Mutiara

Hessenweg 191 3731 JJ De Bilt Nederland Kaart
31-302204185

Over het restaurant Mutiara

Mutiara, de parel van De Bilt

Bij restaurant Mutiara kun je heerlijk dineren met familie of vrienden. Voor grotere groepen behoort een lopend buffet tot de mogelijkheden. De heerlijke gerechten kun je meenemen, zodat je ook thuis kunt genieten van de authentieke gerechten van Mutiara.

De rijsttafels van Mutiara
Een aanrader om kennis te maken met de Indonesische keuken van Mutiara. De rijsttafels zijn zo samengesteld dat je een ware culinaire reis maakt door de Indonesische keuken met een persoonlijk tintje.

Satés
De satés worden op houtskool gegrild, zoals dat ook in Indonesië gebeurt. De diverse satés zijn te verkrijgen met pinda- of ketjapsaus. Voor de pindasaus worden de pinda’s nog met de hand gevijzeld, en de toevoeging van een mix aan kruiden geeft de unieke smaak. De ketjapsaus, volgens traditioneel familierecept, is bijzonder: de licht zoetscherpe saus valt goed te combineren met pittige gerechten.

Chef’s geurige Nasi Kuning
De Nasi Kuning (gele rijst) is een belangrijke basis in de Indonesische keuken. Nasi Kuning wordt in Indonesië meestal geserveerd bij bijzondere gelegenheden.

Soto Madura
Eén van de vele toppers van Mutiara is de Soto Madura (vers gekruide kippensoep in kokosmelk). Door de geneeskrachtige werking is deze soep aan te bevelen bij verkoudheid.

Meer informatie over restaurant Mutiara

Bus 77

Donderdag t/m maandag 17:00 - 21:00 uur geopend.
Dinsdag en woensdag gesloten.

MRozz R.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Zondag voor het eerst wezen eten bij Mutiara. We zijn al bij meerdere Indonesische restaurants wezen eten de afgelopen tijd en mijn vriend's favoriete keuken is ook Indonesisch. Ik kan niet anders zeggen dan dat dit voor ons nu de nummer 1 is. alle gerechten hebben een apart en bijzonder smaakje wat de gehele rijsttafel uniek maakt. Wij hoeven niet verder te zoeken naar een goed Indonesisch restaurant.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Zaterdag jl. zijn wij wezen eten in dit, voor mij nog onbekende, restaurant. Een modern smaakvol aangekleed Indonesisch restaurant waar wij hartelijk werden welkom geheten.
Het was een rustige avond in verband met voetbalwedstrijd van oranje. Wel was er goede aanloop bij het afhaal gedeelte maar daar merk je niets van door de aparte ingang. Prima geregeld dus!

Er werden twee kaarten aangereikt met duidelijke beschrijvingen. Wij wilden voor de rijsttafel Istemewa kiezen. Nadat ik had uitgelegd dat ik wel vis maar geen vlees eet werd er een oplossing voor voorgerecht geregeld. Ik kreeg twee saté Tahu ketjap. De Ketjap saus hier bij is verrukkelijk. De afgelopen maanden bij diverse Indonesische restaurants in Utrecht gegeten. Restaurant Mutiara steek hier met kop en schouders boven uit. Wat een heerlijke gerechten. Je proeft de versheid van de producten. Het ene is nog lekkerder als het andere. Indonesisch zoals Indonesisch volgens mij moet smaken! (aantekening is wel dat ik een Hollander ben maar wel één die al jaren geregeld Indonesisch eet)
Ook proef je dat het eten met aandacht en liefde is gemaakt. Heerlijk. Als ik iets moet kiezen wat er van de gerechten bovenuit stak was het de Ikan Bumbu Bali. Fantastisch. # dagen later en water loopt opnieuw in mijn mond.
Als ik zou moeten klagen dan is het enige wat ik kan bedenken dat er iets meer rijst bij het geheel mag. Maar aangezien wij niets terug hebben laten gaan naar de keuken simpelweg om dat het te lekker was, zegt meer dan genoeg.
Restaurant Mutiara, Bedankt voor de heerlijke avond met fantastisch eten! Als je Indonesisch wil eten, rij hier gerust voor om want dat is meer dan de moeite waard! Wij zullen ook spoedig weer aanrijden!
slobber .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Na alle goede verhalen die ik op internet en in de krant had gelezen was het tijd om het eens zelf te gaan uitproberen. De gastvrouw was deze avond de enige die in de bediening stond maar het was verder niet heel druk in het restaurant. Helaas duurde het wel meer dan 1 uur voordat we ons eten kregen en in de tussentijd is ze niet een keer langsgekomen om te vragen of we nog wat te drinken wilde natuurlijk is dat geen probleem want dan ga ik wel ongegeneerd zitten zwaaien.
Het eten was heerlijk alleen 5,95 voor een kleine fles water betalen is wel helemaal van de zotte!
Zeker voor herhaling vatbaar als de service wat beter is.
purfacts .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2014
Heerlijk gegeten met 2 collega's gisteren bij Mutiara! Vers, smaakvol, goed gebalanceerd qua kruiden en voldoende afwisseling bij de Rijsttafel die we hadden gekozen. Prima service en ondanks een rustige maandagavond toch gezellig!

Lekker centraal gelegen vlak bij de A27/A12/A2 en vanaf 18:00 voldoende gratis parkeerplekken recht voor de deur dus... hier ga ik vaker afspreken voor werk of privé!
Christel D.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Wij komen al jaren en genieten elke keer weer. Indonesisch zoals hoort te zijn: uitstekend gekruid, goede ingrediënten en originele smaken. Soto madura is onze favoriete soep! Of je nu een rijsttafel besteld of de speciale gerechten. De gastvrouw doet haar best om het ons naar de zin te maken. Een familie restaurant van hoge kwaliteit.
Hans M.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Mijn vrouw en ik komen hier al ruim 9 jaar en we eten er 1x/maand de Rijsttafel Mutiara. De eerste 2 jaar hebben we ook andere schotels besteld maar we kwamen steeds uit op deze rijsttafel. Soms nemen we gasten mee en steeds is het een succes. Rond deze tijd hebben we onze 100ste Rijsttafel Mutiara gegeten en we hopen er nog lang mee door te gaan! We nemen steeds hetzelfde en hebben geen kaart meer nodig. May weet ook dat we maar 1 kom rijst willen, anders wordt het teveel.
De versheid van de ingredienten en de uitgesproken afwisselende smaken van elk onderdeel maken het steeds een feestje hier te eten. We hebben vroeger in het verre oosten gewoond en hier krijgen we van Rico de autenthieke smaken op tafel. Na afloop verzucht ik wel eens dat May een toverstokje zou moeten hebben om ons naar huis te toveren om daar op de bank te zitten nagenieten. Gelukkig wonen we dichtbij dus we hoeven niet lang te rijden.
Parkeren kan nog steeds voor de deur en is gratis in De Bilt.
Mutiara blijft een grote aanrader voor wie van lekker indonesisch eten houdt. Een geweldig familierestaurant met vriendelijke service.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2014
De inrichting van Mutiara is modern maar sfeervol en er is voldoende ruimte tussen de tafels om ongestoord te kunnen eten. De stoelen hebben een goede zit.
De bediening is zeer voorkomend en er wordt een goede uitleg gegeven bij de gerechten. Als intro wordt er een mandje vers bereide kroepoek en emping belinjo geserveerd.
We kozen voor de Mutiara rijsttafel en dat is goed bevallen. Het eerste gerecht was een geurige kippensoep. Opmerkelijk was de bijgevoegde eigengemaakte sambal.
Ook de rijsttafel die daarna arriveerde was heerlijk. Alles was met verse ingrediënten bereid en de eigengemaakte sauzen bij de sate's overheerlijk.
Het is altijd weer een verrassing hoeveel je krijgt bij een rijsttafel maar bij Mutiari is het ruim voldoende om twee tot drie keer op te scheppen.
De prijs kwaliteit verhouding is goed, met twee personen was de rekening rond 90 euro inclusief de drank.
Dit is een van de betere Indonesische restaurants waar we zeker nog eens zullen terugkomen.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
Wij komen hier al jaren en het is altijd genieten. Vooral de satevarianten zijn top. En nu ook nog met een sfeervol interieur.