Naast de Markt

Drieharingstraat 31 3511 BH Utrecht Nederland Kaart
31-302102009

Over het restaurant Naast de Markt

Ode aan Sofia Loren

Hier krijg je spontaan een Mediterraans gevoel door de glazen vitrine vol lekkernijen, de kleurige kaarsen en tegeltjes op de vloer. Het zijn voornamelijk Italiaanse gerechten zoals pizza’s en pasta’s en antipasti plateaus die op de kaart staan. Koken met liefde, zou Sofia Loren zeggen. De Drieharingstraat is één van de meest levendige en schattige straatjes in Utrecht.

Meer informatie over restaurant Naast de Markt

Tine V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Karina D.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Prettig gegeten. Snelle en vriendelijke bediening.
Het zat vol, dus wel wat rumoerig.
Anneke D.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Geweldig gastvrij ontvangen. Zij wisten dat wij weer snel weg moesten om op te treden en deden er alles aan dat wij op tijd weg konden.
Helma V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Naast de Markt en Markt is zeker een restaurant waar ik regelmatig naar toe ga. Altijd heel erg lekker en kwalitatief goed eten.
karin R.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
We kregen een verkeerde maaltijd dus helaas duurde het hoofdgerecht daardoor wat langer. Lasagne en maaltijdsalade waren lekker. Toetjes waren ook lekker. Er bleek echter wel een pluisje met haartjes in het koekje te zitten die op de chocoladetaart zat. Gelukkig zag ik het voordat ik een hap nam. De serveerde bood excuses aan en heeft twee drankjes van de rekening afgehaald. Dat vonden we goede service.
Sfeer is gezellig en stoelen zitten prima. Gezellige tent, vriendelijke bediening en gemiddeld eten.
Thomas E.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Heerlijk gegeten! De kaart staat vol met smakelijke dingen. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een anitpastiplateau, de tonijn en vcourgettesoep als voorgerecht en de hertenbiefstuk, kabeljauw, pasta met wildzwijn en een pizza met zuurkool als hoofdgerecht. Het eten was superlekker en de bediening vriendelijk en oplettend.
ENige minpunt: Als het wat drukker wordt, wordt het wel erg rumoerig in deze zaak. Dat kan als gezellig verkocht worden, maar is vooral erg lawaaiig.
Al met al een heerlijke avond gehad.
Iris B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Het was vrij druk, maar toch uiterst vriendelijke, gastvrije en vlotte bediening. Kaart ziet er goed uit en wat we gegeten hebben, smaakte ook prima. Zeker een aanrader.
Frank W.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Weer heerlijk gegeten voor een hele nette prijs. Plateau als voorgerecht is erg lekker en leuk om te delen als je met een groepje bent. Sympathieke bediening. Aanrader!
Rianne V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Goede, snelle en vriendelijke bediening.
Heel erg lekker gegeten, ik voelde mij heel erg op me gemak! Wij gaan hier zeker nog eens terug komen.
Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Erg leuk restaurant, na theater bezoek hier geweest. Voorgerecht (anti-pasti) was top! Heerlijke wijnen en rappe bediening.
Ann A.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Wat een ontzettende leuke avond hebben wij bij restaurant Naast de markt gehad! Leuke sfeer erg gezellig en informeel! Bediening correct en aardig. Maar het eten was echt super lekker. Wij hadden vooraf een Mercato plateau dit is een plateau met vega, vlees en vis hapjes. Alles goed op smaak en creatief. Daarna had ik de scholfilet met truffelrisotto....Wauw alle smaken kwamen samen. En als dessert die de avond goed afsloot een semifredo met mango Top. Zeker een aanrader voor een onbezorgde gezellige avond!!
Philippe H.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Een vriendsin en ik hadden pizza besteld, pizza was zo hard dat je et een ruit mee in kon gooien. Korst was veel te hard ziwel die vriendsin als ik hadden pijn ik onze vingers van het snijden
Mascha V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Leuke lokatie midden in het centrum. Als voorgerecht is het eetplateau erg leuk, lekker en gezellig eten.
Ideaal als je naar Tivoli Vredeburg gaat. (Wel even melden, want soms kan het wat lang duren).
Reserveren is zelfs op woensdag aan te raden.
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
De locatie en inrichting zijn allemaal prima maar het eten is echt onder de maat. Zo slecht ben ik de afgelopen jaren niet meer tegen gekomen. Zowel de scholfilet, pizza pepperoni en de runderhaas vielen zwaar tegen was de individuele conclusie maar na elkaar gerecht geproefd te hebben werd deze conclusie collectief. De bediening nam de feedback goed op en vulde aan dat er zeker over de courgette vaak klachten zijn of onaangeroerd werd afgeruimd. Beide serveersters bevestigde dat de chef-kok al enige op de hoogte is maar niet vindt dat het gerecht aangepast hoefde worden. Dit maakt dat ondanks de relatief vriendelijke prijzen de prijs-kwaliteitverhouding echt teleurstellend is. helaas hebben we moeten ondervinden dat er door de eigenaren niets is gedaan met de kritiek uit eerdere reviews.
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Ondanks de grote verschillen in waardering voor dit restaurant hadden we er toch een tafel gereserveerd. Althans dat dachten we maar dat was dus niet goed gegaan. Gelukkig werd hier ondanks de drukte creatief mee omgegaan en was er snel plek. De voorgerechten ( Rundercarcarpaccio en Antipasta Carne) waren er relatief snel. Carpaccio was goed maar gering van hoeveelheid. De Antipasta niet verrassend maar kwalitatief oké. Het hoofdgerecht ( scholfilet, runderhaas, pizza pepperoni) werd al snel door een ieder als matig tot slecht beoordeeld. Toch ook maar even elkaars gerecht geproefd om te checken wat een ander vindt. Conclusie: pizza, ziet er nog niet eens beroerd uit maar is absoluut slap en smakeloos. Gemiddeld diepvries pizza bij de supermarkt is beter. Scholfilet, zag er ook wel aardig uit maar was niet verrassend en flauw van smaak en zeker niet vers. De runderfilet was wat vlees betreft goed maar het gerecht kende een aantal groentes die bruin en qua smaak niet te definiëren waren. Volgens de bediening was het onder andere courgette. We hadden zelden iets smerigers gezien, geroken en geproefd. Volgens de bediening werd er frequent over geklaagd maar was de chef-kok niet voornemens deze aan te passen. Die werd laten door een andere serveerster nogmaals bevestigd. Haar non-verbale blik gaf de indruk dat ze zelf ook wel 'klaar' was met de onverschilligheid waarmee de keuken met de klant feedback omgaat. Kortom ondanks de relatief 'vriendelijke' prijzen resulteert die in een slechte prijs-kwaliteitsverhouding. Het was voor ons de eerste echte teleurstelling in de Drieharingenstraat en aanleiding deze recessentie achter te laten.
Constance V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Altijd erg tevreden over De Markt. Met vrienden besloten we daarom bij Naast de Markt te gaan eten. Zelfde keuken toch?
We bestelden alle vier de pizza. Drie keer met zalm een keer met mozzarella. Hij zag er prima uit, maar bleek ontzettend flauw van smaak. Smaakloos bijna. We vonden dit allemaal afzonderlijk van elkaar. Ik vroeg om Chili olie, maar kreeg een bakje chilisaus. Niet helemaal de bedoeling. Toen de borden wrede. opgehaald zeiden we dat het erg flauw was. De ober zei: oke, bedankt. (Geen grap!) En verder deed hij er niks mee.
We bestelden nog desserts en ook die was in mijn geval (de tiramisu) vrij smaakloos. Flauw wederom.
De markt is qua sfeer echt een van de leukste tenten van Utrecht, bediening is ook erg aardig en attent, maar het mag allemaal wel wat minder voorzichtig qua koken. We vonden het erg jammer.
FridgeParade .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Super lekker gegeten en erg gezellig gezeten, bediening was erg aardig. Als je bij het raam zit moet je er wel even rekening mee houden dat er mensen roken buiten, wij vonden het erg smerig om dit te moeten ruiken tijdens het eten dus volgende keer gaan we liever ergens anders zitten. De trifle was niet echt een succes maar die mocht gratis vervangen worden door de tiramisu en die is echt fantastisch hier. Goed italiaans eten met een fijne atmosfeer, kan dit restaurant zeker aanraden!
eric.de.reuver .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
De eendenborst heb ik zelf geproefd en is een aanrader maar volgens mij was al het eten lekker. De bediening was zeer goed en belangstellend. Leuke setting en een goed restaurant. Zeker een optie voor een volgende keer.
Ber-ber .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Een heel fijne avond gehad bij 'Naast de Markt'. Het was ons eerste bezoek en qua eten zeker voor herhaling vatbaar; een gevarieerde kaart en de gerechten zijn goed op smaak. Ook is het personeel ontzettend vriendelijk. Enige minpuntje is dat het erg gehorig is (van te voren wel gevraagd om een zo rustig mogelijke plek ivm lichte gehoorproblemen), waardoor wij met z'n drieën wat last hadden ons verstaanbaar te maken naar de ander. Risico van uiteten gaan denk ik zo. Bedankt! :)
Patricia K.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Na een middagje shoppen is het heerlijk om hier met een glas wijn en een plateau antipasti bij te komen. Na de lekkere antipasti hebben we een ceasarsalade besteld en ook die was prima