Najade

Oud-Loosdrechtsedijk 207-36 1231 LW Loosdrecht Nederland Kaart

Over restaurant Najade

Op en top genieten

Gelegen in het exclusieve Najade Resort, direct aan de eerste plas in hartje Oud-Loosdrecht. Je wordt hier tijdens lunch en diner altijd verrast, al je zintuigen worden geprikkeld. Chef Erik van Dijk en zijn team koken alleen maar met pure, biologische en duurzame producten en creëren smaakvolle gerechten waar je nooit genoeg van krijgt.

Meer informatie over restaurant Najade

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Valet parking

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Valet parking , Wi-Fi
Deuxiemes .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Vanavond voor het eerst gedineerd. Het terras is sfeervol met een mooi uitzicht. Ietwat rommelig vanwege de gebruikers van de huisjes. De dame die ons bediende vonden wij te adrem, wat ons af en toe wel bevreemdde. Een meer inlevende en servicegerichte houding hadden wij prettiger gevonden, nu steeds het gevoel gecorrigeerd te worden. Maar misschien kwam dit omdat de dame alleen het terras moest bedienen, duidelijk een tekort aan personeel. De aanbevolen wijn was heerlijk. Weinig keuze op de kaart en zeker niet voor vegetariërs geschikt. Het uitserveren duurde te lang, het voorgerecht was fantasieloos. Mijn hoofdgerecht, de zalm op een smakeloos spinaziebedje was zeker niet lekker, de zalm had een grondsmaak en het was lauw en naar mijn mening niet goed gaar. De reactie was dat het van een uitmuntende garing was. Geen excuses, dus overtuigd van eigen gelijk. Ik kreeg hem terug, nog steeds lauw en we hebben het er bij gelaten en is niet verder opgegeten. Het dessert hebben we maar laten zitten. Kortom, qua eten een zeer grote teleurstelling!
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Wat een aanfluiting!
Last minute reservering maar dat mocht niet baten.
In eerste instantie was dit ook zo.
Totdat ik na 15 nog geen aperitief kon bestellen.
Vervolgens kwam mijn tafel genoot en duurde het vervolgens nog eens 10 minuten voordat ons glas champagne en gin-tonic arriveerde.
Toen deze op waren moesten we zelf vragen of we alstublieft de wijnkaart mochten inzien, iets wat eerder een kleine opsomming van een aantal commerciële wijnhuizen zonder enig kenmerk van kwaliteit te bespeuren was. Nadat we dan een fles hadden besteld ook zelf maar gevraagd of we 'bij gods gratie' ook wellicht nog iets vooraf konden krijgen in de vorm van oesters en/of Pata negra.
Dit was uiteraard mogelijk alleen werd er zo raar op gereageerd alsof dit een product was wat de dienstdoende 'gastheer' (om diens beroep, wat zeer hoog door mij en mijm tafelgenoot in het vaandel staan, in ere te houden) in de oren klonk alsof dit totaal vreemd was om bij het aperitief te gebruiken. Uiteindelijk heeft het al met al bijna anderhalf uur geduurd voordat ik het zat was en zelfmaak gevraagd heb of we ook nog iets anders MOCHTEN eten...
En ook dit was iets wat op meerdere plekken in de omgeving een betere uitvoering kende. Kortom, die was eens en nooit weer. Wat een drama.
En dat je een drukke lunch hebt gehad is niet het probleem van je avond gasten
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Het was erg rustig, maar we voelde ons zeer welkom. Het eten was heerlijk bereid en de service was vriendelijk. Water kregen we van het huis, wat ik zeer waardeer. Wij komen hier zeker terug, aanrader!
Charlesvanes .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Een verborgen pareltje in Loosdrecht! Wanda is op en top gasvrouw en de keukenbrigade laats niets te wensen over. Wat mij betreft gaan ze voor een ster.
Frederik_de_Baspod .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Frederik de Baspod mocht laatst aanschuiven in Najade, het pareltje aan de Loosdrechtse plas. Een fijne sfeer, een fijne service, en een fijne wijnkaart.
De Barbaresco is net iets steviger dan de Barolo.

Fijne gerechten met veel variëteit. De garnituur was niet helemaal gelukt. Een allergaardje van groente en aardappel.
We hadden twee hoofdgerechten. De ene een 9 de ander een 7, zodoende de 8.
En das eigenlijk te weinig voor dit schitterende restaurant.
Dessert was uitmuntend.

Frederik de Baspod komt gauw weer terug, want hij weet zeker dat die ene 7 een missertje was.
En dan gaan we dat recenseren.
Tomasso69 .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Het pitoreske Loosdrecht weet te verrassen met een supersjiek waterimfje. De dame heette ons warm welkom en bediende ons met alle egards de de ambiance beantwoorden. En het eten was echt subliem. Het Black and bleu van de ribeye was een pareltje. Complementerend wijntje erbij en afsluitend een crêpe suzette met koffie. Ondanks dat de aan tafel bereiding van de crêpe zoals de kaart aangaf is uitgebleven is het een aanrader voor enig businesslunch of romantisch diner! Topkwaliteit!
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Zeer geslaagde avond gehad met vrienden bij restaurant Najade. Gastvrouw Wanda was zeer attent en gastvrij. Genoten van de culinaire kunsten van chef Eric. Komen zeker terug.
Rogier H.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Prachtig restaurant , hoogstaand eten .mooie wijn . Heel relaxt . Prachtige riesling van Donhoff gedronken . Het is statig maar ook warm. ( bij de openhaard gezeten ) je voelt je daar direct relaxt.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Wat een aanwinst voor Loosdrecht en omgeving! Wij hebben heerlijk gegeten op het terras buiten omdat het nog kon (30 september) maar binnen is het ook zeker geen straf om te zitten. Mooi wit tafellinnen en sfeervol ingericht. Het eten was niet alleen heerlijk, maar ook een schilderijtje op je bord!
Arjan C.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Uitstekend diner bij Najade. Zoals gewoonlijk kookt Eric voortreffelijk! Zeer goede en attente bediening door gastvrouw Wanda. Een restaurant met een zeer gezellige, intieme sfeer! Top locatie.
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Heerlijke zomeravond gehad op het terras. Prima gegeten, niet verrassend. We hadden de specialiteit vooraf; gerookte ham, ei met bearnaise. Als hoofdgerecht een lekkere tournados. Bediening niet onaardig maar soms wel erg flegmatiek. Verder prima avond!
Frederic M.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Wij waren met de boot, heel mooi terras aan het water. Het duurde 15' voor dat wij onze aperitief kregen. De eigenaar is soms een beetje bot en je voelt je niet altijd welkom. Er was een fout in onze bestelling en wij kregen geen excuse en de eigenares leek geïrriteerd. De bisque en oesters heel goed en vers. De catch of the day - steinschool- was heel goed, echter de porties vis, groeten en frietjes veel te klein. Wij moesten 2 extra porties frietjes bestellen om voldaan te zijn @€4.50. Ze hadden ons wijn keus niet, werd mooi opgelost bij het aanbieden van een duurdere wijn voor hetzelfde prijs. Heel goed eten, mooie plek, een aanrader.
Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Najade is het mooiste plekje van Loosdrecht, waar je heerlijk kunt eten!! De service is fantastisch, heel warm en gezellig! Veel kennis van wijn, en alles is mogelijk! Kortom, een geweldig restaurant met een prachtig terras! Voor alles dus een dikke 10!
ScvA .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Gastvrij ontvangen op het heerlijke terras aan het water. De gastvrouw gaf ons een welkom gevoel, is erg sympathiek en heeft leuke humor. Wat een prachtige locatie! Een gevoel van Zuid-Frankrijk overviel ons. We hebben heerlijk gegeten en de service was erg goed. Vooraf steak tartare en pata ei, als hoofd zeetong en kreeft, we hebben genoten. We komen zeker terug!
Barrysmit .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Na hier een paar keer heerlijk te hebben gegeten dan de on oordeel.
Op het schitterende terras van najade aan de Loosdrechtse plassen is het goed toeven voor een klein hapje of uitgebreid diner en lunch.

Wij beginnen met een klassieke ceaser salad die zijn naar eer aan doet en echt heelijk is uitgebreid met zacht gegaarde kip en gebakken spekjes.

ons hoofdgerecht..een werkelijk perfect gebekken rib eye met garnituur.
De porties zijn naar onze mening goed en qua prijs valt t allemaal ook wel mee......kortom een echte aanrader, helemaal bij mooi weer.
Leon B.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
We hadden ons verheugd op onze vernieuwde kennismaking met Le Voyeur voorheen Fitou. De bediening viel ons erg tegen, geen kennis van wijn, ongeinteresseeerd en veel te weinig aanwezig. De gerechten zijn matig en beantwoorden niet aan de verwachting van de website. Een saai sashimi gerecht, een redelijk smakeloze tonijnpizza. De ribeye was goed van smaak maar miste de blackened bereiding volgens de kaart. Dode vliegen op de vensterbank, te harde cover muziek en een personeelstoilet met gel en ongenruikte wc houders kunnen echt niet voor een restaurant met deze pretenties. Zonde want een plek als deze hoort top te zijn. Gezien de ervaring van de gastvrouw verwacht en hoop ik dat dit snel strak getrokken wordt.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Mijn beste vriend voor zijn 65 ste verjaardag een etentje aangeboden via een groupon actie, samen met onze vrouwen bij restaurant Le Voyeur in oud-Loosdrecht. Het betrof een 3-gangen menu van de chef, na een heerlijk voorgerecht, mooi opgediend (Zalmfilet) het hoofdgerecht, wederom een plaatje (eendeborstfilet) en ook het nagerecht was heerlijk, complimenten aan de kok!
Standaard schrijf ik (bijna) nooit een recencie, ik vindt het namelijk een eenzijdige kritiek waarbij de Gastheer/vrouw in zowel positieve of negatieve niet direct op kan verweren, maar goed ik wil toch in dit geval even mijn complimenten, maar ook mijn kritiek op deze wijze overbrengen.

De bediening van het personeel was helemaal top, leuke en vlotte jongens met veel gevoel voor humor en de situatie en sfeer goed aanvoelend, echter vind ik en vonden wij met zijn vieren dat de gastvrouw (eigenaresse?) helaas gevoel voor sfeer totaal miste en zelfs nogal arrogant overkwam, dit is natuurlijk killing voor een restaurant en heel erg jammer, aangezien verder niemand uitgezonderd, spontaan, klantgericht en uiterst vriendelijk overkwamen, vandaar toch een 8 voor de service.

Jammer!!
Jan van Zetten.
Conny K.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Vandaag samen met mijn zoon heerlijk gegeten bij Le voyeur via Groupon. Erg lekker.
Heerlen fles wijn erbij. Enig minpunten. Op de rekening stond € 3,00 voor een karaf kraanwater

Corstiaan S.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Wat een leuk ontvangst door de gastvrouw. Eerst een appretief gedronken op het terras, en wat een fantasties uitzicht. De bediening en sevice was top. De gerechten matig. eenvoudige ingredieënten maar de borden met zorg opgemaakt. De gerchten werden geserveerd door de (jonge) koks. Een subliem idee en je zag dat de mannen erg hun best gedaan hadden op de bereiding. Het dessers (souffle) was top. De chocolade liep er letterlijk uit. Kortom. Unieke locatie en goed eten voor een redelijke prijs. Een aanwinst voor Loosdrecht.
Connie14 V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Vrijdag 3 april 2015 gegeten bij restaurant Le Voyeur in Loosdrecht.
Le Voyeur legt de lat voor zichzelf flink hoog. Ze slagen daarinruimschoots.
De zaak is modern maar toch erg warm ingericht. De gastvrouw runt in haar eentje de niet al te grote zaak. Vriendelijk en heel hard werkend voorziet ze de gasten van drankjes en diner.
Het 3 gangen verrassingsmenu was heel goed, frai opgemaakte borden en het heerlijke eten smaakte ons uitstekend.
Le Voyeur is aan te bevelen.