MUZE - eten en drinken (Zaantheater)

Nicolaasstraat 3 1506 BB Zaandam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant MUZE - eten en drinken (Zaantheater)

WenSchu .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
Voor de voorstelling gegeten bij Muze. We verwachtten er niet al te veel van en werden aangenaam verrast! Prijs/kwaliteit verhouding is echt super. Het eten was heerlijk! We hadden een driegangenmenu, hele vriendelijke prijs. Het dessert duurde ietwat lang waardoor we bijna te laat in de zaal waren. Vandaar een iets lagere score voor de service. Dit is zeker een aanrader. Ik ga nog eens terug, als het mooi weer is om buiten op het terras aan de Zaan te genieten!
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Soms eten wij, voorafgaand aan een voorstelling in het Zaantheater, bij Muze, het bijbehorende restaurant. Ze hebben daar een goede prijs-kwaliteit verhouding, dat betekent in de meeste gevallen dat het normaal tot goed eten is voor een redelijke scherpe prijs.

Dit keer besloten wij ná het middagconcert op tweede kerstdag in te gaan op de uitnodiging een viergangen kerstdiner te gebruiken voor de prijs van € 29,--. We gingen er heen met de ervaring van de vorige keren, maar onze verwachtingen werden, ditmaal in positieve zin, gelogenstraft. De proeverij van gebakken coquille met chips van Serranoham, gerookte ossenhaas en gemarineerde oesterzwam was verrassend in de onderdelen alsmede als geheel. De kippenbouillon was zoals we gewend zijn bij Muze, maar de hertenbiefstuk was niet alleen een geweldig stuk vlees, maar ook prima op smaak en goed klaargemaakt. Ook het dessert was een proeverij, maar minder verrassend als het voorgerecht, waarbij de warme chocoladetaart te overheersend was ten opzichte van de mangosalade en het goed smakende stracciatella ijs.

We mochten ons verder prijzen met de aanwezigheid van attent en vriendelijk personeel in een passend kerstdecor aan de Zaan. Dat we prettige gesprekken hadden met de gasten aan het tafeltje naast ons, was de kers op de taart van een prima dag
Seraja V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Op zaterdag 24 oktober met vrienden voor het eerst hier gegeten.
Het eten was niet hoogstaand, de groenten moest je met een vergrootglas zoeken.

Ik had een mixt grill van vis, deze was oké maar erg weinig. Maar eerlijk gezegd, voor die prijs hadden we het al een beetje verwacht. De gamba was het aller lekkerst die was echt gegrilld, de coquille en de kabeljauw waren volgens mij niet op de grillplaat geweest.

De rest van de tafelgasten hadden tempura van Roodbaars, dit is eigenlijk een bereiding die zonde is voor de vis. Het blijft frituur.

Er waren 2 bakken frites voor 4 personen, erg veel maar er moest natuurlijk ergens gecompenseerd worden anders ga je met honger de deur uit.

We wilde nog een toetje en daarna nog een koffie, daar ging het een beetje mis! de tijd was erg krap aan het worden omdat ze ons een beetje vergaten. Er waren 2 liquor 43 besteld, deze was helaas op. Maar bij het betalen staan ze doodleuk op de rekening. Foutje!!

11 december hebben we weer een theateravond, maar eten doen we toch ergens anders.

Jammer, want de locatie en de bediening is ok. Het gemak is fijn, over een jaar proberen we het wel weer eens in de hoop ze er iets van geleerd hebben.
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Simpel, heel betaalbaar en toch prima. Geen exquise eten, maar goed te doen. Erg praktisch voor een avondje uit in het Zaantheater. Zonder voorstelling zou ik er niet heen gaan. Ongecompliceerd.
JodeKok .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Vooraf aan het programma van Huub Stapel met als titel mv², over de liefde tussen man en vrouw, het 3 gangentheater menu gekozen (€23) De inrichting en omgeving (uitzicht op de Zaan) van het restaurant is sfeervol. De bediening is vlot. Bij de brood/boter/tapenade (€3) ging het echter mis. De boter kwam niet uit de koelkast maar uit de diepvries. De presentatie van de Caesar salade kan iedere thuiskok overtreffen! Gelukkig was het hoofdgerecht, gebraden maishoen resp. tonijn van goede kwaliteit en textuur. Het nagerecht, de kaneeltaart was droog maar de chocolade sorbet was niet te versmaden. De conclusie is dat de doelstelling om op tijd aan te schuiven bij de voorstelling ruimschoots werd gehaald, maar dat bij MUZE de liefde voor het kookvak niet goed is waar te nemen….
Isabella G.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2015
De prijs van het menu bij MUZE is iets omhoog gegaan sinds de laatste keer dat we er aten: nu 17,50. Zijn ze van dat extra geld ook de kwaliteit van eten gaan verbeteren? Ietsje. Mijn voorgerecht (linzenquiche met groene pesto) was wat droog en flauw maar de groene pesto maakte er een werkend geheel van. De salade met bietenspruitjes was lekker kleurrijk. Het hoofdgerecht van maishoen met kokossaus was een tikje flauw, je moet hier echt zelf je vlees kruiden. De saus was wel smaakvol, en er zat een redelijke hoeveelheid groente en frietjes bij, hoewel niet ruim.

Mijn tafelpartner had de scholfilet die boterzacht maar ook ongekruid was, en had erg weinig smaak, zelfs voor een milde vis als schol. De vis was gestoofd gok ik, terwijl ik gepaneerde, gebakken vis verwacht zou hebben, zo is er eigenlijk weinig aan. Een schijfje citroen voor de smaak ontbrak. Het dessert, een karameltaartpunt met gesuikerde pecannoten was dan wel weer lekker.

De verhoogde prijs is waarschijnlijk vooral te merken aan de iets grotere hoeveelheid groente die geserveerd wordt. Voor de rest blijft dit een budget restaurant wat de indruk geeft het beste te doen wat ze kunnen met de beperkte middelen die ze hebben. Wat ze doen is echt niet slecht, en het concept (uit eten en zeker weten dat je op tijd bent voor je voorstelling) werkt, maar het is nèt niet echt lekker uit eten.
Miranda D.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2014
Wat een enorme teleurstelling. We komen hier al jaren eten alvorens we naar het theater gaan. Maar de afgelopen twee keer waren zó teleurstellend dat we niet meer zullen gaan.
Het begon met de reservering; via het theater ingesproken op het horeca-antwoordapp, maar daar aangekomen bleken ze van niets te weten en erger nog: ze luisteren dat apparaat nooit af. Na aandringen van de manager die snel een tweetje erbij creëerde toch gebleven; we wilden ze een kans geven de vorige keer goed te maken.
Hoofdgerecht kalkoen was redelijk. Bij de toetjes ging het echt mis; en niet eens zozeer het eten als wel vooral hoe de bediening er mee om ging. Mijn tafelgenoot wilde geen witte chocola bij de kaneelmousse; of het vervangen kon worden en anders weggelaten. Nee hoor; mousse mét witte chocola. Mijn kokoscake zou bananenchips hebben, maar ik kreeg gewoon plakjes banaan. Bij navraag zei de ober dat ze de chips geprobeerd hadden en dat het mislukt was. Ik uitte nogmaals mijn teleurstelling. Het respons was dat ik blij moest zijn dat ik nu geen vieze harde mislukte bananenchips hoefde te eten. En dat de chef zijn best doet lekkere dingen te maken voor heel weinig geld, dus dat ik hier tevreden mee moest zijn. Ik opperde nog om dan het menu aan te passen en het er op zijn minst bij te vermelden, zeker als iemand het bestelt!
Ook die hint werd weg gewuifd. Toen waren we er wel klaar mee. Geen excuses noch gebaar via de rekening. Jammer jammer. We kwamen hier graag.
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2014
Vrijdagavond voor de voorstelling van Ali B hier gegeten, hetgeen we meer gedaan hebben. Voorgerecht was aardig maar miste de echte smaak. Ligt volgens mij al een dag klaar in de koeling. Daarna als hoofdgerecht pasta met blauwaderkaassaus. Nou de saus was nergens te vinden, dit gemeld aan de bediening, antwoord het zit er echt doorheen, kijk maar goed. Na aandringen wordy er nieuwe extra saus gebracht, jammer dat het zo lang duurde , want nu was de paste reeds koud. Als nagerecht flensje met ijs en gebakken appel, dit kwam in zijn geheel uit de koeling, alles koud! OOk de gebakken appel. Wegens gebrek aan tijd konden we geen nieuwe vragen. Bij het afrekenen werd geen enkel gebaar gemaakt voor de vele tekort komingen, zo zijn we de MUse niet gewend, hebben dit ook gemeld aan de daar voor verantwoordelijke persoon, zij zou hier naar gaan kijken en de betreffende verantwoordelijke personen op aanspreken. Op naar de herkansing. Wordt dus vervolgd.
Cees Jj S.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
31-01 bij Muze gegeten. Courgettesoep, lekker, mag iets kruidiger. Hoofdgerecht sukadelapjes op een bedje van groenten, met losse frieten, best lekker eigenlijk. Het toetje iets met chocola viel een beetje tegen , veel te zoet. Bediening attent en vriendelijk, decor modern zakelijk.
Isabella G.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2013
Het doel van dit restaurant is duidelijk en simpel: zorg dat de theaterbezoekers een hapje kunnen eten en zeker weten dat ze op tijd komen bij de voorstelling. Dat kunnen ze, en voor een lage prijs: 15.50 voor twee gangen. De kaart is klein en wisselend. Kwaliteit gerechten is ook wisselend: bij het laatste bezoek was de visquiche best lekker, maar zat er erg weinig smaak aan de rollade. De pana cotta was wat té massief maar de mascarpone met rode vruchtensaus was dan wel weer lekker. Het personeel is vriendelijk en vlot, de inrichting simpel en modern. De tafeltjes staan niet altijd even prettig: middenin het restaurant zit je erg onrustig, achterin op het podium zit je soms wel erg krap. Aan de zijkanten heb je meer ruimte en mooi uitzicht over de Zaan. Het eten is lekker genoeg om voor weinig geld makkelijk een maaltijd voor de voorstelling te hebben. Voor écht uit eten is het minder geschikt.
Christine P.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2013
Hier geweest voor een kopje thee na de voorstelling. Het personeel was echter de kluts kwijt over wie wat besteld had. Dus wij kregen hapjes die wij niet hadden besteld. Dat was niet erg, echter wist niemand waar nou onze drankjes waren. Ik houd van een moderne inrichting, maar het moet wel gezellig blijven. Als groot verbeterpunt: de bediening! Maar voor de rest prima.
Evelien D.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2013
De kaart is simpel en wisselt elke maand. De gerechten zijn over het algemeen gewoon goed, zeker gezien de prijs (€15 voor 2 gangen en €20 voor een 3-gangenmenu).

Voor een theatervoorstelling nog wat eten en last-minute aankomen is geen probleem: ze houden keurig rekening met de aanvangstijden en zorgen dat je snel bediend wordt (al zijn 3 gangen dan misschien logischerwijs geen optie meer).

Ook bieden ze een pauzearrangement aan (voor in de pauze van een voorstelling). Keuze uit hart of zoet. Deze was gisteren weer heerlijk: chocoladetruffel, chocolademousse en een bitterkoekje met room. Jumm! Drankje naar keuze wordt erbij geserveerd. En dat voor maar €4!!
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2012
Het concept is simpel, theaterrestaurant met een wisselende kleine kaart (3 voor-, hoofd- en nagerechten) met hierop een vlees, vis en vegetarische keuze. Lekker op tijd eten voor een voorsteling en op tijd klaar voor de voorstelling; en dat voor een schappelijk bedrag van 15,50 voor 2 gangen en 20,50 voor 3 gangen.
Vooraf kozen we voor Garnalen in de Grime: Garnalenkroketjes met komkommersalade en wasabimayonaise (2 ietwat kleine, maar wel smakelijke garnalenkroketjes met hele garnalen erin) en een Schouwburg Soepje: Gevulde boerenkippensoep (goed gevuld met veel soepgroenten, weinig kipstukjes en veels te zout).
Als hoofdgerecht namen we de Saltimbocca Show: Saltimbocca van varkensfilet met een paprikacoulis. Het vlees was goed gegaard, maar vrij veilig qua smaak. De groenten erbij helaas bijna koud. D frietjes waren wel lekker warm. En de paprikacoulis; tja... ook koud en de korrelige substantie deed ons vermoeden dat deze uit een zakje kwam.
Voor het dessert deelden we een Mascarpone Matinee: Mascarpone-ijs met sinaasappelgelei en chocoladekrullen en erbij verse muntthee. Het ijs was niets mis mee, al was de mascarpone smaak moeilijk te definiëren, de sinaasappelgelei was lekker verfrissend bij het ijs,de krullen waren gewoon plakken. Mijn tip;in combinatie met het ijs en de sinaasappelgelei is pure chocola een mooiere smaakcombinatie dan de vlakke melkchocolade.
Al met al klopte het wel qua prijs-kwaliteit. Eten, en de wijntjes, zijn een beetje op eetcafe-niveau om het maar een naam te geven. Niet slecht, maar ook niet bijzonder.
Ada V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2012
Een simpel concept: als je wilt eten vóór een toneel- of andere voorstelling, wil je niet te laat komen. Dat garanderen ze. Geen uitgebreide kaart dus. Twee gangen voor 15,50 euro (voor- en hoofdgerecht, of hoofd- en nagerecht), supplement 5 euro voor driegangenmenu. De kaart heeft 3 voor-, 3 hoofd- en 3 nagerechten, vis, vlees en vegetarisch. Voldoende keuze dus, voor elk wat wils. Eenvoudige, smakelijke gerechten, niet te grote porties. Sommige m.n. de voorgerechten hadden mijns inziens iets eerder uit de koelkast gehaald kunnen worden. Bediening was vlot en vriendelijk.