Museumcafe (Drents Museum) Krul

Brink 1 9401 HS Assen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Museumcafe (Drents Museum) Krul

Han2Go .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
De lunch bij Grandcafé Krul die wij tussen twee totaal verschillende tentoonstellingen in het Drents Museum in Assen namen, droeg aan het welslagen bij van een cultureel dagje uit. Het idee van een ouderwetse tearoom zoals die ongeveer was bij Krul in Den Haag daalde op ons neer. Prima koffie, en uit het Russisch lunchmenu, hoe passend bij de expositie Russisch Realisme met keuze uit borsjt, de bietensoep met ui en zure room, een sandwich zharenoy gorshok, gestoofd vlees en sla, bitotsjki, kleine gehaktballetjes in jus, en meer, kozen wij de Russische salade. Deze was bereid uit aardappel, gekookt ei, tomaat, doperwten, augurk, peterselie en crème fraiche en tot een torentje opgebouwd. De smaak van deze salade was in balans, ja fris en rond, geen onderdeel overheerste, en de drie aan tafel waren unaniem over de beoordeling. Méér dan voldoende, plus prima bediening en kwaliteit / prijs goed in verhouding. Russische salade € 8,75, koffie € 2,30. Het grandcafé hanteert openingsuren als Drents Museum.
E.G. D.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Als je het Drents Museum in Assen bezoekt en je hebt behoefte aan een pauze, dan is het museumcafé Krul een goede plek.
Je kunt er terecht voor koffie/thee met gebak en een lunch, waarbij men zo veel mogelijk gebruik maakt van producten met het keurmerk Drents goed.
Grand café Krul dankt zijn naam aan de gelijknamige tearoom aan het Noordeinde in Den Haag. Het interieur is daarvan afkomstig. De zaak wordt gerund door medewerkers van Alescon.
Bij mooi weer kun je ook buiten zitten!
Museumbezoekster .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Koreaanse lunch: rijst was van het allergoedkoopste, gehakt zou pittig moeten zijn , was echter heel flauw. De salade wel goed maar was minimaal, het geheel in een koud diep bord. De prijs ad Euro 9 is superdeluxe betaald. Bij de andere gerechten (soep en salade) had bij kunnen staan of er broodjes bijgeserveerd werden Als troost hebben we wel een kopje koffie extra gekregen.
Om een tentoonstelling te beginnen te bezichtigen is zulks een hele slechte start.
Bij een volgende tentoonstelling lokt rest. Krul ons dus niet aan.
An1972 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Met een groep van 8 mensen neergestreken in dit drukke restaurant. Het was erg druk, dus dat de vuile borden van onze voorgangers nog op de tafel stonden toen we gingen zitten kan ik begrijpen, maar ik had wel verwacht dat die met het opnemen van de bestelling zouden worden meegenomen en niet bij het uitserveren van die bestelling. Het eten en drinken op zichzelf was prima en lekker vers.
Vladiwoodstok .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2014
Wat een leuk en betaalbaar dagje uit moest worden naar het Drents museum Assen viel in het water door de lunch bij Grandcafé Krul. Voor de kinderen geen tosti, maar peperdure panini's (€7,50 per stuk) waar ook alleen maar ham en kaas op zit en dus smaakt naar een tosti. De ketchup moest er zelfs nog bij gevraagd worden! Volgens de jongste zoon smaakte de bijgevoegde salade naar vis. En alleen voor een schappelijke prijs was er een kindermenu met friet en kroketten, maar daar hebben niet alle kinderen altijd zin in! Qua prijs ben ik, als Haagse, de randstadprijzen gewend, maar krijg daar dan ook graag de randstadkwaliteit van een goede en lekkere Panini voor terug. En dat was nu zeker niet het geval!