Naast de Markt

Drieharingstraat 31 3511 BH Utrecht Nederland Kaart
31-302102009

Over restaurant Naast de Markt

Ode aan Sofia Loren

Hier krijg je spontaan een Mediterraans gevoel door de glazen vitrine vol lekkernijen, de kleurige kaarsen en tegeltjes op de vloer. Het zijn voornamelijk Italiaanse gerechten zoals pizza’s en pasta’s en antipasti plateaus die op de kaart staan. Koken met liefde, zou Sofia Loren zeggen. De Drieharingstraat is één van de meest levendige en schattige straatjes in Utrecht.

Meer informatie over restaurant Naast de Markt

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

• Contant betalen niet mogelijk , Mastercard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
6,4
Duur
Iris B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Het was vrij druk, maar toch uiterst vriendelijke, gastvrije en vlotte bediening. Kaart ziet er goed uit en wat we gegeten hebben, smaakte ook prima. Zeker een aanrader.
Frank W.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Weer heerlijk gegeten voor een hele nette prijs. Plateau als voorgerecht is erg lekker en leuk om te delen als je met een groepje bent. Sympathieke bediening. Aanrader!
Rianne V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Goede, snelle en vriendelijke bediening.
Heel erg lekker gegeten, ik voelde mij heel erg op me gemak! Wij gaan hier zeker nog eens terug komen.
Guido S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Erg leuk restaurant, na theater bezoek hier geweest. Voorgerecht (anti-pasti) was top! Heerlijke wijnen en rappe bediening.
Ann A.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Wat een ontzettende leuke avond hebben wij bij restaurant Naast de markt gehad! Leuke sfeer erg gezellig en informeel! Bediening correct en aardig. Maar het eten was echt super lekker. Wij hadden vooraf een Mercato plateau dit is een plateau met vega, vlees en vis hapjes. Alles goed op smaak en creatief. Daarna had ik de scholfilet met truffelrisotto....Wauw alle smaken kwamen samen. En als dessert die de avond goed afsloot een semifredo met mango Top. Zeker een aanrader voor een onbezorgde gezellige avond!!
Philippe H.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Een vriendsin en ik hadden pizza besteld, pizza was zo hard dat je et een ruit mee in kon gooien. Korst was veel te hard ziwel die vriendsin als ik hadden pijn ik onze vingers van het snijden
Masss .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Leuke lokatie midden in het centrum. Als voorgerecht is het eetplateau erg leuk, lekker en gezellig eten.
Ideaal als je naar Tivoli Vredeburg gaat. (Wel even melden, want soms kan het wat lang duren).
Reserveren is zelfs op woensdag aan te raden.
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
De locatie en inrichting zijn allemaal prima maar het eten is echt onder de maat. Zo slecht ben ik de afgelopen jaren niet meer tegen gekomen. Zowel de scholfilet, pizza pepperoni en de runderhaas vielen zwaar tegen was de individuele conclusie maar na elkaar gerecht geproefd te hebben werd deze conclusie collectief. De bediening nam de feedback goed op en vulde aan dat er zeker over de courgette vaak klachten zijn of onaangeroerd werd afgeruimd. Beide serveersters bevestigde dat de chef-kok al enige op de hoogte is maar niet vindt dat het gerecht aangepast hoefde worden. Dit maakt dat ondanks de relatief vriendelijke prijzen de prijs-kwaliteitverhouding echt teleurstellend is. helaas hebben we moeten ondervinden dat er door de eigenaren niets is gedaan met de kritiek uit eerdere reviews.
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Ondanks de grote verschillen in waardering voor dit restaurant hadden we er toch een tafel gereserveerd. Althans dat dachten we maar dat was dus niet goed gegaan. Gelukkig werd hier ondanks de drukte creatief mee omgegaan en was er snel plek. De voorgerechten ( Rundercarcarpaccio en Antipasta Carne) waren er relatief snel. Carpaccio was goed maar gering van hoeveelheid. De Antipasta niet verrassend maar kwalitatief oké. Het hoofdgerecht ( scholfilet, runderhaas, pizza pepperoni) werd al snel door een ieder als matig tot slecht beoordeeld. Toch ook maar even elkaars gerecht geproefd om te checken wat een ander vindt. Conclusie: pizza, ziet er nog niet eens beroerd uit maar is absoluut slap en smakeloos. Gemiddeld diepvries pizza bij de supermarkt is beter. Scholfilet, zag er ook wel aardig uit maar was niet verrassend en flauw van smaak en zeker niet vers. De runderfilet was wat vlees betreft goed maar het gerecht kende een aantal groentes die bruin en qua smaak niet te definiëren waren. Volgens de bediening was het onder andere courgette. We hadden zelden iets smerigers gezien, geroken en geproefd. Volgens de bediening werd er frequent over geklaagd maar was de chef-kok niet voornemens deze aan te passen. Die werd laten door een andere serveerster nogmaals bevestigd. Haar non-verbale blik gaf de indruk dat ze zelf ook wel 'klaar' was met de onverschilligheid waarmee de keuken met de klant feedback omgaat. Kortom ondanks de relatief 'vriendelijke' prijzen resulteert die in een slechte prijs-kwaliteitsverhouding. Het was voor ons de eerste echte teleurstelling in de Drieharingenstraat en aanleiding deze recessentie achter te laten.
Constance V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Altijd erg tevreden over De Markt. Met vrienden besloten we daarom bij Naast de Markt te gaan eten. Zelfde keuken toch?
We bestelden alle vier de pizza. Drie keer met zalm een keer met mozzarella. Hij zag er prima uit, maar bleek ontzettend flauw van smaak. Smaakloos bijna. We vonden dit allemaal afzonderlijk van elkaar. Ik vroeg om Chili olie, maar kreeg een bakje chilisaus. Niet helemaal de bedoeling. Toen de borden wrede. opgehaald zeiden we dat het erg flauw was. De ober zei: oke, bedankt. (Geen grap!) En verder deed hij er niks mee.
We bestelden nog desserts en ook die was in mijn geval (de tiramisu) vrij smaakloos. Flauw wederom.
De markt is qua sfeer echt een van de leukste tenten van Utrecht, bediening is ook erg aardig en attent, maar het mag allemaal wel wat minder voorzichtig qua koken. We vonden het erg jammer.
FridgeParade .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Super lekker gegeten en erg gezellig gezeten, bediening was erg aardig. Als je bij het raam zit moet je er wel even rekening mee houden dat er mensen roken buiten, wij vonden het erg smerig om dit te moeten ruiken tijdens het eten dus volgende keer gaan we liever ergens anders zitten. De trifle was niet echt een succes maar die mocht gratis vervangen worden door de tiramisu en die is echt fantastisch hier. Goed italiaans eten met een fijne atmosfeer, kan dit restaurant zeker aanraden!
Eric.de.reuver .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
De eendenborst heb ik zelf geproefd en is een aanrader maar volgens mij was al het eten lekker. De bediening was zeer goed en belangstellend. Leuke setting en een goed restaurant. Zeker een optie voor een volgende keer.
Ber-ber .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Een heel fijne avond gehad bij 'Naast de Markt'. Het was ons eerste bezoek en qua eten zeker voor herhaling vatbaar; een gevarieerde kaart en de gerechten zijn goed op smaak. Ook is het personeel ontzettend vriendelijk. Enige minpuntje is dat het erg gehorig is (van te voren wel gevraagd om een zo rustig mogelijke plek ivm lichte gehoorproblemen), waardoor wij met z'n drieën wat last hadden ons verstaanbaar te maken naar de ander. Risico van uiteten gaan denk ik zo. Bedankt! :)
Patricia K.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Na een middagje shoppen is het heerlijk om hier met een glas wijn en een plateau antipasti bij te komen. Na de lekkere antipasti hebben we een ceasarsalade besteld en ook die was prima
Hans2000 .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Op een rustige avond gegeten, dat maakte het restaurant enigszins sfeerloos, ook qua aankleding vind ik het iets te keurig. Het eten vind ik wisselend. De antipathie mercato was een mooi gemengd plateau. Heerlijke olijven en lekkere garnalen. Maar verder wel erg eenvoudig in smaken. De pizza was aan de taaie kant. Gelukkig hebben ze wel een mooie selectie wijnen per glas, dus dat maakte veel goed. De Witte Rueda vond ik erg lekker. Alles bij elkaar vind ik het toch wel middelmatig.
Marieke-f .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Ik had al eerder gegeten bij Naast de Markt en gisteren ben ik er weer geweest, nu met familie. Er was gelukkig nog een tafel vrij en we werden direct voorzien van een drankje. De keuze aan gerechten is zeer ruim, voor ieder wat wils. Vond het moeilijk om uiteindelijk te kiezen maar iemand uit de bediening wist ons goed te adviseren. We namen het antipastiplateau mercato om voor het hoofdgerecht even lekker te kunnen borrelen. De plateau's zijn ruim gevuld en een super lekkere mix van koude en warme hapjes.

Als hoofdgerecht koos ik voor de doradefilet en mijn tafelgenoten hadden een pizza gorgonzola, pasta carbonara en de runderhaas. Iedereen heeft super lekker gegeten. Ook hier weer goede porties waardoor een toetje niet echt meer nodig was maar ik kon me van de vorige keer herinneren dat de tiramisu zeer goed smaakte. We deelden nog de tiramisu en een cheesecake, het was heerlijk!

Ik zou Naast de Markt zeker aanraden, de prijs/kwaliteit verhouding is goed, leuke vlotte bediening, goede wijn en heerlijke gerechten.
RH1992 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Afgelopen vrijdag hier wat gegeten met drie vriendinnen. Was druk, even moeten wachten aan de bar maar zoals aangegeven door de bediening binnen half uur aan tafel. Vooraf carpaccio, prima portie en lekker. Het duurde even voordat we het hoofdgerecht kregen, maar dat was te verwachten gezien de drukte. Als hoofdgerecht de runderhaas, garing was goed en mals vlees. Bediening was vriendelijk en behulpzaam, kon zien dat ze het druk hadden maar probeerde toch de tijd voor je te nemen. Wij komen zeker nog een keer terug.
P92 .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Afgelopen donderdag lekker gegeten bij naast de markt samen met 2 vriendinnen we hadden eerst een heerlijk anti-pasti plateau vis goed gevuld met allemaal lekkere dingen. daarna had ik het duo van hert heerlijke combinatie van bijgerecht ,saus, de hertenbiefstuk en sukade. Mijn vriendinnen hadden allebei pizza mozzarella heb er ook een stukje van geproefd en met de lekkere dunne bodem en knapperig randje was dat ook een goede keuze geweest.
Jeroen T.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Vandaag gegeten starter de tapas, te veel van het zelfde wat betreft smaak( er zaten echt lekkere dingen tussen daar mag de focus op liggen). Daarna risotto besteld eerste x rauw tweede x was het behangplaksel... De bediening was top maar de resultaten hit de keuken teleurstellend.
Frederieke B.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Afgelopen vrijdag met een grote groep bij Naast de Markt gegeten. Het viel erg tegen. Ik (en nog 3 anderen aan tafel) hadden de gnocchi met pompoen en salie. Het was niet te eten: het leken wel (rauwe) gebakken aardappelen. Niemand at zijn bord leeg. Ook de capucijners bij de eendenborst waren niet lekker.

Wij zullen hier niet snel weer heen gaan. Erg jammer.