Mutiara

Hessenweg 191 3731 JJ De Bilt Nederland Kaart
31-302204185

Over het restaurant Mutiara

Mutiara, de parel van De Bilt

Bij restaurant Mutiara kun je heerlijk dineren met familie of vrienden. Voor grotere groepen behoort een lopend buffet tot de mogelijkheden. De heerlijke gerechten kun je meenemen, zodat je ook thuis kunt genieten van de authentieke gerechten van Mutiara.

De rijsttafels van Mutiara
Een aanrader om kennis te maken met de Indonesische keuken van Mutiara. De rijsttafels zijn zo samengesteld dat je een ware culinaire reis maakt door de Indonesische keuken met een persoonlijk tintje.

Satés
De satés worden op houtskool gegrild, zoals dat ook in Indonesië gebeurt. De diverse satés zijn te verkrijgen met pinda- of ketjapsaus. Voor de pindasaus worden de pinda’s nog met de hand gevijzeld, en de toevoeging van een mix aan kruiden geeft de unieke smaak. De ketjapsaus, volgens traditioneel familierecept, is bijzonder: de licht zoetscherpe saus valt goed te combineren met pittige gerechten.

Chef’s geurige Nasi Kuning
De Nasi Kuning (gele rijst) is een belangrijke basis in de Indonesische keuken. Nasi Kuning wordt in Indonesië meestal geserveerd bij bijzondere gelegenheden.

Soto Madura
Eén van de vele toppers van Mutiara is de Soto Madura (vers gekruide kippensoep in kokosmelk). Door de geneeskrachtige werking is deze soep aan te bevelen bij verkoudheid.

Meer informatie over restaurant Mutiara

Bus 77

Donderdag t/m maandag 17:00 - 21:00 uur geopend.
Dinsdag en woensdag gesloten.

Kan beter
Lang
Hansvanb85 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Ik kom hier al een aantal jaar met mijn gezin en heb hier van het weekend moederdag gevierd met mijn moeder, vrouw en kinderen. Ik vond het eens tijd om een bericht te schrijven en mijn ervaringen te delen. Allereerst het eten: in een woord geweldig. Zij hebben een aparte kaart voor rijsttafels en een kaart met losse gerechten. Mijn moeder eet niet zo veel dus een combinatie van kip en groente met de nasi koening is ideaal. De uitgebreide rijsttafels (waaronder de rijsttafel Mutiara met de Soep soto ayam) nemen wij vaak en dit keer weer. Na de rijsttafel kregen zowel mijn moeder als mijn vrouw een dessert van het huis omdat het moederdag was.

De service is goed en de eigenaresse geeft je persoonlijke aandacht. Wat ook zeker de moeite waard is om te melden is dat hun sate saus de lekkerste sate saus is die wij ooit hebben geproefd.

Mijn boodschap aan iedereen die hier nog niet is geweest: het is de moeite waard! Verwacht geen trendy en massa tent, maar een klein intiem restaurant waar je de tijd moet nemen om te genieten van Indonesisch eten. Ik ben dan wel geen 'echte kenner' zoals sommige mensen zeggen op deze website, maar ik ben wel een super fan van dit restaurant. Wij blijven komen!
Elisabeth M.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Wij vonden de prijs kwaliteit verhouding niet kloppen. Er waren weinig smaakverschillen en een extra bakje rijst was duur betaald. We misten de "warme" Indische sfeer die we van huis uit kennen.....
MRozz R.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Zondag voor het eerst wezen eten bij Mutiara. We zijn al bij meerdere Indonesische restaurants wezen eten de afgelopen tijd en mijn vriend's favoriete keuken is ook Indonesisch. Ik kan niet anders zeggen dan dat dit voor ons nu de nummer 1 is. alle gerechten hebben een apart en bijzonder smaakje wat de gehele rijsttafel uniek maakt. Wij hoeven niet verder te zoeken naar een goed Indonesisch restaurant.
Lisavdm .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Wij zijn afgelopen vrijdag hier voor de vierde keer wezen eten in twee maanden tijd. Via via hebben wij Mutiara 'ontdekt'. Wij kunnen niet anders zeggen dan dat dit restaurant de authentieke en verfijnde smaken daadwerkelijk laat terugkomen in hun gerechten. Vooral de Soto Madura (soep met kokosmelk) is voortreffelijk. De gele rijst is erg bijzonder. (De smaak is verfijnd en een goede mix met hun gerechten)

Voor liefhebbers van de Indonesische keuken is dit een absolute aanrader. Het is een gezellig en informeel restaurant. Ambiance is warm en de service is zeer goed. Als wij minder tijd hebben, zullen wij zeker ook van hun afhaalservice gebruik maken, die overigens tijdens ons bezoek zeer goed liep; maar liever genieten wij bij Mutiara van een uitgebreide rijsttafel in het restaurant.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Zaterdag jl. zijn wij wezen eten in dit, voor mij nog onbekende, restaurant. Een modern smaakvol aangekleed Indonesisch restaurant waar wij hartelijk werden welkom geheten.
Het was een rustige avond in verband met voetbalwedstrijd van oranje. Wel was er goede aanloop bij het afhaal gedeelte maar daar merk je niets van door de aparte ingang. Prima geregeld dus!

Er werden twee kaarten aangereikt met duidelijke beschrijvingen. Wij wilden voor de rijsttafel Istemewa kiezen. Nadat ik had uitgelegd dat ik wel vis maar geen vlees eet werd er een oplossing voor voorgerecht geregeld. Ik kreeg twee saté Tahu ketjap. De Ketjap saus hier bij is verrukkelijk. De afgelopen maanden bij diverse Indonesische restaurants in Utrecht gegeten. Restaurant Mutiara steek hier met kop en schouders boven uit. Wat een heerlijke gerechten. Je proeft de versheid van de producten. Het ene is nog lekkerder als het andere. Indonesisch zoals Indonesisch volgens mij moet smaken! (aantekening is wel dat ik een Hollander ben maar wel één die al jaren geregeld Indonesisch eet)
Ook proef je dat het eten met aandacht en liefde is gemaakt. Heerlijk. Als ik iets moet kiezen wat er van de gerechten bovenuit stak was het de Ikan Bumbu Bali. Fantastisch. # dagen later en water loopt opnieuw in mijn mond.
Als ik zou moeten klagen dan is het enige wat ik kan bedenken dat er iets meer rijst bij het geheel mag. Maar aangezien wij niets terug hebben laten gaan naar de keuken simpelweg om dat het te lekker was, zegt meer dan genoeg.
Restaurant Mutiara, Bedankt voor de heerlijke avond met fantastisch eten! Als je Indonesisch wil eten, rij hier gerust voor om want dat is meer dan de moeite waard! Wij zullen ook spoedig weer aanrijden!
Denise S.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Echt heerlijk gegeten en de service was weer top :) gezellige avond gehad! Geen wonder dat ze in de top 3 staan van Utrecht! Echt een aanrader en een leuk familiebedrijf!
slobber .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Na alle goede verhalen die ik op internet en in de krant had gelezen was het tijd om het eens zelf te gaan uitproberen. De gastvrouw was deze avond de enige die in de bediening stond maar het was verder niet heel druk in het restaurant. Helaas duurde het wel meer dan 1 uur voordat we ons eten kregen en in de tussentijd is ze niet een keer langsgekomen om te vragen of we nog wat te drinken wilde natuurlijk is dat geen probleem want dan ga ik wel ongegeneerd zitten zwaaien.
Het eten was heerlijk alleen 5,95 voor een kleine fles water betalen is wel helemaal van de zotte!
Zeker voor herhaling vatbaar als de service wat beter is.
purfacts .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2014
Heerlijk gegeten met 2 collega's gisteren bij Mutiara! Vers, smaakvol, goed gebalanceerd qua kruiden en voldoende afwisseling bij de Rijsttafel die we hadden gekozen. Prima service en ondanks een rustige maandagavond toch gezellig!

Lekker centraal gelegen vlak bij de A27/A12/A2 en vanaf 18:00 voldoende gratis parkeerplekken recht voor de deur dus... hier ga ik vaker afspreken voor werk of privé!
Tosien .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Al jaren halen we onze Indonesische maaltijd bij Mutiara. Sinds we in Groningen wonen, missen we echt de goede kwaliteit van Mutiara. Geen enkel restaurant heeft Mutiara nog overtroffen. Een aanrader voor de echte Indonesische fijnproever! We hebben nog nooit in het restaurant gegeten, dus daar kan ik niet over oordelen. En wij hebben gouw last van onze darmen, als we niet biologisch eten. Of er ook met biologische producten gekookt wordt weten we niet, maar bij Mutiara hebben daar geen problemen mee! Dus dat zegt wel wat over de goede kwaliteitsproducten! Jarenlang waren de gerechten Nasi Kuning Istemewa (pedis) en Nasi Kuning Mutiara een feest op tafel. Nu we vegetarisch eten is het steeds weer een streel over onze tong als we de vegetarische rijsttafel bestellen! Echt een aanrader voor wie puur een Indonesische sensatie wil beleven in de mond!!
Christel D.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Wij komen al jaren en genieten elke keer weer. Indonesisch zoals hoort te zijn: uitstekend gekruid, goede ingrediënten en originele smaken. Soto madura is onze favoriete soep! Of je nu een rijsttafel besteld of de speciale gerechten. De gastvrouw doet haar best om het ons naar de zin te maken. Een familie restaurant van hoge kwaliteit.
Hans M.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Mijn vrouw en ik komen hier al ruim 9 jaar en we eten er 1x/maand de Rijsttafel Mutiara. De eerste 2 jaar hebben we ook andere schotels besteld maar we kwamen steeds uit op deze rijsttafel. Soms nemen we gasten mee en steeds is het een succes. Rond deze tijd hebben we onze 100ste Rijsttafel Mutiara gegeten en we hopen er nog lang mee door te gaan! We nemen steeds hetzelfde en hebben geen kaart meer nodig. May weet ook dat we maar 1 kom rijst willen, anders wordt het teveel.
De versheid van de ingredienten en de uitgesproken afwisselende smaken van elk onderdeel maken het steeds een feestje hier te eten. We hebben vroeger in het verre oosten gewoond en hier krijgen we van Rico de autenthieke smaken op tafel. Na afloop verzucht ik wel eens dat May een toverstokje zou moeten hebben om ons naar huis te toveren om daar op de bank te zitten nagenieten. Gelukkig wonen we dichtbij dus we hoeven niet lang te rijden.
Parkeren kan nog steeds voor de deur en is gratis in De Bilt.
Mutiara blijft een grote aanrader voor wie van lekker indonesisch eten houdt. Een geweldig familierestaurant met vriendelijke service.
GerwinP .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Met 4 personen wezen eten bij dit restaurant. We hebben hierbij wel wat opmerkingen. Hoewel het eten heerlijk was, waren de porties erg mager. Alle andere tafels werden voorzien van kroepoek, wij dachten dat deze wel bij de rijsttafel zou komen .. helaas, dat bleek niet het geval.
Als we een rijsttafel voor 3 personen bestellen, verwacht je dat je daar met 3 personen dan ook wel genoeg aan hebt. Dit was helaas niet het geval. Op onze vraag of we eventueel konden bijbestellen werd gereageerd met het antwoord 'Ja, maar dat moet ik wel rekenen .. dit is geen all you can eat'. Ook het feit dat de flessen water (0,75L) 5.95 euro moeten kosten, was even slikken ... Totaal € 160 euro armer zijn we helaas ontevreden weggegaan. Het eten was prima, de porties erg mager, en de gastvrijheid werd niet echt gevoeld. Voor ons was het dan ook een eenmalig bezoek bij dit restaurant.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2014
De inrichting van Mutiara is modern maar sfeervol en er is voldoende ruimte tussen de tafels om ongestoord te kunnen eten. De stoelen hebben een goede zit.
De bediening is zeer voorkomend en er wordt een goede uitleg gegeven bij de gerechten. Als intro wordt er een mandje vers bereide kroepoek en emping belinjo geserveerd.
We kozen voor de Mutiara rijsttafel en dat is goed bevallen. Het eerste gerecht was een geurige kippensoep. Opmerkelijk was de bijgevoegde eigengemaakte sambal.
Ook de rijsttafel die daarna arriveerde was heerlijk. Alles was met verse ingrediënten bereid en de eigengemaakte sauzen bij de sate's overheerlijk.
Het is altijd weer een verrassing hoeveel je krijgt bij een rijsttafel maar bij Mutiari is het ruim voldoende om twee tot drie keer op te scheppen.
De prijs kwaliteit verhouding is goed, met twee personen was de rekening rond 90 euro inclusief de drank.
Dit is een van de betere Indonesische restaurants waar we zeker nog eens zullen terugkomen.
barzanten .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2012
Wij hadden gereserveerd voor de proeverij van 30 november en hebben echt genoten. Heerlijk eten en het is een mooie zaak geworden. Wij raden dit restaurant echt aan en zij zullen ons zeker terug zien.
Ikhouvanlekkereten1 .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2012
Heerlijk Indonesisch gegeten! Lekker verse producten, en je proeft dat er iemand staat te koken met passie. Ik had even het gevoel dat ik weer terug in Azie was.
Alleen het decor is wat ouderwets, maar ik heb gehoord van de serveerster dat ze het deze maand gaan renoveren, dus dat zou een groot verschil zijn! Ik kijk er naar uit om hier weer heen te gaan als het allemaal vernieuwd is!
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
Wij komen hier al jaren en het is altijd genieten. Vooral de satevarianten zijn top. En nu ook nog met een sfeervol interieur.