Nam Kee

Marie Heinekenplein 4 1072 MH Amsterdam Nederland Kaart
31-206702336

Over restaurant Nam Kee

Chinees pareltje in De Pijp

Restaurant Nam Kee is inmiddels een begrip in Amsterdam. Het is het meest bekende Chinese restaurant en wordt vaak bezocht! Het filiaal op het Heinekenplein is de derde Nam Kee vestiging en tevens ook de grootste. De Amsterdamse volksbuurt De Pijp is nu dan ook een fijn Chinees restaurant rijker! Kom hier genieten van de Aziatische keuken en laat de oesters absoluut niet achterwege!

Meer informatie over restaurant Nam Kee

6,3
Vanesa P.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Vond het eten best wel goed. Wel een aanrader, kom zeker terug. Handige plek voor grote groepen, want zeer ruim. Decor is wat minder en service is ok.
Sander H.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2016
Ik ben ook bij Nam kee geweest het eten was daar lekker maar redelijk koud.
Aardige bediening maar geen decor.
Het kan allemaal best goedkoper.
Fleurtje30 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
De pittig zure soep is geniaal. Verder een hele uitgebreide kaart, lastig om te kiezen. Grote porties. De service is niet om over naar huis te schrijven
Thomas L.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Het was weer eens een tijdje geleden dat dit restaurant door ons bezocht werd. Dan gaat het vooral om het eten. Het grote restaurant is weinig speels ingedeeld waardoor je weinig sfeer hebt. Het zou mooi zijn als ze daar nog eens naar kijken. De gerechten waren prima tot goed. In een gestoomde oester zat wat krakerigs (zand?) maar de verdere gerechten waren op constant niveau. Service is goed en snel waarbij opvalt dat de serveersters vriendelijker in het contact waren dan enkele jaren geleden.
Waiman L.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Het eten was lekker, kwam snel en net klaar gebracht (erg warm).
Ik had nu flensjes gewokt met zeevruchten. Goed gekruid.
Normaal eet ik iets met tofu. De ene keer is het net iets pittiger dan een andere keer. Het hangt er een beetje vanaf wie het kookt, denk ik.
Bediening altijd vriendelijk en behulpzaam.
Thomas D.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Goed Chinees eten bij Nam Kee aan het Heinekenplein. De inrichting is nogal basic, maar de aanwezigheid van grote groepen Chinese gasten wekt vertrouwen. Veel keus op het menu, grote porties dus makkelijk te delen met je gezelschap. Aanraders zijn de Koe Lo Kai (gepaneerde kip in zoetzure saus), gefrituurde kip met sesam en de Wan Tan Soep.
Josephine S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Voor de gezellige inrichting moet je hier niet zijn. Restaurant is meer gericht op 'grote groepen'. Toch lekker gegeten. Het was mogelijk om een gerecht buiten de kaart om te bestellen. Bediening erg vriendelijk.
Lya D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
De bediening was aardig en attent, niets op aan te merken. Het eten daarentegen vonden we niet lekker. In de vissoep zaten stugge grote pingpong ballen van vis (volgens de kaart). De loempiaatjes waren in orde. Volgende gang: fou yong hai met beef. Droog, niet lekker, saai met droge bami. De visgehakt in bonensaus was ook niet smakelijk. De nasi hierbij ook weer kurkdroog. De thee werd gratis bijgevuld, wat sympathiek overkwam. Bij de rekening nog een handvol heerlijke pepermuntjes gekregen van de vriendelijke dame uit de bediening. Over het geheel echt niet lekker gegeten, jammer. De rekening was inclusief fooi € 45,--.
Julien D.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Heerlijk eten, wonton garnalen maaltijdsoep was erg lekker en de peking eend was ook zeer goed.
De service kon beter maar was wel voldoende. De bediening lijkt niet veel zin te hebben in de werkzaamheden.
Het decor, op zich best leuk ingericht maar een beetje te veel tafels in een kleine ruimte naar mijn mening.
Het eten was wel echt zo lekker dat ik de volgende keer wat ga afhalen.
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Als je dochter in Amsterdam gaat wonen ontkom je er gelukkig niet aan. Nam Kee, Zeedijk, boek, film, nostalgie. Prachtig om in een basic-setting te genieten van prachtige gerechten. En van de mensen, de mensen van Nam Kee en de bezoekers van Nam Kee. Gerechten: starter een mooie wantansoep, zo als hij hoort te zijn. Natuurlijk gevolgd door de oesters van Nam Kee. Mooie exemplaren, heerlijke dressing van zwarte bonen, gember en lichte soja. Wat is dat genieten. Hoofdgerecht natuurlijk geroosterde pekingeend, prachtig gegaard en met een mooie saus. Als tweede main course beef met gember en bosui. Ietsje teveel gember maar dat mag de pret niet drukken. Uiteraard horen groenten er bij! Gestoomde broccoli met heel veel knoflook. Mmmmmmm. Natuurlijk is het veel te veel maar zooooo lekker. Tot snel weer!
Constantijnderuiter .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
erg lekker gegeten! je zit eigelijk niet in een heel mooi restaurant en de stoelen zijn niet perse zacht. Echter lijkt het hier ook niet om te gaan. peking eend die moet je hier sowieso eten net als de warme oesters!
Melvin V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Deze locatie is ruimer en je hebt er geen wachttijd. Ondanks dat het hier dus rustiger en ruimer qua opzet is, straalt dat niet van het personeel af. Bij de ober kan er geen woord vanaf. Ik bestelde sambal bij mijn gerecht, wat er standaard bij zat volgens de ober. Vervolgens krijg ik het niet. Ook de bardame toonde weinig gastvrijheid toen het vleesgerecht van mijn vriendin koud bleek. `Geef maar hier´, was het enige.

Nee, dit experiment wordt niet herhaald!
Nadine K.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Weet je nog dat je vroeger met je oma bij de buurtchinees ging eten? Zo ziet deze Nam Kee eruit. Gelukkig zijn de gerechten een stuk beter dan de koe loe yuk, babi pangang en tjap tjoy uit mijn herinnering. Wij bestelden een tafel vol verschillende gerechten; natuurlijk eindelijk een keer de gestoomde oesters (ik geloof dat ik de enige Amsterdammer ben die ze echt -niet- lekker vind) - spareribs (heerlijk!), hete zure soep en wonton soep, gestoomde dim sum, chinese broccoli, rijst en kip, met Chinees bier en water erbij. Ik geloof dat de rekening erg acceptabel was voor alles wat we besteld hadden. Het enige is dat de service erg wisselvallig is - een nl'talige man was supervriendelijk en het engels sprekende meisje ook, maar een man negeerde ons gewoon volkomen. Ach, je komt er uiteindelijk toch voor het eten.
Wouter K.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Kom hier met enige regelmaat. Eten is heerlijk authentiek Chinees. Vooral de Wantan soep en Cha Sieuw is aan te raden
Heb nu ook een paar keer gebruik gemaakt van bezorgdienst. Ik raad het iedereen aan die zijn eten minstens een uur later dan verwacht wil ontvangen (niet doen dus!). Daarnaast is personeel in het restaurant zelf niet altijd even attent.
Décor heeft de uitstraling van een jaren 70 stijl, Chinese bingo zaal. Behoorlijk outdated, en weinig sfeer.
Reden om hier nog een keer te komen is de kwaliteit van het eten, maar dan voortaan alleen maar via de afhaal (en niet in het restaurant en al helemaal niet de bezorgservice).
Evertsz .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2015
Nam Kee... Nostalgie! Ik kom er al ruim 10 jaar in elk geval 3 keer per maand. De kwaliteit is constant, evenals het personeel, alsook dezelfde strenge proffesionele uitstraling die je ook kunt typeren als ongeïnteresseerdheid.. Wij houden hiervan. Zodra we vriendelijk welkom worden geheten, dan klopt het Nam Kee gevoel niet. Ongelooflijk knap die constante kwaliteit al jaren van dit gouden restaurant. Altijd kakelverse won ton's alsook alle groente gerechten en vleesgerechten. De Geldersekade voor het eten en de Zeedijk voor het humeur..
Nikkiwijn .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Afgelopen zaterdag hier met een grote groep (114 man) gegeten. De service was absoluut waardeloos. We moesten zelf bestek uitdelen en drankjes kwamen pas na een hele lange tijd. Vervolgens werden we door de bediening genegeerd en moest iedereen zelf naar de bar lopen voor water, thee of een tweede drankje. De manager had duidelijk veel te weinig personeel ingezet. Na lang wachten kwam het eten eindelijk. Dit was erg lekker en meer dan genoeg maar helaas had de slechte service en het lange wachten voor de meeste de avond al verpest. Na afloop hebben we nog geprobeerd om met de manager te spreken maar hier kwam helaas geen excuses van. Ondanks het lekkere eten ga ik hier nooit meer naar toe.
Sander .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Geluncht bij Nam Kee met een collega. De locatie is lekker centraal, het decor is vrij basic, maar als je geen chique tent eist dan heeft het ook wel zijn charme. De kaart is gigantisch, dus je moet wel een beetje vlotte beslisser zijn. Het eten smaakte goed en werd vlot opgediend. Was toen ik wegging mijn sjaal vergeten, maar de bediening had hem al gevonden en apart gelegd, dat was heel attent. Al met al een prima ervaring.
Jamjamjasmijn .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2015
Het eten was oké, smaakte niet echt lekker. De oester wel trouwens.
Bediening was heel erg vriendelijk! Het decor niet heel erg gezellig.. met TL verlichting verlicht. Ik had beter verwacht.
Robby N.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Wat een slecht restaurant. Op zaterdagavond om 7u gaan eten en het eten was op. Peking eend, babi pangang, fa chong. Vaag excuus van de manager over vers eten bereiden, maar daar kom je niet mee weg om 8u. Open dan geen restaurant. Dranken lieten een eeuwigheid op zich wachten en een glimlach van de bediening was ook ver te zoeken.

De rest van ons menu ook niet om over naar huis te schrijven. Lijkt wel een op toeristen gefocused restaurant. Ik kom er in elk geval niet meer.
Jimmy W.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2015
Nog nooit maar dan ook nooit zo slecht behandeld.
We waren er met een groepje om een verjaardag te vieren.
Een vriend kreeg wat anders dan dat hij besteld had, toen hij aangaf dat hij iets anders besteld had, kregen we te horen, het is op, dus hebben we jou ook het gerecht gegeven wat de meeste van je vrienden ook hebben..
Belachelijk toch?!
Daarna vroeg iemand om mes en vork want er ontbrak 1 setje, liep die vrouw schreeuwend en chinees schelden weg, en met haar armen gebaren maken en weet ik wat allemaal..
Ongelofelijk, echtwaar..
Toen we de rekening vroegen, LET OP HIER KOMT HET, was het bedrag 64 euro hoger dan gedacht, dus we wilden graag weten hoe dat kwam, durft die man gewoon zonder schaamte te zeggen dat dat fooi geld is..
Ik dacht dat ik dit alleen in film zou meemaken..
Dus als je er gaat eten, let echt op de rekening.. Vooral als je met een groep bent.