Nam Kee

Meer informatie over restaurant Nam Kee

7,1
Hans F.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Chinees restaurant wat net wat meer biedt dan vele andere restaurants op de Zeedijk. Vriendelijke ontvangst en een "must" zijn de gestoomde oesters van Nam Kee. Kwalitatief goed eten in een vriendelijke ambiance tegen redelijke prijzen.
Sum .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Het eten was heerlijk, wij zijn zeer te spreken over de wonton soep! Alles verder goed op smaak, ik ben zelf niet zo'n liefhebber van de oesters van Nam Kee, ik proef de oester niet meer, maar mijn dochter vond het heerlijk.
De bediening is snel en vriendelijk. Rustig zitten is er echter niet bij, het is druk en je staat zo weer buiten.
Richard C.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
We hebben hier met z'n drieën heerlijk gegeten. Als voorgerecht een paar heerlijke oesters. Niet zomaar oesters, maar in zwarte bonensaus gestoomde oesters. Buitengewoon lekker. Vervolgens hebben we bordjes pekingeend, krabbetjes en tja siew met nasi goreng gegeten. Heerlijk mals vlees. En zoals het hoort, een flesje bier erbij. Ondanks het te goeder naam en faam bekend staan viel de rekening alleszins mee. Dit zal niet mijn enige bezoek aan Nam Kee blijven.
Mic B.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Opvallend, dat Nam Kee zo slecht scoort. Wij vinden het al jaren een bezoekje waard. En niet uitsluitend vanwege de oesters. Deze keer van de bijzondere (misschien iets te) uitgebreide kaart gekozen voor de gebakken garnalen met champignons, de beef met honing-pepersaus met bami en witte rijst erbij. Smullen, weer! De bediening is snel en ietwat afstandelijk, maar zeker niet onvriendelijk. Het decor moet je tegen kunnen... De drukte van de Zeedijk. De nauwe doorgang langs de (bij)keuken. Het gebrekkige licht en de wat rommelig dicht opeen gepakte tafels. Havensfeer, ik hou er wel van.
Elke S.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Dit restaurant stond in een hotspotlijstje dus ik erheen met mijn collega, maar dat was een dikke tegenvaller! Misschien moesten we bij een andere vestiging zijn. Ik was eerst wel gecharmeerd van de typische Chinese look&feel van het restaurant. Er zaten ook veel Aziatische mensen, dus dat beloofde wel wat! Helaas werden de verwachtingen niet vervuld, onze voorgerechten waren matig (sesamcrackers heel vet, bamisoep wel oké) en de hoofdgerechten waren niet bijzonder. Gewoon veel te veel rijst en bami waar niet veel smaak aan zat. Ik had kip en eend, maar deze zaten beide vol met botten en de kip was ook vrij smakeloos. De bediening was erg gesloten, iets wat je hier wel verwacht maar toch niet echt een welkom gevoel. Ik zou hier niet weer heen gaan en zou het zeker niet aanraden.
Jenny F.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Kwam hier voor een snelle hap, voordat we naar een concert gingen. We waren vroeg en het was redelijk rustig in het restaurant. Vriendelijke begroeting van de koks en bediening. Toen we eenmaal de kaart kregen, wist ik niet waar ik zoeken moest. Veel te veel keuzes, waarbij ik denk dat het eten niet top kan zijn. Toen ik eenmaal wist wat ik wilde, kwam de bediening met een andere optie die ik totaal niet snapte, maar bleef bij me keuze. Het eten van me vriend kwam veeeeeel eerder op tafel dan die van mij. Hij was al half klaar, voordat ik iets kreeg. En het eten is in de jaren zeker wel verslechterd. Hele droge kip kreeg ik en meer de restantjes van een eend. Ook vroeg ik om plumsaus, wat ze eigenlijk altijd hebben en nu was het op.

Geen terugkomer voor ons.
HeinLems .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Zeer matige wontonsoep met visballetjes, vette kroepoek en pekingeend was meer bot dan vlees en ook nog smakeloos.
Laatste keer dus bij Nam Kee.
Beneden a.p.
PSuitM .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Als we in Amsterdam zijn, mogen we graag lunchen bij Nam Kee aan de Zeedijk. Het is een Chinees restaurant met een eigen karakter. Bij binnenkomst wandel je langs de keuken en kom je terecht in een wat donkere ruimte. De tafeltjes staan knus tegen elkaar aan, het bedienend personeel loopt wat gehaast heen en weer en snel worden we (= 2 personen) naar een 6-persoonstafel gedirigeerd. De gasten bestaan uit toeristen, Amsterdammers maar zeker ook Chinezen en vooral dat laatste doet ons goed. We proeven de sfeer van restaurants die we bezochten op onze China-reis.
Onze lunch bestaat dit keer uit bami-soep met visballetjes met een potje Chinese thee. Binnen 5 minuten staat de soep op tafel. Ca. 8 zachte lichtgrijze visballetjes drijven in de smakelijke bouillon. De balletjes, waar het mij om te doen was, zijn iets kleiner dan pingpongballetjes en eten aangenaam weg. De kool voor de vitamines is vers in de soep gelegd en de bami, voldoende voor een lunch, ligt op de bodem van de soepkom.
Bij het opmaken van de rekening bleek dat de Chinese thee bij de prijs van de soep was inbegrepen.
We komen hier zeker weer eens terug.
Danime .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Slechte gerechten. Peking eend, mijn favoriete goed gerecht, smaakte zuur en was zeer vet. Het vlees en groente in ons andere gerecht was smaakloos. Het beste wat we die avond voor geschoteld kregen was de cola... Would not recommend. Tevens was de bediening onbeleefd, en gehaast. Decor was triest. Ben je op zoek naar een goede Chinees, dan is dit niet de plek.
Peter N.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Een ober man die slechtst Nedelands begrijp, komt de bestelling opnemen. We hadden een voor gerecht besteld en daarna de soep en dan het hoofd gerecht. Toen kregen we de soep ingedien door een ober vrouw en vroeg waar de voorgerecht was(oesters). We begonnen al met de soep en toen kwam deze ober vrouw met de voorgerecht en zei dat het vergeten was. Maar wij waren al vol door dat soep en had geen trek meer in voor het voorgerecht, dus kon zij dat weer mee nemen. Het hoofdgerecht was ook niet echt smaak vol, maar we hadden wat over en wilde mee nemen naar huis. In plaats dat zij het bord mee neemt naar de keuken, bracht deze ober vrouw een plastic bakje en giet het gerecht daarin en schrap met de lepel de restanten in. Idereen ziet het en dat het openlijk alles is gebeurd. Wij komen vaak bij een ander Chinees restaurant en dacht laten wij eens keer bij Nam Kee gaan eten, nou dat is voor de eerte keer en ook de laatste keer. Conclusie: Eten is niet echt lekker en de bediening moet eens keer vernieuwd worden met jonge obers.
Wafing L.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Vandaag gegeten met gezin voor het eerst bij Nam Kee. We vonden de gerechten zeer tegenvallen, als ervaren eters van de kantonese keuken. De kip met gembersaus was alles behalve authentiek. De visballen waren prima, jammer dat ze geen ho fan serveerden. De chinese nasi was verder ok. Volgende keer slaan we deze over.
Tim G.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Ik heb laten bezorgen, dus de becijfering van het decor is niet adequaat. Ik heb wel een buitengewoon fijne ervaring met het bestellen van Nam Kee: na een half uur werd mijn eten al bezorgd en toen ik de voordeur open deed met mijn geld in mijn hand. Voor mijn neus stond er een vriendelijk ogende man met een wit plastic zakje in zijn hand. Mijn intentie was om de goederen in onze handen te ruilen, maar deze lieve bezorger had andere plannen. Hij overhandigde mij mijn voedsel, zei 'goedenavond nog!' en draaide zich om. Met een verbaasde uitdrukking op mijn gezicht heb ik nog langere tijd naar mijn voedsel gekeken en ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de prijs-kwaliteit verhouding uitstekend is bij Nam Kee.
Silva020 .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2015
Leuk om af en toe voor een snelle maaltijd bij Nam Kee te eten. Enorm uitgebreide kaart, waardoor het moeilijk kiezen is. Maar leuk om steeds wat anders te proberen. De garnalen-sesam toast vind ik altijd erg lekker. En genoten van rijstschotel met kleine ribs in zwarte bonensaus. Efficiente bediening. Ik blijf hier terugkomen voor snelle maaltijd.
Henk N.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2015
Weer eens bij Nam Kee gegeten op de Zeedijk. Het is altijd weer een aparte belevenis. Het eten is goed, de bediening zo zo en de inrichting heel gewoon. Maar altijd druk. Ik had de bamisoep met Tja Sieuw. Goed op smaak en met veel vlees. Voor een lunchgerecht prima.
FoodieinAmsterdam .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2015
Als Amsterdammer had ik nog nooit bij Nam Kee gegeten. Dat vonden mijn ouders niet kunnen dus ben ik meegenomen naar de Zeedijk. Ik wist totaal niet wat ik ervan moest verwachten. Het is echt een soort eat-and-go concept. Je staat even in de rij (half binnen, half buiten) en wacht totdat er weer een tafel vrij komt. Als je eenmaal binnen bent dan ziet het eruit als een soort Chinese kantine zonder ramen. Het heeft zeker wel wat, maar als je al licht claustrofobisch bent zou ik dit restaurant even overslaan. Je zit heel knus heel dicht op elkaar.

Wij hadden veel verschillende gerechten en allemaal super lekker. Echt Chinees, heerlijk. De porties zijn ook aardig groot en als je het niet op krijgt dan pakken ze het met alle liefde voor je in om mee naar huis te nemen.
Mike B.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2014
Afgelopen maandag zijn wij met z'n drieën wezen eten bij Nam Kee. Het was erg druk. Als voorgerecht hadden wij tomatensoep met kip, hete kipsoep en de bekende oesters van Nam Kee. Oesters waren prima, de twee andere soepen waren niet bijzonder. Als hoofdgerechten hadden wij hete kip met sichuan saus, beef in zwarte bonensaus en de Peking eend met flensjes. Eten was prima. Helaas waren de flensjes en het eend aan de koude kant. Als dessert hadden we Lychee en de gebakken banaan. Bij de gebakken banaan hadden we 2 bollen vanille ijs besteld maar kregen een dame blanche, helaas met chocoladesaus en slagroom dus. Dit is geen restaurant dat ik voor herhaling vatbaar zou noemen.
Royvoogd .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2014
Bij Nam Kee kom je niet voor het interieur. Dat is wit licht, wankele tafeltjes en altijd druk. Erg druk. Bij Nam Kee kom je voor de licht gestoomde oesters met zwarte bonensaus (uiteraard), de peking eend en de krokant geroosterde buikspek. Bij voorkeur met jasmijnthee. Dan heb je een topavond!

Nu houd ik wel van een avontuurtje, dus wilde dit keer typisch Chinees bestellen: gezouten groenten met gestoofd buikspek. “Niet goed, meneer. Is lekker voor Chinezen, niet voor u!” Ze was dusdanig vriendelijke, grappig en stellig, dat ik zwichtte voor de noedelsoep met vis en grote garnalen gegeten. Ook heerlijk. Maar ik heb haar beloofd om de volgende keer toch echt de gok te wagen...
Ad R.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2014
Na de bijzondere film Citizenfour (IDFA) samen met mijn zoon gegeten bij Nam Kee (Geldersekade). Wel gereserveerd, maar daar werd geen notie van genomen, tafels genoeg vrij. Als voorgerecht natuurlijk de gestoomde oesters in zwarte bonensaus, wat een heerlijkheid. Mooie grote oesters waar je door het kauwen goed kunt genieten van de voortreffelijke smaak, hemels! Ook de oesters met gember geprobeerd, anders maar ook goed van smaak. Tenslotte als voorgerecht de eend met pannekoekjes, smullen. Als hoofdgerecht de pekingeend en het groentegerecht Choi Sam met oestersaus, als begeleiding een fris Chinees biertje.
Inrichting is sober, voorkant authentiek Chinees met de eenden in de "etalage". Kleine trappetje als ingang naar het restaurant. De jongeman die ons bediende was uiterst vriendelijk en behulpzaam.
Freddos .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Allereerst over het decor: kleine tafeltjes en TL-verlichting. Niet heel smaakvol ingericht dus, maar toch klopt het en ik kan daar juist heel erg van genieten: Chinees eten op de Zeedijk zonder opsmuk. De bediening is dienovereenkomstig: snel en zakelijk. We hebben er een menu gegeten: soep (zeer smaakvol), oesters (van Nam Kee: een traktatie) en vier hoofdgerechten (heerlijk). Met de Peking Eend als positieve uitschieter. De prijs was laag voor de kwaliteit en kwantiteit. Heerlijk om een keer per jaar of vaker terug te komen.
Arnoud R.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Hier wezen eten met 2 vrienden. Het eten had warmer gekund, maar smaakte verder prima. Al waren de oesters wat zout.

Waar mijn mond van verbazing over open viel was toen de rekening kwam. Op de bon stond exact wat we hadden besteld. Echter kwam de ober erbij vermelden met de kaart erbij, dat hij ons per ongeluk ipv 6 flensjes met eend, er 15 had gegeven.
Complete onzin! We hadden er elk 2 gegeten en dus de 6 flensjes die op de kaart bij de voorgerechten stonden zoals besteld ontvangen. Stond zo ook op de bon.
Toch keihard blijven volhouden dat hij zeker wist dat hij ons het verkeerde gerecht had gegeven. Nou vriend... we hadden bami besteld, niet gekregen, ook niet op de rekening en als je denkt dat we gaan betalen voor 7 extra flensjes die we A) niet besteld hadden en B) ook helemaal niet hebben geconsumeerd, kom je van een koude kermis thuis.
Vervolgens was de Chinese thee in eens 2 euro p.p. joh staat niet op de kaart dus bekijk het maar! Die 4 extra euro krijg je dus ook niet.
Schaamteloos dat een restaurant zijn klanten op deze manier probeert op te lichten! Ik kom hier nooit meer!

Dan nog het decor, tja... gezien de lauwe gerechten en de service is het de bedoeling dat je hier zo snel mogelijk weer weg bent. De ambiance is daar ook naar.
Afrader op elk vlak dus!