Mykonos

Prins Bernhardstraat 23-25 5721 GA Asten Nederland Kaart

Over het restaurant Mykonos

Grieks eten maar dan op z’n Brabants: warm, gastvrij en met regelmatig livemuziek. Je wordt verrast met heerlijke traditionele gerechten uit de Griekse keuken. Er is een uitnodigend, ruim terras waar het in de zomer heerlijk toeven is. De kok is gepassioneerd en laat je graag kennismaken met allerlei zonnige hapjes. Beleef en proef de passie die hier overal voelbaar is. Vergeet even de sleur van alle dag en geniet van Griekse afleiding.

Meer informatie over restaurant Mykonos

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 16.00 - 23.00 uur

Uitmuntend
9,1
9,3

Jouw recensie over het restaurant Mykonos

john F.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Wederom weer lekker gegeten en gastvrij ontvangen. Voor herhaling vatbaar. Onze zoon vond het jammer dat de "grote" baas er zelf niet was, maar ook hij verdient een avondje vrij!
Miranda T.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
In een woord geweldig.
Het eten was heerlijk de bediening was gezellig en vriendelijk.
Wij komen graag terug voor het heerlijke eten en de gezelligheid.
Anita M.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Superlekker gegeten. Medewerkers waren érg leuk.
Er wordt scherp in de gaten gehouden of alles naar wens is en hoeveel tijd er tussen de gangen mocht zitten etc.
Zeker een aanrader!
Rik K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Zeer vriendelijk personeel/eigenaar
Jeanne V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Heel vriendelijk ontvangen, lekker gegeten en gedronken. Warme gemoedelijkheid
Leonie V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Veel van verwacht, netjes gereserveerd via IENS, maar helaas was de eigenaar hier niet van op de hoogte, waardoor we een plaatsje aan de bar kregen met 4 personen. Personeel vriendelijk. Hoeveelheid eten voor 4 personen was minimaal (niet wat we van een Griek gewend zijn). Gelukkig waren we met goed gezelschap wat de pret niet gedrukt heeft.
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Heerlijk gegeten. Was alleen te veel, maar wel heel lekker.
Mitchel R.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
lekker gegeten voor herhaling vatbaar
Bruno H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Goed eten. Lekker en goede porties. De eigenaar is eeg leuk en vriendelijk.
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Perfect restaurant
Ria F.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
1e keer bij Mykonos zeer goed bevallen, dus wij komen zeker terug!
yesss .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Heerlijk eten en een zeer goede service waarbij alles uit de kast wordt gehaald om je een onvergetelijke avond te bezorgen,piklia een mix van koude en warme hapjes met ieder zijn eigen smaak:tzatziki tonijn soepje(bloemkool) ea lekkere dingen,2egang:zuiglammetje en een ribeye waarbij de eigenaar die aan tafel klaar maakt,kan niks anders dan fantastisch zeggen:smaakexplosie
yesss .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2017
Met ze 8e wezen eten en gastheer Dimitri laten bepalen wat we zouden gaan eten,een pikkilia van koude en warme voorgerechten;Hollandse garnalen tzatziki Tarama tiropta ea lekker dingen,de hoofdgerecht bestond uit Ribeye en een zeuglammetje::beide een smaakexplosie waarbij de bereiding aan tafel was..woorden schieten t hierbij tekort..topzaak
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
De ontvangst was niet alleen zakelijk correct, maar ook ontzettend vriendelijk. Ene Laura was attent, een lopend VVV-kantoor, hield overzicht, kortom zij was waarschijnlijk cum laude geslaagd voor het diploma gastvrouw. Ook de andere jongelui waren erg attent. Dat geeft al snel een goede indruk.

We zaten in een entourage die keurig en schoon was, maar niet erg opvallend. Wij namen een voorgerecht dat bestond uit diverse kleine hapjes, leuk gevarieerd en lekker. Mijn tafelgenote kreeg een moot zalm die zeer goed gegaard was en naar zeggen goed van smaak, ikzelf een soort mixed grill, zoals vaker bij de Griek te veel om op te eten, maar erg fijn gekruid en mals. Een kritische noot m.b.t. de wijn. Heel vaak is een huiswijn een goed geprijsde wijn die aansluit bij de prijs/kwaliteit verhouding van het menu. Dan valt het op dat in een restaurant dat zich nota bene een Grieks wijnrestaurant noemt, de huiswijn een uiterst vlakke wijn is zonder aroma. Je betaalt iets meer voor een lekkere wijn, ontdekte ik bij het tweede glas.
John-Karin B.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Afgelopen zaterdag heerlijk bij Mykonos gegeten! De Kongstafel was voortreffelijk en het Grand Dessert top! Kwaliteit van de producten is heel goed. Hele gezellige avond gehad, enthousiast personeel. Hier rijden wij graag nog een keer voor naar Asten.
Marsha S.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Top restaurant, met erg goed eten wat met liefde bereid word. Als voorgerecht hadden wij pikilia, heerlijk!! Van alles wat, en heel gezellig om te delen. De Koningstafel is een aanrader voor het hoofdgerecht, weer van alles wat!!. Vriendelijk personeel die de tijd voor je nemen. Je wordt met liefde ontvangen. Ondanks dat het voor ons een stuk rijden is, komen wij zeker terug!!
Mick S.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Met zeer hoge verwachtingen afgereisd naar Mykonos, gezien de recensies op Iens en foto's/aanbevelingen op Facebook. Voor ons "feestje", 22 jaar samen dachten we elkaar te verrassen aangezien de Griekse keuken onzer favoriet is.
Vriendelijk ontvangen, was heerlijk weer, mochten we kiezen uit een tafel binnen of buiten. Kozen voor een tafel binnen. Meeste mensen waren al klaar rond half 7 maar het duurde niet heel lang voordat alle plaatsen weer snel vol zaten met bezoekers.
Menukaart ontvangen met een heerlijke Ouzo, geen ellenlange menukaart maar een bondige met veel bekende gerechten en veel lekkers.
Kozen voor deze bijzonder avond de Koningsschotel, met kalimari's, stoofvlees, pasta met zalm en een andere vissoort (pikant), dronken gyros, gyros, bifteki en souvlaki, tomatenrijst en aardappelpartjes. Mooi presentatie opgediend in kleine schaaltjes of mini-pannetjes op een groot rond dienblad (of een plank bij andere gerechten wat we voorbij zagen komen)!
Koningsschotel is een beste hoeveelheid, neem geen voorgerechten erbij want je krijgt niet alles op. Wilde eigenlijk nog de bekende Grand Dessert hebben, maar hadden hier nu geen puf meer voor. Die zullen we bij een volgend bezoek toch eens nemen.

Het eten was allemaal lekker, goed bereid maar als ervaren proevers van de Griekse keuken vonden we bepaalde gerechten wat vlak van smaak (niet genoeg gekruid).
De aardappelpartjes mogen wel wat langer gebakken worden (nog lichte vlakken, dus zacht).
Begrijp zelf nog steeds niet dat restaurants geen eigen patat of aardappelproducten bakken (gemak, marge...)
Sprak eerder met restauranthouders, en nu ook, dat veel Grieken zijn vernederlandst (geen uitgesproken smaak), en dat vindt ik erg jammer... Zeker als je leest dat vaste bezoekers zich in Griekenland zelf wanen. In Griekenland is het zeker veel meer gekruid als in de Nederlandse etablissementen.
Kregen omdat we van ver, Utrecht kwamen nog een drankje van het huis. Zeer attent!

Zouden we weer zo'n eind rijden, misschien.
+ Zeer vriendelijk personeel, vlot en attent (mag wel iets meer uitleg over het gebruik van de saladebar.
+ Uitgebreide saladebar met salades, gigantes (die hadden we gemist, na ons zagen we wel gasten hiermee rondlopen), pepers en olijven en tzatziki.
+ Grote verscheidenheid van gerechten.
+ Grote porties.
- Smaak van de gerechten wat vlak/minder gekruid als gewend.
- Geen zelf gebakken friet of aardappelproducten of patatas sto fourno (aardappel uit de oven)
- Konden helaas geen Grand Dessert meer proeven, zaten nog vol van onze "schaal". Gaan we zeker nog wel een keer voor terug.

RowandeJonge .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Geweldige bediening, ontzettend vriendelijk personeel. Er wordt regelmatig gevraagd of alles naar wens is, je komt niks te kort.

Het eten is heerlijk. De koningstafel is een aanrader als hoofdgerecht. Op de kaart staan traditionele, Griekse gerechten op een bijzondere manier bereid. Wat je ook besteld, je krijgt meer dan genoeg. De aanbevelingen van het huis op de kaart zijn ook echt aan te raden.

Je waant je in Griekenland wanneer je hier eet, al helemaal als je met lekker weer buiten op het terras kunt eten.

Kortom, een echte aanrader!
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Nieuwsgierig geworden door de hoge waardering hier op IENS hier maar eens binnengegaan. Het restaurant is opgesplitst in twee delen, de serre aan de straatzijde zou mijn voorkeur hebben om te dineren.

De bediening is prettig en vlot en neemt de tijd voor je.

De eerste verrassing was al de menukaart, geen ellenlange lijsten met veel van hetzelfde, maar een beknopte kaart met een goede sortering. Fraaie en originele presentatie/opdiening van de gerechten.

Origineel en goed van smaak (Ik heb tenminste een paar gerechten mogen proeven die niet standaard op de kaart van klassieke Grieken staan). Zoals gewoonlijk in deze keuken zijn de porties erg ruim.

Samengevat: een Griekse 'verademing', van harte aanbevolen.
Sanne T.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
De Griekse keuken is niet onze favoriete keuken maar ieder restaurant willen we een keer uitproberen. Het overtrof onze verwachtingen! Minpunten kunnen we eigenlijk niet noemen: ontvangst was goed, leuke sfeer, bediening goed, lekkere salades in de saladebar, de gerechten divers en zelfs vegetarisch deed niet onder voor de vleesgerechten! Complimenten! Zeker een aanrader om een keer te gaan eten óók als de Griekse keuken niet je eerste keuze is en óók als je vegetariër bent!