Nam Kee

6,2

Jouw recensie over het restaurant Nam Kee

Femke V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Heb er vaker gegeten, maar vond het nu wat karig met de groenten en eentonig van groenten. De smaak was wel goed.
Familie Lekkerbek ..
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
25 jaar geleden kwam ik hier voor het eerst en nog steeds is het genieten bij Nam Kee op de Geldersekade. Gerechten zoals tjap tjoy en foe yong hai zijn hier echt beter dan bij de "standaard Hollandse Chinees"; hier worden verse ingrediënten gebruikt en dat proef je! Kordate medewerkers en Tl-verlichting, maar toch sfeervol met rode, Chinese lampionlampen. Het toilet is wel wat moeilijk bereikbaar, via een wenteltrap.
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
We hebben heerlijk gegeten. We werden hoofdzakelijk bediend door een vrolijke en gezellige manier!!!
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Bij Nam Kee kun je heerlijk eten. De gerechten zijn bereid met verse ingrediënten en zijn goed op smaak. Vlees, vis en groenten, 't was allemaal goed. De bediening is wisselend. De dames waren wat kortaf terwijl de heren wel vriendelijk waren. De inrichting is erg sober en wat smoezelig. De trapleuning bij de trap naar de toiletten plakte bijvoorbeeld. Daar mag iemand wel eens een doekje langshalen. Maar het hoort ook wel een beetje bij dit type restaurant. Naar Nam Kee ga je gewoon om lekker te eten en niet voor de sfeervolle inrichting.
Ties R.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Het eten is erg lekker en typisch chinees zoals dat op de zeedijk wel meer voorkomt. We hadden groenten met mix vlees en dat was erg lekker. Daarnaast Peking eend met rijst en dat was oké en al was het vooral veel vet en wel erg karig aangekleed. We vroegen een extra bakje saus maar die krijg je alleen als je daarvoor apart wil betalen.
Ziva S.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
het eten was goed.
Kiek B.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Besteld via UberEATS. Dus over de sfeer en bediening kan ik niks melden. De oesters zou ik nooit bestellen, overgaar en niet lekker. Ik had een combinatiegerecht met pekingeend, gestoomde kip en babi pangang besteld. Het viel mij erg tegen. Veel botten en smaakversterkers en de beloofde groenten waren een paar stukken kool. Ik bestel hier niet meer, kan er helaas niets positiefs over melden.
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Heerlijke pekingeend gegeten, bediend door een leuke, hunorvolle Chinese dame.
Chinees biertje erbij en als toetje een geweldige gebakken banaan met ijs!
O ja, vooraf natuurlijk de opwindende oesters.
Annemie D.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Het eten was heerlijk, alleen jammer dat ze geen rechaud gebruiken eten is snel koud
VorkjeMeePrikken .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Authentieke chinees waar je moet zijn als je met een groep diverse gerechten wil delen. Je bestelt wat gerechten en een voor een komen ze binnendruppelen op tafel. Als je aan een ronde tafel met draaiplateau zit kan iedereen makkelijk van verschillende gerechten proeven. De prijs/kwaliteit verhouding is prima. Voorgerechten als oesters en eendenpannekoekjes zijn aanraders. Authentiek chinees betekent wel druk, rumoerig en een sobere inrichting. Als je het eten het belangrijkste vindt, zal dit je niet storen.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Prima chinees restaurant met goede kwaliteit gerechten voor een redelijke prijs.
Het is natuurlijk in een redelijke buurt van de stad, dus ook een druk restaurant en aangezien de tafels dicht op elkaar staan redelijk rumoerig.
Verder toffe plek voor prima chinees.
Karel M.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Recentelijk bij Nam Kee op de Geldersekade gegeten. Dat was een tegenvaller. Had een tafel gereserveerd, maar moest met een gezelschap van 5 mensen toch een kwartier wachten. De tafel die we kregen was recht voor de keuken, de meest onprettige plek in het gehele restaurant! Het eten, redelijk, hoewel niet zo goed als de naamgenoot op de Zeedijk. De oesters sprongen er uit, deze hadden wel de kwaliteit die je van NK verwacht. In de bahmie zat een vies bonnetje. Aan de ober gevraagd of dat zo hoorde. Werd niets gezegd, aangepakt en in de aanpalende vuilnisbak gegooid. Geen excuus of niets. Nee, volgende keer maar weer naar de Zeedijk. Enige nadeel daar is dat je niet kan reserveren.
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Laatst was ik met zn 3-en lunchen bij Nam Kee. Ik moet zeggen dat het vroeger beter was. Rijstschotel met fo nam en cha siu is te weinig en is te rommelig erop gezet. Eveneens bamisoep met eend. Bamisoep met siu kau is gewoon weg niet lekker. Hebben ze nieuw personeel daar of ben ik kieskeuriger geworden? Ik ken wel betere eethuisjes op de Zeedijk...
RVersendaal .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Maar weer eens gegeten bij nam kee, Eten hier altijd goed. Daarvoor kom je ook terug. Altijd dezelfde lekkere hap. Snel en voor een goeie prijs. De service en het decor hoef je het niet voor te doen. Maar voor het eten blijf je terug komen. Het is ook niet een zaak waar je daar hoge verwachting voor moet hebben. gewoon Lekker eten.
Ferdi R.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Met vier personen gegeten bij Nam Kee, omdat het vorige bezoek qua eten prima was. Dit keer had ik wat minder geluk...ik had een combinatie van Babi pangang, Peking eend en Tja siew met witte rijst. De smaak was goed, maar deel van vlees was al koud. Andere tafelgenoten hadden kipfilet met Chinese sha-cha saus en een Ti-pan gerecht met kip. Waren over smaak tevreden en zouden zeker terug komen, gaven ze aan. Entourage in zaak is zeer simpel. Tijdens ons verblijf stond er steeds een wachtrij van mensen bij voordeur...goed teken!!! Aanrader voor authentiek Chinees eten.
lekkerweernietkoken .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Na alle verhalen hier zelf vorige maand gaan eten. Wat jammer dat ik het niet eerder heb ontdekt! De rij met wachtenden had mij in het verleden al genoeg moeten zeggen, overduidelijk de moeite van het wachten waard. De prijzen zijn goed, het personeel is zoals je dat verwacht bij de betere Chinees (niet attent en erg snel) (wel efficiënt en deskundig). Hier ga je niet eten om van het mooie decor te genieten en uren te tafelen, hier ga je enkel en alleen heen voor het uiterst goede eten. Ik ga het zeker vaker doen.
paulkuijper .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Prima restaurantje, met heerlijke gerechten. Uitstekende chinees voor een redelijke prijs. De peking eend, tja siew en babi pangang zijn favoriet, maar er is zoveel keus dat er voor iedereen wat tussen zit!
emvermeulen .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Eindelijk eens oesters van Nam Kee gegeten! Heerlijk! Rauwe oesters vind ik niet lekker, maar deze zijn een delicatesse.
MarjoleinEvelien .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Geweldig eten! Maar dat is dan ook de enige reden waarom je daar moet zijn want voor de rest is de bediening onvriendelijk/ongemanierd en de inrichting oud, vies en kleverig (stoelen, tafels, menukaarten: alles kleeft!). Maar desondanks de moeite waard want ik heb nog nergens zulke lekkere gemarineerde beef gegeten als daar (al wil ik vast niet weten hoe de keuken er daar uitziet...).
fap M.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
NamKee heeft drie filialen, we eten afwisselend bij de filialen. We plaatsen onze recensie zowel bij de Geldersekade als de Zeedijk omdat we deze twee de beste vinden.

Dit wellicht meest bekende Chinese restaurant in Amsterdam hebben wij tientallen keren bezocht. Ze hebben drie vestigingen: Zeedijk, Geldersekade en Marie Heinekenplein. We hebben ze alle drie regelmatig bezocht.

Er is de laatste tijd in Nederland nogal gedoe over Chinese koks. Door wetgeving vervallen werkvergunningen van o.a. Chinezen. Het is dan lastig om aan goede Chinese koks te komen. Immers, meent het UWV, er zijn voldoende werkloze Nederlanders die dit vak verstaan! Dat is dus niet zo natuurlijk. Laten we hopen dat de zaken van Nam Kee dit bespaart blijft, als ze er überhaupt mee te maken hebben. Het eten van de hand van deze koks is werkelijk subliem!

Over Nam Kee kunnen we eigenlijk kort zijn. We hebben zoveel van de kaart gegeten dat het ondoenlijk is alles op te noemen. Wat je ook bestelt, we noemen er toch enkele: nasi yeung chow, ma por tafu, soepen, springrolls, gerechten met ingewanden, Chinese broccoli, de welbekende oesters van Nam Kee hmm gestoomd met bonensaus/verse gember/verse rode peper, chasieuw, geroosterde kip, heerlijk vegetarische gerechten, choisam, Pekingeend, gevulde forel en de vleesgerechten.

De kunst van en/of kort koken, wokken, op hoog vuur snel garen kunnen ze hier als een van de besten. Niet in de laatste plaats, op het juiste moment de afmaak, de saus, geweldig!

Over inrichting valt te twisten daar gaan we het dan niet over hebben. Het enige, we schreven al eerder, liever tl licht, formica tafelbekleding en lawaaierig en dan dit uitstekende eten dan mooi en minder kwaliteit. Hetzelfde kun je over de bediening kwijt. In tegenstelling tot de “Chinees op de hoek” die altijd supervriendelijk zijn kom je hier vaak gehaaste (je bord is net of net niet helemaal leeg en: “Mag het weg?”) en soms stug personeel tegen. Maar alla de kwaliteit van het eten maakt alles goed. Overigens niemand van de gasten schijnt zich er aan te storen.

Dat de Chinese kok o zo belangrijk is blijkt ook in dit consortium. Zowel op de Geldersekade, de Zeedijk als het Marie Heinekenplein merk je een verschillend signatuur aan de gerechten. We zijn niet zo’n fan van de laatste. Niet dat het slecht is maar het niveau van de andere twee is nauwelijks te overstijgen, zelfs in de eigen geledingen kookt men dus verschillend hoewel de kaart het zelfde is.

Tot slot de prijzen, waar eet je zo fantastisch voor onder de twintig Euro per persoon?…….Uuuh je kunt het natuurlijk duurder maken indien je dat wenst, ook hier!