Mutiara

Hessenweg 191 3731 JJ De Bilt Nederland Kaart
31-302204185

Over het restaurant Mutiara

Mutiara, de parel van De Bilt

Bij restaurant Mutiara kun je heerlijk dineren met familie of vrienden. Voor grotere groepen behoort een lopend buffet tot de mogelijkheden. De heerlijke gerechten kun je meenemen, zodat je ook thuis kunt genieten van de authentieke gerechten van Mutiara.

De rijsttafels van Mutiara
Een aanrader om kennis te maken met de Indonesische keuken van Mutiara. De rijsttafels zijn zo samengesteld dat je een ware culinaire reis maakt door de Indonesische keuken met een persoonlijk tintje.

Satés
De satés worden op houtskool gegrild, zoals dat ook in Indonesië gebeurt. De diverse satés zijn te verkrijgen met pinda- of ketjapsaus. Voor de pindasaus worden de pinda’s nog met de hand gevijzeld, en de toevoeging van een mix aan kruiden geeft de unieke smaak. De ketjapsaus, volgens traditioneel familierecept, is bijzonder: de licht zoetscherpe saus valt goed te combineren met pittige gerechten.

Chef’s geurige Nasi Kuning
De Nasi Kuning (gele rijst) is een belangrijke basis in de Indonesische keuken. Nasi Kuning wordt in Indonesië meestal geserveerd bij bijzondere gelegenheden.

Soto Madura
Eén van de vele toppers van Mutiara is de Soto Madura (vers gekruide kippensoep in kokosmelk). Door de geneeskrachtige werking is deze soep aan te bevelen bij verkoudheid.

Meer informatie over restaurant Mutiara

Bus 77

Donderdag t/m maandag 17:00 - 21:00 uur geopend.
Dinsdag en woensdag gesloten.

Jouw recensie over het restaurant Mutiara

Bas V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Goed restaurant.
Kleine kaart

Bediening is vriendelijke.
Drank keuze is wat beperkt als je geen prik lust heb je kwa frisdrank alleen appelsap als keuze
hm H.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Erg veel geld voor nasi wat in feite gewoon witte rijst was met een beetje olie gebakken en 1 sliertje prei verder niets erin. De bami was mihoen. De rendang smaakte redelijk goed maar erg prijzig en hetzelfde geldt voor 2 minuscule stokjes saté. Voor ons de laatste keer dat we hier gegeten hebben.
John K.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Afhaal was een teleurstelling.
Eigenares was koel, ongeïnteresseerd en onvriendelijk.
Bestelling geplaatst, en wilde direct een aanpassing maken. Was niet mogelijk. Keuken had de opdracht nog niet ontvangen, maar mevrouw wilde niet de moeite nemen om een aanpassing te maken.
Weer een teleurstelling rijker. Hoe moeilijk is het om klantvriendelijk en aardig te zijn.
Mazzi E.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Vrijdag gegeten bij Mutiara en wat een ontdekking!!!
In verschillende Indische restaurants gegeten in Nederland, maar kende Mutiara nog niet.
Mijn partner en ik hebben genoten van de kleine rijsttafels, Bali en Jakarta, die erg fijn zijn en niet al te groot.
De sate’s van lam en kip waren heerlijk en voornamelijk de zelfgemaakte sausjes! Als dessert nog een heerlijk ijsje met spekkoek. Wij komen zeker vaker terug!
Frank M.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Opnieuw heerlijk gegeten en genoten van de vegetarische rijsttafel. Het ene gerechtje is nog lekkerder dan de ander. De saté van tahoe met dressing is bijvoorbeeld ZO lekker! Als ik al een kritiekpuntje zou moeten geven is het dat er meer rijst bij geserveerd mag worden.
Het was gezellig druk in het restaurant zonder dat je hier hinder van had. Kortom voor een goede avond met bijzonder lekker eten is dit absoluut een aanrader.
Lily V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Super lekker! Een Klein restaurantje, verscholen in de hoofdstraat van De Bilt. Verfijnde gerechten, aardig personeel en een persoonlijke touch. De rijsttafels voor 1 persoon zijn ideaal en gevarieerd. Wij namen de Rijsttafel Bali en Jakarta en dit was perfect. Aan alle liefhebbers van Indonesisch eten aan te raden!
B&S I.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Het eten was niet vers, bijvoorbeeld goed te merken aan de boontjes en opgewarmd (ook de nasi goreng).
De porties waren zeer klein ( calvinistisch van aard).
er zat bovendien teveel suiker in de boemboe
De bediening was (in tegenstelling tot de Indonesische cultuur) afstandelijk en niet hartelijk.
F. T.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
De grootste rijsttafel genomen,die qua hoeveelheid voor grote eters krap is.
De smaak is erg rustig ,niet echt pittig .
Soto ajam (met bijgeleverde sambal) lekker.
Kortom:goede rijsttafel,maar zeker niet the best of.
Bediening:vriendelijk en goed
Laura F.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Ik vond het eten super! Zo verfijnd en subtiel. Elk gerecht had specifiek z'n geraffineerde smaak. De bediening was vriendelijk en voorkomend en de ambiance warm en uitnodigend. Ik zal er zeer zeker vaker gezien worden.
ton707 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Een zeer beperkte kaart als je a la carte wilt eten. Zowel de Ayam goreng met sayur lodeh als de Ayam goreng met pittige boontjes vielen tegen qua smaak en portie grootte. De kroepoek (krupuk udang) leek zo uit een supermarktpakje te komen. Reden om de prijs-kwaliteit (20 euro per gerecht) nogal scheef te vinden.
mitchellb123 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Een restaurant waar de chef in de keuken de sterren van de hemel kookt!
Vorige week zochten wij naar een Indonesisch restaurant. We zagen op Indoweb dat dit restaurant op nummer 4 staat. Naar aanleiding van een nog te vieren verjaardag hebben wij besloten om gisteren bij dit restaurant te gaan eten. We kozen voor de Rijsttafel Mutiara. Verrast werden wij door de zelfgemaakte sambal, wat lekker! De soep Soto was goed op smaak en de bijbehorende sambalsaus was écht heerlijk. De rijsttafel die opgediend werd was een groot feest. Heerlijke sauzen en gerechten. De sate’s en de Rendang zijn de lekkerste die wij ooit hebben gegeten. Wij hebben enorm genoten van de avond en het lekkere eten, dus bedankt Mutiara!
ElAntonio D.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Sateh gambing als voorgerecht was prima op smaak waar wel kleine porties. Op Bali krijg je voor het geld wat je hier betaald een hele maaltijd.
Daarna de rijsttafel Djakarta en Bali genomen. Waarom ze deze namen hadden was ons niet duidelijk. Geen specialiteiten in de rijsttafel die horen bij hun naam. Alles was redelijk op smaak maar te weinig voor de prijs.
Vele jaren geleden hier ook gegeten toen was het gewoon slecht. Nu is het gewoon een redelijk goed Indonesisch restaurant.
Vriendelijke bediening.
Dus niet super maar gewoon goed.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Fantastische gelegenheid om te genieten van pure Indonesische specialiteiten. Pure ingrediënten zonder allerlei kunstmatige toevoegingen en smaakversterkers! Daarnaast ook nog lekkere zuivere thee soorten. Uniek en grote aanrader!!
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Alle positieve recensies zijn volledig terecht. Heerlijk gegeten. We hadden de rijsttafel Mutiara, en hebben heerlijk genoten van alle verschillende gerechten. De kinderen genoten van hun kindermenu. Wel opvallend dat zo'n goed aangeschreven restaurant op zaterdagavond maar half vol zit, maar dat vind ik als gast niet erg, hoop alleen dat ze het vol weten te houden.
Johnny E B.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Ik ben gaan bladeren op internet en zocht naar waardering van gasten in een Indonesische restaurant in de buurt van Odijk en kwam hier terecht. Nou ik moet je vertellen dat we niet voor de koude kermis thuis kwamen..... in één woord voortreffelijk .Alles was van meet af aan vers en van goede smaak bereid, de kruiden, de geur,de smaak enhet voorgerecht Soto soep vonden wij subliem, één minpuntje maar daar kunnen deze mensen totaal niks aan doen was de bezetting nauwelijks druk dat heeft te maken gehad met de aanslag gisteren in Parijs( div gasten hebben afgebeld) dus niet al te veel mensen die avond in het restaurant maar verder zéér goed gegeten,mijn dank hiervoor en kom terug
Annemarijn M.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Het eten was opzich lekker maar het kostte uitzondelijk veel tijd om het eten op tafel te zetten. Ook klonk er geschreeuw uit de keuken. Het antwoord op de vraag waar ons eten bleef was: eerst de afhaal. Altijd fijn als je al 45 minuten op je eten wacht. De soep was lauw maar wel erg smakelijk. Verder smaakte het eten uitstekend maar ik zou hier niet een tweede keer komen.
Elisabeth M.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Wij vonden de prijs kwaliteit verhouding niet kloppen. Er waren weinig smaakverschillen en een extra bakje rijst was duur betaald. We misten de "warme" Indische sfeer die we van huis uit kennen.....
MRozz R.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Zondag voor het eerst wezen eten bij Mutiara. We zijn al bij meerdere Indonesische restaurants wezen eten de afgelopen tijd en mijn vriend's favoriete keuken is ook Indonesisch. Ik kan niet anders zeggen dan dat dit voor ons nu de nummer 1 is. alle gerechten hebben een apart en bijzonder smaakje wat de gehele rijsttafel uniek maakt. Wij hoeven niet verder te zoeken naar een goed Indonesisch restaurant.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Zaterdag jl. zijn wij wezen eten in dit, voor mij nog onbekende, restaurant. Een modern smaakvol aangekleed Indonesisch restaurant waar wij hartelijk werden welkom geheten.
Het was een rustige avond in verband met voetbalwedstrijd van oranje. Wel was er goede aanloop bij het afhaal gedeelte maar daar merk je niets van door de aparte ingang. Prima geregeld dus!

Er werden twee kaarten aangereikt met duidelijke beschrijvingen. Wij wilden voor de rijsttafel Istemewa kiezen. Nadat ik had uitgelegd dat ik wel vis maar geen vlees eet werd er een oplossing voor voorgerecht geregeld. Ik kreeg twee saté Tahu ketjap. De Ketjap saus hier bij is verrukkelijk. De afgelopen maanden bij diverse Indonesische restaurants in Utrecht gegeten. Restaurant Mutiara steek hier met kop en schouders boven uit. Wat een heerlijke gerechten. Je proeft de versheid van de producten. Het ene is nog lekkerder als het andere. Indonesisch zoals Indonesisch volgens mij moet smaken! (aantekening is wel dat ik een Hollander ben maar wel één die al jaren geregeld Indonesisch eet)
Ook proef je dat het eten met aandacht en liefde is gemaakt. Heerlijk. Als ik iets moet kiezen wat er van de gerechten bovenuit stak was het de Ikan Bumbu Bali. Fantastisch. # dagen later en water loopt opnieuw in mijn mond.
Als ik zou moeten klagen dan is het enige wat ik kan bedenken dat er iets meer rijst bij het geheel mag. Maar aangezien wij niets terug hebben laten gaan naar de keuken simpelweg om dat het te lekker was, zegt meer dan genoeg.
Restaurant Mutiara, Bedankt voor de heerlijke avond met fantastisch eten! Als je Indonesisch wil eten, rij hier gerust voor om want dat is meer dan de moeite waard! Wij zullen ook spoedig weer aanrijden!
slobber .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Na alle goede verhalen die ik op internet en in de krant had gelezen was het tijd om het eens zelf te gaan uitproberen. De gastvrouw was deze avond de enige die in de bediening stond maar het was verder niet heel druk in het restaurant. Helaas duurde het wel meer dan 1 uur voordat we ons eten kregen en in de tussentijd is ze niet een keer langsgekomen om te vragen of we nog wat te drinken wilde natuurlijk is dat geen probleem want dan ga ik wel ongegeneerd zitten zwaaien.
Het eten was heerlijk alleen 5,95 voor een kleine fles water betalen is wel helemaal van de zotte!
Zeker voor herhaling vatbaar als de service wat beter is.