Narbonne

Meer informatie over restaurant Narbonne

Dinsdag t/m Zondag vanaf 17:30

Jeffrey S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Goed Tappas concept met internationale gerechten. Kleine hapjes die deelbaar zijn redelijk qua portie en smakelijk.
Dayenne O.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Heerlijk gegeten, ook dingen die je misschien zelf niet zou gaan eten. Echt niet stereotyp zeg maar.
De kok heeft een marokaanse achtergrond wat heerlijk terug te vinden is in het eten. Het enige minpunt het zaakje ziet er sjofel uit. Zou het zelf niet zo maar uitgezocht hebben. Personeel vriendelijk.
Johannes D.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Lekker gegeten. Heel erg lekkere octopus en coquilles! Het was erg rustig toen we gingen zitten. Dat komt omdat er geen terras in de middag is, erg jammer, dan zou het nog drukker zijn.
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
als je van tapas houdt, maar dan ánders. En per gerecht hele schappelijke prijzen. Heerlijke Frans-Marokkaans-Mediterane-en-nog-wat keuken. Heerlijke kleine gerechtjes, groter dan tapas, maar kleiner dan main course (hoewel ze ook een grote kaart hebben). De lamsschenkel is bijzonder, net als de Beef Teriyaki (OK, Japans...maar heerlijk anyhow). Fantastische Chicken wings in een mysterieus smaak huwelijk tussen de gordel van smaragd (Indonesisch) en het Marokkaans (komijn)... Die zijn zoo lekker dat ze vaak al op zijn. Kalfswang om op te zuigen...
Één groot nadeel, je besteld altijd teveel van die heerlijke kleine gerechtjes...daarom ben je toch niet echt goedkoop uit.
Bediening is top, vriendelijk en attent, soms effe wachten, maar dat komt vaak omdat iedereen tegelijk komt...
Mirtel K.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Wij komen hier graag. Het eten is goed en vooral de vleesgerechten zijn heerlijk. Er staan ook veel kleine gerechten op de kaart dus je kan verschillende dingen uit proberen. De ongedwongen gezellige sfeer en de vriendelijke bediening maakt dat je je hier erg welkom voelt. Ze hebben een klein terras waar het ook prettig vertoeven is. Een fijn restaurant in een van de mooiste straten van Amsterdam-west.
Rjpbackus .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Heerlijk vegetarisch gegeten in Narbonne. Ongedwongen sfeer, vriendelijke bediening die je niet opjaagt om snel naar de volgende gang te gaan. Ze voelde goed aan wat we wilden. Aardappeltjes waren reuze lekker, en de rest ook. Wel vonden we de rode wijn te warm.
Corine D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Vorige week voor het eerst gegeten in deze zaak en gisteravond met broer en schoonzus op herhaling gegaan. We komen vaak in de streek waar de stad Narbonne ligt en herkenden de kleinsteedse, prettige sfeer. De menukaart heeft voor elk wat wils en is niet doorsnee, maar wel mediterraans. Heel vriendelijke bediening, soepel als het om een speciale vraag gaat en heel attent. Je krijgt hier echt het gevoel dat ze er voor jou zijn .
De vorige keer hadden we gekozen voor een aantal tapasachtige gerechtjes en nu namen we de kalfswang als hoofdgerecht en coquilles en inktvislamellen als vooraf. Zelden zo malse gegrilde inktvis gegeten! Schoonzus nam de borrelschotel en heeft volop genoten van alle proeverijtjes.
Het karafje Ophalum paste er goed bij, dus werden het er 2.
Een karafje water wordt altijd geserveerd, heel prettig.
Weer volop tevreden gingen we huiswaarts, maar weten zeker dat we hier nog vaak terug zullen komen.
Soraya K.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Het eten was heerlijk, alle 7 personen hebben genoten.De bediening erg vriendelijk !
Het decor is een beetje oudbollig maar dat past wel bij de sfeer.
Michael L.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Verrassend lekker en ruim voldoende (het hoofdgerecht was al ruim gegarneerd maar werd nog vergezeld door een heerlijke salade en gebakken aardappeltjes)! Complimenten voor de chef. We hadden allebei een gerecht van het 'krijtbord'. Omdat we die avond als eerste gasten binnen kwamen kwam de entourage wat killig over en er hing vreemde geur in het restaurant. Tijdens het eten hadden we er geen last meer van!
L020 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Bediening erg vriendelijk. Brood en gefrituurde kaas vooraf erg lekker, hoofdgerecht (burrito) smakelijk en erg lekkere salade erbij geserveerd. Alhoewel de burrito een goede smaak had deed ie het niet helemaal voor mij, vandaar een 7. Maar ik kom zeker nog eens terug, om het concept van kleine gerechtjes om te delen uit te proberen!
Hannievo .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Weekend in Amsterdam en tweemaal bij Narbonne gaan eten. Wat een lamsschenkel en kalfswang. Supergaar en heerlijk mals. Ook de rest was top en dat voor zeer schappelijke prijzen. Goede en attente bediening.
Anne2016 .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
We hebben uitstekend gegeten bij Narbonne. We hadden een voorgerecht met gamba's en een hoofdgerecht van het bord - dat wisselt elke week. Het was lekker, de wijn ook (pinot grigio). De bediening was zeer attent en bij elk gerecht kregen we uitleg. Relaxte sfeer. We hebben een plezierig avondje doorgebracht bij Narbonne.
Calijn R.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Op een mooie vrijdagavond wilden we even op een terrasje wat eten en bijkletsen. We kozen voor Narbonne in de Bosboom Toussaintstraat, omdat daar een tafeltje vrij was. Het menu bestaat uit een paar hoofdgerechten maar verder kleine gerechten om samen van te eten. Geen echte tapas, maar van alles wat. Op de kaart zwabbert het eigenlijk al een beetje. En proevend blijkt dat eigenlijk ook. De artichokenharten zijn, hoewel niet vers, goed. De aubergine met gerookte mozarella is heerlijk. De geconfijte eend is vet en niet verfijnd van smaak, maar vooruit. De stokjes met gegrilde tonijn is zo doorbakken, echt keihard en niet lekker. In de groene salade vinden we 3 haren. Daar krijgen we excuses en een drankje aangeboden. Trouwens, we dronken een heerlijke franse witte wijn erbij. De prijzen zijn fors. Alles bij elkaar: we zaten fijn op het terras, maar het is een richtingloze boel hier. Iets meer focus, iets meer kwaliteit bieden voor deze prijs, en je hebt een topzaak. Maar nu, nee.
Beste gast,
Ik heb heel lang getwijfeld of ik zou reageren op uw recensie. Maar er zijn een aantal dingen in uw recensie die ik graag wil ophelderen. Helaas hebben we nooit gerookte mozzarella gebruikt bij de aubergine. Dit was een fout in uw menukaart. Het verschil tussen gerookt en niet gerookt is heel simpel om te proeven. Konfijten van alle soorten vlees doe je in vet op een laag vuur (onder 90 C). Dus de eendenbout kan nooit zonder sporen van vet geserveerd worden. Je kunt overal waar je gaat eten makkelijk bij je bestelling van vlees en vis je keuze rauw, medium of doorbakken doorgeven. Dat voorkomt teleurstellingen. Ik hoop dat ik u geholpen heb om verder een goede expertproever te worden. Onze zaak is niet perfect en kan nooit 100% perfect worden.
Met vriendelijke groet.
A. Haim, Narbonne

Reactie van proever:

Jammer dat u nog even moet "snieren", na een eerlijke reactie. Ik heb zelf niet verzonnen dat het gerookte mozzarella was, dat was uw medewerker die ons dat vertelde. En inderdaad, goede tip, om even mee te geven dat je de tonijn rauw, medium of doorbakken wil hebben. Mijn god, met uw tonijn kon je iemands hoofd mee in slaan, echt. En ja, ik weet wat konfijten is, maar als u een beetje rondproeft, weet u ook dat dat de ene confit vetter is dan de andere, en die van u is de vetste die ik in tijden geproefd heb. Nee, na deze reactie zie je mij nooit meer.
Dengdengblado .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2015
Narbonne is een van de 'geheimtips' van Amsterdam. In een van de leukste straten, de Bosboom Toussaintstraat, met heerlijk eten, een uitstekende bediening en een prettige sfeer. Met name de specials zijn zeer aan te raden.
AndreJ .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
In de straat waar ik ben opgegroeid, de Bosboom Toussaintstraat in Amsterdam zit een gezellig klein restaurant Narbonne. De inrichting is sober, maar wel gezellig. We hebben met z'n vieren gekozen voor kleine gerechten: gamba's in kokosmelk (wel lekker maar niet bijzonder), gehaktballetjes in tomatensaus (wel lekker), groene salade met schimmelkaas (lekker), lamsschenkel (heerlijk), sepia (fantastisch), aardappeltjes uit de oven (lekker), aubergine met mozzarella en tomaat uit de oven (heerlijk). Een van ons had een hoofdgerecht, goede biefstuk. De rode wijn was betaalbaar en lekker, het water gratis, de bediening eerst wat afstandelijk maar al snel prettig, snel en persoonlijk. Dit restaurant kan ik wel aanraden, lekker en redelijk betaalbaar eten in een gezellige buurt midden in Amsterdam.
Treestruus .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
We hebben heerlijk vegetarisch gegeten. Op dat gebied hebben ze ook veel keus. De prijs zijn in orde.
Bediening was heel aardig en correct, hartelijk en toegewijd. Inrichting is sober, maar gezellig. We komen nog eens terug.
Dirk08 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Met een kleine groep heerlijk gegeten bij Narbonne. We kozen voor meerdere kleine gerechten. Vooral de sepia en de aubergine smaakte mij uitstekend. De witte huiswijn (Chordonnay) kon mij minder bekoren.
Nicole R.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Gisteren hebben we gegeten bij Narbonne. De gerechten zijn erg overpriced. We hebben 8 kleine gerechtjes genomen (en 2 bier) en moesten 80 euro afrekenen. Helaas waren 4 van de 8 gerechtjes niet lekker. Van één gerecht hebben we een hapje genomen en gelijk teruggestuurd maar dit moesten we vervolgens wel betalen. We hadden het gevoel dat ze onderbemand waren. Wij en veel tafeltjes om ons heen bleven lang met de vieze borden zitten. Er werd ook niet naar ons gekeken toen we de dessertkaart wilden bestellen waarna we opeens ongevraagd de rekening kregen. Wij gaan hier niet meer heen.
Geoffrey V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2014
Ontzettend lekker gegeten, de zeeduivel en zalm, de kalfswang en ook de bijgerechtjes waren stuk voor stuk erg goed bereid. En voor een goede prijs! Vriendelijk personeel die ons goed kon informeren over de gerechten. Wij gaan hier zeker vaker eten.
Montauk .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2014
Heel gezellig restaurant met heel vriendelijke bediening; de prijs-kwaliteitverhouding van de gerechten stelde helaas echter bijzonder teleur. Met name de kwaliteit en versheid van de gebruikte ingrediënten viel tegen, terwijl bovendien de inventiviteit van de gerechten beperkt was.

Met zijn tweeën bestelden wij zeven gerechten, waarvan de lamsschenkel zeker erg lekker was; maar wat bijvoorbeeld als gefrituurde Spaanse kaas op het menu stond was in onze ogen niet meer dan een mini-kaassoufle van bij de sportkantine of snackbar, terwijl de gegrilde kipfilet gewoon droog was.
Beste gast,

Gefrituurde kaas is kaassouffle. Op 1 manier gemaakt. Bloem, eiwit of heelei en paneermeel of iets anders. Dat had Iens ook moeten weten. Bij Narbonne staat het hoofdingredient centraal en moet dominant en herkenbaar zijn. Op tijd iets melden kan alle koks enorm helpen.
Mvg Jalal Haim.