Mystique Amsterdam

Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi
BMD993 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Het restaurant ligt om de hoek van het Rembrandtplein en ca. 10 min. lopen van de Dam. Het heeft qua aankleding een combi van chique en trendy. De bediening is erg vriendelijk en attent. Er werden continu karaffen kraanwater op tafel gezet. Gratis. De kaart is niet uitgebreid maar biedt voor ieder wat wils. De voorgerechten waren niet helemaal naar mijn smaak maar daar was in overleg een prima alternatief voor te regelen. De spareribs zitten in mijn top 3 van alle tijden. Zo mals heb ik ze in ieder geval nog niet gehad. Ik wilde kluiven maar de botten vielen er vanzelf uit. Super van smaak ook. Leuk met wafelfrieten. Ik miste alleen wat salade op tafel of bij het gerecht. De nagerechten waren ook heerlijk. De prijzen zijn gemiddeld maar niet te hoog voor wat je krijgt. Ik ga zeker terugkomen als ik in de buurt ben!!
Jolanda B.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Wij hebben eerst beneden gezeten in de cocktailbar. Voor een vriendin van mij (zwanger) werd een niet alcoholische cocktail gemaakt, deze werd later gebracht nadat wij een tafeltje toegewezen kregen. Ik heb ook een slokje geprobeerd, smaakte echt goed voor een non alcoholic cocktail.
Dan het eten, oooh wat waren de mosselen heerlijk! De man in het gezelschap had gekozen voor spareribs en had niets te klagen. De service heb ik niets op aan te merken, vriendelijk, regelmatig even langslopen etc. En daarnaast een goede ambiance. Top restaurant!
Michel S.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Op een zaterdagavond hebben wij, mijn vriendin en ik, gedineerd bij Mystique. Wij hadden ruim van tevoren en dat bleek zeer verstandig; Mystique zat deze avond helemaal vol.

De bediening is vriendelijk en attent en geeft je het gevoel dat je thuiskomt. Boven, in het restaurant, doet de ruimte aan als een knusse huiskamer. Gezellig, sfeervol, maar toch trendy. Hoewel het restaurant vol was en de ruimte niet bijster groot is was het niet rumoerig. Niets dan lof voor de aankleding. Vanwege tijdsdruk hebben wij geen kans gezien om ook in de bar aan te schuiven. Dat bewaren wij voor een volgend bezoek.

Als vooraf hadden wij de coquilles. Deze waren iets te lang gebakken en daardoor niet zo zacht als ze zouden moeten zijn. Jammer! Als hoofdgerecht nam mijn partner de vegetarische lasagne, ik heb mij laten verleiden tot de spare-ribs. Mijn verwachtingen waren zeer hoog, al vaker ben ik getipt over de beroemde spare-ribs van Mystique. Wellicht daardoor vielen deze mij daarom wat tegen. De ene spare-rib was malser dan de andere. Zo mals dat het vlees van het bot af gleed waren deze echter beide niet. De waffle fries waren naar mijn smaak iets te zout. De opmaak van de lasagne was prachtig, maar deze was wel een beetje flauwtjes. Pluspunten zijn er voor de cocktails.

Mystique kan ik het beste samenvatten als een cocktailbar met een keuken in plaats van een restaurant met een cocktailbar. Ondanks dat wij wat teleurgesteld waren over het eten raden wij een bezoek aan Mystique wel aan, al is het alleen maar voor een cocktail.
MelissaC .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Heerlijk gegeten in dit restaurant. Naar aanleiding van recensies op Iens heb ik dit restaurant uitgekozen. De spareribs zijn, zoals ook veel benoemd in andere recensies, echt heerlijk. Goede en gezellige service. Na het eten nog een cocktail gedronken aan de bar. Ideaal voor een heerlijk avondje uit!
Ben S.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Heerlijk gegeten met z'n 4 en bij Mystic. Supermalse Sparibs die zo van het botje glijden. Kwa hoeveelheid meer als voldoende. Toetje ook heerlijk. Gewoon lekker en betaalbaar. Het leukste is dat je in deze gelegenheid nog een bar beneden hebt, dus niet alleen gezellig en lekker eten, maar ook een lekkere aperitief in de kelder of lekker natafelen. Voor herhaling vatbaar.
Joris R.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Er was nog plek onderin, in het bar-gedeelte, nadat we wat laat hadden gereserveerd. Bij binnenkomst kijk je de open keuken in, bovenin zit het vol, onderin goed gevuld, met wat mensen aan de bar en bij de haard. Donker, hip en sfeervol vat de ambiance aardig samen. We zijn begonnen met een cocktail, met name die met sauvignon blanc was heerlijk fris. We kwamen speciaal voor de spareribs, die hebben we dan ook genomen en ze waren echt goed. Zoals ook al in andere recensies te lezen; het vlees valt er van af en is heel lekker gemarineerd. De chili aardappels die er bij komen zijn een soort chips, smakelijk. Al met al een mooi bezoek, zeer de moeite waard.
Daniella G.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Intiem restaurant met beneden een geweldige cocktailbar. Het eten is heerlijk, shared dining wordt toegejuicht en het personeel is buitengewoon behulpzaam en vrolijk. Regelmatig speciale events, zoals lades night met cocktail en heerlijk menu.
Kaart wisselt regelmatig en het is daardoor steeds weer een feest om terug te komen.
Dijcksma J.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Voor een verjaardag met een groep van 8 personen gegeten. Het restaurant zat vol, maar de service was perfect. Eerst een geweldige cocktail gedaan beneden, daarna boven gegeten. Service, snelheid, kwaliteit, alles super. De helft was al fan, de andere helft van het gezelschap nu ook. Top!
Janappie .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Al vaker geweest hier en het is altijd goed. Begin met een cocktail in de bar en dan lekker naarmbovem voor de spare ribs. Die zijn echt heerlijk en vallen van het bot af. Maar probeer ook de tournedos en de snoekbaars ook echt lekker.
Yvonne Z.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Hier op de beruchte spare-ribs dag wezen eten met een vriend. Bediening was erg vriendelijk en attent en ik werd uitgebreid geadviseerd over de lekkere cocktail kaart. 1 van de mannen van de bediening was alleen iedere keer wat vlug... Borden werden weggehaald toen we nog niet uitgegeten waren bij het voorgerecht en mijn cocktail werd weggehaald terwijl er nog wat drank in zat (zonde!!). We hadden de coquilles vooraf... HEERLIJK! En uiteraard spare-ribs als hoofd. Het vlees viel inderdaad van het bot, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik spare-ribs wel lekkerder heb gehad... Vond ze qua smaak niet heel bijzonder. De aarappelwafeltjes waren op zichzelf niet heel smaakvol, maar met de chili creme fraiche wel lekker, alleen vond ik de creme fraiche te pittig (eerlijk is eerlijk, ik kan weinig hebben qua pittigheid). Dus ik had blijer geweest met frietjes :D Mijn vriend daarentegen vond het heerlijk! En decor... Geweldig, super mysterieus, leuke sfeer! En lekkere cocktail kaart!
Ina F.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
Via de Jumbo restaurantactie dit restaurant gevonden - voor ons een handige afspraakplek.
Woensdag bleek de sparerib dag. Niet onze specialiteit. Wij kozen dus andere gerechten. De coquiles waren héérlijk! Een ook het hoofdgerecht eendeborst was heel lekker en goed bereid.
We dronken eerst een drankje beneden en hadden daar ook kunnen blijven zitten om te eten. We kozen voor het restaurant boven. Door een paar groepstafels was het daar wel behoorlijk druk. Jammer - beneden was een rustiger sfeer.
Carin S.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
Hier nu een paar keer geweest en naar volle tevredenheid. De spareribs zijn hier echt fantastisch, zoveel smaak en het vlees valt zo van het bot. Ook de wijnen maar vooral de cocktails zijn heerlijk. Tevens hier een bedrijfsborrel gehad (nieuwjaarsreceptie) en ook dat was heel goed geregeld. Heerlijk hapjes en smaakvolle winterse cocktails bij ontvangst. De bar beneden leent zich uitstekend voor een feestje. Niet te vergeten de bediening, die is top!!!
Fairtaster .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Goede sfeer, mooie zaak en perfecte service. De barmannen en vrouwen houden goed in de gaten of je nog een hapje of een drankje wil.
Het eten was lekker, erg bijzonder brood en de spare ribs glijden van het bod.
Legally-Brunette .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Na heerlijke oesters hebben wij genoten van een 3 gangen diner welke in een fijn tempo aan ons werd uitgeserveerd. De smaken waren mooi en paste goed bij elkaar en zorgde hier en daar voor een kleine smaak sensatie. De service was uitmuntend en maakte de avond geslaagd.
Magje M.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
Wij hadden iets te vieren en besloten met 6 personen te dineren bij Mistique. Op goed geluk gekozen via internet (wij komen uit Twente). Spannend dus...
De avond overtrof onze gespannen verwachtingen. De ontvangst was warm, wij waren blij verrast door de ambiance. We lieten ons het aperitief goed smaken in de sfeervolle bar met charmante barman.
De verschillende menu's van vis tot spareribs waren tot in de puntjes verzorgd en zeer smaakvol. Complimenten aan de koks.
De nagerechten zijn fantasievol en smakelijk. Als afsluiter een pot thee en goede koffie. TOP!
De bediening was correct en vriendelijk met op het juiste moment een tintje humor. Heerlijk ;)
Uiteindelijk gegeten voor omgerekend 35,- p.p. (hoofdgerecht, drank, nagerecht, koffie en thee)
Wij komen zeker terug!
AntonEgo .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Al een aantal keer gegeten bij Mystique Amsterdam. Je kan er terecht voor een lekker drankje, maar je kunt er ook goed eten.
Laat je adviseren door de bartenders in de bar beneden voor een drankje, en vergeet de spare ribs niet te bestellen!
Service van de bartenders zijn top, bediening vind ik persoonlijk minder, vandaar ook de 7.
Lieke R.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Het eten was prima/lekker, maar de prijs kwaliteit verhouding was iets uit verhouding (150 euro betaald met 2 personen). Voor deze prijzen miste ik vooral de finishing touch: een broodje vooraf en/of een amuse, een chocolaatje bij de koffie etc. Het personeel was vriendelijk, maar ook hier miste net dat extra's wat bij deze prijzen hoort, bv een leuk verhaal bij de wijn die je besteld of iets dergelijks. Goed en lekker voor een keer dus, maar niet iets waar ik naar terug zou gaan.
Floris K.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Geweldige service, leuk personeel!

Heerlijk eten.
Gamba's Pil Pil waren geweldig. Carpaccio om over naar huis te schrijven.
Sliptongetjes waren heerlijk met een geweldige aardappelpuree erbij.
Steak was beetje flauwtjes, wel lekker mals. Had een mooi sausje bij gemogen. Gezien mijn afschuw naar paddestoelen had ik gevraagd deze weg te laten en hij zou me verrassen met een alternatief. Helaas was het alternatief helemaal niets..
Het bleek ook doordat een huiswijn niet beschikbaar was, dat we waren geüpgraded waren met onze wijn. Tevens is het personeel ook heel attent en oplettend, vooral met glazen die leeg dreigen te raken! Erg fijn!

Het blijft een heerlijk restaurant met geweldig interieur. Voor herhaling vatbaar!
Peanuts19890734 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Heerlijk gegeten bij Mystique Amsterdam. We kwamen voor het drankenassortiment maar uiteindelijk gebleven om te eten.
Iberico ham is super lekker, Spare Ribs zijn een aanrader(!).
Bartenders verstaan hun vak, veel kennis van de producten die ze in huis hebben en steken veel tijd in het vermaken van de gasten.
TIP: Beneden in de bar vind ik het persoonlijker gezelliger dan boven. Iedere dag tussen 1600 en 1900 oester uur, oesters voor 1 euro!
Aanrader!
Justin V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Zeer sfeervol ingericht restaurant, waar je graag nog even na blijft borrelen. Intieme setting, geschikt voor koppels maar ook mooie tafels voor grotere groepen. Minpuntje is dat wij tot tweemaal toe in een redelijk verlaten restaurant zaten. Kan met de zomerse temperaturen te maken hebben gehad.

De bediening is correct en attent, zonder stijf of overijverig te worden. Het eten naar mijn mening super. Geen restaurant waar je snel aan spareribs denkt, maar betere ribs heb ik zelf nog nooit gegeten. Bij een tweede bezoek het 3-gangen menu van de chef gedaan. Helemaal positief verrast!