Mutiara

Hessenweg 191 3731 JJ De Bilt Nederland Kaart
31-302204185

Over het restaurant Mutiara

Mutiara, de parel van De Bilt

Bij restaurant Mutiara kun je heerlijk dineren met familie of vrienden. Voor grotere groepen behoort een lopend buffet tot de mogelijkheden. De heerlijke gerechten kun je meenemen, zodat je ook thuis kunt genieten van de authentieke gerechten van Mutiara.

De rijsttafels van Mutiara
Een aanrader om kennis te maken met de Indonesische keuken van Mutiara. De rijsttafels zijn zo samengesteld dat je een ware culinaire reis maakt door de Indonesische keuken met een persoonlijk tintje.

Satés
De satés worden op houtskool gegrild, zoals dat ook in Indonesië gebeurt. De diverse satés zijn te verkrijgen met pinda- of ketjapsaus. Voor de pindasaus worden de pinda’s nog met de hand gevijzeld, en de toevoeging van een mix aan kruiden geeft de unieke smaak. De ketjapsaus, volgens traditioneel familierecept, is bijzonder: de licht zoetscherpe saus valt goed te combineren met pittige gerechten.

Chef’s geurige Nasi Kuning
De Nasi Kuning (gele rijst) is een belangrijke basis in de Indonesische keuken. Nasi Kuning wordt in Indonesië meestal geserveerd bij bijzondere gelegenheden.

Soto Madura
Eén van de vele toppers van Mutiara is de Soto Madura (vers gekruide kippensoep in kokosmelk). Door de geneeskrachtige werking is deze soep aan te bevelen bij verkoudheid.

Meer informatie over restaurant Mutiara

Bus 77

Donderdag t/m maandag 17:00 - 21:00 uur geopend.
Dinsdag en woensdag gesloten.

Hoog tempo
John K.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Afhaal was een teleurstelling.
Eigenares was koel, ongeïnteresseerd en onvriendelijk.
Bestelling geplaatst, en wilde direct een aanpassing maken. Was niet mogelijk. Keuken had de opdracht nog niet ontvangen, maar mevrouw wilde niet de moeite nemen om een aanpassing te maken.
Weer een teleurstelling rijker. Hoe moeilijk is het om klantvriendelijk en aardig te zijn.
Mazzi E.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Vrijdag gegeten bij Mutiara en wat een ontdekking!!!
In verschillende Indische restaurants gegeten in Nederland, maar kende Mutiara nog niet.
Mijn partner en ik hebben genoten van de kleine rijsttafels, Bali en Jakarta, die erg fijn zijn en niet al te groot.
De sate’s van lam en kip waren heerlijk en voornamelijk de zelfgemaakte sausjes! Als dessert nog een heerlijk ijsje met spekkoek. Wij komen zeker vaker terug!
Frank M.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Opnieuw heerlijk gegeten en genoten van de vegetarische rijsttafel. Het ene gerechtje is nog lekkerder dan de ander. De saté van tahoe met dressing is bijvoorbeeld ZO lekker! Als ik al een kritiekpuntje zou moeten geven is het dat er meer rijst bij geserveerd mag worden.
Het was gezellig druk in het restaurant zonder dat je hier hinder van had. Kortom voor een goede avond met bijzonder lekker eten is dit absoluut een aanrader.
Lily V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Super lekker! Een Klein restaurantje, verscholen in de hoofdstraat van De Bilt. Verfijnde gerechten, aardig personeel en een persoonlijke touch. De rijsttafels voor 1 persoon zijn ideaal en gevarieerd. Wij namen de Rijsttafel Bali en Jakarta en dit was perfect. Aan alle liefhebbers van Indonesisch eten aan te raden!
B&S I.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Het eten was niet vers, bijvoorbeeld goed te merken aan de boontjes en opgewarmd (ook de nasi goreng).
De porties waren zeer klein ( calvinistisch van aard).
er zat bovendien teveel suiker in de boemboe
De bediening was (in tegenstelling tot de Indonesische cultuur) afstandelijk en niet hartelijk.
F T.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
De grootste rijsttafel genomen,die qua hoeveelheid voor grote eters krap is.
De smaak is erg rustig ,niet echt pittig .
Soto ajam (met bijgeleverde sambal) lekker.
Kortom:goede rijsttafel,maar zeker niet the best of.
Bediening:vriendelijk en goed
lf60 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Ik vond het eten super! Zo verfijnd en subtiel. Elk gerecht had specifiek z'n geraffineerde smaak. De bediening was vriendelijk en voorkomend en de ambiance warm en uitnodigend. Ik zal er zeer zeker vaker gezien worden.
ton707 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Een zeer beperkte kaart als je a la carte wilt eten. Zowel de Ayam goreng met sayur lodeh als de Ayam goreng met pittige boontjes vielen tegen qua smaak en portie grootte. De kroepoek (krupuk udang) leek zo uit een supermarktpakje te komen. Reden om de prijs-kwaliteit (20 euro per gerecht) nogal scheef te vinden.
mitchellb123 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Een restaurant waar de chef in de keuken de sterren van de hemel kookt!
Vorige week zochten wij naar een Indonesisch restaurant. We zagen op Indoweb dat dit restaurant op nummer 4 staat. Naar aanleiding van een nog te vieren verjaardag hebben wij besloten om gisteren bij dit restaurant te gaan eten. We kozen voor de Rijsttafel Mutiara. Verrast werden wij door de zelfgemaakte sambal, wat lekker! De soep Soto was goed op smaak en de bijbehorende sambalsaus was écht heerlijk. De rijsttafel die opgediend werd was een groot feest. Heerlijke sauzen en gerechten. De sate’s en de Rendang zijn de lekkerste die wij ooit hebben gegeten. Wij hebben enorm genoten van de avond en het lekkere eten, dus bedankt Mutiara!
ElAntonio D.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Sateh gambing als voorgerecht was prima op smaak waar wel kleine porties. Op Bali krijg je voor het geld wat je hier betaald een hele maaltijd.
Daarna de rijsttafel Djakarta en Bali genomen. Waarom ze deze namen hadden was ons niet duidelijk. Geen specialiteiten in de rijsttafel die horen bij hun naam. Alles was redelijk op smaak maar te weinig voor de prijs.
Vele jaren geleden hier ook gegeten toen was het gewoon slecht. Nu is het gewoon een redelijk goed Indonesisch restaurant.
Vriendelijke bediening.
Dus niet super maar gewoon goed.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Fantastische gelegenheid om te genieten van pure Indonesische specialiteiten. Pure ingrediënten zonder allerlei kunstmatige toevoegingen en smaakversterkers! Daarnaast ook nog lekkere zuivere thee soorten. Uniek en grote aanrader!!
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Alle positieve recensies zijn volledig terecht. Heerlijk gegeten. We hadden de rijsttafel Mutiara, en hebben heerlijk genoten van alle verschillende gerechten. De kinderen genoten van hun kindermenu. Wel opvallend dat zo'n goed aangeschreven restaurant op zaterdagavond maar half vol zit, maar dat vind ik als gast niet erg, hoop alleen dat ze het vol weten te houden.
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Ik ben gaan bladeren op internet en zocht naar waardering van gasten in een Indonesische restaurant in de buurt van Odijk en kwam hier terecht. Nou ik moet je vertellen dat we niet voor de koude kermis thuis kwamen..... in één woord voortreffelijk .Alles was van meet af aan vers en van goede smaak bereid, de kruiden, de geur,de smaak enhet voorgerecht Soto soep vonden wij subliem, één minpuntje maar daar kunnen deze mensen totaal niks aan doen was de bezetting nauwelijks druk dat heeft te maken gehad met de aanslag gisteren in Parijs( div gasten hebben afgebeld) dus niet al te veel mensen die avond in het restaurant maar verder zéér goed gegeten,mijn dank hiervoor en kom terug
benm767 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Vorige week met een vriendin wezen eten bij Mutiara. We waren er nog niet eerder geweest maar het leek ons een leuk idee om eens een keer iets anders te proberen. De mevrouw die ons bediende was erg aardig en behulpzaam. In een wat enthousiaste beweging had ik mijn bier omgestoten waardoor een deel van de rijst zeiknat was. Al gauw kreeg ik een nieuw biertje met een bakje rijst. Er waren hiervoor geen extra kosten in rekening gebracht. De saté is zeker een aanrader! In tijden niet zo’n lekkere saté gegeten. We komen hier zeker nog een keer terug.
Annemarijn M.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Het eten was opzich lekker maar het kostte uitzondelijk veel tijd om het eten op tafel te zetten. Ook klonk er geschreeuw uit de keuken. Het antwoord op de vraag waar ons eten bleef was: eerst de afhaal. Altijd fijn als je al 45 minuten op je eten wacht. De soep was lauw maar wel erg smakelijk. Verder smaakte het eten uitstekend maar ik zou hier niet een tweede keer komen.
Foodie7432 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Altijd heerlijk eten bij Mutiara, een van onze favoriete restaurants om rijsttafels te eten in de regio utrecht. Vooral de sate’s met hun pinda saus en ketjap saus zijn echt geweldig en tot op heden hebben wij het nog nergens zo lekker kunnen krijgen. Daarnaast zijn de vleesgerechten ook echt goed met kokos saus. Meestal nemen wij de rijsttafel Jakarta en bali. Deze delen wij dan met z’n 2en en zo kun je lekker samen proeven. De service en prijs/kwaliteit is goed. Het zou helemaal geweldig zijn als ze ook Tjendol dessert op de kaart zouden hebben staan, maar helaas hebben ze dit nu niet op de kaart. Verwacht geen volgepropte all you can eat tent, maar gewoon een gezellig lokaal restaurant met een leuke sfeer. Wij komen hier van tijd tot tijd langs om eens lekker Indisch te eten.
EvanS46 .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
In het restaurant waren maar 3 tafeltjes bezet afgelopen zondag. Dit bleef zo de rest van de avond. Wij bestelden ieder een biertje. Het duurde precies 15 minuten alvorens we het bier op tafel zagen verschijnen. De dame, die bediende, is niet iemand, die zich presenteerde alsof ze er echt zin in had. Na het bestellen van de gerechten duurde het nog eens 40 minuten alvorens deze op tafel stonden. Let wel het kan niet gelegen hebben aan de drukte in het restaurant. Stel je voor wat de wachttijd geweest zou zijn als het restaurant wel vol had gezeten. Het eten was van goede kwaliteit. Wij zijn echter wel gewend, dat als iets extreem lang moet duren alvorens je iets op je tafel krijgt, er iets kleins wordt neergezet of dat er op zijn minst een excuus is voor de lange wachttijd. Ook het contact met de klant dient geen koele/ongeïnteresseerde uitstraling te hebben.
Wij komen bij veel restaurants maar deze slechte "service" hebben we nog nooit ondervonden.
Loukie D.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
gisteren voor het eerst gegeten bij Mutiara. Het was heerlijk! Fijne sfeer, verukkelijk eten, vriendelijke service. De kaart bied veel keuzes. Heel sympatieke aanbieding voor de woensdag en donderdag. Zeker een aanrader. Wij komen terug.
Hansvanb85 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Ik kom hier al een aantal jaar met mijn gezin en heb hier van het weekend moederdag gevierd met mijn moeder, vrouw en kinderen. Ik vond het eens tijd om een bericht te schrijven en mijn ervaringen te delen. Allereerst het eten: in een woord geweldig. Zij hebben een aparte kaart voor rijsttafels en een kaart met losse gerechten. Mijn moeder eet niet zo veel dus een combinatie van kip en groente met de nasi koening is ideaal. De uitgebreide rijsttafels (waaronder de rijsttafel Mutiara met de Soep soto ayam) nemen wij vaak en dit keer weer. Na de rijsttafel kregen zowel mijn moeder als mijn vrouw een dessert van het huis omdat het moederdag was.

De service is goed en de eigenaresse geeft je persoonlijke aandacht. Wat ook zeker de moeite waard is om te melden is dat hun sate saus de lekkerste sate saus is die wij ooit hebben geproefd.

Mijn boodschap aan iedereen die hier nog niet is geweest: het is de moeite waard! Verwacht geen trendy en massa tent, maar een klein intiem restaurant waar je de tijd moet nemen om te genieten van Indonesisch eten. Ik ben dan wel geen 'echte kenner' zoals sommige mensen zeggen op deze website, maar ik ben wel een super fan van dit restaurant. Wij blijven komen!
Elisabeth M.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Wij vonden de prijs kwaliteit verhouding niet kloppen. Er waren weinig smaakverschillen en een extra bakje rijst was duur betaald. We misten de "warme" Indische sfeer die we van huis uit kennen.....