Naar Beneden

Westerwater 8 2651 JN Berkel en Rodenrijs Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Naar Beneden

Sabinedewinter .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Voor het eerst gegeten bij dit mooie restaurant. We kwamen redelijk vroeg op de avond binnen en konden meteen plaats nemen in het beste hoekje van het terras, een zachte loungebank in de zon. Bij een leuke jongen bestelden we een fles wijn, die absoluut niet tegen viel. Ik heb geen moment hoeven omkijken naar de bediening, want ze kwamen geregeld langs en dat terwijl we als enige op het terras zaten en het binnen redelijk vol zat. Het eten smaakte ook verrukkelijk en alsof dat nog niet genoeg wat bestelden we een nutella oreo cheesecake als dessert. Echt heeel erg lekker. Deze zaak is het echt waard om voor naar Berkel te rijden.
Seline H.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
We kwamen aan en zijn op de bank op het terras geploft! Heerlijk gegeten en topservice, hele vriendelijke gezellige ober en alles lijkt te kunnen! Cheesecake met nutella/oreo mega lekker! Omdat we de enige op het terras waren ( hier wordt je vaak vergeten...) dacht ik wel af en toe even te moeten wachten maar nee hoor, alles perfect op tijd en zeker niet vergeten! Per ongeluk verdwaald in Berkel is bij dit restaurant echt een feest.
Anita B.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Hoe zal ik mijn verhaal nou eens beginnen.
Het is vrijdagavond 19.05, mijn vriendje en ik stappen dit veel belovende restaurant binnen. Bij binnenkomst worden wij zeer vriendelijk welkom geheten door ene jongeman waar wij niet de naam van weten maar wel kunnen beschrijven als Ben Saunders (door zijn tattoo op zijn arm).
Wij vervolgen ons verhaal daarom ook met de jongeman beschreven als Ben, gezien wij zijn naam niet weten.
De vrolijke Ben vroeg ons of wij gezellig bij het raam wilde plaats nemen.
Mijn vriendje zat al op zijn stoel voordat ik überhaupt ja had gezegd.
We hadden een mooie plek en konden vanaf onze plek alles goed zien.
De avond begon gek, we bestelde een fles bubbels maar kregen water met bubbels.
Gemiste kans noem ik dit, maar gelukkig kregen wij daarna alsnog ons wel verdiende fles bubbels.
Mijn decadente vriendje bestelde direct lekker te eten voor ons 2.
Terwijl wij elkaar verliefd in de ogen aankeken onder het genot van een glas "bubbels" kwam het eten er al vrij snel aan.
Van enthousiasme liet mijn vriendje een klein windje.
Gelukkig stonk die niet heel erg... pfieuw!
Maar terug komen op het eten wat wij bestelde was het allemaal prima voor elkaar.
De borden waren mooi opgemaakt met veel vitamines (groenvoer).
Bij ronde 3 ging ik maar eens naar het toilet.
Deze was prima bijgehouden en stonk niet.
Terug gekomen bij mn tafel was mn vriendje al bij ronde 5.
Zo bijzonder snel, zelfs ik hield hem niet bij!
Gisteren was ook zo mooi da..... Uh excuses ik dwaal af.
Verder met het eten!
Ik had al best veel gegeten en wilde het gaan afkappen, terwijl mn vriendje nog wel 2 gerechtjes naar binnen kon werken.
Bijzonder kerel is het toch, ach ja...
Voordat ik mn hand kon opsteken om de rekening te vragen stond de oh zo heel de avond vrolijk kijkende Ben al bij onze tafel met de vraag; of alles naar wens was geweest.
Bij deze vraag kon ik direct mijn verzoek indienen tot het laten brengen van de rekening.
Het was het geld zeker waard en ik gaf nog 25 euro fooi!

Wij komen hier nog zeker terug.
Brigitte H.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Graag komen wij met regelmaat bij restaurant Naar beneden. Met vrienden of samen. Wat is het toch altijd weer genieten! De lunch is ons altijd al goed bevallen de kip sandwich echt een aanrader, de uitsmijters waar mijn man dol op is die zijn ook heerlijk! Nu al voor de 2e keer de starters and bites geprobeerd, een groot succes! Leuk dat je zo kan varieren tussen de gerechtjes. De bediening altijd vrolijk en snel. De aankleding is ook een groot pluspunt. En wat genieten wij nog na het eten van een wijntje bij de openhaard buiten. Mmmm zeker een aanrader voor allen! Wij komen weer terug!
Petra Z.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Voor de 2 e keer gegeten. Was heerlijk. Leuke porties, aardige en rappe bediening. Vindt het concept erg fijn, met verschillende gerechtjes. Kan mij niet vinden in de negatieve reacties hieronder.
Jeannette168 .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Deze week gegeten bij Naar Beneden. We gaven aan voor het hoofdgerecht eerst een broodplankje te willen. Het broodplankje werd geserveerd. Dat zag er goed uit. Nog geen minuut later werd het hoofdgerecht al geserveerd. Het hoofdgerecht, de gevulde courgette was matig. De bechamelsaus had niet veel smaak.
Vstr .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Er hangt altijd wel een gemoedelijke sfeer, we zaten dit keer boven aan een klein tafeltje. Ik heb lekker gegeten ook al had ik nogal wat dieet wensen bij de starters & bites. Mijn partner vond de garnalencocktail / salade als voorgerecht alleen niet erg goed. Maar de rest was heerlijk.
Dos-gastronomos V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Met zijn vieren hebben we echt genoten van het “starters en bites” concept dat dit restaurant op de kaart heeft staan. Gewoon heerlijk smullen van allerlei kleine hapjes die leuk opgemaakt geserveerd worden en waarbij naar wens frites en salades te bestellen zijn. Hoewel er per ronde steeds per persoon een gerechtje besteld wordt valt het op dat de vriendelijke en attente bediening niet treuzelt in het opnemen en uitserveren van de bestelling. Men is dus zeker niet aan het bezuinigen door domweg te treuzelen tussen de rondes. Heel prettig is eveneens de seniorenregeling waarbij het aantal rondes beperkt is tot 4 tegen een lagere prijsstelling. Ook de kwaliteit van de aangeboden etenswaren is zonder meer van een goed niveau. Wat ons betreft is dit echt een aanrader als je ongedwongen wilt genieten van een prima dis en zelf geen in hebt om in de keuken allerlei liflafjes te fabriceren.
Nennis N.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Wekelijks eten wij hier een uitsmijter tijdens de lunch, wit met ham en bruin met spek. Altijd goed en tevreden. Tot vandaag. De spek was zo goed als niet gebakken. Niet wat wij gewend zijn. Mijn collega gaat met zijn uitsmijter naar beneden richting de serveerster naast de keuken. Afgesproken wordt dat de spek wel (goed) gebakken wordt. 10 minuten later komt de spek op een bordje. Het ei is koud en al zo goed als opgegeten. De serveerster constateert dit niet en bij onze mededeling dat we niet zo tevreden zijn, en dat ook mijn ei nogal drillerig is, wordt gezegd "Ik weet het ook niet, maar nu is het toch goed?". Vervolgens loopt ze weg en gaat ze verder. Bij het afrekenen geven wij aan niet tevreden te zijn. Daarop komt het antwoord, overigens van een andere serveerster; "Ach vervelend, hopelijk volgende keer beter". Dus zeggen wij "en nu...?, moet je niet iets van de prijs afhalen dan?". Daarop is het antwoord "wat dan?"en ons antwoord is "Dat mag jij bedenken". Vervolgens frommelt een geïrriteerd overkomende serveerster iets op de kassa en de prijs is van 18 euro, 14 euro geworden. Er wordt niets gezegd. Mijn collega zegt "je wordt toch niet boos, he?", daarop zegt ze "we kunnen niet zomaar geld van de prijs afhalen bij iedereen', waarop ik zeg dat ze dat ook zeker niet bij iedereen moet doen, maar alleen bij ontevreden klanten is een oplossing wel passend, raar dat je daar om moet vragen als klant. Er ontstaat irritatie en door elkaar heen hard praten. Ze zegt daarop "ik mag wel hopen dat dat jullie terugkomen, als ik nu wat van de prijs af ga halen". Wij zeggen "Ja", maar komen natuurlijk nooit meer terug, niet als je moet hopen dat het volgende keer weer wel goed is. Al m'n collega's op het werk moesten vreselijk lachen om dit mooie verhaal.
Danielle B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Wij hebben gegeten volgens het starters en bites concept.
Was de eerste maar zeker niet de laatste keer! Formaat van de gerechtjes is prima ( ongeveer voorgerecht formaat). Prijs- kwaliteit is dik in orde. Allebei verschillende gerechtjes geprobeerd en het smaakte prima. Ook leuk dat er 3 gerechtjes buiten de kaart om waren om te proberen. Na 2 uur zaten we behoorlijk vol. Toch nog dessert genomen..toen we deze niet op kregen mochten we een stuk mee naar huis nemen( hadden de cheesecake,zal met ijs niet gaan).
Goede service,prima bediening. Wilde eerst boven gaan zitten maar door het lage plafond leek het ons wat warm en naar beneden verhuisd.
Wij waren 84 euro kwijt,voor 2 personen eten,3 glazen wijn pp en een fles water en 2x dessert.
( kraanwater is er blijkbaar niet,het enige negatieve aan deze recensie).

Volgende eetafspraak staat alweer gereserveerd!
Petra K.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Eten was niet slecht maar het was het allemaal net niet. Droge biefstuk, droge varkenshaas, koude aardappeltjes. We hadden de kleine gerechten, misschien gaat het beter met de a la carte porties. Gerechten wel mooi geserveerd. Ik denk niet dat we nog eens terug gaan.
Rob1965 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Het eten is heerlijk. Je hebt 2,5 uur de tijd om allerlei kleine gerechtjes te bestellen. Dat beviel ons prima. Er is keuze genoeg. Na 4 rondes waren wij al toe aan het nagerecht. Deze was ook heerlijk.
Het grote nadeel van het restaurant is dat je bij thuiskomst alle kleding in de was moet gooien wegens de doordringende eetgeur. In het begin toen het restaurant net was geopend hadden wij dit ook ervaren, maar hierin is dus niets veranderd. Dit houdt ons tegen om het restaurant opnieuw te bezoeken.
SimoneSneep .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Ik heb afgelopen vrijdag gegeten bij Restaurant 'Naar Beneden' met mijn vriendinnen. Ik wilde van te voren reserveren via de website en dit ging echt heel lastig. Het eten zelf was van goede kwaliteit en stond ook snel op tafel. Dit zorgde ervoor dat wij meer dan genoeg gerechten konden eten. Hoewel het restaurant aan de binnenkant er naar mijn mening niet heel bijzonder uitziet, vind ik het personeel wel erg leuk. Wij werden geholpen door een jongen met tatoeages en die heeft echt onze avond gemaakt, wat een leuke gezellige spontane jongen! Top service.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Wij hebben heerlijk gegeten bij Naar Beneden. Vriendelijk personeel en gezellig terras. We hebben zelfs in oktober nog lekker buiten kunnen eten. Onbeperkte hapjes was super. We hebben er ook volop van geprofiteerd en 9 keer vlees en/of vis besteld :) Echt een aanrader wat ons betreft.
LauraenMartijn .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Gisteren heerlijk geluncht bij Naar Beneden! Leuk ontvangen door de bediening. Dit keer een lekkere Italiaanse bol met Vitello Tonato besteld...Echt een aanrader met als afsluiter een casis sorbetijsje en me schoonmoeder een verse milkshake banaan. Het was weer heerlijk!
Leny K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Ik ga regelmatig met vriendinnen lunchen, en ook dineren we hier regelmatig. Er is veel keus en de kwaliteit is prima. Een absolute aanrader.
Laurens W.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Vorige week woensdag heerlijk gegeten bij restaurant Naar Beneden. Mooie gerechtjes die ook lekker waren. Zelf heb ik erg genoten van de varkenshaas sate en de gamba's. Mijn tafelgenoten waren ook zeer te spreken over de andere gerechten zoals de gevulde paprika's. Al met al een gezellig restaurant met een mooi terras en niet duur.
Lia H.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Helaas voor mij de eerste en gelijk ook de laatste keer geweest dat ik hier heb gegeten. Het concept is leuk bedacht: tot 21.30 uur de mogelijkheid om 2 1/2 uur lang onbeperkt kleine gerechtjes te proeven. Maar de uitvoering liet te wensen over! De bediening was aardig, maar had duidelijk niet geleerd hoe 'het' hoort: de messen werden aan het lemmet en de vorken aan de tanden vastgepakt, toen ze op tafel werden gelegd. De glazen werden aan de bovenkant bij het drinkgedeelte (met zelfs vingers aan de binnenkant) vastgehouden en de borden werden zo'n beetje op tafel gegooid. Maar goed, dat is overkomelijk als je geen smetvrees hebt.
Op zich smaakten de gerechten stuk voor stuk goed, al is de hoeveelheid geserveerde groenten t.o.v. het vlees soms wat groot. De grootste afknapper was echter dat, toen mijn 2 volwassen zoons om 21.00 uur hun 6e gerechtje wilden bestellen, zij te horen kregen dat dit niet meer mogelijk was omdat de keuken eerder dicht was gegaan omdat het rustig was. Toen ik aangaf dat ik dit vreemd vond omdat wij nog geeneens 2 uur binnen waren en het ook nog geen 21.30 uur was, kreeg ik alleen sorry te horen. Ik heb ook nog aangegeven dat het netter was geweest als de keuken - voordat ze besloten eerder dicht te gaan - eerst aan de nog resterende gasten had gevraagd of zij uitgegeten waren. Daar kreeg ik gelijk in, maar daar was niets meer aan te doen. Op mijn vraag of mijn zoons dan hun nagerecht gratis konden krijgen, werd geantwoord dat er geen leidinggevende aanwezig was om dat te kunnen besluiten.
Zeer teleurgesteld over deze gang van zaken (en met 2 zoons die eigenlijk nog wel trek hadden) moest ik 33,50 per persoon afrekenen, wat een slechte kennismaking met 'Naar Beneden'!
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Voor het terras was het nog wat fris. Binnen gekomen was het in onze ogen een wat kille omgeving. Dit is persoonlijk, daar een andere mogelijk een 9 geeft. En een open keuken. We kregen een tafel boven. Volgende keer beneden vragen, daar mijn vrouw slecht trappen kan lopen en alles vol zat geboekt. Boven stonden de tafeltjes wat krap op een soort van galerij. Wij zaten tegen de muur aan en vonden het ongezellig. Ook al waren en enkele fleurige schilderijen opgehangen. Als snel liep alles vol en was de ongezelligheid weg en daarvoor een gezellige drukte. Het concept eten zoveel je kan binnen 2,5 uur is super. De bediening is erg vriendelijk en loopt heel veel bij jou in de buurt zodat je niet hoeft te wachten als je een nieuw gerecht wil bestellen. De kaart is niet heel groot, al is er voor ieder wel wat bij. En het is als je het op je bord ziet liggen met liefde in de keuken gemaakt. Het eten wordt niet op je bord gelegd, maar men maakt er ook nog eens een kunstwerkje van in alle drukte benden in de keuken. De smaak is echt goed. Men maakt veel zelf, zoals dressings, slagroom, etc. De wijn was ook voortreffelijk. We hebben haast de gehele kaart geproefd, daar alle gerechten ( je mag 1 gerecht bestellen per ronde) een formaat voorgerecht hebben. Na 2 uur en wat rust tussen door hebben we een nagerecht genomen die apart betaald moet worden. Ook hier weer een kunstwerk op je bord. En heerlijk van smaak. Een aanbeveling voor iedereen om eens langs te gaan. We zagen ook hoe men de tafels schoon maakt als de gaste weg zijn. Dit gaat grondig met een schone doek en desinfecteermiddel. Zeker een pluspunt. We waren met 2 personen en fooi 90 euro kwijt.
Mdkoning .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Laats heb ik ter gelegenheid van mijn verjaardag bij Naar Beneden gegeten. Ik was hier nog nooit geweest, dus daarom vrij benieuwd.
De eerste indruk was erg prettig. Het restaurant ligt in een gezellige buurt in het centrum van Berkel. Het decor was sjiek en nieuw, heel toepasselijk voor dit restaurant.
De bediening was heel aardig en snel. Niets op aan te merken.
Wij hadden met zijn allen gekozen voor het onbeperkt starters en bites. Dit houd in dat we onbeperkt kleine gerechtjes konden proeven. Dit was ideaal aangezien er zo veel verschillende gerechten op het menu stonden en je eigenlijk alles wel wilde.
Zelf had ik gekozen voor de carpaccio en zalm vooraf. Daarna had ik de gambas, biefstuk en surf en turf. Het eten was echt verukkelijk. De presentatie was zeer goed. Het fijne was ook dat de patat en salade er inclusief bij zaten. Het was ook geen probleem om daar iets extras van bij te bestellen.
Ik heb zelf geen dessert genomen aangezien ik vol zat, maar in plaats daarvan een cappuccino. Ik hoorde van de rest dat het sorbetijs erg lekker was.

Het was een hele leuke, lekkere en plezierige avond bij Restaurant Naar Beneden. Ik ga er zeker nog vaker eten en raad dat andere ook aan!