mijn tafel, en 5 min later kwam hij weer met het volgende :" nou mevrouw er zat helemaal geen haar op dus wat is dit voor onzin ". Mijn oma zei toen, ik heb het ook gezien en hij liep weg.

het lijkt wel een verzonnen verhaal, echt wat een verschrikkelijke gastvriendelijkheid. Ik ga vaak uit eten ben een horeca mens, maar dit was zo erg.

mij zien ze hier niet terug echt geen aanrader
Marc S.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Vorige week met een groep collega's bij Nas Brasas gegeten (al voor het 4e jaar op rij). Met 20 mannen aan het tapas verrassingsmenu. Wat een feest. Heerlijk gegeten!! Een heerlijke variatie aan tapas (vis, vlees, vegetarisch) in een prima tempo op tafel. De hele avond was perfect geregeld. Ook met mijn collega's die speciale dieet wensen/eisen hadden werd rekening gehouden.
Iedereen heeft een top avond gehad en we komen volgend jaar zeker met zijn allen weer terug. En daar tussendoor met vrouw en kinderen natuurlijk ook.
Mitch2202 .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
Het eten was heel lekker, veel leuke gerechtjes. Wij hadden het verassings menu waarbij je verschillende tapas krijgt die de chef uitkiest. Leuk om verrast te worden met wat je krijgt! Service was top! En het ziet er van binnen zeer Spaans uit en erg gezellig. Top!
Kees B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2014
Met een afdelingsuitje met collega's goed verzorgd gegeten. Diverse tapas met een goede keuze door de kok zodat een ieder menigmaal iets van zijn of haar gading kom vinden. De pittige garnalen en de tonijnsalade sprongen eruit. Ook de overige tapas leverden geen teleurstelling op ;-). De bediening was attent en vertelde steeds wat er aan wisselende hapjes op tafel kwam. Ook met dieetwensen werd goed rekening gehouden. Dit vrij kleine restaurant had een mengeling van Spaanse items aan de wand. Ietwat bont, maar ook wel weer grappig en herkenbaar.
Otto T.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Gisteren met z'n vieren Bij Nas Brasa gegeten. We kozen het Tapas Menu en dat bleek een uitstekende keuze ondanks een negatieve ervaring van een eerdere gast. Het garnalenkroketje smaakte goed. De zalm was lekker net als de vongola, ossenhaas, suddervlees, geitenkaas enz. enz. Alles was zorgvuldig opgemaakt op de schaaltjes en werd uitstekend en vriendelijk uitgeserveerd door de jongere gastvrouw. Voor ons was de avond geslaagd. PS De rekening was ook zeer redelijk.
Micheldebruijn .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Prima avond in het aloude Nas Brasas. Zeer uitgebreide kaart met nog wat dagspecials. Veel keuze in betaalbare tapas. Uitstekende wijnen! Zeer goede bediening. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Een aanrader.
CorenJo .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Vreemd , al die zeer tegenstrijdige berichten en weinig er tussen in.
In tegenstelling tot sommige reviews hebben wij deze avond een zeer vriendelijke jonge serveerster gehad , en ons enkele tapas prima laten smaken ( vooral de varkenshaas , en garnalen in knoflook) .
Dit alles met een goed smakende rode huiswijn in een prettig kleinschalige omgeving
Lucas S.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2014
Wederom top gegeten. De zalm met mierikswortel, het konijn gestoofd in mosterd, garnalenkroketten, rundvlees in port de patas aioli allemaal super vers en lekker.
Ook het Spaanse biertje doet het prima. Ongedwongen sfeer en een Spaans huiskamer gevoel.
De Torres
Mattijs D.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Gister bij Nas Brasas gegeten, en afgegaan op de recensies op Iens. Helaas een grote tegenvaller. De service is prima maar de tapa's.. daar zullen ze echt iets aan moeten doen. De meeste tapa's staan binnen een paar minuten op tafel, wat lijkt op snel opwarmen en serveren. De garnalenkroketjes bevatten geen garnaal en smaken zo ook niet. De ultieme tapa's test, de calamaris, faalt ook. Taai dus. Voor mij geen herhaling naar Nas Brasas.
Marcel A.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2014
Ter afsluiting van een perfecte zondagmiddag hier met 5 man gegeten. Wonderbaarlijk genoeg was het rustig, iedereen zal wel op het strand zitten. De tapas waren heerlijk, ook Flappie het konijn! Toetje chocoladetaart vond ik te zoet, maar ja, smaken verschillen, dochterlief (13) vond het erg lekker. Ook zij kon genieten van al het lekkers en ze kan kieskeurig zijn. Kortom, een zaak waar we nog wel een keer terug kunnen komen als we in Haarlem zijn!
Fran T.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Voorbij lopend langs dit restaurantje Nas Brasas besloten we dat we op de terugweg hier een hapje zouden gaan eten. Het restaurant heeft van buiten een gezellige en uitnodigende uitstraling. We gingen bindelings voor het tapasmenu waarmee we ons lieten verrassen door de kookkunsten van de kok. Een gok natuurlijk, maar gelukkig kregen we een menu bestaande uit verschillende gevarieerde en authentieke tapas. Van garnaaltjes in rijkgevullende knoflookolie tot een heerlijke salade met vissoorten waar je een visliefhebber absoluut niet te kort mee doet. Maar ook het stoofpotje met rundvlees mag genoemd worden. Stuk voor stuk waren de gerechtjes smaakvol en met liefde bereid. Geen lopende bandwerk zoals je tegenwoordig bij de uit de grondschietende standaard tapasbarren in Nederland krijgt. Nee, een echt volwaardig, sfeervol tapasrestaurantje waar koken echt met passie wordt uitgevoerd en, zeker niet onbelangrijk, waar je als klant met een glimlach en een praatje geholpen wordt. Deze eigenaars hebben het begrepen: Je waant je in Spaanse sferen en je krijgt tapas zoals een tapa moet zijn 'een lustopwekkend hapje'.
Kristof E.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2013
Een zeer klein maar lekker en gezellig restaurant. Alles in het restaurantje heeft de sfeer van een familierestaurant. Het interieur is gezellig rommelig en de muren zijn behangen met Spaanse aandenken, van een kenteken tot een poster voor stierengevechten.

De kaart is ontzettend uitgebreid. We hebben tapas genomen die allemaal een beetje door elkaar heen geserveerd werden. De gegrillde worstjes duurden wat langer dan de rest (alles was bijna op toen de worstjes pas kwamen) maar de smaak is prima en de porties zijn ruim voldoende. De bijbestelde frites en brood waren helaas niet heel fantastisch, maar dat drukte de ervaring slechts een heel klein beetje.

Het toetje van rabarbertaart en ijs was heerlijk.

Met plezier gegeten en de prijs is ontzettend schappelijk!
X10 .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2013
Na een ijskoude wandeling naar Nas Brassas werden we ijskoud ontvangen. Wat een onwelkome mevrouw. Het "meisje" was wel een gastvrouw, maar kon de onaangename uitstraling van de mevrouw niet goedmaken helaas. De kok kwam af en toe informeren of alles goed was. Vriendelijk. Het eten was minder dan niet bijzonder. Ik snap de goede recensies hierover echt niet. We namen het tapasmenu omdat we zonder veel omhaal lekker met elkaar wilden bijpraten. De kroketjes waren een goed begin en daarna ging het bergafwaarts: zoute zalm (van Aldi?), niet goed afgewerkte inktvis, rauwe gevulde aubergine, droge varkenshaas, zouteloze tortilla, kippenbout zonder veel kip, smakeloze gehaktballetjes (uit blik?). Toen de stoof kwam en we vroegen of dit echt het laatste was (we vonden het wat veel) zei mevrouw misprijzend dat ze het wel weer mee nam naar de keuken kon nemen. Nou ja zeg. Na de kou binnen voelde de buitenlucht als tropisch aan. Nooit meer naar Nas Brassas.
Mark_Rover .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2013
Heerlijk gegeten met z'n 7en veel lekkere hapjes en was meer dan genoeg. Ook lekker waren er apperte tapas zoals Vongole in wijnsaus. en de spaanse sardientjes waar ik de naam niet van weet deze werden door mijn tafelgenoten gewaardeerd en ik trouwens ook , daarnaast heerlijk wat wijnen(sauvignon blanc) gedronken.. leuke gezellige ambiance(huiskamer gevoel) Al met al een heerlijk avond met een heerlijke maaltijd.

Marc S.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2013
Het favoriete restaurant in Haarlem wat mij betreft. Al vele malen gegeten met familie, vrienden en collega's. Het eten is op en top Spaans. Eten zoals je ervaart in het echte Spanje. Dus niet Benidorm of Salou. Maar zoals in Malaga, San Sebastian of Sevilla. Het bedienend personeel altijd beleefd, netjes en gezellig. Echte horeca mensen die weten waar het over gaat. Ik kom hier al jaren en blijf nog vele jaren hier eten!!
ProeverSnoeper .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2013
Het ziet er leuk uit, maar verder is er weinig positiefs over dit restaurant te melden.

Het eten vonden wij matig. Brood leek rechtstreeks uit het schap van de Appie aan de overkant te komen, evenals de aioli (uit een potje?) en de olijven (ook uit blik?). De gehaktballen waren lauw en hier zaten harde stukjes in. We hebben maar geen extra tapas besteld.
De echte domper van dit bezoek was de bediening: de bediening was ronduit onvriendelijk. Op de vraag hoe het had gesmaakt antwoorden wij dat de gehaktballen niet lekker waren. Wij kregen als respons dat wij de eerste in 26 jaar waren die dat vonden en dat wij dus geen gelijk hadden. Toen wij aangaven dat het onze ervaring was (en zij daar naar vroeg) reageerde ze met een misprijzende blik. Tip aan restaurant: als je niet tegen kritiek kan, vraag er dan niet om!

Wij komen hier nooit meer.
Alex B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
Heerlijke tapas en vriendelijke bediening tegen een leuke prijs.
Samen met mijn vrouw heerlijk gegeten. We konden aangeven wat we niet lekker vonden, maar verder was elke gang een aangename verassing. Op een gegeven moment een praatje gemaakt waarin er door ons gerefereerd werd naar een bepaalde tapas die we ooit in Spanje gegeten hebben. Voor de kok geen probleem en ondanks dat het niet op de kaart stond werd deze tapas voor ons nagemaakt.
Echt heerlijk genoten en met een goed gevoel vertrokken.

Moraal van het verhaal: ben je in de buurt van Haarlem en heb je trek in tapas. Dan ben je hier zeker aan het goede adres.

Sata .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2012
een keer met z'n 2e en een keer met een groep van 8 hier gegeten. Allebei de keren er heel erg van genoten! Vooral met een grotere groep is het leuk om het onbeperkte tapas menu te nemen, je krijgt van alles wat op tafel en eet dingen die je normaal niet zou bestellen, echt een aanrader! Alle tapas zijn heerlijk en vooral de calamaris zijn ongeëvenaard ( Niet van die diepvries ringen, maar echt verse zelfgemaakte!!) De bediening is ook erg vriendelijk en neemt de tijd voor je, bij binnenkomst krijg je meteen een tafel en de kaart, er wordt gevraagd naar een drankje en die staat snel op tafel (waar je bij sommige restaurants al heel lang op moet wachten). '
Ook de sangria wordt hier zelf gemaakt en ook die is erg lekker.
Kortom een heel gezellig restaurant waar je goed kunt eten!
Een echte aanrader, ik kom hier zeker nog een keer terug.