Muziekcafé FOOTS: van oudsher De Stoof

• Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Dorota K. Bourgondiër (2 recensies) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Gisteren gegeten bij Foots. Het eten was prima, echter de service veel minder. We hadden vooraf kaasstengels besteld, echter deze waren er na 3 kwartier nog niet. Na het na te vragen vertelde de bediening doodleuk dat ze de bestelling was vergeten. Andere gasten kregen nootjes bij hun drankjes, wij niet. Zelfs niet nadat ze dus onze bestelling vergeten was, ter compensatie.
Leuke tent, echter belabberde bediening, erg jammer.
Berry N. 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Naar aanleiding van veel positieve berichten vanavond naar Foots geweest, ook omdat er live muziek was.
Wat een geweldige avond!
Meer dan uitstekende bediening, een geweldige gastvrouw, leuke entourage en gezellig publiek. De zaak zat dan ook helemaal vol, en dat op woensdagavond.
De menukaart wordt gepresenteerd op een krijtbord en wij kozen beiden voor de truffel hamburger en daar hebben we geen spijt van. Een heerlijke sappige burger van topkwaliteit vlees, knapperige frites, prima salade en meer dan voldoende.
De avond afgesloten aan de gezellige bar en genoten van muziek.
Het mag duidelijk zijn dat dit niet het laatste avondje Foots was!
Lve1992 . Fijnproever (9 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
We werden erg gastvrij ontvangen in dit gezellige eetcafé. De vriendelijke bediening, vele stamgasten en live muziek zorgde voor een prettige sfeer. Voor de vleesliefhebber is er veel keus. Ik heb genoten van een heerlijke Foots burger, met een speciaalbiertje van de tap. Ook de andere gerechten zoals de ribeye en ossenhaaspuntjes zagen er goed uit.
Marianne J. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Fantastisch gegeten. Ossehaaspuntjes, gamba's, inktvisringen. Alles met enorm veel liefde voor het eten klaargemaakt. Veel aandacht aan besteed. Supervers en smaakvol. Topkok!!! De bediening is waanzinnig....een "thuis" waar je welkom bent en waar de klant de koning is. Kortom: een echte aanrader.
Marja D. Gastronoom (52 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Foots is een echt buurtcafé. Gezellig mensen aan de bar en ook mensen die komen eten. De bediening is vriendelijk en gastvrij. De zaak is gezellig en donker. Veel hout. We zaten achterin met 7 personen aan een grote tafel.
De menukeus is behoorlijk groot. Er is van alles te eten: van heerlijke sate tot sliptongetjes. Van grote hamburgers tot pasta. Zelf de hamburger gegeten. Echt megagroot en megalekker. Ook de pasta carbonara was heerlijk volgens mijn tafelgenote. De saus was ook precies oke, zodat het gerecht niet te machtig werd. De sliptongetjes waren heerlijk en een bordje voor de graatjes werd ZEER op prijs gesteld. Een pluspunt erbij. Eigenlijk zou ik geen minpunt kunnen noemen. Mijn rode wijn was lekker en de witte, ach die kon misschien wat droger, maar was uiteindelijk toch ook lekker. Ik zou zeggen: buurtgenoten en ook mensen die van heinde en ver zijn: ga hier eens een hapje eten!!
Jan Wessel B. 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Eerst aan de bar gezeten met een heerlijk broodplankje. Daarna als een voorgerecht een Frans uien soep gegeten, ook heerlijk. En als hoofdgerecht onbeperkt spareribs met een licht pittige marinade gegeten en dit smaakte echt goed! Service door het personeel en in de keuken ben ik goed over te spreken. Kortom een leuk tentje, goede bediening, goede muziek en heerlijk eten en voor niet al te veel €.
Dick D. Gastronoom (28 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Slakken! waar krijg je ze nog?, saté en crème brullee, dat was onze keuze, en die was verrassend goed. Uitgebreide kaart, dus voor ons een 10.
Vroeger kwamen we al in de Stoof, maar dit cafe doet er zeker niet voor onder.
Er hangt een fijne sfeer, gezellige zaak. Tot snel.
S1978 . Fijnproever (6 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Wat een gezellig buurtcafé is dit.
Kom er graag, spare ribs zijn erg lekker.
Veel vaste klanten, buurtbewoners weten deze leuke kroeg zeker te vinden.
Fijne ongedwongen sfeer, aanrader!
Regjamsch . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Via Airbnb appartement geboekt in Den Haag. In de map met informatie werd door de eigenaar van het appartement, muziekcafé FOOTS aangeprezen en terecht. Met gezin bestaand uit 2 volwassenen en 2 kinderen voortreffelijk aldaar gegeten. Sfeervolle entourage met hartelijk ontvangst en werden op een prettige manier voorgelicht wat de keuken te bieden heeft. Het vlees betrekken zij o.a. van hun buurman slager bekroond met 2 sterren (de enige 2 sterren slager in Den Haag). Ouders hebben gekozen voor de hamburger (200gr puur biologisch rundvlees) en de weekhamburger (bereidt op de manier zoals Elvis Presley zijn hamburger placht te eten), de kids gingen voor de kipsate en portie gemengd vlees. Uiteraard werd het vlees gegrild en mooi opgediend met heerlijke verse salade en superverse aardappelfrieten. Vooraf hadden wij warm afgebakken brood met kruidenboter en aiolisaus. De sfeer was familiar en gemoedelijk, kinderen worden hartelijk ontvangen. En bierliefhebbers komen hier ook aan hun trekken :-)
Al met al een hoge mate van gastvrijheid aanwezig waar het goed vertoeven is en bij deze aan te bevelen om te genieten van een drankje en heerlijk eten.
Wilco B. Bourgondiër (4 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Voor een eetcafe heeft Foots een zeer hoogstaand niveau! Je komt in een gezellige huiskamersfeer, waar de bediening informeel, vriendelijk, maar ook kennisvol is. Uit een kleine keuken komen heerlijke gerechten, waarbij vermeldingswaard is dat het vlees biologisch en supermals is.
Een echte aanrader!
Matthias B. Gastronoom (55 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Het Foots ligt in de Reinkenstraat, een van de leukste winkelstraten van Den Haag met alles wat je nodig hebt: bakker, ambachtelijke slager, schoenherstellerij, haringkarren en gezellige kroegen en eetcafés. En de Foots is heel gezellig, maar je kun hier ook lekker bijkletsen omdat de muziek, als er geen live muziek is, niet zo hard staat en leuk in de achtergrond blijft. Het menu staat op de krijtbord aan de muur en bied een leuke selectie. Maar de attente en heel vriendelijke serverster heeft ons ook nog alle speciale aanbiedingen uitgelegd. Na een ruime portie stokbrood hadden wij dan een heel smaakvolle saté en het stoofvlees (lekker met speciale bier bereid); alle twee gerechten een voldoende portie en geweldig van smaak. Dat verwacht je bijna niet in een kroeg – anders als de uitgebreide bier selectie (van de tap en op fles) vooral de interessante bieren op de wisseltap. Alleen jammer dat het saté op een soort rond plank geserveerd werd in plaats van een leuke (porselein-) bord. Maar de heel aardige en beleefde serverster liet ons er niet lang over mijmeren en heeft met har uitstraling en har vrolijke manier de avond mooi afgerond.
Françoise L. 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Heerlijk 4 X gegeten bij Foots! Het is er altijd gezellig en ik voel me daar heerlijk op mijn gemak. De sfeer is goed, als er life muziek is, is het echt een feest ! De bediening is ook uitstekend. Al bij al een aanrader!
Ron V. Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Vandaag in de tuin bij Foots gegeten. Je vergeet gewoon dat het midden in Den Haag zit te eten. De warmte van gastvrouw Soesila is overweldigend en je voelt je gelijk thuis. We begonnen met stokbrood, verse kruidenboter en ayoli. Vers gebakken en knapperig wit en bruinbrood met een kruidenboter waarvan de knoflooksmaak nou eens niet overheerste. Top
Als hoofdgerecht kozen we voor een mixed gril en een sateschotel. Niet het goedkoopste maar wel elke cent dubbel en dwars waard. Met name de spareribs zijn onovertroffen. Foots is een echte aanrader voor een kwalitatief goed en gezond diner.
Eigenlijk zouden we deze recentie niet willen schrijven want dit restaurant wil ik voor mezelf houden.

Joao P. Bourgondiër (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
De spareribs zijn geweldig! Het vlees valt van het bot en is heerlijk gemarineerd.
Close to perfection, complimenten!
Sfeer is heerlijk ouderwets "bruin café", bediening vriendelijk en vlot;
Zeer zeker voor herhaling vatbaar vatbaar en een aanrader.
Robert1966 . Fijnproever (8 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Op aanraden van vrienden onlangs bij Muziekcafé Foots gegeten. Expres op woensdagavond vanwege de live-muziek. De ontvangst was zeer hartelijk; je voelt je inderdaad gelijk welkom.
Als bieradvies kregen we een slokje IPA (Indian Pale Ale) te proeven, zodat we niet langer hoefden na te denken. Wat een lekker geurig biertje. Wel snel zijn, want na twee maanden wordt er weer gewisseld van tapbiertjes! Vooraf hadden we een lekker rustiek geserveerd plankje met twee soorten stokbrood, aioli en kruidenboter. Als voorgerecht had ik de escargots; erg lekker. Mijn vrouw bestelde de soep van de dag, tomatensoep. Lekker pittig en gelukkig niet te zoet! Als hoofdgerecht bestelde ze de vegetarische hamburger, die op zich lekker was, alleen was een simpel vegetarisch pastagerecht beter in de smaak gevallen. Dit als positief bedoelde tip. De anderen uit ons gezelschap, en ik, bestelden de spare-ribs. Geweldig lekker!
Voorgegaard, zodat ze makkelijk van het bot vielen. Lekker gemarineerd en goed op smaak.
Echt een topper; andere recensenten hebben niet overdreven! Als kritische spare-rib proever heb ik dit gerecht op meerdere plaatsen gegeten, maar deze overtreffen ook mijn andere topper tot dusver. Ik twijfelde eerst tussen de sateh en de ribs, maar ik heb dus geen spijt gehad van mijn keuze. Het nagerecht hebben we even overgeslagen, maar namen een lekkere cappuccino. We hebben echt een hele plezierige avond gehad! Wij gaan zeker terug, en gaan dan voor de sateh. Foots, ga zo door!
Joyce B. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Burger van de maand en specials worden gewaardeerd! De kaart varieert aangenaam vaak en de bediening is vriendelijk, huiselijk en gezellig!
Frenk V. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Een heerlijke sateh gegeten. De verwelkoming was byzonder gastvrij, de bediening uitermate vriendelijk. De ambiance gaf je een gevoel van thuiskomen. We hebben een zeer ontspannen, gezellige avond gehad, mede dankzij de muzikale omlijsting van Frenk van Meeteren, Marius Bos en Peter Wassenaar. Kortom, mi is Foots een terechte Iens-topper!
Jeal . Fijnproever (9 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Gezellige kroeg, echte kroeg kaart, saté is een aanrader, spareribs vielen tegen, sfeer is goed, zomers kan je heerlijk buiten in de tuin eten. Goede prijs prestatie
Berry V. 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Foots eetcafe, wie dacht dat je in Den Haag niet kan onthaasten in een tong-, oog- en oor-strelende ambiance, moet hier absoluut naartoe. Ik schaam me dat ik pas na 8 jaar Den Haag hier binnen ben gekomen dankzij fantastische vrienden. Allereerst voel je je hier welkom. Je wordt door een zeer vriendelijke barman en oogstrelende gastvrouw binnengehaald in een warm bed. Een sfeer van een combinatie van buurt-/vriendencafe, heerlijke live bluesmuziek en lekker eten omarmt je. Het is waar, je moet wat geduld hebben aleer je geserveerd wordt, maar het is het wachten meer dan waard. Mijn vrouw had gekozen voor een tong-strelende sate van ossehaas en ik voor de spareribs. Wat een symfonie van smaken. Ik schaamde me bijna te moeten stoppen met eten. Je krijgt hier met afstand een van de beste sparerib-schotels van Nederland. Foots is een van die zeldzame gelegenheden die standaard een maal per maand op je agenda dient te staan. Een absolute aanrader die van mij een ster krijgt, niet alleen voor het eten, maar voor de hele ambiance.
Foots Eetcafe, Reinkenstraat 8, 2517 CV Den Haag, 070-3020289. EEN ABSOLUTE MUST!!!!!!!