Over het restaurant Napoli

Authentieke Italiaanse smaakbeleving

Aan de voet van de Grote Houtbrug is Napoli gevestigd. Sinds 1966 een begrip in Haarlem op het gebied van Italiaanse specialiteiten. Hier staan kwaliteit, service en gastvrijheid hoog in het vaandel en geeft de vriendelijke bediening uitgebreide toelichting op de kaart. Bij Napoli krijg je een pizza zoals je hem op een authentieke piazza in Rome ook zou krijgen. Schuif hier ‘s middags aan, neem een goed glas wijn en laat de dagelijkse stapel werk eventjes voor wat ‘ie is. Ook ‘s avonds ben je hier uiteraard aan het juiste adres voor een traditionele Italiaanse smaakbeleving!

Meer informatie over restaurant Napoli

- Lunch vanaf 12:00

Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Anno1978 V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Tijdend bevrijdingspop konden we toch nog een tafel reserveren.
Het was echt razend druk in het restaurant en ook heel veel afhalers.
Ondanks dat werden we goed geholpen en kregen we een plekje achterin het restaurant waar we geen last hadden van festivalgangers.

Het eten was echt heerlijk.
Ikzelf had zwarte lintpasta met een vismix in pittige tomatensaus, heerlijk pikant en de vis precies goed!
Onze kinderen hadden spagetti Bolognese, welke hen ook zeer goed smaakte.

Zeker komen wij hier nog eens terug.
Petje af voor alle medewerkers doe gestaag doorwerkten in de topdrukte.
Lonita V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
De gerechten die wij hebben gegeten waren heerlijk. De kwaliteit was top en de bediening was zeer kundig. De door de ober geadviseerde wijnen paste perfect bij al onze gerechten. Eindelijk weer heerlijk Italiaans gegeten met vriendelijke en kundige bediening. Een echte aanrader!
Desir .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Zeer gedateerd restaurant. Eten was vrij vlak. Onder de carpaccio, die op zich prima was, lag een berg natte bittere ijsbergsla. De geflambeerde pasta was qua bereiding aan tafel spectaculair, maar verder smaakloos. Als dat bekend staat als het beste uit de keuken, moet je je als restaurant zorgen gaan maken. Wij moeste ook erg lang wachten op het eten. Pas na 10en klaar, terwijl we er om 19 uur waren.
Het uitserveren aan rollende tafels bij de tafel is soms leuk, maar om dat bij bijna alle gerechten te doen is overdreven.
Weijer V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Een echt klassiek Italiaans restaurant.
J H.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Het was weer top!
Krista -.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Heerlijk eten, vriendelijke service
Victorien R.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Voor deze prijzen zou je meer verfijning verwachten. Smaken zijn vlak en erg aan de 'Nederlandse smaak' aangepast. Veel te grote porties. 9 van de 10 keer moet je de attentie van de ober zien te trekken om wat te vragen.
Joyce G.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Het restaurant ziet er erg oubollig uit. Schoonmoeder wilde hier graag eten. Het duurde wat lang voor we de menukaart kregen en toen mijn dochter on de pizzakaart vroeg was volgens mij de interesse in onze tafel verdwenen. Moesten best lang wachten voor de bestelling werd opgenomen. Ikzelf een fantastische tagliatelle met asperges gegeten en de drie anderen een pizza. Die voor twee van hen tegen viel. Als toetje nam ik de tiramisu en die vie voor mij weerl erg tegen. Het ijs was prima.
Freek W.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Napoli blijft traditioneel en wat ouderwets, maar dat is nu eenmaal in Italie de standaard. Bediening is prima. Heerlijke carpaccio en antipasto Napoli, gevolgd door heerlijke pasta vongole en prima pizza's . Niet goedkoop maar gewoon prima!
Evert K.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Gisteren bij Napoli gegeten en daar een 6 gangenmenu gehad. Ontzettend lekker en met veel aandacht aan tafel bereid. Vooral de pasta Parmagiano was bijzonder. Alleen het grand dessert veel een beetje tegen. Bij een goed Italiaans restaurant verwacht je Tiramisu.
Al met al erg goed gegeten en prima bediening.
Gijs B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
De ontvangst was vriendelijk.
De service schoon, hygiënisch, vriendelijk en er werd gewerkt met veel plezier.
Het vers bereiden aan de tafel vonden wij zeer geslaagd. Aanrader qua prijs kwaliteit.
Kim C.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Het menu Isabella is prima bevallen; wel een lange zit door de 6-gangen die met ruime tussenpozen werden geserveerd (totaal 4 uur). Bediening is altijd even vriendelijk! De entourage is wat gedateerd, maar charmant passend bij deze lekkere Italiaanse keuken.
Lianne D.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Heerlijk gegeten! Scroppino en tussengerecht ( spaghetti met in whisky geflambeerde parmezaan ) aan tafel bereid! Restaurant kan wel een moderner jasje gebruiken. Bediening zeer vriendelijk! Echt Italiaans!
Inkyuiteten .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
De aan tafel bereidde gerechten door de charmante ober maken het sfeertje natuurlijk erg leuk. Vooral de spaghetti met whisky saus is heel apart. Verder was het qua smaakbeleving niet heel bijzonder. Prima voor een keer, maar in een stad met zoveel restaurants kies ik de volgende keer wat anders.
maarten V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Met 2 personen het iens 6 gangen menu gegeten. Ik had al veel gehoord over Napoli de afgelopen jaren en mijn verwachtingen waren zeer hoog gespannen. Deze verwachtingen zijn niet echt waar gemaakt.
Er werd geen uitleg over het menu gegeven en toen duidelijk was dat we moesten kiezen duurde het erg lang voor we daadwerkelijk konden bestellen. Daarna werd ons gevraagd in welk tempo we wilden eten (voortreffelijk) en dat werd goed uitgevoerd. Pluspunt !
De huiswijn was prima. Zonder verdere vragen kregen wij een fles water terwijl wij gewoon water hadden besteld en eigenlijk rekenden op een karaf kraanwater. Over de gehele linie genomen vonden wij dat er wat meer smaak aan het eten mocht zitten. Dit gold zeker voor de bruschetta en voor de hoofdgerechten.
De carpaccio, de sgroppino en de zalm waren prima. De kaas op de carpaccio had wat minder mogen zijn.
Er is niet gevraagd welke garing wij wensten voor het hoofdgerecht. De ossenhaas was in ieder geval voor mij te lang gebakken.
De pasta parmigiano was prima. Het aan tafel bereiden van de diverse gerechten was heel leuk.
De slagroom bij het dessert was niet geweldig (spuitbus?). De tiramisu en het ijs waren prima. De bediening was vriendelijk en afgezien van de bemerkingen goed.
Wij zaten vrij dicht op een andere tafel en hadden de pech dat aan die tafel iemand zat die 2,5 uur bijna aan een stuk zeer luid aan het converseren was. Wij konden woordelijk volgen wat hij zij.
De normale prijzen vindt ik voor het geleverde vrij hoog.
Euv .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Gisteravond het 6 gangen menu gehad en we hebben genoten. Goed eten en goede service, obers continu bereikbaar maar niet opdringerig. Het decor sprak ons niet zo aan, maar dat nemen we op de koop toe. Zeker voor herhaling vatbaar!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Heerlijke pasta met parmasaanse kaas en whiskey. Verrukkelijke combinatie en aan tafel bereid met informatie erbij gegeven. Ook de spoon van ijs en een citroen-achtig drankje was heerlijk.

Voor een 6-gangen diner hadden de porties wel iets bescheidener mogen zijn. Ik vind het altijd vervelend om eten terug te sturen.

De service is goed in dit restaurant. Geen enkele keer komen de standaard vragen 'alles naar wens' of 'heeft het gesmaakt' . Néé, als gast wordt je met rust gelaten, dat betekent zeker niet dat je wordt vergeten want steeds werden de gerechten op het juiste moment geserveerd. En toen één van ons na afloop zijn telefoon was vergeten kwam men ons achterop om de telefoon te brengen.. kortom... zeer goede service.
Maaike D.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Wij waren met twee volwassenen een avondje dineren bij Napoli. We hadden gereserveerd voor de Iens dinerdeal. We kregen allereerst een broodje met kruidenboter en gewone boter. Enigszins verrassend, want ik verwacht eerder olijfolie en zout. De kruidenboter was helaas wat smakeloos. Vervolgens de bruchetta en daarna de carpaccio, allebei lekker, maar niet heel bijzonder. Vervolgens de pasta parmezaan. Die wordt aan de tafel bereid in een parmezaanse kaas die ter plekke geflambeerd wordt. Erg leuk en ook heel lekker! Daarna werden we verwend met een heerlijke scroppino, daar kom ik zeker voor terug! Het hoofdgerecht, de ossenhaas was prima, het garnituur erg basaal (haricots verts en spinazie, gewoon kaal, aardappeltjes gebakken). Tot slot een proeverij van Italiaanse lekkernijen, die ons heel goed gesmaakt hebben.
De bediening was bijzonder vriendelijk en attent. Netjes, maar zeker in voor een praatje en een lach. Er werd ook gevraagd in welk tempo we de gerechten wilden en ze stemden daarin goed op ons af. We hebben daardoor lekker lang kunnen zitten, van zes tot half elf. We kregen ook niet een aperitief van het huis, iets dat ze nieuw hadden en we mochten uitproberen!
De tafels staan ver genoeg uiteen dat je tijdens het eten voldoende privacy hebt voor wat intiemere gesprekken. Hier en daar is de inrichting wel wat kitcherig, maar de stoelen zitten goed en dat is wat mij betreft toch het belangrijkste.
Jan T.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Twee van ons drieën namen als hoofdgerecht lamskoteletten met groene asperges. Allebei vonden de koteletten veel te doorbakken en daardoor droog en ook nogal taai. Bovendien waren de koteletten lauwwarm.