Museumcafé Tassenmuseum

Meer informatie over restaurant Museumcafé Tassenmuseum

7,1
Daisy .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Heel leuke high tea gehad bij het Tassenmuseum. Vooraf bezochten we het museum, we hadden daar een uurtje voor uitgetrokken en dat was prima doen, en daarna in het museumrestaurant genoten van drie gangen high tea. Vooraf heerlijk soepje met minisaucijs en minikaasstengel en sandwiches met zalm en brie, heerlijk, we vonden alles lekker. Daarna een gang met zoet, o.a. chique minitaartjes met chocola en vanille en twee overheerlijke macarons met verrassende vulling. En daarna scones, warm! Net uit de oven, met o.a. lemon curd. Met bij elke gang een ruime pot thee ernaast, genoeg voor meerdere kopjes en met uitgebreide uitleg over de soorten thee door de hartelijke bediening. Topmiddag met prachtig uitzicht!
Sepidepi .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
ter gelegenheid van mijn verjaardag samen met 3 vriendinnen een superstar high tea gehad. de originele kamer waar de high tea werd geserveerd was authentiek en bijzonder mooi, vooral voor mijn buitenlandse vriendin. de high tea echter, was teleurstellend. we kregen niet alles op tafel maar in porties pp. na de eerste portie/gang, bestaande uit een couscoussalade in een mini-potje en borrelglas soep, kregen we meer dan een hele boterham met eierensalade, mini quiche en nog iets hartigs waarna dan pas (uitsluitend) de scones kwamen 1 stuk pp kwamen. intussen waren we helemaal vol en hadden nog altijd geen chocola of anders zoet gezien. toen er als laatste eindelijk een etagere met 3-stuks bijzondere schoen en tassen chocola op onze tafel kwam waren we al te vol om daar maar iets van te kunnen eten. gelukkig wilde de (jonge, onervaren scholier) bediening de chocola en kleine HANOS petitfourtje in een Hanos plastic bakje meegeven. ook de niet aangeraakte scones werden op ons verzoek meegegeven in een plastic bakje van de kant-en-klare eierensalade.

bij deze soort high tea hoorde een glas bubbelwijn. ik vroeg een fles daar in plaats en kreeg 3 extra glazen bubbels op de rekening (7 glazen uit 1 fles?!)...

kortom, de ambiance was het enige pluspunt. met €12,50 toegangsprijs pp en een rekening van €250,- was dit het meest armoedige en de duurste high tea die ik ooit gehad heb. ik zal hier dan ook nooit teruggaan.
Jessika P.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
High tea gehad in het cafe. De locatie is echt geweldig! In een prachtig en sfeervol grachtenpand. De tea wordt geserveerd in kamers met uitzicht over de gracht. Echt een unieke plek. Daarom is dit cafe wrs zo populair bij de expats en toeristen.
High tea zelf was wisselend. De patisserie kwam van Kuyt en was dus top. De sandwiches waren matig (flauw), de scones niet vers en te hard. De clotted cream was geen clotted cream. Jammer! Wel hele lekker thee.
De bediening was allervriendelijkst en zeer attent.
Reserveren is gewenst (ten minste als je "achter het raam" wilt tea'en).
Karel P.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2012
Tijdens een bezoek aan het tassenmuseum werd ik erg afgeleid door lekkere geuren die me uiteindelijk naar het museumcafé leidden.
In eerste instantie was er enige onduidelijkheid of er bediening aan de tafels was of dat je aan de toonbank moest bestellen. We konden gewoon bestellen aan tafel. Bediening hielp eerst mensen die nog niet zo lang zaten maar ach. Verder vriendelijke bediening.
Leuke kaart met van alles wat. Belegd brood maar ook verschillende taart en bonbons. Er kan ook een high tea worden geserveerd.
Na bestellen duurde het wel zo'n twintig minuten maar net voor de ongeduldigheid toesloeg kwamen de broodjes.
Broodje Beenham met mosterdmayonaise en augurk en een broodje Tonijnsalade van ‘Eriks Delicatessen’ met kappertjes en rucola
Lekkere beenham maar wel erg zuinig belegd, daar kan best nog een plakje bij. Heerlijke mosterd. De tonijnsalade was daarentegen juist weer heel veel. Heerlijk brood van bakkerij Brood.
Uitzicht op de fraaie historische museumtuin. Zeer geschikt als lunchplek na een bezoek aan dit verrassende museum of zomaar als je een museum jaarkaart hebt.