Museumcafe Gouda

Lang

Jouw recensie over het restaurant Museumcafe Gouda

hoogeboomt .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Met een groep van 35 personene high cheese gedaan. Krappe ruimte, stoel tegen stoel, wel leuk aangekleed.
Wachten op smoothie, de ene helft krijgt wel, de andere helft moet zeker een kwartier wachten. Tussendoor werden al de glazen van de eerste helft opgehaald, glazen tekort???!!!! Daarbij waren de glazen ook niet evenveel gevuld. Dit staat zo ontzettend slordig! Je moet er een meetlat horizontaal tegenaan kunnen houden, elk glas evenveel gevuld! Ditzelfde gold voor de glaasjes kaassoep. Grote fout van de keuken.
Toen kwam de etagère met kaashapjes. Voor 24,50 mag je verwachten dat je je maag redelijk kunt vullen, maar dat was zeker voor de heren in het gezelschap niet het geval. Voor 24,50 krijg je 's avonds een driegangendiner. Het was wel lekker, maar stond niet in verhouding tot de prijs. Nou, en dan ga je wachten tot je ook iets te drinken aangeboden krijgt, maar helaas, dat zit niet in de prijs van 24,50. Was niet goed afgesproken en werd dus ad hoc geregeld. Stuntelig want de serveerster moest tussen de tafels door laveren met de kopjes koffie en thee. Slechte organisatie, slechte bediening, maar dat komt voornamelijk door de slechte organisatie.
Jammer, de entourage doet veel beloven, maar de uitvoering was niet goed. Het overheersend gevoel is: als je niet ingesteld bent op grote groepen, dan haal ze ook NIET binnen. Ken je grenzen!
Brechtje D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Het museumcafé is gezellig en heeft een goede sfeer. De broodjeslunch was erg lekker en gevarieerd. Goed verzorgd. De locatie is prachtig.
Marc D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Vanmiddag wederom in een prettige sfeer hier weer heerlijk gegeten en gedronken. Fijne en attent bediening. Locatie zo achter de Sint Jan in een echt middel eeuwse omgeving is zeker een aanrader.
Peggy B.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Mooie locatie in de mooie museumtuin maar voor het eten absoluut geen aanrader!!
Een "sharing dinner" gehad maar wat een feest van veel verschillende hapjes had moeten zijn, was een zeer karige maaltijd. Ik ben geen grote eter maar dit leek meer op "sharing a plate". Waar je in een restaurant altijd bij kan bestellen met brood en aardappeltjes kreeg je hier te horen: nee, het is op! De meisjes in de bediening deden hun best maar er was niemand om hen aan te sturen terwijl ze duidelijk geen ervaring hadden met grotere groepen. Lang wachten op een drankje. Wat een teleurstelling.
Anouk D.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Wat een leuke locatie en sfeer. We werden erg aardig ontvangen en snel geholpen door Marije en haar collega's. Mocht je iets anders willen dan een standaard restaurant is dit echt een aanrader.
Ria V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Een Royal High Tea gehad met vriendinnen. Was goed en er is echter een min puntje, de sandwiches waren vervangen door een paar harde broodjes. Erg jammer want zo hoort het niet. Doet niets af aan de kwaliteit die ws goed. Maar wij hebben wel die lekkere sandwiches gemist.
Cees K.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Vandaag zijn wij geweldig door Saraya verwend met een super kaasplateau - zij was snel, vriendelijk en gaf ons nog meer plezier in de zonnige tuin van het Museumcafe
Frank M.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Vandaag vooral lekker geborreld in de prachtige museumtuin, met lekkere kaas- en olijfhapjes. Uitstekend bediend door Marije en Nanneke. Zeker als de zon schijnt is dit een oase in de Goudse binnenstad. In het verleden ook genoten van de Clubsandwich en de verrassende Broodjes van de chef. Een absolute aanrader, ook voor High tea en High wine!
Freek B.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Wij hebben de baby shower van onze dochter hier gedaan. We hadden 40 gasten. De plek op het terras in de museumtuin, vlak bij de oude kerk in het historische centrum van Gouda is betoverend mooi. Na het feest kreeg ik onder andere hierover zeer leuke feed back van onze gasten. We hebben ze echt een groot plezier gedaan om voor het Museum Café te kiezen.

Gastvrouw Sharon van Gastel en haar team hadden alles perfect georganiseerd. We hadden nergens omkijken naar, en hebben alleen maar enorm genoten. De serveersters waren uitermate vriendelijk en representatief. Hapjes en drankjes waren van perfecte kwaliteit en goed getimed. Echt een aanrader!
Iris .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Mooi aangekleed restaurant op prachtige locatie in Gouda. High wine gedaan met groep van zes. Leuk dat we een ronde tafel toegewezen kregen. Eten en wijn prima. Alleen jammer dat één gang alleen uit kaas bestond.
Deeee .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Ik had een chocolade high tea gereserveerd met 2 vriendinnen in het High Tea Café, dit zit in het Museum café in Gouda; GEEN aanrader!

Bij binnenkomst ontvingen we een warme chocolademelk, die je zelf moest maken ad hand van melk en een chocoladestokje: was prima te doen. Daarna hebben we 40 (!!) minuten gewacht op het eten, tot we zo'n honger hadden dat we zelf maar zijn gaan vragen waar het bleef. Er werd ons verteld dat de chocolade-fontein mankementen had (heb je er niet meerdere liggen?). Op zich is dit geen probleem, maar het had fijn geweest als iemand ons hierover had geïnformeerd, dan wisten we waarom het zo lang duurde.

Vervolgens kwam dan eindelijk de fontein met een erg karige etagère. Wij dachten van: oh dat wordt vast bijgevuld of er komt straks vast nog meer.... Niet dus. Hetgeen wat op de etagère lag was alles en werd niet bijgevuld. De scones waren mini en droog en de bitterkoekjes taai (ik dacht dat het geen bitterkoekjes waren maar zandkoekjes, bleken het echt wel bitterkoekjes te zijn). En dat allemaal voor de prijs van €22,50 p.p. Echt afzetterij. Wij zullen daar geen high tea aanbevelen. Toen we uitgegeten waren hadden we gewoon nog honger en zijn ergens anders lekker gaan lunchen.

Pluspunt: de locatie is er mooi en het interieur was erg gezellig, leuk aangekleed. Echt in vrouwenstijl met sierlijk servies en vrolijke kleurtjes.
Lisette O.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Leuke locatie! Wij hadden om 13.00 gereserveerd voor de chocolade high thee.
Het duurde al 40 minuten voordat we eens konden beginnen en het was voor 22,50 pp onwijs karig!
We zaten nog lang niet vol waardoor we nog ergens anders hebben gegeten..
Kortom: GEEN aanrader!!
Renee1234 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Als je net even een stapje buiten het centrum van Gouda zet, heb je én een leuke sightseeing langs de gracht én kom je uit bij een heel knus cafeetje. Ik hou van die kleine achteraf locaties, met persoonlijke bediening en ook nog lekker eten. Het kleine menu gaf ons genoeg keuze en smaakte heerlijk!
Roeland V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Prachtige locatie , helaas was de cheese Tea zeer beperkt en niet meer dan middelmatig van qualiteit ! Er werd geprobeerd het volle pond af te rekenen terwijl bv de cheesecake er niet eens was. Eindeloos wachten op thee en drankjes en een grote mond toe.
De bediening is beneden elk peil, minderjarig en beledigend naar de gasten. Geen idee wat gastvrijheid zou moeten inhouden.
Wat een feestelijk afscheid van collega's had moeten zijn werd door het ongehoord brutale bedienend personeel volledig verpest.
Gelukkig elders in Gouda wel gezellig nog iets kunnen drinken om de nare nasmaak weg te poetsen /spoelen.
Denk goed na voor je er een feest boekt want niet alleen de locatie telt.
Gerard248 .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Wat een locatie om een bruiloft te vieren echt helemaal TOP tot in de puntjes geregeld.
Personeel heeft een ongelofelijke energie en uitstraling eten in overvloed en van uitstekende kwaliteit. Decor met alle bloemen prachtig
Esther1623 .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Wat een prachtig plekje in Gouda! Vooral de inrichting en sfeer zijn overweldigend. Ik word heel vrolijk van zoveel moois en kleurrijks om me heen. Overal is op gelet, alles klopt tot in detail. Als je bord voor je neergezet wordt ziet het er ook al zo prachtig uit.
De bediening was uitermate vriendelijk en vlot.
Het eten was heel smaakvol, ik heb vooral erg genoten van de humus. De koffie was heerlijk en uit de ruime keuze gebak was het moeilijk kiezen.
De prijs klopte helemaal met wat ik er voor kreeg. Ik ga hier absoluut nog eens langs.
Marlous L.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
Mijn vriendin nam mij als verrassing mee naar het Museumcafe waar zij een high tea voor 2 voor ons had geregeld. Ik was nog niet eerder hier geweest en was direct gecharmeerd van de gezellige, romantische sfeer. De tafel was gezellig versierd. We kregen eerst een soepje en vervolgens een etagère vol lekkers. De balans was heel goed tussen de zoete en hartige hapjes. Ik kan best veel eten maar het was mij iets teveel. De serveerster bood aan dat we de overgebleven hapjes nog mee naar huis mochten nemen; dat vond ik een mooie service.
Kortom het was een hele verrassing van mijn lieve vriendin en ik heb genoten die middag. Een high tea van het museumcafe is zeker een aanrader.
Eltika U.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Afgelopen zaterdag via Groupon van een high tea voor 2 personen "genoten". De high tea was ronduit flut. Ik zou geen brownies van 1,5 x 1,5 cm durven serveren of twee taartpuntjes van 1,5 x 3 cm. Verder was de scone (mini-size) oudbakken en was wat er op de etagere lag echt minimaal (buiten genoemde: twee bonbons en twee lemon taartjes van 2 cm doorsnede) werd vooraf een soepje met broodjes aangeboden voor eur 5,50 pp. Dat hadden we gedaan en daar waren we blij om want met het minimale van de high tea waren we flauw gevallen van de honger. Ik zal hier nooit meer terugkomen want ik voel me nogal opgelicht. Deze high tea was zelfs geen eur 11,25 pp waard.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2013
Zondag jl. hier een high-tea gehad rond het middaguur. Tafel stond prachtig klaar in een mooie omgeving. Ruimte is wel erg klein voor zoveel tafels, gelukkig waren wij al eerder klaar toen het vol was..t is een mooi kippenhok op dat moment. Eten is oke, het aardappelsoepje was top, maar het gebodene in de vorm van teveel zoetigheid is minder. De taartleverancier is prima, maar weinig variatie helaas, niet slecht, maar vele malen dit beter gehad. Personeel is prima bezig, niks op aan te merken.
Sarah 1974 .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2013
Bedankt super team van Het Museumcafe! Jullie hebben ervoor gezorgd dat onze feestelijke middag perfect verliep!! We waren met een grote groep en hadden wat te vieren! Prachtige High Tea - ontvangst met een verse fruit smoothie met biologische yoghurt. Een smakelijke groentesoep (speciaal voor ons vegetarisch) daarna een goede balans tussen hartige en zoete hapjes! (zeer attent, dat we alles wat over was mee naar huis kregen!!) De entourage is mooi en jullie vullen deze plek fantastisch in!!!! Hoort zegt t voort!!!"