Nanbu

Europaplein 11 1078 GS Amsterdam Nederland Kaart
31-206750016
Dit Japans restaurant tegenover de RAI is nog maar net open en nu al favoriet van velen. Dat heeft waarschijnlijk iets te maken met de persoonlijke benadering van eigenaren Ho en Morning Lam. Het echtpaar staat zelf in de zaak en vindt niets heerlijker dan hun gasten het naar de zin te maken. En ik vermoed dat de fotogenieke gerechten die uit de keuken komen ook zeker een handje helpen. Ho heeft jarenlang bij The Red Sun gewerkt en nadat zij dicht gingen opende hij zijn eigen zaak. Dus als je fan was van The Red Sun zou je je hier zeker op je gemak voelen. De kaart staat vol met experimentele sushigerechten en andere Aziatische lekkernijen. ‘Ik haal mijn inspiratie uit het buitenland. Steden als Londen en Hong Kong.’ Neem er een bijpassend glas wijn bij, ga achterover zitten en geniet van je Asian meal. Oh Nanbu heeft ook een terras, dus op mooie zomerse dagen kun je lekker buiten genieten van hun fijne gerechten.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Probeer de ebi tower. Die is niet te filmen zo goed.

Speciale deals

-20% op de Rekening

Available on the booked timeslot.

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant Nanbu

In dit Japanse restaurant kun je heerlijk sushi eten. Vis waarbij de smaak op en top tot zijn recht komt. Omdat de Japanse keuken zo uitgebreid is, staan er op het menu allerlei kleine hapjes. Smal bites die je kunt delen met je tafelgenoten. Van alles een beetje is precies de charme van de Aziatische keuken. Uiteraard kun je ook een stuk vis of vlees op de bakplaat laten klaarmaken: lekker vers en smaakvol tot het laatste hapje!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Nanbu

Near Station RAI
  • : You can park in the streets

Opened daily for diner 17:30 - 22:30h.

• Mastercard , Pin , Visa
  • Engels gesproken , Nederlands gesproken
Uitmuntend
9,5
9,3

Jouw recensie over het restaurant Nanbu

Robert B.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2018
C.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Waanzinnig lekkere sushi, creatief! Je voelt je welkom bij binnenkomst en verwend bij vertrek.
Naar ik begreep de oude crew van Red Sun, maar dit is echt veel beter!
Hong L.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
De sushi is erg prijzig voor wat je krijgt.
Verder waarschijnlijk de verkeerde gerechten besteld...kleine porties en het eten was veel te pittig ondanks dat we toch erg pittig kunnen eten.
Service: ze zijn erg snel met het afruimen van je borden, ondanks dat we nog aan het eten waren werd er tot drie keer toe gevraagd of we al klaar waren.

Ondanks onze eerste ervaring denk ik dat ze wel beter kunnen en potentie hebben. Advies: grotere porties, schappelijkere prijzen en de klanten tijd geven om rustig te eten.
Jacco K.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Heerlijk gegeten. Beste sushi ooit.
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Heerlijk gegeten, zeer vriendelijke bediening en fijne sfeer!
Peggy V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2018
Heerlijke sushi, anders dan doorsnee, waardoor iets prijziger.
Met name de zalmtartaar en de tonijntartaar met bijbehorend krokantje vielen bij ons zeer in de smaak.
Uitstekende service.
Fabian G.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Heerlijk gegeten met mijn gezin. Onze kleine meid van net geen 2 heeft het ook naar haar zin gehad en lekker gegeten. Kings Crab was verrukkelijk. Net als de sushi. Mooi dat het team van de voormalige Red Sun in Amsterdam nu voor zichzelf begonnen is. We komen graag nog eens terug!
Salo M.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2018
Een geweldig restaurant. Mooi ingericht en bijzonder lekker eten. Het zijn de mensen van de vroegere Red Sun in Amsterdam.
Marjolijn V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2018
Goed gegeten op het terras, prima service !
La F.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Super goede sushi. Erg smakelijk. Het enige probleem is dat het lastig kiezen is. Van de Yakitori alleen de makreel gehad en die was ook heerlijk. Absolute aanrader en voor die kwaliteit betaal je natuurlijk wel.
Louise V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Uitmuntend
Marco M.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Lekker, prima ontvangst, wel even met de prijs rekening houden.
Shaar A.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Sushi was fantastisch!!!
Merlijn K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Vriendelijk personeel, de sushi en sashimi waren lekker ook voor een Japan kenner. Rustige en prettige ambiance zonder muziek en met schone toiletten. Geen minpunten.
Jordy R.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2018
Hier recentelijk geweest en dit hier kom ik niet meer terug, de prijzen zijn absurd hoogt voor wat je krijgt. we begonnen met sashimi en sushi, toro sashimi was nog bevroren en erg pezig, hamachi sashimi was beter, snap alleen niet dat de hamachi duurder was dan de toro. Sushi was klein en dat voor minimaal 15 euro per rol. Yakitori van beef en kip was taai en de black cod was flauw en dat voor 250 euro. Service was aardig maar onwetend. Ik kom hier niet meer terug, er zijn plekken die vele malen beter zijn en goedkoper.
Elsjen I.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Lekker gegeten, heerlijke sushi en vervolgens teppanyaki. Japanse en Koreaanse mix van gerechten maakt dat er wat te kiezen is. Erg fijne bediening.
Helga W.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Erg lekker gegeten, we hebben ons laten verrassen door de chef en dat is heel erg goed bevallen. Geen gewone sushi, maar apart en met zorg gemaakt. Ook de rest van het 3 gangen menu was zeer goed. Het is dat het zo ver weg is voor ons maar als we weer in Amsterdam zijn gaan we zeker terug!
Marcel S.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Wat een super ontvangst weer door Ho en Morning!, heerlijk gegeten met een paar heerlijke Nanbu eigen signaturen sushi's in een prima ambiance, uitstekende kwaliteit en gastheerschap. We komen zeker nog een keer terug.

Een aanrader voor iedereen in Amsterdam en omstreken!
Angelique H.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Heerlijke sushi , Alles vers
luc H.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Super lekkere kleine Aziatische gerechtjes! Ook goede wijnen. Heerlijk avondje genoten.