Nam Kee

Erg rumoerig
Lang
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Prima chinees restaurant met goede kwaliteit gerechten voor een redelijke prijs.
Het is natuurlijk in een redelijke buurt van de stad, dus ook een druk restaurant en aangezien de tafels dicht op elkaar staan redelijk rumoerig.
Verder toffe plek voor prima chinees.
Karel M.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Recentelijk bij Nam Kee op de Geldersekade gegeten. Dat was een tegenvaller. Had een tafel gereserveerd, maar moest met een gezelschap van 5 mensen toch een kwartier wachten. De tafel die we kregen was recht voor de keuken, de meest onprettige plek in het gehele restaurant! Het eten, redelijk, hoewel niet zo goed als de naamgenoot op de Zeedijk. De oesters sprongen er uit, deze hadden wel de kwaliteit die je van NK verwacht. In de bahmie zat een vies bonnetje. Aan de ober gevraagd of dat zo hoorde. Werd niets gezegd, aangepakt en in de aanpalende vuilnisbak gegooid. Geen excuus of niets. Nee, volgende keer maar weer naar de Zeedijk. Enige nadeel daar is dat je niet kan reserveren.
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Laatst was ik met zn 3-en lunchen bij Nam Kee. Ik moet zeggen dat het vroeger beter was. Rijstschotel met fo nam en cha siu is te weinig en is te rommelig erop gezet. Eveneens bamisoep met eend. Bamisoep met siu kau is gewoon weg niet lekker. Hebben ze nieuw personeel daar of ben ik kieskeuriger geworden? Ik ken wel betere eethuisjes op de Zeedijk...
RVersendaal .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Maar weer eens gegeten bij nam kee, Eten hier altijd goed. Daarvoor kom je ook terug. Altijd dezelfde lekkere hap. Snel en voor een goeie prijs. De service en het decor hoef je het niet voor te doen. Maar voor het eten blijf je terug komen. Het is ook niet een zaak waar je daar hoge verwachting voor moet hebben. gewoon Lekker eten.
Ferdi R.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Met vier personen gegeten bij Nam Kee, omdat het vorige bezoek qua eten prima was. Dit keer had ik wat minder geluk...ik had een combinatie van Babi pangang, Peking eend en Tja siew met witte rijst. De smaak was goed, maar deel van vlees was al koud. Andere tafelgenoten hadden kipfilet met Chinese sha-cha saus en een Ti-pan gerecht met kip. Waren over smaak tevreden en zouden zeker terug komen, gaven ze aan. Entourage in zaak is zeer simpel. Tijdens ons verblijf stond er steeds een wachtrij van mensen bij voordeur...goed teken!!! Aanrader voor authentiek Chinees eten.
Lekkerweernietkoken .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Na alle verhalen hier zelf vorige maand gaan eten. Wat jammer dat ik het niet eerder heb ontdekt! De rij met wachtenden had mij in het verleden al genoeg moeten zeggen, overduidelijk de moeite van het wachten waard. De prijzen zijn goed, het personeel is zoals je dat verwacht bij de betere Chinees (niet attent en erg snel) (wel efficiënt en deskundig). Hier ga je niet eten om van het mooie decor te genieten en uren te tafelen, hier ga je enkel en alleen heen voor het uiterst goede eten. Ik ga het zeker vaker doen.
Paulkuijper .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Prima restaurantje, met heerlijke gerechten. Uitstekende chinees voor een redelijke prijs. De peking eend, tja siew en babi pangang zijn favoriet, maar er is zoveel keus dat er voor iedereen wat tussen zit!
Emvermeulen .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Eindelijk eens oesters van Nam Kee gegeten! Heerlijk! Rauwe oesters vind ik niet lekker, maar deze zijn een delicatesse.
MarjoleinEvelien .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Geweldig eten! Maar dat is dan ook de enige reden waarom je daar moet zijn want voor de rest is de bediening onvriendelijk/ongemanierd en de inrichting oud, vies en kleverig (stoelen, tafels, menukaarten: alles kleeft!). Maar desondanks de moeite waard want ik heb nog nergens zulke lekkere gemarineerde beef gegeten als daar (al wil ik vast niet weten hoe de keuken er daar uitziet...).
Fap .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
NamKee heeft drie filialen, we eten afwisselend bij de filialen. We plaatsen onze recensie zowel bij de Geldersekade als de Zeedijk omdat we deze twee de beste vinden.

Dit wellicht meest bekende Chinese restaurant in Amsterdam hebben wij tientallen keren bezocht. Ze hebben drie vestigingen: Zeedijk, Geldersekade en Marie Heinekenplein. We hebben ze alle drie regelmatig bezocht.

Er is de laatste tijd in Nederland nogal gedoe over Chinese koks. Door wetgeving vervallen werkvergunningen van o.a. Chinezen. Het is dan lastig om aan goede Chinese koks te komen. Immers, meent het UWV, er zijn voldoende werkloze Nederlanders die dit vak verstaan! Dat is dus niet zo natuurlijk. Laten we hopen dat de zaken van Nam Kee dit bespaart blijft, als ze er überhaupt mee te maken hebben. Het eten van de hand van deze koks is werkelijk subliem!

Over Nam Kee kunnen we eigenlijk kort zijn. We hebben zoveel van de kaart gegeten dat het ondoenlijk is alles op te noemen. Wat je ook bestelt, we noemen er toch enkele: nasi yeung chow, ma por tafu, soepen, springrolls, gerechten met ingewanden, Chinese broccoli, de welbekende oesters van Nam Kee hmm gestoomd met bonensaus/verse gember/verse rode peper, chasieuw, geroosterde kip, heerlijk vegetarische gerechten, choisam, Pekingeend, gevulde forel en de vleesgerechten.

De kunst van en/of kort koken, wokken, op hoog vuur snel garen kunnen ze hier als een van de besten. Niet in de laatste plaats, op het juiste moment de afmaak, de saus, geweldig!

Over inrichting valt te twisten daar gaan we het dan niet over hebben. Het enige, we schreven al eerder, liever tl licht, formica tafelbekleding en lawaaierig en dan dit uitstekende eten dan mooi en minder kwaliteit. Hetzelfde kun je over de bediening kwijt. In tegenstelling tot de “Chinees op de hoek” die altijd supervriendelijk zijn kom je hier vaak gehaaste (je bord is net of net niet helemaal leeg en: “Mag het weg?”) en soms stug personeel tegen. Maar alla de kwaliteit van het eten maakt alles goed. Overigens niemand van de gasten schijnt zich er aan te storen.

Dat de Chinese kok o zo belangrijk is blijkt ook in dit consortium. Zowel op de Geldersekade, de Zeedijk als het Marie Heinekenplein merk je een verschillend signatuur aan de gerechten. We zijn niet zo’n fan van de laatste. Niet dat het slecht is maar het niveau van de andere twee is nauwelijks te overstijgen, zelfs in de eigen geledingen kookt men dus verschillend hoewel de kaart het zelfde is.

Tot slot de prijzen, waar eet je zo fantastisch voor onder de twintig Euro per persoon?…….Uuuh je kunt het natuurlijk duurder maken indien je dat wenst, ook hier!
Daniëla B.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Even lunch gegeten witte rijst met babi pangang ( geroosterd varkensvlees), cha siew en eend, de eend zaten wat botjes in dus uitkijken, wel lekker allemaal en zonder de sausjes die je kent van de gewone chinees, dit is lekker puur. Echte service hoef je niet te verwachten, je krijgt de menukaart zonder dat er wat gezegd wordt en je eten ook maar het heeft ook wel weer wat. Het decor is praktisch, meer niet, niet gezellig maar het eten maakt alles goed.
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Vanavond na een borrel op de Nieuwmarkt een hapje gegeten bij Nam Kee op de Zeedijk.
Voor de gezelligheid hoef je er niet naartoe te gaan, maar het eten wordt geroemd. We kozen voor de Peking Eend, met een portie bami erbij. Binnen 10 minuten werden er 2 schalen met een flinke portie gesneden eend erop geserveerd. Ook de porties bami waren niet kinderachtig.
Helaas, de eend viel tegen. Wel mooi mals vlees, maar er zat een slap velletje om en het beest was duidelijk niet geroosterd. We vroegen het aan de ober en deze bevestigde ons vermoeden dat de eend was gefrituurd. Jammer, een deel van de smaak was hierdoor verloren gegaan.
Gezien de prijs van € 12,50 per portie blijft de prijs/ kwaliteitsverhouding toch goed. De bami van € 2,20 was erg lekker na wat op smaak gebracht te zijn met maggi. Voor 35 euro waren we met 2 personen klaar inclusief een flesje bier, dus een hele nette prijs.
De gerechten die ik allemaal op de andere tafels opgediend zag worden, zagen er allemaal heerlijk uit. Ik ga nog wel eens hier naartoe, maar kies dan niet meer voor de eend.
J.W. B.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Ik heb bij Nam Kee gegeten. Hilarisch! Moeten we niet reserveren? had ik vriendin gevraagd. Maakt niets uit, zei ze. . Ik heb wel eens gereserveerd maar moest een half uur wachten (in het halletje) omdat "de tafel nog niet vrij was". Je kan beter een beetje vroeg gaan. En ja hoor. We kwamen binnen en een Chinees met een gelooid gezicht wees meteen een tafel aan. Zeven seconden na binnenkomst zaten we en vroeg men wat we wilden drinken.
Biertje maar? Twee bier alstublieft. Kort knikje en 40 seconden later hadden we ieder een glas voor ons.

Mijn vriendin, in dit geval tevens tafeldame, komt daar al 30 jaar met enige regelmaat en heeft het etablissement nog wit betegeld, voorzien van TL licht nog meegemaakt. Dat had het nu ook weer goed gedaan want inmiddels is het gepimpt met taupe baksteen muurdecoratie en houten strips. Niet alle verandering is ook verbetering. Waarschijnlijk de enige concessie die men heeft willen doen naar het publiek toe, want voor de rest gaat alles nog als 30 jaar geleden. Smalle ruimte met een gangpad naar achter en links en rechts tafeltjes.

Twee enorme menu kaarten die de gehele tafel besloegen werden aangedragen. Geen uitleg over gerechten en de gebruikte ingrediënten. Dus geen ellenlange betogen over kippen, eenden en varkens die gescharreld hebben bij de boer om de hoek, de seizoen groente die bij volle maan gezaaid was en vanmorgen om half zes was geoogst. Niets van dat alles. Men komt hier om te eten en wordt verondersteld te weten waar het hier om gaat: Chinees eten. Dus niet de gerechten welke men doorgaans in Chinees Indische restaurants krijgt voorgeschoteld en waarvan Chinezen denken dat Nederlanders denken dat dat Chinees eten is en VVV (Vlug Vet en Voordelig) is bovendien.

Ik heb een oester allergie en durfde het wereldberoemde gerecht van Nam Kee niet tot mij te nemen maar koos de Franse variant in Jacobs schelpen. Hoeveel, vroeg de Chinees met het gelooide gezicht. Verdomd, je kon ze per stuk bestellen. Ik keek vriendin aan. Doe je mee? Ieder 3? Ok, 6 stuks dan. Wederom een kort knikje, weg Chinees, Chinees terug met 2 bordjes en bestek. Ik had als hoofdgerecht geroosterde Pekingeend en vriendin had de soepvariant gekozen. Er stond nog veeel en veeel meer op de kaart en echt allemaal verschillend. Dus geen TjapTjoy met garnalen of kip of varkensfilet of krab of zonder dat maar met ananas of paddenstoelen en allemaal met andere namen. Neen, echte gerechten met rare namen zonder een noemenswaardige uitleg. Ik kreeg het gevoel in China te zitten.

Na 3 minuten kregen we onze Jacobsschelpen. Gestoomd, met ragfijne rijstmie en fijne gemarineerde knoflook en gesnipperde bos ui er op gekwakt. Ik heb nog nooit zoiets lekkers gegeten in een Chinees restaurant. Een sensatie. Evenals de eend die gewoon met bot en al, waarschijnlijk met zo'n groot hakmes tot hapklare brokken gechopt was. De soep van vriendin bleek ook een staaltje van smaakexplosies te zijn en zag er ook prachtig uit. Ik weet niet hoe die Chinezen dat flikken, maar de groente is altijd gaar maar blijft heerlijk knapperig en geen gezeik over de vraag "Nasi, bami of witte rijst?" Nee, gewoon witte rijst. Klaar!

We zaten uit te hijgen met nog redelijk wat over. Chinees kwam en vroeg: Klaar? Ja klaar. Meenemen? Ja meenemen, zei vriendin. Ik keek haar aan. Dat doen ze hier, zei ze. En Chinees kwam met twee plastic bakjes en hevelde alles wat over was daar in over. Thee? Ja thee. Kort knikje. 15 seconden later een grote pot thee. Betalen? Ja betalen. Kort knikje. Vijf seconden later een bonnetje met het totaal van nog geen €57,10. Ik keek ongelovig! Ik rekende af en zei nog tegen Chinees: Het was ontzettend lekker. Heerlijk. Kort knikje. Zo van: Natuurlijk mijnheer, dat hoor ik al 30 jaar.
We worstelden ons door de wachtenden die gereserveerd hadden naar buiten en ik had het gevoel alsof ik zojuist uit de achtbaan in de Efteling was gestapt. Tja, zei vriendin. Nam Kee.

Volgende keer ga ik lunchen en blijf zitten tot 6 uur om de rest ook te proberen.

PeperenZout .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Even een snelle hap dan ben je hier bij het juiste adres, geen poes pas ja het interieur daar kom je niet voor, lekker wantan soep vooraf en een bordje rijst met verschillende vleessoorten echt een TOPPER.
Neni .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Al vele malen bij Nam Kee gegeten. Altijd is de kwaliteit van het eten prima. De bediening wisseld maar dat is ook afhankelijk van de drukte. Dit restaurant staat zeker niet bekend om haar mooie interieur en dat behoeft zeker ook enige renovatie. Zeker de trap naar boven en de toiletten zelf zijn sterk verouderd en niet echt veilig en schoon. Maar hier heb je gegarandeerd een heerlijke Chinese maaltijd voor een goede prijs en nog snel op tafel ook!
Ad R.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Wat zijn de gestoomde oesters in zwarte bonensaus toch heerlijk, groot en erg smaakvol. Eerst voorgerecht gegeten daarna pas het hoofdgerecht gekozen (geen probleem en je bepaald hierdoor zelf het tempo). Helaas was het speenvarken (kaart gaf aan dat het op zaterdag beschikbaar was) al uitverkocht. Daarom gekozen voor de eend, goed gegaard (denk aan de botjes) en de inktvis met gember en bosuitjes. Hierbij Chinese brocolie gebakken met knoflook (goed van smaak wel stevig doorbijten). Bediening vriendelijk en attent.
Snor1 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Afgelopen dinsdag heerlijk gegeten bij Nam Kee. Vooraf de beroemde oesters heerlijk groot en ze waren prima van smaak daarbij nog gefrituurde Wan Tan. Daarna gefrituurde kipfilet met peper en zout, een mixschotel met Tja Sieuw en Babi Pangang met nasi erbij. Het interieur is wel aan een opknapbeurtje toe. Maar verder een prima aanrader.
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Het eten was uitstekend. Genoeg (zelfs teveel) keuze en als je naast een hoofdgerecht nog wat rijst/bami e.d. bestelt, dan krijg je een behoorlijke portie met goed vullend en smakelijk eten. De prijzen zijn ook vrij schappelijk voor wat je krijgt. De minpunten die ik kan bedenken zijn dat de gerechten niet tegelijkertijd werden geserveerd en dat er een kat in de zaak rondloopt die plots op de stoel naast mij ging liggen; niet fijn als je een kattenallergie hebt.
Ferdi R.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
Wilden aanvankelijk eten bij Nam Kee aan Zeedijk, maar daar was alles vol en werden we verwezen naar deze vestiging. Aan buitenzijde ziet restaurant er niet uitnodigend uit en binnen oogt het ook niet heel sfeervol. Konden met 7 personen aan ronde tafel plaatsnemen, dat is meteen gezellig. Ober gevraagd om een samenstelling van de kaart op tafel te zetten. Nou dat hebben we geweten. Alle gerechten waren echt heerlijk op smaak. Zelf dacht ik altijd dat ik inktvis niet lekker vond, omdat je vaak van die kauwgomringen voorgeschoteld krijgt. Hier bleek het voor mij het lekkerste gerecht. TOPplek qua eten. Ga zeker terug.
Coen V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2015
Ok, het restaurant is niet al te mooi, behoorlijk lawaaiig en bij de keuken in de buurt zelfs vrij koud. Je gaat hier kortom niet eten vanwege het decor maar vanwege de uitstekende prijs kwaliteit verhouding en prima bediening. We werden heel erg aardig geholpen, de porties waren groot en goed op smaak en de prijs die je hier betaald is ouderwets laag. Een ideale plek om met een groepje mensen snel en lekker te eten voordat je uitgaansavond begint.