Mykonos

31-252420760

Meer informatie over restaurant Mykonos

DrB .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Met drie personen gegeten bij dit gezellige restaurant. Voor een Grieks restaurant niet echt goedkoop maar wel goed eten in een gezellige sfeer met attente bediening.
Als aperitief een gratis glaasje ijskoude ouzo. Vervolgens als klein voorgerechtje wat lekker brood met kruidenboter. De hoofdgerechten (kalimari, lamsbout uit de oven en een grote souvlaki) waren prima, ook met voldoende bijgerechten.
We hebben geen nagerecht genomen, behalve een kopje koffie
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Zonder reservering op zondag.
Heerlijk gegeten. Alle borden waren leeg. Het was erg druk maar er werd geen concessie gedaan op de kwaliteit van het eten. Ietwat rumoerig maar niet hinderlijk. Prima prijs / kwaliteit
Irmaaalbers .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
We eten zonder reservering op een dinsdag bij Mykonos. Allervriendelijkst wordt ons een tafeltje gewezen. 2 man bediening zoeft goed en geruisloos door vol restaurant. Eten is heerlijk! Een vol restaurant op een dinsdag zegt iets over de kwaliteit, TOP! Echt een aanrader!!
Peter Z.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Met 4 personen gegeten. Standaard griekse kaart maar wel goed uitgevoerd. Iets minder zout op het vlees zou prettig zijn. Portiegrootte is fors dus 3 gangen is een uitdaging. Bediening is attent en prettig. In zijn soort is dit restaurant een goede keuze.
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Leuke zaak en erg gastvrij. Gerechten zijn goed maar hebben vaak wel met elkaar te maken en zelfde soorten vlees ik denk dat er daarvoor geschreven is in een eerdere recentie dat het op elkaar lijkt. Wij komen hier al jaren en nooit een misser gehad. En ja, het kan een enkele keer voorkomen dat er wel eens iets vergeten wordt. Niets aan de hand gewoon even vragen nooit een probleem. Past ook wel een beetje in de cultuur van het restaurant. Niet ingewikkeld maar gewoon een leuke/lekkere avond hebben dat is het motto. Wij komen er graag.
Annet134567 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Heerlijk gegeten! Mede dankzij het vriendelijke personeel; zij zorgden zeker voor een goede sfeer! Zelf had ik de ossenhaas, wat ik zeker een aanrader vind. Tot snel restaurant mykonos!
Normalehap .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Wij vonden het vlees allemaal de zelfde smaak hebben en het was droog, te doorbakken. Daarnaast zaten er bij de patat twee bolletjes rijst. De rijst was echter zo ver doorgekookt dat de structuur van rijst compleet weg was.
We melde dit aan het eind van ons diner aan de bediening waarna de chef bediening naar onze tafel kwam. De dame sprak de gehele avond Nederlands maar er kon nu alleen nog in het Engels gecommuniceerd worden met haar. Iets wat wij zo belachelijk vonden dat we om de eigenaar vroegen. Deze kwam aan onze tafel maar voordat we überhaupt aan hadden kunnen geven wat onze ervaring over het eten was moesten we onze mond houden en hem uit laten praten. Toen wij uit verbazing aangaven dit wel heel erg vreemd te vinden, liep de beste man weg.
Iets wat een leuke avond had moeten zijn werd een behoorlijke domper.
Dus, hou je van eenheidsworst en rijstepap en heb je geen mening...? Dan raad ik dit restaurant ten zeerste aan.
Lisa B.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Erg slechte recensies zie ik, dus laat ik onze positieve dan maar even plaatsen! Vorige week hier gegeten en het was zoals altijd heerlijk. Allemaal, op 1 na, een vleesschotel genomen. Gyros, bifteki en souvlaki heerlijk. Ook de vegetarische maaltijd was super! Grote porties, keurig verzorgd allemaal. Ja, het is een Griek en dus druk/rumoerig, maar het eten is absoluut prima en voor een goede prijs.
P S.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Geen voorgerecht ......vergeten door keuken.
Geen Tzatziki......vergeten door keuken
Baklava was oud en verbrand.
Geen excuses voor fouten.
Jammer. Zag er van buiten leuk uit maar maakye het absoluut niet waar.
Geen aanrader.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
De gerechten zijn allemaal zeer goed van smaak. Jammer alleen dat de het eten lauw/warm is. De bediening is wel super leuk en gezellig.
Bram Z.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Onverwacht hier gegeten zonder reservering. Normaal niet mogelijk want het zit altijd vol. Heerlijk gegeten. Wel erg luidruchtig en tafels dicht op elkaar. Bediening was vlot. Serveerster had alleen een klik tik met haar pen en hield dit eindeloos vol. Menukaart ids wel rommelig en er staat teveel op de kaart.
Eten is lekker maar ook veel. Komen zeker nog een keertje langs.
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Eten,, drinken en bediening altijd goed ,,We worden altijd goed en snel geholpen en altijd voor een nette prijs .. Wij komen hier graag
Michiel S.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Bij Mykonos gegeten op basis van de goede beoordeling en recensies.
Maar wij snappen al die hoeraverhalen over dit restaurant niet zo goed, het ligt er allemaal wel duimendik bovenop. Er is echt niets dat deze Griek zo bijzonder maakt.
Het is een erg luidruchtig restaurant, veel bomvolle familietafels dicht op elkaar gepropt. De bekende kaart: 20 a-4tjes in plastic met alle mogelijke variaties aan schotels met souvlaki, gyros enzovoorts. Kwaliteit is erg matig. Sponsachtige moussaka en taai vlees . En zoals wel vaker, veel en veel te veel eten: als je de pikilia helemaal zou opeten zit je al propvol.
Kortom: leuk voor de familie maar ons zien ze hier niet meer terug.
Jaoosthoek .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
We komen er onverwachts terecht: 'Mykonos' in Lisse. Altijd druk, maar gelukkig is er een tafeltje vrij. De bediening is vlot en de eigenaar komt zelf langs met de kaart. De ouzo van het huis kleurt roze. We zijn immers net na Valentijn… De wijn wordt gelijk meegebracht. Er is een uitgebreide lijst aan Mezes, die je hier doordeweeks ook als menu kunt eten. Het worden zonder meer de gefrituurde inktvisringen - die zijn hier uitzonderlijk lekker. Natuurlijk kleine gehaktballetjes en nog meer. Niet teveel, want de gevarieerde Artemisschotel die daarop volgt is groot, ook voor twee. We raken in gesprek met bekenden aan een tafeltje naast ons. De oude metaxa komt tevoorschijn. Het wordt laat - heel laat. Toch worden we vrolijk uitgezwaaid dor de lieve mensen van Mykonos. We kennen geen Griek die zo goed is...
Andre G.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
Grieks restaurant Mykonos Lisse.

Mykonos is een klein eiland ten zuid oosten van Athene. Je zou denken dat de gasteer uit deze streek zou komen. Echter niets is minder waar. Deze familie komt oorspronkelijk uit het noordoosten van Griekenland tegen de Turkse grens aan.

Welkom worden we geheten met een glaasje ouzo. In sommige Griekse restaurants wordt het niet meer gedaan. Toch voelt het zeer uitnodigend. Tevens zet het je smaakpapillen op scherp.

Iedere keer als we hier komen worden we weer verwend met Griekse specialiteiten. Deze keer als eerste gerecht soep. Een niet erge Griekse keuze maar wel lekker een behoorlijke kom uiensoep. Lekker, de uien zijn niet helemaal stuk gekookt en de kaas is zeker aanwezig. Niet in maar naast de kom een stukje geroosterd brood. Helemaal goed.

Daarna een grillschotel voor 2 personen, maar had ook makkelijk voor 3 personen kunnen zijn. De schotel werd geserveerd met een garnituur van Griekse boeren salade met feta, frites en natuurlijk rijst.

De grillschotel was meer dan vol met voor ieder een Griekse gehaktbal, een stokje (ijzertje) souflaki en gegrilde kipfilet. Daaronder een dikke laag giros van varkensvlees. Dit alles smaakte voortreffelijk. Nu waren wij er op een woensdag in januari wat mij verbaasde was dat de zaak gewoon vol zat en dit in het slechte seizoen in de horeca. Dit zegt iets over de populariteit van dit restaurant.

Als afsluiting baklava zoals het moet. Vers gebak met noten en dunne honing met daarnaast een bolletje ijs en slagroom. De slagroom kan beter als er gewoon gebruik gemaakt wordt van echte verse slagroom.

De bediening door een Griekse dame uit Corfu was in het Engels. Een beetje anders dan het door Stanis (de eigenaar) gebezigde perfecte Nederlands. Wel zei de dame uit Corfu dat, als er problemen waren, direct de barman te hulp zou schieten voor een vertaling. Erg vriendelijk en zorgzaam was de bediening in ieder geval. Dus niets te klagen.

Gaat alles perfect of is alles perfect? Nou niet helemaal.
De tafel waar we zaten voor het raam is in de zomer perfect maar nu in de winter iets minder. Ondanks de dubbele deur kregen we heel vaak een portie koude over ons heen.

Ik heb soms een wat aparte smaak, ik vind retsina lekker. In tegenstelling tot sulfiet die gebruikt wordt om wijn te conserveren wordt bij retsina gebruik gemaakt van hars. Wijn van het vaste land van Griekenland. Het eerste glas wat ik kreeg was geen retsina. De smaak van een “gewone” witte wijn is absoluut anders dan die van de met hars bewerkte. De wijn was zeker niet slecht dus laat maar zitten. Een tweede poging lukte wel. Prima de hars blijft altijd als een dun laagje herkenbaar op de achterzijde van je tanden. Trouwens als ik commentaar geleverd had op het eerste glas was dit vast wel omgeruild.

Resumé goed Grieks eten kun je in Lisse zeker. Goede sfeer prettige mensen. Wij komen vast weer terug.

André Grundmann
“Beoordeel op prijs, kwaliteit, gastvrijheid en vergelijk eerlijk”

Lauwii .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Dit is een van onze favoriete restaurants in de Bollenstreek. De bediening is goed, het eten heerlijk en voor een keurige prijs. Wij kiezen meestal de Mykonos schotel , een mix van Grieks vlees inclusief een lekkere salade, sausjes en frietjes. De tzatziki is ook een aanrader, met lekker veel knoflook zoals het hoort. Een goed glas rode Griekse wijn maakt het helemaal af. De bediening is vriendelijk, heeft humor en werkt goed en op tempo. Ik zou dit restaurant aan iedereen aanraden! waarschijnlijk gebeurt dit al veel, want het is er altijd druk. Dus wel een restaurant waar je het beste van te voren even kunt bellen of ze plek hebben. Bravo Mykonos, ga zo door!
Newhouses .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Een juweel in de Bollenstreek. Eten is beter dan in Griekenland waar ik al vele ben geweest. Mykonos wordt gerund door een Griekse familie, pa en zoon in de bediening en ma zwaait de scepter in de keuken. En hoe!! Alles smaakt echt Grieks. Neem vooraf vooral de pikilia; die is super (en gewoon een gerecht met z'n tweeën delen, dara kijken ze echt niet van op). Hoofdgerechten allemaal top. Ook vis! Kalamarakia is ook een topper. Inrichting is niet veel bijzonders maar daar kom je niet voor. Probeer eens een mix van half Retsina de Griekse harswijn en cola. Heel bijzonder en echt Grieks. Aanrader wel reserveren want het zit regelmatig afgeladen vol en dan moet je wel wat geduld hebben! In dat geval is koude voorgerechten bestellen een goede truc.
Jaap1 W.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2014
Afgelopen vrijdag gegeten met vier personen in het Griekse specialiteiten restaurant 'Mykonos' in Lisse. Het was een zeer gezellige Griekse avond met live muziek en dans. We begonnen de avond met een glaasje Ouzo van het huis. Vooraf hadden wij een combinatie van voorgerechten (Pikilia), met vooral een overheerlijke Taramosalata. Als hoofdgerecht de z.g. 'Veriaschotel', een mix van giros, souvlaki, varkenshaasje en een voortreffelijke moussaka. Geserveerd met rijst, frites en salade. Alles bijzonder overdadig. De rode huiswijn (van de tap) was eenvoudig, maar goed. Als nagerecht hadden we resp. ijs met kersen en ijs met baklava en een Frappe. De bediening was snel en uiterst vriendelijk. Het is nog laat geworden, die avond................ 'Griekenland' in Lisse, een absolute aanrader.
Jan Willem B.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2014
Heerlijk gegeten in dit leuke Griekse restaurant. Zowel de voorgerechten (salade en bladerdeeg rolletjes) als de hoofdgerechten (overwegend vlees, rijst en salade) waren ruim in portie en buitengewoon smaakvol. Bediening attent en vriendelijk. Een verbeterpunt: de tafels, stoelen & menukaarten iets beter schoonmaken, hoewel wij wellicht op onze plek net pech hadden natuurlijk.
Lady-C .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2014
Wij komen maandelijks in dit restaurant. Altijd is alles even goed, bediening is snel, vriendelijk en correct. De gerechten die op tafel komen zijn altijd van goede kwaliteit, vaak borden met veel vlees en voor een hele schappelijke prijs. Kortom: als je goed wilt eten voor een niet al te hoge prijs en met een goede service, ga dan naar Mykonos! (Met een lekker welkomstdrankje:)!