Mythos

Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

• Catering
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2013
Na een half jaar geleden een keer prima bij restaurant Mythos te Zuidland gegeten te hebben, hebben wij gisteravond wederom een poging gedaan om iets te eten te krijgen in dit restaurant
Helaas is het bij een poging gebleven!

Na ’s middags een reservering te hebben gedaan voor een tafel tussen 19.00 en 19.30 kwamen wij om 19.15 aan bij het restaurant.
Er lag op tafel een briefje met daarop de reservering voor fam. de Vroedt - 18.30 (onder deze naam en op dat tijdstip hadden wij niet gereserveerd…..).

Vervolgens werden wij welkom geheten met een glaasje ouzo, stokbrood met wat olijven. So far so good.
Hierna ging het mis; het bestelde glas Samos bleek geen Samos en een bestelde fles huis wijn werd een klein karafje wijn. Oké kan gebeuren.
Daarna begon het wachten op het eten.
Nadat wij 3 keer benaderd waren of wij nog iets wilde drinken (de eerste keer stond de tafel nog vol met versnaperingen) zijn wij na 1 ½ uur maar eens gaan informeren hoe de zaken ervoor stonden…..
Daarop kwam de kok persoonlijk aan tafel vertellen dat het nog zeker een half uur zou gaan duren.
Hoe moeilijk kan het zijn om bifteki, giros en lamskoteletjes te bereiden…..

U kunt zich voorstellen dat wij toen besloten hebben om het pand te verlaten.

Onderstaand enkele tips voor de eigenaar van het restaurant:

- Verminder het aantal tafels zeker met de helft. Als de kok aan de gasten verteld dat hij wel
55 personen te eten moet geven en dit blijkbaar voor hem ondoenlijk is, moet het aantal
tafels dus verminderd worden.

- Zorg voor goed opgeleid personeel. Dit is niet alleen prettig voor de gasten maar zeker ook
voor het jonge personeel zelf! (het moet bij het personeel toch bekend zijn dat er een
huiswijn beschikbaar is…)

- Bewaar stokbrood niet in een plasticzak (dit proef en ruik je namelijk).

- Zorg ervoor dat je pinautomaat werkt (en als dit niet het geval is vertel dit dan vooraf aan de
gasten. Het staat behoorlijk knullig als je als gast opzoek moet naar een bank om te
pinnen….)

- Beheers de Nederlandse of in het geval van de kok van restaurant Mythos de Engelse taal.
Dan had je namelijk begrepen dat wij onze drankjes gewoon wilden afrekenen!

Tip voor alle mensen die dit restaurant willen gaan bezoeken: bespreek om 16.00 een tafel dan heb je het eten misschien om een uurtje of 19.00!

Was getekend: een teleurgestelde liefhebster van de Griekse keuken
Rws .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2012
bediening is goed, eten is goed,menukaart is net weer ff anders dan de gewone griek
bij elkaar genomen. ik ga daar graag eten
Cees9 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2012
Wij hebben op 21-11-12 na de plechtigheid op het gemeentehuis bij Mythos een receptie/lunch gegeven voor zo'n 60 personen. Het eten was prima verzorgd, keurige, vlotte bediening. Iedereen ging na afloop met een voldaan gevoel naar huis, kortom, een zeer geslaagde afsluiting van een geweldige dag.
Astrid-Leontien .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2012
Onderstaande brief heb ik nu tot twee keer verstuurd naar dit restaurant maar helaas nooit geen reactie op gekregen dus zo serieus neemt restaurant Mythos haar gasten:

Goedenavond,

Graag zou ik via deze weg mijn ongenoegen uit willen spreken naar aanleiding van een bezoek aan uw restaurant op zondag 15 juli jl.
Wij bezoeken uw restaurant regelmatig en hebben altijd prima naar ons zin, gezellig ,lekker eten en vriendelijk personeel.
Maar afgelopen zondag is er een incident voorgevallen waar ik nu nog steeds zeer verbaasd over ben.

In mijn hoofdgerecht trof ik een haar aan, iets wat ik echt verschrikkelijk vies vind maar goed het kan gebeuren waar gewerkt word, kunnen er dingen mis gaan.
Maar toen ik dit meldde bij de dame die op dat moment vroeg of alles smaakte kreeg ik als reactie ja maar dat kan niet want er werken alleen maar kale jongens bij ons in de keuken,toen ik in de keuken keek,zag ik daar een jongen lopen met een grote bos krullen en zonder hoofddeksel.

Dus enigzins verbaasd door deze reactie zei ik tegen de dame, "ik meld het alleen maar" waarop de dame de servet meenam waarop de haar lag en niet meer terugkwam.

En dat was het..
Geen excuses, geen nieuw gerecht, geen compensatie op de rekening, nee zelfs geen drankje van het huis na deze smakeloze ervaring.

Ik hoefde mijn gerecht niet meer en heb het laten staan en ben verder gegaan met de sla die nog op tafel stond.

Ik ben echt niet uit op gratis dingen of korting en dergelijke, het enige wat ik wilde was dat mijn klacht gewoon serieus genomen werd en dat gevoel heb ik nu niet!

Met vriendelijke groet,

Astrid Bakker