Musschenberg

Rijksstraatweg 154 6573 DG Beek-Ubbergen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Musschenberg

Raaptepper .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
De ontvangst was zeer gastvrij. Vriendelijke gastheer en gast vrouw. Vlotte bediening, enthousiaste kok.
De lasagne was erg smaakvol, zo ook het varkenshaasje.
Lagizer .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Wij hebben ons laten verrassen door de kok. We kregen gerechten die niet dagelijks zijn. De waterkerssoep was heerlijk. De tweede keer was het voorgerecht , zalm.., op 5 verschillende manieren bereidt,een lust voor het oog en smaakte voortreffelijk. Een zeer entousiaste kok, die graag zijn gasten bediend en waar nodig uitleg geeft. Een klein intiem restaurant, zeker een aanrader!!
Mosshuub .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Hoe wordt een viergangen wilddiner een ware belevenis? Door heerlijke wildgerechten als zwijnsham, fazant en hertenbiefstuk te serveren bij het haardvuur. Door met een goede Corbière het glas te heffen en af te sluiten met espresso met heerlijke zelfgemaakte bonbons en limoncello na. Als toegift liepen we met een trotse kok door de sneeuw naar de kruidentuin. Een avond om nooit te vergeten!
Tedhoeks .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Mijn familiefeest in de Musschenberg was een succes. Een heel gezellige sfeer in een soort "woonkamer" met uitstekende gerechten en lekkere wijnen Wij hebben genoten van dit feestmaal. De bediening heeft zich veel moeite gedaan het ons zo goed als mogelijk naar de zin te maken. De Musschenberg is een aanrader!
Kalmthout .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Op zaterdag 30 mei 2015 vierden we in De Musschenberg onze 40-jarige bruiloft met 35 familieleden. Borrelen op het terras achter in een net ontluikend zonnetje was een feest. Bediening was hartelijk of liever warmhartig: betrokken, vriendelijk lachend, nabij en toch niet op de voorgrond tredend... zelden zo meegemaakt, fantastisch! Het naar boven hellende grasveld met bomen achter, bleek een werkelijk perfect decor voor het maken van een aantal schitterende familiefoto's.
Het diner vond plaats in het restaurant waar op ons verzoek twee tafels waren gedekt: keurig, echt tafellinnen, op ons verzoek ook voorzien van fraaie bloemstukjes. De gerechten waren boven ieders verwachting. Als entree gegrilde Franse coquilles, geglazuurd met kreeftencoulis op een bedje van dunne plakjes rode bieten. Dit gegarneerd met gegrilde pastinaakslierten, licht gedroogde moerbeien en druppels limoenfantasie... het was me toch lekker! Voor twee familieleden die vegetarisch waren had de kok een gelijkend schilderijtje bereid, maar dan zonder coquilles. Ook zij hadden zelden zo'n lekker voorgerecht gehad. Het tussengerecht was een consommé Madrilène met lente-ui en tomaat; heerlijk. Maar het kon niet op: het hoofdgerecht, kalfs-entrecote met saus van eekhoorntjesbrood en asperges sloeg alles: hoe krijgt de kok het voor elkaar om voor 35 personen beetgare en toch net iets krokante asperges warm op het bord te krijgen. Verrukkelijk. Het nagerecht, parfait van sinaasappel met saus van passiefruit en een Grand Clos 2003 als dessertwijn, maakte het diner compleet, terwijl de twee kinderen die erbij waren juichten bij het zien van het feestelijk opgemaakte ijsje.
Er waren buiten ons gezelschap nog enkele andere gasten in een andere ruimte, absoluut niet storend voor de feestvreugde.
Kortom geen seconde spijt gehad van onze keuze. Ideale keuze voor een gezelschap van genoemde omvang. Het restaurant biedt de gelegenheid om op dinsdag en in het weekend à la carte te eten en wil dat wat gaan uitbreiden, hoorden we. Daar gaan we zeker een keer gebruik van maken.
Misschien was nog wel het meest bijzondere dat we tevoren met de kok en de bediende ruim hebben kunnen overleggen, waarbij de flexibiliteit bij de Musschenberg opvallend was.
Piet van Kalmthout, Inge van Schie
Ronald S.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Wat is dit een geweldige locatie, alles klopt hier! Wijnen, bediening, gerechten en prijs. Ook buiten de kaart om wordt je verwent. Ons zien ze hier vaker!
Herman- .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Gastvrijheid volgens de definitie "Feeling at home, away from home!" Na een boswandeling op zaterdagmiddag komen we (man, vrouw, dochter van drie) om kwart over vier aan bij De Musschenberg. "Is de keuken al geopend?", en ja die is geopend zegt de waard (gastronomisch type, kokskleding, open blik). We zijn de enige gasten (tot nu toe). "We willen graag wat drinken en eten." De waard loopt ons voor naar een eenvoudige eetzaal en zet ons tegenover de open haard en steekt die onmiddellijk aan! We bestellen en korte tijd later krijgen onze drankjes, daarbij wat nootjes en voor onze dochter wat plakjes kaas met een aardbei! De waard geeft aan dat we qua eten kunnen kiezen tussen wild, wat soorten vis en vegetarisch. Hij zal zo even een menu voor ons samenstellen. Na deze te hebben overhandigd wordt erbij verteld dat naast deze suggesties er nog andere mogelijkheden zijn. Ik ben er snel uit, wildbouillon en daarna hazenrugfilet. M'n vrouw kiest ook voor de soep vooraf, maar heeft verder geen idee. De waard geeft aan ook een mooie calzone te kunnen maken. Dat wordt het! Voor onze dochter kiezen we een gegrilde zalmfilet. Terwijl we genieten van onze drankjes wordt een klein kopje pompoensoep gebracht als amuse. Werkelijk overheerlijk, romig, barstensvol smaak. Er worden kleurtjes tevoorschijn getoverd voor de kleine, die even later zelf ook een puzzle weet te vinden. Ze vermaakt zich, dus wij ook. Terwijl we genieten van een tweede glaasje rode port wordt ook de tafel ingedekt. Het is zover, we gaan aan tafel. De wildbouillon is werkelijk fenomenaal. Wat heet bouillon, krachtig, wat peper, goed gevuld met stukjes wild (ik bespeur hert) en julienne groenten. Een belofte voor het hoofd. Even later komt een mooie zalmmoot, bruin gegrild met wat aardappelpuree, aan fraaie goudbruine dampende calzone gevuld met verschillende groenten en twee stuks hazenrugfilet met rode portsaus, spitskool, spruiten en puree. Als je nog niet door had dat de herfst was begonnen, lag deze nu op je bord. De haas was zeer vol en prettig van smaak, waarbij afwisselend een hap stevige groenten zorgde voor voldoende smaakafwisseling. Ik dronk er twee glazen vette Rhône bij, de huiswijn. Onze dochter zat het ene stuk zalm zal naar het andere te verorberen, tot ze - en dat vonden wij ook - genoeg had gehad. De bordvullende calzone was te veel voor m'n vrouw, maar die genoot tot de laatste hap afgewisseld met een slok Pinot Blanc. Als afsluiter natuurlijk een bol ijs met slagroom en aardbei voor de kleine, wij genoten van koffie met Sambuca, Cognac en chocolade... Kwart over zes rekenende ik een zeer schappelijk bedrag af (er werd slechts 15 euro gerekend voor de kleine) en vertelde de waard gastvrijheid te hebben beleefd zoals het ooit is bedoeld. Handenschuddend en met een gulle lach aan beide kanten zetten we de reis voort huiswaarts... Zegt het voort, zegt het voort.
WvanDuren .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Wij waren met een groep van acht personen te gast.Na een hartelijk welkom de kamers bemand en
ons opgefrist. Na een kleine wandeling in de mooie omgeving bij de kleine open haard van enige apperatieven genoten, aan tafel voor een wild diner. Inde gelagkamer bij de reeds brandende grote open haard aan een mooi gedekte tafel genoten van de dis. Na een heerlijk voorgerecht een zweinen tournedeau ,alle acht bijna tegelijk op tafel en warm op hete borden. Zeer smaakvol en van perfecte structuur. Een nagerecht zoals te verwachten . Het geheel van culinaire statuur. Met liefde en toewijding bediend. Je voelt je een koningskind. Alles zoals je je het zou wensen!!

Tweemaal 's-ochtens aan een smaakvol ingerichte ontbijttafel ,wederom bij een brandende open haard,
met verse jus d'orange , hangop met vruchten, heerlijk brood ,gevulde ommelet en natuurlijk een
lekkere kop koffie. Kortom; een beter begin van de dag is niet denkbaar.
Na een uitstekend verzorgde en mooie bootreis over de vele rivieren en meren in de omgeving
konden we ondanks druk bezette wildavond met wijnproeverij toch in ons hotel terecht voor een hoofdgerechtje. Opnieuw in de gelagkamer, de een met toch een voorgerecht de ander met na-gerecht. Alles kwam tijdig en warm op tafel en was van bijna culinaire samenstelling. Dat alles met liefde ,toewijding en humor bediend.

We hebben als bijna 25 jarige "zeverclub" genoten .
Van het hotel, het eten , de entourage, de mensfactor en de voortreffelijke omgeving.
Bovendien hadden we zeer goed weer!

Nogmaals Dank, Dank.
Veerle-en-Jasmijn .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Fijne avond gehad bij de Musschenberg!
Eten:
De keuken is traditioneel - geen experimentele moleculaire fratsen, maar gerechten als kalfslende, gebraden maiskip, patta negra-ham enzovoorts. Alles altijd uitstekend klaargemaakt en zeer verzorgd opgediend, met uitstekende sauzen en smaakcombinaties, verse kruiden uit de achter de keuken gelegen kruidentuin. Je kunt bij De Musschenberg voor drie tot vijf gangen terecht op de meeste zaterdagavonden (jammer dat het niet standaard kan - even op de site checken vooraf) en op dinsdag voor de Table d'Hôte: een uitstekend hoofdgerecht plus koffie met wat lekkers voor  19,50. De prijs-kwaliteitverhouding is dan ook zeer gunstig te noemen bij de Musschenberg.
Service en decor:
Dit is geen doorsnee restaurant. De bediening wekt af en toe de indruk er als hobby te werken. Als er veel gasten zijn, komt de timing soms wat in het gedrang: dan kan het gebeuren dat de keuken er even aan herinnerd moet worden dat er nog een gerecht zou komen. Tegelijk straalt het team het enthousiasme, de belangstelling en de hartelijkheid uit van een club mensen die voor hun plezier aan het werk zijn.
Het - van voor de oorlog stammende - hotel staat op de ene halve vierkante kilometer grond die na de oorlog van Duitsland is geannexeerd maar nooit is teruggegeven. Het hotel oogt ook Duits, zowel qua bouw als inrichting: eerder rustiek dan hip. De gasten zitten op kloeke eikenhouten stoelen, er hangen stijlvolle ouderwetse schilderijen en er is een fraaie open haard die van herfst tot voorjaar gul van hout wordt voorzien.
Terecht dat De Musschenberg niet aan de Duitsers is teruggegeven.
PaulBingen .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Met onze Oestergroep een Oestermenu gevraagd en dat was verrukkelijk! Wat een heerlijk eten. De Musschenberg ligt daarbij in een heerlijke omgeving, dus vooraf een wandeling maken was erg prettig, daarna samen lekker voor de open haard, ze hebben er 2! Wat me echter het meest bijblijft is de professionele maar toch ook warme en oprecht hartelijke uitstraling: geen formele klant - leverancierrelatie, maar persoonlijke, menselijke dienstbaarheid. 24/7! Paul Bingen - Arnhem
Ton B.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Zaterdagavond hebben we met een groep vrienden, 'de oestergroep', gedineerd.
Vooraf is voor ons door de Musschenberg op maat een menu gemaakt. Met Umami en Gillardeau vooraf, opgediend op prachtige schalen met toast, himalayazout, paprikatapenade en vergezeld van een mooie Pinot Blanc. Twee van de zes hardliners gingen door met een hoofdgerecht van Zeeuwse kakers, gegratineerd met Stilton. Voor de andere was er een mooi hoofdgerecht met heilbot. We besloten ons menu met een kaasplank. Het is bij Musschenberg heerlijk toeven in de gelagkamer bij de open haard. Het was ook lekker om na afloop te kunnen overnachten. na een perfect ontbijt zijn we weer huiswaarts gekeerd.
Cees K.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2013
Enige gast in het hotel en ondanks dat (of daardoor) een koninklijke prive behandeling. Een lege gelagkamer, die met de openhaard en een kaarsje toch knus gemaakt is. Speciale bediening en service door de chef!
Uitstekende zwijnshaas en heerlijke filet van griet gegeten. Bijzonder die 'ouderwetse' groeten van het seizoen. Zeer smaakvolle combinaties, met daarbij een simpele, maar bijzonder lekker glas rode wijn van het huis. En dat alles voor nog geen € 20 per couvert.