Mythos Greek Restaurant

Lange Leidsedwarsstraat 27 1017 NG Amsterdam Nederland Kaart
31-206200862

Over restaurant Mythos Greek Restaurant

Vis & grill in Amsterdam

Restaurant Waves Seafood & Grill in Amsterdam is gelegen in het centrum bij het Leidseplein. Bij Waves kun je terecht voor een heerlijk stukje vers vis. Waves is voorstander van duurzame visserij en koopt voornamelijk duurzame vis in. Om je vismaaltijd compleet te maken heeft Waves een uitgebreide internationale wijnkaart. Je kunt zowel binnen als buiten genieten van een lekkere maaltijd. Mensen die liever geen vis eten kunnen kiezen uit diverse vegetarische gerechten.

Meer informatie over restaurant Mythos Greek Restaurant

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Donderdag 15:00 - 23:30
Vrijdag t/m Zondag 12:00 - 23:30

6,7
TanjaV .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Met groupon hier gegeten. Het was in één woord verschrikkelijk. Het is niet handig van een restaurant om klanten met een grouponaanbieding het slechtste van het slechtste te geven want als klant test je op zo een moment juist of het voor herhaling vatbaar is in de toekomst. Ik kreeg uit elkaar geplozen kiprollade en patat met fantasieloze sla en een wit vet niet zo goed smakend yoghurtsausje en dat moest doorgaan voor Grieks eten. Nooit meer.
Marijke F.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
We zijn met de socialdeal voucher hiernaar toe gegaan en het eten was erg lekker. Royale porties en vooral hadden we gegrilde gehaktballetjes en de dolmas en als hoofdgerecht de varkens gyros. We zaten meer dan vol. Bediening ook heel erg vriendelijke en erg attent. Het restaurant is erg schoon en we zullen zeker nog een keer terugkomen.
Astrid1977 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Van de week prima gegeten bij Waves. Vooral de feta uit de oven was erg lekker. Ook de dame in de bediening was erg vriendelijk. Niets was te veel en ze had duidelijk plezier in haar werk, complimenten! Enige feedback: het was wat aan de koude kant in het restaurant. Maar ik zou zeker nog een keer teruggaan en als ik in Amsterdam woonde gebruik maken van de afhaal/thuisbezorgd service.
Inge R.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Aardige mensen. Maar het rook naar schoonmaakmiddel toen we binnenkwamen en het was er niet zo warm. Misschien omdat we vroeg waren. Maar we hadden gereserveerd en wilden graag snel eten. We zijn niet kieskeurig maar eten kan beter worden klaargemaakt. Gul met de lekkere wijn. Uitstekende locatie achter het Leidsche plein na een dagje Rijksmuseum. Kleurpotloden in overvloed aanwezig, en snel opgediend!
Endievb .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Echt een fijn tentje met vlotte bediening! De inktvis gevuld met spinazie vooraf vonden we een echte aanrader! Ook het brood erbij was helemaal prima. Hoofdgerecht: gegrilde sardines om je vingers bij af te likken! We komen zeker terug naar Waves...
Lutgera .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Er waren weinig gasten, want het is meer een afhaalrestaurant, hoewel er genoeg tafeltjes staan. Het restaurant is niet erg gezellig qua inrichting en verlichting. Dat zou veel beter kunnen. De bediening was uitstekend en het eten erg lekker.
Petra.kanitz .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Lekker vers brood en knoflookboter. Verrassend lamsvlees met spinazie en bedekt met een kaaskorstje. Redelijk geprijsde huiswijn. Verlichting kan beter.
J.meursing .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Alles was goed. Meer bijzonder de lamskoteletten. Moesten nog wel even vertellen dat we een AHboekje hadden ingeleverd... ????
Rainz65 .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Ik heb lamsbout besteld. De portie is best groot. De personeel heeft voor mij in een mooie doggy bag ingepakt. Ik kan het nog van genieten op de volgende dag. Heel lief.
Guzelleke .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
We hebben lekker gegeten bij Waves. Er was geen vast menu voor de restaurantactie maar we mochten iets kiezen van de kaart. De voorgerechten waren typisch grieks en erg lekker. Als hoofdgerecht hadden we vis gekozen, het was lekker maar niet heel speciaal. De bediening sprak geen nederlands maar was erg vriendelijk.
AvivaH .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Op de site van de AH-restaurantactie staat het restaurant alleen als Waves aangeduid en als visrestaurant. Maar in werkelijkheid is het een Grieks restaurant met een Griekse kaart en maar 3 vis-hoofdgerechten waarvan 1 niet op voorraad. Dus dat valt tegen. We namen de twee visgerechten die wel mogelijk waren, en deze waren goed bereid. De vis zelf althans, want daarnaast lag rauwkost dat voornamlijk uit versnipperde kool bestond. Je krijgt er een kommetje friet bij. De bediening loopt er onverzorgd bij en is welwillend, maar niet goed, en geen van hen verstaat Nederlands.
Francy2504 .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Wij zijn voor de derde keer bij Waves gaan eten, alleen dit keer met AH bon. Het eten is lekker: dorade en sardientjes. En ook het drinken: Mythos (Grieks bier) en Virgin Mojito. We komen hier vaker terug! :)
Samen-Uit .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Klein restaurantje, ziet er verder prima uit. Het 3 gangen diner was erg lekker. Je mag zelf een voor-, hoofd- en nagerecht kiezen. Als hoofdgerecht hadden wij de visschotel voor 2 personen. Wel zelf fileren! Voor herhaling vatbaar.
Carlo B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Vlakbij de drukke en toeristische Leidse plein, heeft dit restaurant een modern Grieksachtig interieur waarin Grieks liedjes worden gedraaid. Dat past bij de omgeving dus. Het eten is lekker en smaakvol. We hebben kleine courgetteomeletjes en auberginespaté gehad als voorgerechten en een groentenmix en lamskotelettjes als hoofdgerecht. Alles smaakte prima en was goed gekookt. De bediening was vriendelijk. Enig minpunt de wachttijd voor de hoofdgerechten.
Jongetje_5 .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Via de Ah actie hebben wij 15-10-2015 gegeten bij Waves, we mochten zelf van de kaart kiezen. Vooraf hadden we een pasteitje met fetta en spinazie, als hoofdgerecht een kip gyros en een varkenshaas a/d spies beiden zat salade en frites bij, en als toetje de Griekse joghurt met walnoten en honing. Alle gerechten waren overheerlijk. De bediening was uitermate vriendelijk zo ook de eigenaar. Het restaurant heeft een strakke moderne uitstraling . Het enige wat wij een beetje storend vonden was dat de zowel de bediening als de eigenaar met regelmaat naar buiten en weer naar binnen liepen, dit stoort omdat je aan de ene kant steeds iemand voorbij ziet lopen en anderzijds dat er steeds kou langs je heen gaat door het openen van de deur. Al met al was er op het eten echt niets aan te merken alle lof voor de kok.
Chanyn S.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Ik vond dit restaurant niet echt goed. Niks mis mee, maar niet ergens waar ik nog terug kom. De gegrilde vis was wel erg lekker, maar de frietjes waren 3 keer gebakken. Niet te eten.
Debby G.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Via social deal hier gegeten. De voorgerechten waren grote porties en erg smaakvol. Het hoofdgerecht, en kip en een varkens spies waren heerlijk gekruid! Hele goeie service waarbij de ober oog heeft voor zijn gasten! Een plek om terug te komen.
Lfuntendam .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
De visgerechten waren goed klaargemaakt. De bediening gezellig en persoonlijk. De sfeer is echt Grieks, het interieur was een beetje oud, maar de stoelen zaten lekker!
Dickie V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
We waren in Waves met de AH actie.
Het was een echte smalle Amsterdamse pijpenla. We mochten eerst niet van de menukaart kiezen en kregen een A4 met een paar gerechten, even later wel, maar het was een 2 gangen keuze, het nagerecht was niet inbegrepen.
De vissoep was lekker, de zalm en zeebaars ook. De porties waren voldoende, huisgemaakte friet was heerlijk.
Bediening duurde wat lang, er was 1 vrouwtje en ze hadden ook nog afhaalservice. Voor een 2 gangen menu, redelijk prijzig, met AH voldoende.
Franny D.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Wij zijn hier gisteren wezen eten. Wij vonden het eten erg lekker en best veel voor een kleine prijs wij zaten overvol. Wat wij ook fijn vonden was dat je met de AH Actiekaart gewoon uit het hele menu kunt kiezen. De bediening was erg aardig en kwam regelmatig vragen of alles naar wens was. Een aanrader voor mensen die van lekker eten houden.