Nanbu

Europaplein 11 1078 GS Amsterdam Nederland Kaart
31-206750016
Dit Japans restaurant tegenover de RAI is nog maar net open en nu al favoriet van velen. Dat heeft waarschijnlijk iets te maken met de persoonlijke benadering van eigenaren Ho en Morning Lam. Het echtpaar staat zelf in de zaak en vindt niets heerlijker dan hun gasten het naar de zin te maken. En ik vermoed dat de fotogenieke gerechten die uit de keuken komen ook zeker een handje helpen. Ho heeft jarenlang bij The Red Sun gewerkt en nadat zij dicht gingen opende hij zijn eigen zaak. Dus als je fan was van The Red Sun zou je je hier zeker op je gemak voelen. De kaart staat vol met experimentele sushigerechten en andere Aziatische lekkernijen. ‘Ik haal mijn inspiratie uit het buitenland. Steden als Londen en Hong Kong.’ Neem er een bijpassend glas wijn bij, ga achterover zitten en geniet van je Asian meal. Oh Nanbu heeft ook een terras, dus op mooie zomerse dagen kun je lekker buiten genieten van hun fijne gerechten.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Probeer de ebi tower. Die is niet te filmen zo goed.

Speciale deals

-20% op de Rekening

Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant Nanbu

In dit Japanse restaurant kun je heerlijk sushi eten. Vis waarbij de smaak op en top tot zijn recht komt. Omdat de Japanse keuken zo uitgebreid is, staan er op het menu allerlei kleine hapjes. Smal bites die je kunt delen met je tafelgenoten. Van alles een beetje is precies de charme van de Aziatische keuken. Uiteraard kun je ook een stuk vis of vlees op de bakplaat laten klaarmaken: lekker vers en smaakvol tot het laatste hapje!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Nanbu

Near Station RAI
  • : You can park in the streets

Opened daily for diner 17:30 - 22:30h.

• Mastercard , Pin , Visa
  • Engels gesproken , Nederlands gesproken
Uitmuntend
9,3
9,2

Jouw recensie over het restaurant Nanbu

Mark E.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Geweldig eten (incl goede wijn) voor keurige prijzen. Een opvallende discrepantie tussen eten en decor. Zou deze keuken (voorheen Red Sun team) in een wat meer moderne/hippe omgeving zitten, dan zou je er nauwelijks tussen kunnen komen. Bescheidenheid siert de mens, maar in dit geval doet de eigenaar zichzelf wat te kort.
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Fantastische sushi & more! Probeer zeker de Cali Shrimp, de Nanbu Salmon Cracker, de Crispy Tuna en de Ebi Tower. Maar ALLES is heerlijk, kraakvers en van geweldige kwaliteit! Ho en Morning hebben met Nanbu echt een pareltje in Zuid gecreëerd!
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
de eigenaren ho en morning zijn zeer gastvrij en serveren telkens weer de heerlijkste gerechten van hoge kwaliteit.
Marielle P.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2018
Fantastisch!
Lucienne H.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
Aangename verrassing! Uitgebreide kaart met uiteraard sushi’s (aanbeveling de specials!) Lekker buiten kunnen zitten met een heerlijk muziekje, goede bediening! Wij gaan terugkomen!
Claudia D.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
heerlijke gerechten, met een speciale twist. Echt genoten.
Gerry D.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Heerlijk gegeten en de bediening was zeer vriendelijk.wij komen er zeker nog een keer terug.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Heerlijk buiten gezeten en met ons allen kunnen genieten van heerlijke Japanse gerechten. Aanrader!
Edwin B.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
heerlijk gegeten
Namfon S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Wij hebben voor 2e keer weer zo heerlijk gegeten, goede bediening en leuk sfeer! Wij komen zeker terug!
Annemijn V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Goddelijk lekker gegeten! Als vaste bezoeker kunnen we concluderen dat de kwaliteit altijd optimaal is. Service is ook geweldig; liefdevolle en attente bediening door Morning en Ho. Super originele en lekkere sushi! Vanuit Utrecht rijden we hiervoor altijd speciaal naar Amsterdam.
Casper V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Heerlijk eten en warme gastvrijheid!
Marco En Pauline M.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Morning en Ho weten wat je moet doen om een gast te verwennen.
Floor B.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
Super lekker gegeten, vriendelijk personeel en een leuke inrichting! Ga hier zeker vaker eten!
Renske B.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2018
We hebben er de halve stad voor moeten fietsen, maar het was absoluut de moeite waard. Het is heel, heel lang geleden dat we in Amsterdam zulke heerlijke, originele en mooi geserveerde sushi en soortgelijke hapjes hebben gegeten! Niks standaard, maar verrassend. Wij bespeurden Koreaanse invloeden: gegrilde eend niet in een pannenkoekje, maar met slablad omwikkeld, bijvoorbeeld. Je bestelt iets, maar de kaart blijft heel verstandig en slim liggen, zodat je gewoon weer wat anders kunt bestellen totdat je echt genoeg hebt. Het tempo bepaal je zelf en dat is erg prettig. Geen muziek: een verademing!
De (warme) sake was bijzonder zacht, maar een kruikje blijkt toch wel erg weinig. Er wordt geen kraanwater bij geserveerd, dat komt uit een fles (Sourcy).
Wat wij een minpuntje vonden was de groententempura. Iets te groot gesneden en de Chinese (?) paddenstoel was nogal taai.
De bediening was attent en erg vriendelijk. Het was niet goedkoop, maar je krijgt wel degelijk waar voor je geld.
Kortom: een aanrader!
S.R. V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Prima eten, prima bediening, prima prijsstelling. Prima dus!
Saida Z.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Met zeer hoge verwachtingen naar dit restaurant geweest. De zeer goede reviews op Iens kwamen helaas niet overeen met de werkelijkheid.. in het kort, de bediening was traag lang gewacht op de eerste gang en ging bij opmerkingen continue met ons in discussie. 2 soorten vis van onze sashimi waren taai en draderig en van de dure Toro kregen we hele kleine stukjes. De “hot tuna roll” was absoluut niet hot zelfs niet een klein beetje pittig. De lavacake als toetje werd letterlijk lavaheet geserveerd, dit werd echter niet gemeld door de bediening waardoor mn vriendin haar tong verbrandde. Bij onze opmerking hierover wederom discussie dat dit zo hoorde; een lavacake komt volgens de bediende immers uit de oven.. ik vind het echt niet erg om veel geld te betalen voor goed eten maar dit restaurant is “”way “” overprised zeker als je het vergelijkt met andere goede japanse fusion restaurants (Mchi, En, sushi samba) in amsterdam is de prijs kwaliteit verhouding hier niet in balans.
Marielle P.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Nog nooit zulke lekker sushi gegeten! En super aardige bediening!
Olav B.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Wij hebben een leuke avond gehad bij Nanbu.
De sushi was heel verassend en super vers. Je proeft de passie van de kok en de bediening zorgde voor een goede sfeer. Wij vinden Nanbu een aanrader met een goede prijs kwaliteitsverhouding. Wij komen zeker nog eens terug.
Kerstin W.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2018
De service was vriendelijk, maar het eten is matig.