Naast de buren

Groenekanseweg 168 3737 AK Groenekan Nederland Kaart

Over restaurant Naast de buren

Dorpse gezelligheid bij de buren

Naast De Buren is een gezellige dorpsbistro in het landelijke Groenekan. Je kunt hier heerlijk tafelen. Het a la carte menu is uitgebreid, maar regelmatig zijn er ook lekkere samengestelde menu’s. Een 'Sunday Special; of 'Wat Schaft de Pot'. De keuken weet elke keer weer een mooie samenstelling te bereiden voor een fijne prijs. En of je nou binnen zit of van de zon geniet op het terras, eigenaren Ted en Debby zorgen dat je kan rekenen op dorpse gezelligheid!

Meer informatie over restaurant Naast de buren

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag en Donderdag 17:00 - 21:30
Vrijdag en Zaterdag 17:30 - 21:30

Patricia G.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Zoals altijd heerlijk gegeten en warme en vriendelijke bediening. Hertfilet was super mals en smaakvol!! Aanrader!
Ankie En Aad D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
We hebben weer heerlijk gegeten bij Ted!
A. T.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Attente bediening, gezellige sfeer, goede kaart, uitstekende prijskwaliteit verhouding, je kunt er beperkt maar ook uitgebreid dineren, wij komen hier graag.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Gewoon een restaurant zoals een restaurant moet zijn. Leuke gerechten, goed van smaak en vooral een prettige, niet te overdreven en toch correcte, bediening.
R V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij de buren met mijn ouders. vriendelijke ontvangst en op een leuke manier al rekening gehouden met het dieet van mijn vader dat ik wel al via de mail had doorgegeven bij de reservering. We hebben meegegeten met de "pot" hetgeen toch een leuke keuze is van gerechten; vis, vlees of vega. De gekozen kipsaté was heerlijk bereid en mals, geserveerd met friet en salade. De a la cart kaart ziet er trouwens ook pefect uit.
Kortom een aanrader voor mensen die even eruit willen en gezellig "bij de buren" willen eten.
Daveandann .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Sfeervol, klein restaurant tussen de ganzen en weilanden. Er is naast een kaart ook een weekhap. Aardige bediening. Gewoon erg lekker, gerechten zien er leuk uit zonder opsmuk; en met sublieme frietjes.
Hanneke V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Erg leuk gelegen restaurant. Ruime opzet binnen, tussen de tafels zit meer dan voldoende ruimte, dus dat geeft een heel prettige en comfortabele sfeer. Bediening was zeer vriendelijk en snel. Wij aten met 6 personen, dus veel verschillende gerechten om te beoordelen. Maar echt alles was verrassend goed.zowel qua smaak, samenstelling en versheid. Wij komen hier zeker nog eens!
Mathijs K.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Lekker gegeten, goeie chef. Mooie ambiance. Misschien voor sommige mensen te rustig. Groenekan is een mooi dorpje. Prima parkeergelegenheid (gratis).
Docter K.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
top restaurant in een super mooie dorpje. eigenlijk niet verwacht in het dorp. lekker vroeg aan tafel met 2 gezinnen. bekende toppers op de menu wat wil je nog meer. de prijzen zijn super. alles kan zelfs buiten de kaart om. even de bekende ouderwetse garnalen cocktail met toast. een topper daarna wat bekende toppers wederom. super avond kids mega blij en mega betaalbaar. dat zijn de mooie plekjes. en een chef Ted met een mega smile op zijn gezicht dat zie je ook niet veel
Henk O.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Al vele malen hier gegeten in wij komen graag in deze gezellige dorpsbistro met een goede sfeer. Regelmatig wisselende menukaarten en altijd veel gasten. Wij kozen ditmaal om binnen te zitten en genoten van een heerlijk glas witte huiswijn. Chardonay. De escargots zijn hier verrukkelijk en uiensoep smaakte voortreffelijk.
De vis van de dag, was ditmaal een prachtige zalmfilet, mooi gebakken met een lekker salade en wat frites. Tja, en wat wil je nog meer. De koffie met wat lekkere pindarotsjes zijn bijna traditioneel. De bediening is bijzonder vriendelijk en is zeer oplettend en de eigenaar maakt graag een gezellig praatje. De prijs kwaliteit verhouding is in orde en wij komen hier zeker met een regelmaat terug. Echt een aanrader.

Nicolaas65plus .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2014
Nu voor de tweede keer gegeten bij deze zaak, lekker gegeten, maar na bijna 3 uur konden wij eindelijk het eten afsluiten met het dessert. Lang wachten voor dat ze de kaart kwamen brengen, lang wachten voordat ze de bestelling kwamen opnemen, weer wachten om het dessert op te nemen. Aardig mensen die onze bestellingen opnamen, maar kundig nee. Vervelend als je met 3 kleine kinderen zit, die toch nog een beetje optijd naar bed moeten.
Ernst V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2014
Na bezoek aan Utrecht onderweg trek gekregen. Reisgenote kende “Naast de Buren” waar een voordelige daghap zou worden geserveerd.

Aan de pittoreske, maar drukke Groenekanseweg vonden we zowaar een parkeerplaats dichtbij en, hoewel het aardig druk was, ook nog een tafel in de zon.

We werden vriendelijk welkom geheten en voorzien van passende drankjes. Het restaurant lijkt een populaire gelegenheid voor de localo’s. Het terras was goed bezet en de gastheer had heel wat handen te drukken.

We kozen voor de zalmmoot vergezeld van patatjes en een schoteltje salade. De zalmmoot viel een beetje tegen. De zalm was niet helemaal gegaard en bovendien niet goed genoeg gefileerd. De vis moest behoedzaam worden onderzocht om te voorkomen dat er ongelukken met graten zouden optreden.

Nu mag je misschien ook niet al te veel verwachten voor € 11, maar als er voor een iets hogere prijs een betere kwaliteit zou worden geleverd had hier een (veel) positiever stukje gestaan.

Al met al een mager zesje voor het eten, waar tegenover betere cijfers voor ambiance en bediening.
RFischer .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Een heerlijk 'klein' restaurant in Groenekan. Parkeren, zeker op een winteravond niet altijd even makkelijk maar zeker de moeite waard! Bediening is vaak jeugdig, onervaren en dus niet altijd even sterk maar wel altijd vriendelijk. De keuken is daarentegen meer dan vakbekwaam. Een regelmatig veranderende kaart met een vaak wisselend menu buiten de kaart om bied veel keus in culinaire gerechten. Ik bestel hier vrijwel altijd de slakken als voorgerecht, ik eet ze nergens anders zo lekker terwijl tafelgenoten ook altijd enthousiast zijn over hun voorgerechten. De hoofdgerechten zijn altijd prima van grootte en vlees en vis altijd perfect bereid. Desserts laten soms wat lang op zich wachten maar zijn ook altijd in orde.
Absolute aanrader!
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2013
Hier met een groep van 14 mensen gegeten en het gevoel dat ze hier niet op ingesteld zijn. On-attente bediening die flessen wijn ongeopend op tafel zet en niet checkt of er uberhaupt wijnglazen op tafel staan. Het eten was eenvoudig en vlak van smaak. Jammer, hoor doorgaans goede berichten dus mogelijk hebben wij gewoon pech gehad.
Rgouda .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
Dit is een heel gezellig restaurant de sfeer is goed en de eigenaar maakt graag een gezellig praatje met je. Het eten is voortreffelijk en persoonlijk hou ik van aan een ronde tafel zitten, die zijn aanwezig.
Ondanks dat onze zoon daar geen chef-kok meer is komen wij hier nog graag eten. Zomers kun je er ook fijn buiten zitten. De tonijn steak kan ik iedereen aanraden dit streelt je tong. Grand dessert is ook een topper.
Moony .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2012
Weer heerlijk gegeten bij naast de buren, nergens zijn de slakken lekkerder, de hertenfilet was botermals, met ook lekker garnituur. Kindergerechten 3 keuzes met ijsje. Sfeer was heel gezellig, Franse bistro. Nergens betere prijs-kwaliteitverhouding, personeel was jong, maar heel netjes en vooral niet opdringerig.Top ! Jammer dat we er niet zijn met kerst, kerstmenu lijkt me super.
SnoerenEten .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2012
Afgelopen zondag hier heerlijk gegeten! Erg vriendelijk personeel en de sfeer is heel gezellig. Het eten was fantastisch, vooral het stoofpotje van wild en de huiswijnen zijn uitstekend. Onze dochter kon een gerecht kiezen van de kaart en daar maakte een kleine portie van tegen een kindermenu prijs. Eindelijk niet alleen frikadel. Echt een aanrader, de prijs is prima.