Museumherberg De Ar

Hoofdstraat 42 9431 AE Westerbork Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Museumherberg De Ar

Dorien D.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Prima gegeten met zomermenu. Aardige mensen in de bediening en je kijkt je ogen uit in het museum!
De gewone kaart is best betaalbaar. Zomermenu goedkoop.
Qwert .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Ik kom er af en toe eten als ik in de buurt ben! Prima eten, prijs kwaliteit zijn in redelijk verhouding. Een min puntje: voor een rolstoelgebruiker of minder valide zijn al die keitjes op de vloer een ware survival.
Tjarda H.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Met een aantal vrienden de lunch gebruikt bij de Ar. De lunch was redelijk, maar ook niet meer dan dat. Ik had voor scholfilets op toast gekozen, na van te voren de kaart op internet bekeken te hebben. Wat mij erg tegenviel was de prijs. Op de lunchprijslijst van internet kost dit gerecht 8,75 euro, maar op de kaart in het restaurant 11,50 euro. Ik vind dit nogal een verschil. Van de andere gerechten weet ik niet of dit ook zoveel duurder was.
Verder zag het er leuk uit, inderdaad een museum met leuke details. Maar eten doe ik er niet meer.
DaniellevanR .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Heel gezellige oud Hollandse sfeer in dit restaurant: houten stoelen en tafels, met rood/wit geblokte kleedjes erop. Doet denken aan een pannenkoekenhuis. Deze zijn dan ook verkrijgbaar, zodat het restaurant erg geschikt is om met kinderen te bezoeken, die ook naar hartenlust kunnen rondlopen en koekeloeren hier. Het fijne is, dat voor volwassenen nog veel meer ander lekkers op de kaart staat. Wij hebben hier lekker gegeten en de bediening was vriendelijk en gemoedelijk. Langs alle wanden van het restaurant/museum zijn spulletjes uit grootmoeders tijd uitgestald. Heel leuk en een feest van herkenning: oude petroleumstelletjes, potten en pannen, een winkeltje met suiker, soda etc. met papieren puntzakken en metalen scheppen en nog veel meer.
Remco H.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Wat een geweldige locatie om te eten, heerlijk eten van kipfilet met ham en een heerlijke saus tot een stoofpotje of kabeljauw filet. Ook de boeren carpaccio is om aan te raden. We hebben met z'n 6-en + 1 kleintje gegeten. Prijs kwaliteit verhouding is top, de bediening en eigenaar zijn makkelijk benaderbaar en zeer flexibel, de kleine heeft een soja allergie, hier werd goed rekening mee gehouden. Ook de desserts zijn meer dan prima, het kniepertje is om aan te raden. Als we weer eens in de buurt zijn dan komen we zeker terug.
Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Na 3 jaar weer hier geweest. Een warm welkom. Hij wist nog precies wie ik was en liet de juiste blikken zien. Nog steeds geweldige sfeer, heerlijk eten en zeer vriendelijke en goede bediening. Zeer aan te bevelen.
Ab L.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2014
Met vriendengroep (senioren) voortreffelijk gegeten. Heerlijke tomaten-en mosterdsoep. De asperges waren precies goed. Ook de kippenlevertjes en de spare-ribs vielen in de smaak.
De nagerechten prima verzorgd. Kniepertje met aardbeien ijs en slagroom is aanbevelenswaardig.
De bediening was attent en erg vriendelijk. De keuken bleek flexibel met kleine aanpassingen aan het menu op verzoek van één van ons. Leuk om tussen de gangen door het museum te bekijken.
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2013
Hier met 3 personen heerlijk gegeten in een geweldige omgeving: een heus museum! Vooraf heerlijke boerencarpaccio, waar helaas iets teveel saus op zat: neemt heel de smaak van de carpaccio weg. Daarnaast gebakken brie: erg lekker. 1 van ons (geen senior) wilde graag een seniorengerecht: geen probleem. Deze seniorenschnitzel was prima mals en goed van smaak. Wel aan de vette kant. Verder een portie kippenlevers: erg lekker. Ik nam zelf de (onbeperkte) bruine bonen, waarbij 1 bord meer dan zat is voor mij. Heerlijk ouderwets met stroop, spekjes, appelmoes, uitjes... Aanrader als je er van houdt! Als nagerecht nam ik een ijs De Ar: boerenjongensijs met advocaat en slagroom. Ook heerlijk. Met 3 personen 97 euro kwijt, incl. 3 bier, 2 frisdrank en 2 koffie.
LucienIens .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2013
Voor de tweede keer hier gegeten. Zoals de naam al zegt, je eet hier midden in het (particulier) museum. Er is van alles en nog wat te zien, niet bepaald één thema. Helaas was er een optreden van een band waardoor er gegeten moest worden in een andere ruimte. Deze ruimte is veel minder in vergelijking met het originele museum deel. De prijzen blijven echter gelijk ... jammer want je betaalt ook voor de locatie.
De papagaai "Pipo" was uit logeren, ook daarom was het decor minder dan 'normaal'.
Bediening is aardig. Rondlopen is nu niet leuk vanwege andere ruimte.
LucienIens .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2012
Zoals de naam al zegt, je eet hier midden in het (particulier) museum. Er is van alles en nog wat te zien, niet bepaald één thema. Voor kinderen is het ook leuk om af en toe even bij "Pipo" te gaan kijken ;-) (de papagaai)
Bediening is meegaand, gezellig, aardig en houdt rekening met het karakter van het 'museum'. Rondlopen is haast een verplichting. Hoewel geadverteerd als 'bediening in Drentse klederdracht' valt dat beetje tegen, zeker aangezien de eigenaar zelf in spijkerbroek onder zijn schort rondloopt.
Eten is prima, zeker als je kiest om in de sfeer te blijven en dan (onbeperkt) bruine bonen, spek, augurk, zure uitjes, stroop, mosterd, appelmoes neemt. (record staat op 6 borden, wie biedt meer ...?). Spareribs zijn iets te gaar en de slager is iets te grof geweest met hakken waardoor er wat botsplintertjes in het vlees zitten, dus rustig eten. Voor alle gerechten geldt, is er iets op kan het zo aangevuld worden
Dessert prima en ruim voldoende.