Museumcafé Neva

5,5
6,6
Margriet B.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Wat teleurstellend dat dit mooie museum met zoveel grandeur zo'n ongezellig Hollands horeca kantine heeft als museum cafe!
Teuringe zelfbediening in een kale setting. Nog nooit zulke smerige chocolade taart gegeten!
Heel erg jammer! Doe dan iets Russisch chiq.
Rob P.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
wat een onbegrijpelijke actie van de Hermitage , hoe durf je een lunch van zo'n slechte qualiteit te verkopen ?!!
Het voorgerecht , dun gesneden haring , kon ik al ruiken toen de borden nog niet op tafel stonden . Verder hadden we parelhoennbesteld welke uitvoering en met dure woorden omschreven op de menu kaart stond , deze kruimels geplozen vlees samen geperst in de vorm van een halve croquet , waren koud en droog en eigenlijk oneetbaar ,
daarbij een wafel van aardappel van de vorige dag met onduidelijke gele creme welke pompoen moesten voorstellen.
Dit alles was oud en taai en hebben we maar laten liggen. Gefeliciteerd Hermitage !!
Pallas23 .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
We wilden eigenlijk lunchen in het restaurant, maar dat bleek geheel verlaten, waarschijnlijk vanwege het schitterende weer, dus gingen wij ook naar het terras in de tuin. Een oase van rust in het hectische Amsterdam, een heerlijke plek, zowel voor toeristen als buurtbewoners en andere Amsterdammers. De kaart is beperkt en met name de zoetigheden zijn erg duur en komen in te bescheiden porties. De broodjes zijn heerlijk, hoewel ook wat klein. De bediening is studentikoos en wat nonchalant, maar als de zon schijnt en je op zo´n schitterende en historische plek kan zitten, who cares?
Mask38 .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2013
Schoonzus uit Parijs had op de Franse radio gehoord dat je heerlijk kunt eten in het restaurant van de Hermitage. Dus wij dachten het museumbezoek te combineren met een heerlijk middagmaal. Wat een teleurstelling! Er was een gedeelte afgeschermd voor a la carte eten. Hoewel er slechts twee mensen zaten te eten, konden we er niet terecht, want alles was gereserveerd, zo werd gezegd. We konden terecht in de selfservice waar de keuze beperkt bleef tot een klef broodje kaas of een klef broodje tonijnsalade (6 euro!) en er was soep. Marokkaanse groentensoep (ook 6 euro). De saucijzenbroodjes hebben we maar laten liggen... Niks sterrenniveau, niks wijnen voor wijn-nerds. Bij het afrekenen blijkt de man achter de kassa geen Nederlands te praten. De zogenaamd gereserveerde tafeltjes in het a la carte gedeelte bleven leeg. Mijn franse schoonzus en wij verlieten teleurgesteld het pand. Dit is geen goed visitekaartje voor Amsterdam.
PS: deze recensie was oorspronkelijk geplaatst bij Restaurant Neva. We waren van plan daar 's middags - op zijn Frans - lekker te eten. De redactie van Iens vraagt nu om de recensie te plaatsen bij het Museumcafe Neva. Zo heet het restaurant blijkbaar overdag. Er wordt dus onderscheid gemaakt tussen wat er overdag en wat er 's avonds wordt geserveerd. Maar dat is niet helemaal terecht. Het is immers niet duidelijk voor de argeloze bezoeker dat je er alleen 's avonds heerlijk kunt eten en dat je er 's middags wordt afgescheept met ondermaats eten. Vandaar de teleurstelling.
Wimvant .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2013
Wat een teleurstelling! Klaarblijkelijk wordt er geen diner meer geserveerd sinds 6 mei. Voor de lunch is een klein hoekje van de zaal afegschermd voor à la carte eters, de rest is voor het buffet. Hoewel de zaal driekwart leeg was mochten we niet meer à la carte en werden we verwezen naar het buffet. Een onduidelijk buffet, waar ineens rechts nog wat warme gerechten stonden en het meisje aan de kassa was het duidelijk beu om dat aan al die domme bezoekers steeds weer te moeten uitleggen.

We kozen een broodje kaas (bleek uitgedroogde randjes te hebben wegens te lang liggen), een saucijzebroodje (dat zompig en vet bleek) een bakje aardappelsalade (brokken gekookte aardappelen met een plakje zalm erop gekwakt). Snelwegbenzinestationvoer, maar dan voor vier keer de prijs.

Het restarant is een complete afgang. De zaal is prachtig, net als het hele Hermitagemuseum. Absoluut een bezoek waard, maar mijdt dan Restaurant Neva, want dat wordt geheid een teleurstelling
Ineke L.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2013
Samen met mijn vriendin gaan we elke nieuwe tentoonstelling naar de Hermitage en lunchen dan uitgebreid in Neva. Tot gisteren was die ervaring fantastisch!
Gisteren was het restaurant veranderd in een zelfbedieningsrestaurant. De uitgebreide kaart, samenhangend met de tentoonstelling, was weg. Om half twee waren vrijwel alle broodjes op, soepkommen waren niet schoon, de soep was oneetbaar, de service slecht (tafels die niet schoon gemaakt werden, niet weten wanneer nieuwe broodjes komen, wanneer de soepkommen schoon zijn). Iedereeen was heftig teleurgesteld: er werd zelfs door mede restaurantgangers gesuggereerd dat het op Fawlty Towers leek. Uiteindelijk werden de broodjes geleverd: de prijzen zijn nog alsof er bediend wordt maar een kwakje gekochte tonijnsalade op een niet volledig afgebakken broodje voor € 5,60 is schandalig. Daarnaast dient er - mocht deze formule gahandhaafd blijven - snel werk gemaakt te worden van de restauratie van de houten vloer bij de balie waar je je eten dient te halen: die is schots en scheef en gevaarlijk om op te lopen!
Neva heeft voor ons dus afgedaan!
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2013
Heerlijk gegeten; prima begeleidende uitleg, verrassende combinaties, attente bediening.
Minpuntje: verzuimd cognac-glas te verwarmen.
Maar in zijn geheel zeker een aanrader!
Edwinvanooijen .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2012
Wij hebben hier geluncht en bestelden een bier, een witte wijn, een portie frieten en een broodje eiersalade. Het bier had geen schuimkraag en zat in een vies glas. De frieten waren op het randje en net niet aangebrand. Het broodje eiersalade was smaakloos. Deze gelegenheid is qua eten, zeker geen aanrader.
Leon M.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2012
Een prettige omgeving voor een lunch- in mijn geval na een bezoek aan het museum L'Hermitage. Mooie inrichting in rustige kleuren en attente bediening. Mijn Croque Monsieur was lekker- de cappucino mag wat pittiger. Leuk die leestafel met tijdschriften. Ik zat aan een tafeltje (dan zit je wel dicht bij je buren). De bar ziet er ook mooi uit. Volgende keer daar maar eens een glas wijn met een hapje proberen.